Dalis Entusiaster - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 16 av 742 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 516 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 14836
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OT, beklager...

Skulle vi vurdert en egen Dali Mentor klubb snart?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan dra inn alle Dali fans her inne, skulle bare bytta navn på tråden om det lar seg gjøre.

Navnet kan jo bli:

Dali's Venner
    Dali's Venner og etterkommere
    Dali Ligaen
    Dali Mafiaen
    Dali Tullingene

Kom gjerne med flere forslag, er så mange Dali "hatere" der ute men her skal vi overbevise dem at de tar grundig feil.

DALI POWER = DANSK DYNAMITT

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali høytaler klubben
    eller
    Dali høytaler laug...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Dali høytaler klubben
    eller
    Dali høytaler laug...
    Dali Høytaler Lauget holder jeg på, den passer fint. Skal snakke med noen moderatorer her etterpå, se om jeg kan få bytta navn her. Det blir bare flere og flere med Dali som joiner oss, da synes jeg vi skal virkelig lage en tråd for alle Dali folk. Da er alle en av folket, så håper på mye god prat og gode erfaringer med Dali høytalere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres rimelig knall ut. Håper det ordner seg, og ja frå nå av er jeg selv inmeldt ofisiell medlem av Dali klubben her8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er faktisk det første par av Ikon 8 som jeg har sett til salgs, men da er det bare å vente videre på Mentor 8 for min del.
    Du får si fra om du skal selge nå du kjøper Mentor 8

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen som har tenkt tanken på å bytte ut mellomtonen i Ikon 8 med ett Mentor element? Blir kanskje krøll med delefilteret? Lurer på hva Dali mener om dette.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer også for navnebytte!

Hva med: FUCKING DALI SPEAKER OWNERS CLUB! Hehe, neida. Dali Klubben eller Ligaen er jo lettbeint og fint da. Navnet på tråden kan du jo endre selv. Bare gå til første innlegg, velg edit og så advanced. And there you go! :-D

Eller Klubben for Mentorer og Ikoner? Hehe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal tenke litt på navnforlagene her så skal jeg se hva utspillet blir, så kanskje vi fikser et navnbytte i løpet av dagen. Ellers er det kjempe bra at folk trekkes innover hit, er lissom en egen dali klubb blitt dette nå. Det er jo mange som har kjøpt Ikon 8, noen havner på Mentor 6 og det blir godt tatt i mot her i klubben. Jeg savner litt lytterfaringer med de som har Mentor serien, så håper det kan komme noen innspill her i nær fremtid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres rimelig knall ut. Håper det ordner seg, og ja frå nå av er jeg selv inmeldt ofisiell medlem av Dali klubben her8)
    Velkommen skal du være ......

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Hei. Noen som har tenkt tanken på å bytte ut mellomtonen i Ikon 8 med ett Mentor element? Blir kanskje krøll med delefilteret? Lurer på hva Dali mener om dette.
    Tanken har streifet meg men jeg lurer selv også åssen det ville blitt, men det blir nok noe som ikke stemmer i lydbildet vil jeg tro. Er det noen her som har et slik element å prøve med, så setter jeg pris på at en slik test vil bli publisert her inne. Tanken er meget god men jeg håper noen her inne vil vurdere en test, kan jo kanskje snakke med Hifiklubben om dette også. Kom med innspill folkens, de fleste vet at mellomtonen kan være litt anonym på Ikon 8. Moro at noen tenker annerledes.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 6 med senter..

Erfaringer Dali Mentor serien
    Det aller første jeg la merke til var at den nye senter kanalen(Mentor senter) gikk betraktelig dypere og mer realistisk enn tidligere. Dype, raspende manns stemmer kom med en pondus jeg knapt hadde lagt merke til før. F.eks The Ting som snakket i ”Fantastisk 4” filmen. Stemmen buldret slik den aldri har gjort før, med en rasphet som det groveste sandpapir. Jeg bare gliste.

Oppløsningen er selvsakt på nivå til IKON og vel så det. Men jeg syns helheten er godt tatt vare på. Lyttet til IKON 8 for jeg var i utgangspunktet intresert i denne serien. Men jeg syns bassen var litt i overkant kraftig og buldrende. Ikke for det, diskanten med sin store oppløsning var der, men mellomtonen falt på en eller annen måte litt i bakkant og ble litt undertrykt av bass og diskant, syns jeg. Så prøvelyttet jeg litt til Mentor 6 og var solgt fra første tone. Slagkraftig og stram i bassen og med samme oppløsning som IKON, men med mye bedre mellomtone.

Mentor er på mange måter en mer helhetlig og bedre all rounder, enn IKON. Det er ikke noe galt med IKON. Dette er til prisen en fantastisk god høyttaler, med en oppløsning andre likt prisete høytalere kan se langt etter. Mentor er bare så enda mer perfeksjonert. Man skal doble prisen og tenke Helicon før man kan bevege seg noen millimeter til i lydkvalitet. Så bra er de. Det neste er Hig end, skal man forbi Mentor.

Etter å ha lyttet til Mentor en stund, må jeg si at de gror etter vært innpå deg. Den superoppløste diskanten gir gysninger nedover ryggraden, og stadig nye CD’er blir prøvd. Musikkerene står mellom og på utsiden av høytalerne, uansett, nesten, hvor du befinner deg i rommet. Har stått ca halv meter fra senter høyttaler med hø. Ve. Høyttaler på vær side og spilt sterio. Enda høres det ut som om det synges fra senterhøytaleren. Noen ganger i sterio høres det ut som om alle høytalerne mine spiller med, så oppløst og bredt kan det være. Når sterio blir så gøy, så blir ny innkjøp på CD fronten enklere.

På film blir selvsakt denne oppløsningen tatt vare på og alle detaljer i film lyden kommer rikelig fram. Alt høres like klart ut. Senter kanalen jobber utrolig godt og man får virkelig med seg all tale, høyt og klart. Men så hjelper det at jeg bruker mest BD nå.

Vel det var min korte og subjektive mening
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali klubb høres bra ut så kan jeg og mine suite 2.8 melde meg inn

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å bytte navnet til Dali's Entusiaster, synes det er veldig passende med tanke på at vi ånder for våre høytalere. Er dere med på det navnet folkens, da er alle Dali eiere samlet i en skjønn forening.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer Dali Mentor serien
    Det aller første jeg la merke til var at den nye senter kanalen(Mentor senter) gikk betraktelig dypere og mer realistisk enn tidligere. Dype, raspende manns stemmer kom med en pondus jeg knapt hadde lagt merke til før. F.eks The Ting som snakket i ”Fantastisk 4” filmen. Stemmen buldret slik den aldri har gjort før, med en rasphet som det groveste sandpapir. Jeg bare gliste.

Oppløsningen er selvsakt på nivå til IKON og vel så det. Men jeg syns helheten er godt tatt vare på. Lyttet til IKON 8 for jeg var i utgangspunktet intresert i denne serien. Men jeg syns bassen var litt i overkant kraftig og buldrende. Ikke for det, diskanten med sin store oppløsning var der, men mellomtonen falt på en eller annen måte litt i bakkant og ble litt undertrykt av bass og diskant, syns jeg. Så prøvelyttet jeg litt til Mentor 6 og var solgt fra første tone. Slagkraftig og stram i bassen og med samme oppløsning som IKON, men med mye bedre mellomtone.

Mentor er på mange måter en mer helhetlig og bedre all rounder, enn IKON. Det er ikke noe galt med IKON. Dette er til prisen en fantastisk god høyttaler, med en oppløsning andre likt prisete høytalere kan se langt etter. Mentor er bare så enda mer perfeksjonert. Man skal doble prisen og tenke Helicon før man kan bevege seg noen millimeter til i lydkvalitet. Så bra er de. Det neste er Hig end, skal man forbi Mentor.

Etter å ha lyttet til Mentor en stund, må jeg si at de gror etter vært innpå deg. Den superoppløste diskanten gir gysninger nedover ryggraden, og stadig nye CD’er blir prøvd. Musikkerene står mellom og på utsiden av høytalerne, uansett, nesten, hvor du befinner deg i rommet. Har stått ca halv meter fra senter høyttaler med hø. Ve. Høyttaler på vær side og spilt sterio. Enda høres det ut som om det synges fra senterhøytaleren. Noen ganger i sterio høres det ut som om alle høytalerne mine spiller med, så oppløst og bredt kan det være. Når sterio blir så gøy, så blir ny innkjøp på CD fronten enklere.

På film blir selvsakt denne oppløsningen tatt vare på og alle detaljer i film lyden kommer rikelig fram. Alt høres like klart ut. Senter kanalen jobber utrolig godt og man får virkelig med seg all tale, høyt og klart. Men så hjelper det at jeg bruker mest BD nå.

Vel det var min korte og subjektive mening
    8)

Dette var kjempe fin lesning og veldig viktig informasjon til andre som har vurdert Mentor, selv har jeg siklet på 8'ern men den er ikke helt i min prisklasse enda. Det kan skje utbytte med tid og stunder, men ikke nå for øyeblikket. Jeg skal presse lufta ut av Ikonene mine før den tid, er i hvertfall moro at Mentor er så bra som den er. Det var jo en test med ikon, mentor og helicon og da vant jo seff den gode Mentoren hele sulamitten. Det sier jo sitt om denne høytaleren, kan jo ikke sammenlignes spør du meg siden disse spiller i en helt annen klasse. Og testen synes jeg ikke passet med å prøve disse mothverandre, det beste vil å ta høytalere fra hver prisklasse og tatt testen ut i fra det. Jeg har fått en demo på både Mentor 6 og 8 og vil si at dette er knakende gode høytalere altså, håper en dag at jeg kan anskaffe meg noe slikt i heimen. Drømmer er for å realiseres......

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken har streifet meg men jeg lurer selv også åssen det ville blitt, men det blir nok noe som ikke stemmer i lydbildet vil jeg tro. Er det noen her som har et slik element å prøve med, så setter jeg pris på at en slik test vil bli publisert her inne. Tanken er meget god men jeg håper noen her inne vil vurdere en test, kan jo kanskje snakke med Hifiklubben om dette også. Kom med innspill folkens, de fleste vet at mellomtonen kan være litt anonym på Ikon 8. Moro at noen tenker annerledes.....
    Har nevnt det på Hifiklubben, men de virket ikke helt åpne for dette. Kanskje kontakte Dali og høre deres mening. De vil nok stemme NEI for denne løsningen regner jeg med. Har vel lyst til å selge flere høytalere enn bare element. Ønsker at noen med peiling på delefilter melder seg på denne tråden..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Har nevnt det på Hifiklubben, men de virket ikke helt åpne for dette. Kanskje kontakte Dali og høre deres mening. De vil nok stemme NEI for denne løsningen regner jeg med. Har vel lyst til å selge flere høytalere enn bare element. Ønsker at noen med peiling på delefilter melder seg på denne tråden..
    Jeg skal snakke med Hifiklubben her hjemme så skal pipa få en annen tone, kjenner litt til gutta der oppe så jeg kan vel prøve å ha det litt gøy der oppe med dette prøveprosjektet. Om de er villig til å prøve litt demontering.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å bytte navnet til Dali's Entusiaster, synes det er veldig passende med tanke på at vi ånder for våre høytalere. Er dere med på det navnet folkens, da er alle Dali eiere samlet i en skjønn forening.
    Høres bra ut, jeg er med på det...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, jeg er med på det...
    Det er godt, jeg har sendt melding til Devilej som er moderator her inne, så da endres navnet i løpet av dagen forhåpentligvis. Jeg synes navnet er både enkelt og passer for oss alle, vi er entusiaster er vi ikke?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt første møte med Mentor 6

Legger ut en liten "anmedelse" av Mentor 6 her jeg og. Topp skrevet av Rotja foresten!

Det første som slo meg med Mentor var diskanten. Å gå fra Dali Blue (6006, 3,5 år til 6995 kr) til Mentor var som natt og dag. Dere kan ikke tro var stor forskjellen er. Diskanten er så utrolig mye mer oppløst og silkemyk enn på Dali Blue. Som Rotja sier så får man frysninger, så bra er den. Mellomtonen og bass går perfekt sammen, og bassen går ekstremt dypt til kun å være 6,5". I tillegg har den en herlig punch fra godt innspilte rock-album, f.eks Metallica - Black Album, i tillegg til at bassen til Newsted kommer fram på en herlig og dyp måte. Jeg kjører signalet upåvirket gjennom Denon AVR-2807, og alikevel byr Mentor 6 på dyp og herlig bass, uansett!

Det er også gøy å høre hvor velspillende Mentor 6 er på lavt-moderat volum også.

Jeg kjører Mentor 6 sammen med Abrahamsen V 4.0 effektforsterker og det fungrerer supert! Abrahamsen har en tendens til å ha en varm klang og ikke for hissig i toppen, noe Mentor serien kan være. Derfor kompenserer Abrahamsen med å dempe litt i de mest spisse tonene, og det fungerer knallbra! Synes faktisk det låt bedre med Abrahamsen V 4.0 enn med Lyngdorff SDA2175. Lyngdorff hadde nok hakket bredere lydbilde, men dette blir litt vanskelig å bedømme da dette var i 2 forskjellige rom.

Jeg har ikke testet Mentor 6 på film enda, da jeg ikke har mottatt min Mentor Vokal senterhøytaler. Noe jeg gleder meg stort til. Legger inn mer inntrykk når den er i hus.

Denne høytalere anbefales! Punktum!

Ellers så har vel Rotja sagt det meste om Ikon vs. Mentor

PS: Jeg er velsignet med et rom med mye bass, så derfor la jeg ekstra godt merke til bassen i forhold til Blue. Jeg kjører også heller ikke cd-spiller, kun digitalt signal fra DVD-1930 til 2807 som tar seg av dekodingen. Jeg har heller ikke subwoofer. Så det er fortsatt mer å hente, noe som kommer etterhvertt!

Er heller ikke den som er flinkest med ord, så håper dette var greit nok.

Btw, Dali Entusiaster er et perfekt navn for tråden!

Side 16 av 742 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 516 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •