Dalis Entusiaster - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 160 av 743 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 660 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 14842
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde du kjøpt den hos meg hadde du jo hatt den i en uke allerede....men men. 8)

yamaha sliter noe med levering for tiden. vanligvis kommer det 1-2 dager etter bestilling.

Men KONGEN av lange leveringstider er Pioneer. Fytte bikkja og de roter og sliter for tiden... Recievere, tver, blu-ray spillere osv. tar latterlig lang tid...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hadde du kjøpt den hos meg hadde du jo hatt den i en uke allerede....men men. 8)

yamaha sliter noe med levering for tiden. vanligvis kommer det 1-2 dager etter bestilling.

Men KONGEN av lange leveringstider er Pioneer. Fytte bikkja og de roter og sliter for tiden... Recievere, tver, blu-ray spillere osv. tar latterlig lang tid...

Klarer å vente for jeg tror ikke jeg skal røre den uansett før Daniel kommer:-D

Håper jeg blir fornøyd, det er jo en receiver i absolutt toppklasse.

Fikk forresten på dempeputer under HT idag, jeg hører ikke forskjell.

Og fy f for en blodpris for noen puter

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan spiller disse Pioneer receiverne forresten?

Tror de er solide

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hører FANTASTISKE forskjeller med dempe puter osv, men jeg greier ikke det. Men har man dempet hele rommet hører jeg fin forskjell. Tror øra mine er ødelagt av for mange konserter, for jeg har ikke spesielt fintfølende ører... :-P

Pioneer forsterkerne låter knallbra. Spesielt SC-LX71/81. LX-51 er noe tam i bassen synes jeg, men SC recieverene briljerer. Mye pga. ICE forsterkerne som sitter i dem.

men jeg valgte Yamaha... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lektor sub

Noen som vet når dali lektor subben dukker opp i hifi-butikkene?

Klarer nesten ikke å vente lenger!!

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept8

Hei!

Kjøpte Concept 8 for en uke siden.
    Har en yamaha 663 reciever.

Synes det lyder svært bra, for all del, spes på film, men lurer på om det hadde vært mer
    å hente på rent stereo-oppsett isteden, tenker da på stereoforsterker feks.

Er rimelig grønn på dette, men skjønner at de fleste høyttalere har begrensninger(passer til forskjellig musikk sjangre osv), og at valg avhenger av slags lyd man prioriterer, preferanser, smak osv.

Jeg tenker da først og fremst lydmessig, ville det være noen betydelige forskjeller av å gå over til en kvalitets stereoforterker.(uavhengig av pris) (rør feks).
    Eller blir dette mismatch på en måte med en allround høyttaler som Concept 8 som ikke nødvendigvis er ment for fintlytting etter små nyanser i lyden for småperverse audiofile? :-D

Kunne glatt klart meg uten sourround, har jeg funnet ut, da jeg bruker reciever 80% til stereolytting.
    Og volumnivået må holdes relativt lavt pga ***** naboer! hehe

Morrofaktor bryr jeg meg egentlig lite om, men er mest ute etter ufarget korrekt lyd. Gjerne best mulig akustisk lyd. Noen stativhøyttalere som anbefales evt?

På forhånd takk for svar!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mere kontroll med en effektforsterker, om du vil ha bedre lyd på evt stereodelen er kanskje stereo veien å gå. Hvis du skal bruke en receiver som forforsterker til musikk så vil det bli meget dyrt å få den lyden du ønsker. Da-ty@online.no her inne fikk vesentlig bedre lyd på stereodelen med å bruke en Yamaha DSP-Z7 til det formålet. Men det er nok det beste å se hva du ønsker, om det er film eller musikk som er mest int for deg. Av det du skriver så går det mye i musikk, så hvorfor ikke investere i et godt stereoanlegg?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hører FANTASTISKE forskjeller med dempe puter osv, men jeg greier ikke det. Men har man dempet hele rommet hører jeg fin forskjell. Tror øra mine er ødelagt av for mange konserter, for jeg har ikke spesielt fintfølende ører... :-P

Pioneer forsterkerne låter knallbra. Spesielt SC-LX71/81. LX-51 er noe tam i bassen synes jeg, men SC recieverene briljerer. Mye pga. ICE forsterkerne som sitter i dem.

men jeg valgte Yamaha... 8)
    Bruker plugger i øra på konserter jeg, har desverre vært litt sløv med slik men etter tiden som har gått er øra ikke så gode som i gamle dager. Fikk du vært på ACDC? Det var pokker i meg moro gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Med budsjett for 20 000 så burde han gå for Lektor-serien.

Bedre enn Concept og mer trøkk i frontene, noe han trenger når han liker rock.

Enig?

er film som anlegget blir mest brukt til. musikken kommer i andre rekker. blir nok en tur til hifiklubben får lytting en dag jeg har tid. har ikke subb men vet ikke om jeg vil ha pga naboer osv. men burde hatt en i det hverfall. vurderer andre merker også så kansje e må bytte forsterkere. håper å ha funnet ut av det før sommeren.

er ikke redd for å kjøpe brukt. hele anlegget jeg har nå er kjøpt brukt bortsett fra kablene

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bruker plugger i øra på konserter jeg, har desverre vært litt sløv med slik men etter tiden som har gått er øra ikke så gode som i gamle dager. Fikk du vært på ACDC? Det var pokker i meg moro gitt.
    Skal starte med det jeg og.

Nei ble ikke ACDC på meg. Skal se de på Valle i juni. Men først er det Metallica i stockholm om 2 uker! Blir sinnsykt artig!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal starte med det jeg og.

Nei ble ikke ACDC på meg. Skal se de på Valle i juni. Men først er det Metallica i stockholm om 2 uker! Blir sinnsykt artig!
    Ok, vi fikk full valuta på Telenor Arena men logistikken der sugde max, men det er ikke mer å forvente når det står masse idioter rundt som ikke vet hva de skal gjøre med folkemengden. Kunne vært fint å dratt med folk som var litt i årene som hadde litt vett i skallen, dem som skulle guide folk rundt bare stod der som noen fjotter. Menmen... Fikk et knakende godt show.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok, vi fikk full valuta på Telenor Arena men logistikken der sugde max, men det er ikke mer å forvente når det står masse idioter rundt som ikke vet hva de skal gjøre med folkemengden. Kunne vært fint å dratt med folk som var litt i årene som hadde litt vett i skallen, dem som skulle guide folk rundt bare stod der som noen fjotter. Menmen... Fikk et knakende godt show.
    Minner meg om kranglene vi har hatt med personalet på Wacken. Sisit kom festivalsjefen på scooter og fortalte alle at "Norwegian bus" skal stå her! Verstanden? ;-)

Sorry for OT.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Minner meg om kranglene vi har hatt med personalet på Wacken. Sisit kom festivalsjefen på scooter og fortalte alle at "Norwegian bus" skal stå her! Verstanden? ;-)

Sorry for OT.
    Det er bare bra det å se åssen logistikken funker på sånne plasser, er helt tragisk det opplegget vi var på. Hadde ikke hjerdet ute blitt revet så kunne folk blitt most, du har sikkert lest nettavisene i det siste og ikke minst kommentarene da. Tragisk, men vi fikk en helt sinnsyk rå konsertopplevelse.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis fungerer logistikken på Valle Hovin. :-D

Blir rimelig heftig å stå sammen med 45000 da "tss ts tss ts tss ts...osv" starter! Får gåsehud allerede.

Hvilket tempo kjører gutta nå? Live 92 og Live at Donnington har jo et mye høyere tempo enn f.eks Stiff Upper lip live/No Bull.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir rimelig heftig å stå sammen med 45000 da "tss ts tss ts tss ts...osv" starter! Får gåsehud allerede.

Hvilket tempo kjører gutta nå? Live 92 og Live at Donnington har jo et mye høyere tempo enn f.eks Stiff Upper lip live/No Bull.
    Dem kjører rimelig bra og det kan du se på videoer som ligger på YouTube, der får du det ærlige beviset og gutta er i storform og masser av positiv energi.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valle Hovin blir moro, men å stå sammen med 1499 er rimelig mye heftigere enn å stå sammen med 39999. Dessuten har Valle Hovin en utrolig dårlig utforming, lang og smal.

Hvor har du 45001 fra? ;-)

Gleder meg!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V3900 i hus:-D

Og her blir den:-D

Dette er en knallreceiver, og skulle det bli oppgraderinger heretter blir det på høyttalersiden.

Jo bedre høyttalere, jo bedre kommer denne receiveren til sin rett tror jeg:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    RX-V3900 i hus:-D

Og her blir den:-D

Dette er en knallreceiver, og skulle det bli oppgraderinger heretter blir det på høyttalersiden.

Jo bedre høyttalere, jo bedre kommer denne receiveren til sin rett tror jeg:-D
    I all verden. Her er man borte noen dager (orker ikke lese gjennom alt) og du har gått tilbake til surround? Ble det bedre? Hva skjer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som går frem og tilbake her på forumet, tronna_83, cybervision, skrotnisse og flere. De finner vel ut at utstyret dem hadde ikke var så ille alikevel.

Er ikke alltid utskiftninger gir den store gleden tydeligvis..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    I all verden. Her er man borte noen dager (orker ikke lese gjennom alt) og du har gått tilbake til surround? Ble det bedre? Hva skjer?
    Hehehe, ja her må man henge med i svinga for å få med seg hva som skjer:-D

Vel.....idioten møtte seg sjøl i døra etter noen uker uten surround, og fant ut åssen tosk han hadde vært da han begynte å savne filmanlegget sitt:-D

Har bare fått pakka den ut av esken jeg, så jeg kan informere deg om åssen det låter etter at Da-Ty har vært å grovkalibrert for meg til uka:-D

Side 160 av 743 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 660 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •