Dalis Entusiaster - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 161 av 743 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 661 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 14842
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er mange som går frem og tilbake her på forumet, tronna_83, cybervision, skrotnisse og flere. De finner vel ut at utstyret dem hadde ikke var så ille alikevel.

Er ikke alltid utskiftninger gir den store gleden tydeligvis..
    Hehe, nei heretter kjefter jeg nok mer på rommet enn på utstyret:-D

har virra som ei høne i halvannen måned jeg nå, og vært forvirret om hva jeg skulle gjøre. Men nå kommer den Yamahaen til å stå stødig fremover.

Fikk meg en lærepenge:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hehe, nei heretter kjefter jeg nok mer på rommet enn på utstyret:-D

har virra som ei høne i halvannen måned jeg nå, og vært forvirret om hva jeg skulle gjøre. Men nå kommer den Yamahaen til å stå stødig fremover.

Fikk meg en lærepenge:-D
    Øhh.. Hvordan vet du det hvis du ikke har forsøkt den?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok å bytte ut Denonen da, da det ble litt tynn lyd.

Men heretter er det høyttalere som skal byttes, hvis det skal byttes ut noe. Man får større utbytte av å oppgradere høyttalere enn å skifte ut receivere hele tiden.

Yamahaen kan jo drive langt dyrere HT enn det jeg har, men måtte le godt av naboen i stad som sa at den kunne drive HT til en million kroner stykket:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Øhh.. Hvordan vet du det hvis du ikke har forsøkt den?
    Jeg har hørt den før:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men måtte le godt av naboen i stad som sa at den kunne drive HT til en million kroner stykket:-D
    Ja hvorfor ikke.. Concept 8 i gull f.eks.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ja hvorfor ikke.. Concept 8 i gull f.eks.
    Hehe, ja for eksempel:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Noen hører FANTASTISKE forskjeller med dempe puter osv, men jeg greier ikke det. Men har man dempet hele rommet hører jeg fin forskjell. Tror øra mine er ødelagt av for mange konserter, for jeg har ikke spesielt fintfølende ører... :-P

Pioneer forsterkerne låter knallbra. Spesielt SC-LX71/81. LX-51 er noe tam i bassen synes jeg, men SC recieverene briljerer. Mye pga. ICE forsterkerne som sitter i dem.

men jeg valgte Yamaha... 8)
    Hva fikk deg til å velge Yamaha fremfor Pioneer? Noe som utmerket seg?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke forsøkt noen av forsterkerne i min Pioneer. Det man kaller "pent brukt"? Gammeldagse menyer, men likevel en gild boks!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT spørsmål:

På siden hjemmekino.no, hvor finner jeg tester der???

Har rota rundt på siden lenge, men finner ikke de testene han på elkjøp skrev ut til meg for en stund siden. Skulle funnet ut av dette, da papirene jeg hadde er borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider forstått????? Har da aldri tvilt på at Daniel kan finne ut av ting.

Nå har jeg vært i kontakt med han en stund også da og det er lenge siden jeg sa ja takk til å få hjelp.

Men jeg gjorde dumme grep uten å være tålmodig men det har jeg rettet opp i nå.
    Nå har jeg hverken sagt eller insinuert at du har tvilt på at Daniel kan finne ut av ting. Jeg sa at du omsider har forstått at han kan komme til å finne ut av ting. Med det mente jeg at du omsider har forstått at du burde ta det med ro til han eventuelt finner ut av ting. Nå innrømmer du for så vidt at du har vært for utålmodig, så vi er nok enige, selv om du med alle dine spørsmålstegn får det til å se ut som om vi har misforstått hverandre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet sikkert hvorfor "Back in black" platen er helt svart?
    Jeg tror jeg vet. Som sagt, Bon Scott døde, og det var ikke bare jeg som sørget. Resten av bandet sørget de også.

Brian Johnson er bra han, det er ikke dét. Han er bare ikke helt min type.

Ifølge guttungen var dette den beste konserten han har vært på, uten at det sier så veldig mye. Han er tross alt bare 15, men både Motorhead og to konserter med Iron Maiden kom i skyggen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg tror jeg vet. Som sagt, Bon Scott døde, og det var ikke bare jeg som sørget. Resten av bandet sørget de også.

Brian Johnson er bra han, det er ikke dét. Han er bare ikke helt min type.

Ifølge guttungen var dette den beste konserten han har vært på, uten at det sier så veldig mye. Han er tross alt bare 15, men både Motorhead og to konserter med Iron Maiden kom i skyggen.
    Det er noen som liker det gamle og det har vel litt med det man vokste opp med, ellers synes jeg Bon Scott var helt konge og var et stort tap for Acdc. Er jo en statue av herr Bon i Australia tror jeg, så han var nok sterkt savnet og han gjorde mye bra for bandet. Og sønnen din har helt rett og konserten var den beste siden Roger Waters i Frognerbadet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehehe, det var bra det ikke bare var meg som begynte å kjenne seg litt ertet. Ble nesten nervøs et lite skund her 8)
    Du har antakelig et mye mer fintfølende øre enn meg, og lært deg å sette pris på det langt utover det jeg har evne til. Jeg har ikke før det siste året virkelig begynt å legge merke til detaljer og glede rundt ubesudlet musikk. Du skal vite at jeg også kan sette meg ned og virkelig lytte. Til og med finne på å justere ned tonekontrollen!

Ja, her er det jeg som er sjefen, og hos deg er det du. Skulle med glede lyttet til ditt anlegg, og jeg hadde med stor sannsynlighet likt det!

Men apropo. Hva slags musikk hører du mest på? Mulig du har nevnt det tidligere, men det har gått med hus forbi
    Jeg har nok ikke så gode ører som dere unge, selv om jeg har vært så heldig å beholde ganske god hørsel – alderen tatt i betraktning. (Det kan forresten godt være at årsaken til at Roger og jeg opplever Ikon 6 og 7 så forskjellig delvis skyldes at han har bedre hørsel.) Jeg tror heller det å sette pris på detaljer har med læring og tilvenning å gjøre, som du da også er inne på.

Jeg tror ikke vi er så veldig uenige når det gjelder "flat" lyd. Jeg har som du vet vært plaget av refleksjoner. Målet mitt har derfor vært å få lyden mer "flat" og korrekt. Dette beyr ikke at jeg sverger til "flat" og hifi-korrekt lyd. I så fall hadde jeg nok ikke likt Dali i det hele tatt. Som tidligere sagt, så gjelder det for meg å finne et kompromiss, siden for "flat" lyd kan bli for kjedelig og livløst. To tiltak har funket: Demping av førsterefleksjoner med gardiner og teppe, eller skarp vinkling av høyttalerne. Begge tiltakene har sine fordeler og ulemper, men nå er jeg mest fornøyd med skarp vinkling. En uheldig eller heldig konsekvens av skarp vinkling er at Ikon 6 sine loudness-egenskaper temmes. Dette er heldig når jeg kjører med moderat til høyt volum, men uheldig når jeg kjører med lavt volum. Nå er jeg i en periode (jeg jobber skift og turnus) hvor jeg stort sett bare spiller høyt, men det er tider hvor jeg spiller mye lavt, for å skåne dem som sover. Da vil jeg trolig komme til å savne loudness. Med skarp vinkling har jeg også fått et noe smalere og trangere lydbilde (soundstage). Dette funker bra til noen former for musikk, men dårligere på andre. Det er nærliggende å tenke at jeg kan få i både pose og sekk med bedre høyttalere. Jeg har derfor lenge tenkt jeg skulle kjøpe noe bedre. Problemet er bare at jeg ikke har funnet noen høyttalere som kan passe meg bedre enn Ikon 6 i den prisklassen jeg hadde utsett meg (pluss minus 20K). Muligens må jeg ganske mye høyere opp i pris for å finne en, og der har jeg ikke vært – ennå.

Det er nok veldig tvilsomt om du hadde satt noe særlig pris på lyden i anlegget mitt. Broren min, som har dårlig smak og synspunkter som minner om dine, syns at mitt anlegg låter kjedelig og pinglete. Han har forresten samme ankepunkt til diskanten som Roger har, selv om broren min nok er mer diplomatisk og høflig i sin omtale av Ikon 6 enn det Roger har vært. Selv har bruttern, i mine ører, et vulgært anlegg bestående av HK og JBL. Det er klart at det er mye mer morsomt å være på fest hos ham, enn hos meg, men så er han til forskjell fra meg ikke belemret med en så liten stue som vi er. Han er dessuten så uheldig at han ennå ikke har oppdaget hvor spennende og fint klassisk, folk og jazz kan være.

Ellers er det vanskelig å si noe bestemt om hva slags musikk jeg finner glede i og syns er spennende. Det er så mye. En god del jazz og folk (country), som nevnt, men mest rock og pop. Av og til klassisk, men ikke så veldig ofte. Akkurat nå er det John Cales "Paris 1919" som snurrer. John Cales musikk har jeg hatt et forhold til siden tidlig 1970-tall. Lærte den gang å sette pris på Velvet Underground. Både Nico, Lou Reed og nevnte John Cale, alene eller sammen, er blant favorittene. En annen stor favoritt er Van Morrison. Kjøpte nylig Astral Weeks Live, men denne har allerede fått noen runder i spilleren. Det ser forresten ut til at live-innspillinger av mesterverk kan bli en trend. Det er ikke så lenge siden Lou Reed kom med sin nye versjon av Berlin.

Hvem lytter du selv gjerne til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som liker det gamle og det har vel litt med det man vokste opp med, ellers synes jeg Bon Scott var helt konge og var et stort tap for Acdc.
    Ja, det har helt sikkert noe med det man vokste opp med å gjøre, men ikke for min del. Jeg var godt voksen da jeg oppdaget AC/DC. Bon Scott hadde mye sorg (blues), faenskap og desperasjon i stemmen. Dette forsvant med ham da han døde, og AC/DC forfalt til å bli et rent rock`n roll show.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har helt sikkert noe med det man vokste opp med å gjøre, men ikke for min del. Jeg var godt voksen da jeg oppdaget AC/DC. Bon Scott hadde mye sorg (blues), faenskap og desperasjon i stemmen. Dette forsvant med ham da han døde, og AC/DC forfalt til å bli et rent rock`n roll show.
    Jeg er 32år og gammel og jeg har jo vokst opp med disse karene, men jeg har litt plater fra Scott's tid da og jeg liker det jeg hører. Det var en annen sanger som kun var med kun et år, men han hørte vi aldri noe mere til da. Men det som er kult at de rocker like mye i dag som dem gjorde for 30år siden.

Er en stortilhenger av rock n roll musikk og det er ingen over eller ved siden av Pink Floyd osv. Jeg liker mye forskjellige musikkstiler men har alltid hatt et godt øre på rock n roll.

Du har ikke fått laget deg en profil her inne?

Hvor gammel er du mister?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ikke så gode ører som dere unge, selv om jeg har vært så heldig å beholde ganske god hørsel – alderen tatt i betraktning. (Det kan forresten godt være at årsaken til at Roger og jeg opplever Ikon 6 og 7 så forskjellig delvis skyldes at han har bedre hørsel.) Jeg tror heller det å sette pris på detaljer har med læring og tilvenning å gjøre, som du da også er inne på.

Jeg tror ikke vi er så veldig uenige når det gjelder "flat" lyd. Jeg har som du vet vært plaget av refleksjoner. Målet mitt har derfor vært å få lyden mer "flat" og korrekt. Dette beyr ikke at jeg sverger til "flat" og hifi-korrekt lyd. I så fall hadde jeg nok ikke likt Dali i det hele tatt. Som tidligere sagt, så gjelder det for meg å finne et kompromiss, siden for "flat" lyd kan bli for kjedelig og livløst. To tiltak har funket: Demping av førsterefleksjoner med gardiner og teppe, eller skarp vinkling av høyttalerne. Begge tiltakene har sine fordeler og ulemper, men nå er jeg mest fornøyd med skarp vinkling. En uheldig eller heldig konsekvens av skarp vinkling er at Ikon 6 sine loudness-egenskaper temmes. Dette er heldig når jeg kjører med moderat til høyt volum, men uheldig når jeg kjører med lavt volum. Nå er jeg i en periode (jeg jobber skift og turnus) hvor jeg stort sett bare spiller høyt, men det er tider hvor jeg spiller mye lavt, for å skåne dem som sover. Da vil jeg trolig komme til å savne loudness. Med skarp vinkling har jeg også fått et noe smalere og trangere lydbilde (soundstage). Dette funker bra til noen former for musikk, men dårligere på andre. Det er nærliggende å tenke at jeg kan få i både pose og sekk med bedre høyttalere. Jeg har derfor lenge tenkt jeg skulle kjøpe noe bedre. Problemet er bare at jeg ikke har funnet noen høyttalere som kan passe meg bedre enn Ikon 6 i den prisklassen jeg hadde utsett meg (pluss minus 20K). Muligens må jeg ganske mye høyere opp i pris for å finne en, og der har jeg ikke vært – ennå.

Det er nok veldig tvilsomt om du hadde satt noe særlig pris på lyden i anlegget mitt. Broren min, som har dårlig smak og synspunkter som minner om dine, syns at mitt anlegg låter kjedelig og pinglete. Han har forresten samme ankepunkt til diskanten som Roger har, selv om broren min nok er mer diplomatisk og høflig i sin omtale av Ikon 6 enn det Roger har vært. Selv har bruttern, i mine ører, et vulgært anlegg bestående av HK og JBL. Det er klart at det er mye mer morsomt å være på fest hos ham, enn hos meg, men så er han til forskjell fra meg ikke belemret med en så liten stue som vi er. Han er dessuten så uheldig at han ennå ikke har oppdaget hvor spennende og fint klassisk, folk og jazz kan være.

Ellers er det vanskelig å si noe bestemt om hva slags musikk jeg finner glede i og syns er spennende. Det er så mye. En god del jazz og folk (country), som nevnt, men mest rock og pop. Av og til klassisk, men ikke så veldig ofte. Akkurat nå er det John Cales "Paris 1919" som snurrer. John Cales musikk har jeg hatt et forhold til siden tidlig 1970-tall. Lærte den gang å sette pris på Velvet Underground. Både Nico, Lou Reed og nevnte John Cale, alene eller sammen, er blant favorittene. En annen stor favoritt er Van Morrison. Kjøpte nylig Astral Weeks Live, men denne har allerede fått noen runder i spilleren. Det ser forresten ut til at live-innspillinger av mesterverk kan bli en trend. Det er ikke så lenge siden Lou Reed kom med sin nye versjon av Berlin.

Hvem lytter du selv gjerne til?
    God hørsel er moro det, og man må sette pris på den så lenge man har den
    Hehe, ja og i så måte har jeg mange år på å lære meg å sette pris på detaljene. Og ikke minst å finne dem!

Du, jeg må bare spørre med en gang. Hva er egentlig førsterefleksjoner? Blir litt usikker på hva du mener siden jeg ikke helt vet hva det er Kan jo være jeg vet hva det er, men at jeg ikke vet at det heter førsterefleksjoner
    Det du nevner om lave volum er noe jeg også har fått merke litt. Litt av den loudnesskarakteren forsvinner på lave volum. Jeg syns ofte det er da jeg setter mest pris på den lyden. Blir litt mer fyldig på rolig volum. Her har jeg hvertfall merket veldig forskjell fra høyttaler til høyttaler, og antakelig er det ganske mye avhengig av forsterker og?

Hehe, er nok en viss fare for at det ikke hadde vært den lyden jeg ville hatt selv, men syns det er interessant å høre litt på hva andre syns er topp også. Kan jo være jeg lærer litt mer og kan sette pris på litt andre ting også etterhvert.
    JBL ja. Har blitt anbefalt det jeg også. Etter hva jeg skjønner av det du også skriver, er det høyttalere med mye moro og trøkk.

Jo, men da har du ganske variert smak du også. Kan ikke si jeg har hørt allverden av de du nevner, annet enn litt Lou Reed og Van Morrison hos fatter.
    Jeg hører på en del forskjellig. For tiden har det gått en del i Dire Straits, Toto, Mark Knopfler, Gary Moore, Michael Jackson og en del listepop på radioen. Har lite klassisk, jazz eller hard rock i hyllene her. Har forresten fått høre på litt Rihanna, Lady Gaga, George Michael og Chris Rea i det siste, da jeg ikke bor her alene
    Kan høre på veldig mye, og det skal egentlig ganske mye til før jeg ikke klarer å høre på det hehe.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hverken sagt eller insinuert at du har tvilt på at Daniel kan finne ut av ting. Jeg sa at du omsider har forstått at han kan komme til å finne ut av ting. Med det mente jeg at du omsider har forstått at du burde ta det med ro til han eventuelt finner ut av ting. Nå innrømmer du for så vidt at du har vært for utålmodig, så vi er nok enige, selv om du med alle dine spørsmålstegn får det til å se ut som om vi har misforstått hverandre.
    Beklager dette med alle spørsmålstegna

Ja har funnet ut at jeg må bremse litt med utbytting i hytt og pine, da det er som du sier antageligvis ikke noe stor vits.

Nå gleder jeg meg bare til Daniel kommer og tryller litt her:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT spørsmål:

På siden hjemmekino.no, hvor finner jeg tester der???

Har rota rundt på siden lenge, men finner ikke de testene han på elkjøp skrev ut til meg for en stund siden. Skulle funnet ut av dette, da papirene jeg hadde er borte.
    Ingen som vet dette?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet dette?
    Det er ikke onlinetester der så du må søke på andre plasser for den slags, selv synes jeg The world’s No.1 home cinema, hi-fi and TV buying guide – whathifi.com er bra plass å søke på.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke onlinetester der så du må søke på andre plasser for den slags, selv synes jeg The world’s No.1 home cinema, hi-fi and TV buying guide – whathifi.com er bra plass å søke på.
    Takk for tips.

Men rart han på elkjøp fikk skrevet ut testen fra hjemmekino til meg:-?

Side 161 av 743 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 661 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •