Dalis Entusiaster - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 159 av 743 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 659 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ACDC Konsert opplevd for første gang.... Det var verdt mere enn billettprisen i seg selv, man kan normalt sett ikke kjøpe seg lykke men det fikk man her i bøtter og spann.
    Så du noe til min yngste sønn? (Det var han med Metallica hettegenser og AC/DC t-shirt.) Han var forresten strålende fornøyd, han også, da han kom hjem i natt. For seint for en 15 år gammel gutt, etter min mening, men vanskelig å være streng pappa når ansiktet som møter deg er et eneste stort smil. Nå ligger slappfisken og sover, men ok, det er vinterferie.

Selv digga jeg AC/DC på slutten av 1970-tallet, men så dem aldri live. Så døde Bon Scott, og da var det over for min del – men det hender rett som det er jeg henter fram de gamle skivene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef

Det er klart jeg lar meg provosere. Du er en fordømt ertekrok. Sette pris på loudness, du liksom. Her har Leif Ove Andsnes over år med øvelser utviklet og forfinet sin sans for klang. Her har stolte håndverkere i generasjoner utviklet og stemt et instrument. Og så skulle en overstyre alt dette bare fordi en tilfeldigvis skulle ha en pervers forkjærlighet for loudness? Nei, den får du dra lengre ut på landet med.

Du må ellers gjerne krydre musikken til det uigjenkjennelige for meg. I din stue er det du som er sjefskokken. Hos meg er det ganske annerledes. Her får musikken utfolde seg fritt, uten større innblanding fra meg enn via volumkontrollen. Jeg kunne ikke engang finne på å bruke tonekontrollene.
    Jeg syns ikke det det er ok at folk med overlegg mishandler kunstverk.
    Hehehe, det var bra det ikke bare var meg som begynte å kjenne seg litt ertet. Ble nesten nervøs et lite skund her 8)
    Du har antakelig et mye mer fintfølende øre enn meg, og lært deg å sette pris på det langt utover det jeg har evne til. Jeg har ikke før det siste året virkelig begynt å legge merke til detaljer og glede rundt ubesudlet musikk. Du skal vite at jeg også kan sette meg ned og virkelig lytte. Til og med finne på å justere ned tonekontrollen!
    Du kan forøvrig godt kategorisere meg som langt ute på landet. Jeg som er vant med å bo ved hovedstaden, befinner meg nå over 50 mil ut på landet

Ja, her er det jeg som er sjefen, og hos deg er det du. Skulle med glede lyttet til ditt anlegg, og jeg hadde med stor sannsynlighet likt det! Du har tidligere nevnt at det kan ha overraskende mye med dagsform å gjøre, og det er jeg helt enig i. I tillegg kan det for min del ha mye å gjøre med hva jeg er innstilt på.

Men apropo. Hva slags musikk hører du mest på? Mulig du har nevnt det tidligere, men det har gått med hus forbi

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har samme spiller, ja. Jeg vet ikke hvorfor jeg trodde Roger hadde en bedre spiller enn meg. Kan ikke ha lest signaturen hans særlig godt. Den jeg siktet til heter SA 15s1.

Jeg vet enkelte syns dvd-spiller holder i lange baner, ja sogar at dvd-spiller er bedre enn dedikert cd-spiller innenfor samme prissegment. Jeg vet ikke så mye om dette, annet enn at den billige Pioneer dvd-spilleren jeg har er bedre enn den billige NAD cd-spilleren min. Du må nesten prøve selv, tror ikke det finnes noe opplagt svar, annet enn at du kan få ganske mye bedre lyd med dyrere spillere enn med billige. Om du syns det svarer seg, eller om du kanskje får mer igjen for pengene ved å investere i andre ledd i kjeden, må du finne ut selv. Et argument mot å legge mye penger i en dedikert cd-spiller er, som du er inne på, den utvikling som har skjedd og som stadig skjer på format-, software- og kildefronten. Kanskje harddisk er løsningen som passer for deg? Så kan du jo få all den loudness du måtte ønske deg, mener jeg?:twisted:
    Riktig! Ja, den er jo et greit hakk opp. Har sett sa 15s1 på bruktmarkedet for en tid tilbake.

Tror jeg blir nødt til å ta et par demoer her for meg selv. Sjekke om jeg egentlig hører noe forskjell. Kan jo til og med ta med noen som har bedre peiling enn meg selv
    Det er jo interessant å høre at du har gjort deg en liten erfaring med Pioneer og Nad spillern din. Hadde en gammel kenwood cd spiller her frem til rett over nyttår. Syns Denon dvd spillern jeg har nå er bedre ja. Er jo ingen kostbar sak det helle, men likevel en liten oppgradering. Hadde vært moro å teste en spiller som er enda noen hakk opp fra denne.
    Hehehehe, ja kanskje det er harddisk som er løsningen Burde nesten ha begge deler da, alt etter humøret og musikklysten den dagen!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du noe til min yngste sønn? (Det var han med Metallica hettegenser og AC/DC t-shirt.) Han var forresten strålende fornøyd, han også, da han kom hjem i natt. For seint for en 15 år gammel gutt, etter min mening, men vanskelig å være streng pappa når ansiktet som møter deg er et eneste stort smil. Nå ligger slappfisken og sover, men ok, det er vinterferie.

Selv digga jeg AC/DC på slutten av 1970-tallet, men så dem aldri live. Så døde Bon Scott, og da var det over for min del – men det hender rett som det er jeg henter fram de gamle skivene.
    Jeg så mange med Metallica, guns, acdc, maiden trøyer overallt så jeg tror jeg ikke ville kjent han igjen, synes acdc leverte så bra her og at kan kom seint hjem kan du takke arrangørene av konserten for. Det var et kaos uten like, og jeg var ikke hjemme før klokka to jeg hadde vært i oslo siden klokka 5 på dagen.

Bon Scott stod opp fra de døde i går, råeste opplevelsen jeg har hatt sånn showmessig. Det var helt villt og mye gutta gav av seg selv, kjempe moro å se skikkelig live med knallbra show på dette igjen. Jeg synes du skal kjøre på saker med Brian Johnson også, han gjør ikke skam for noen og det som var moro i går at besetningen av bandet var det samme som 1980.

Du vet sikkert hvorfor "Back in black" platen er helt svart?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI IKON WALL | FINN torget

Dette er jo et meget godt tilbud.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg så heldig at jeg skal til Danmark i begynnelsen av mars. Da er det ikke snakk om danskebåten tur, men en tur til Dali fabrikken samt noe attåt. Dette blir jo bare stas da Da skal det sikles på MS5 :lol:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, lykke til på den turen din heldig gris..
    Jeg nyter nå Amy Winehouse via Blu-ray. Håper dette ikke er for OT. Disse Mentorene gir et ekstra puff og mye av hennes råhet og rasp i stemmen kommer fram...
    Dalis Entusiaster-amy-winehose-ja-1-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er jeg så heldig at jeg skal til Danmark i begynnelsen av mars. Da er det ikke snakk om danskebåten tur, men en tur til Dali fabrikken samt noe attåt. Dette blir jo bare stas da Da skal det sikles på MS5 :lol:
    Jeg kjenner han som driver klubben i Moss og han sier fabrikken er helt rå, kjempeopplegg det der og det blir nok en fantastisk opplevelse. Vært moro å sjekket ut fabrikken selv, etter det jeg har forstått så ligger den 1,5 fra Frederikshavn. Ikke lange turen fra danskebåten i hvertfall.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner han som driver klubben i Moss og han sier fabrikken er helt rå, kjempeopplegg det der og det blir nok en fantastisk opplevelse. Vært moro å sjekket ut fabrikken selv, etter det jeg har forstått så ligger den 1,5 fra Frederikshavn. Ikke lange turen fra danskebåten i hvertfall.
    Skal bli stas det. Høre MS5 og Megaline

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Alef Han bør takke ja til den hjelp som Daniel så generøst tilbyr. Så får han selv finne veien videre. Dette er nå min mening, og så får du og Tronna gjøre akkurat som dere vil.

Heldigvis ser det ut til at Tronna omsider har forstått at Daniel kan komme til å finne ut av ting.[/QUOTE]

Omsider forstått????? Har da aldri tvilt på at Daniel kan finne ut av ting.

Nå har jeg vært i kontakt med han en stund også da og det er lenge siden jeg sa ja takk til å få hjelp.

Men jeg gjorde dumme grep uten å være tålmodig men det har jeg rettet opp i nå.

Og jeg er veldig enig med deg i at jeg ikke kan kjøpe meg ut av disse problemene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fy flate, det må være en herlig opplevelse! Bare det å ta produksjonen i nærmere øyensyn må være stas. Dali har jo håndtverk av høy kvalitet.
    Hehehe MS5 er ikke feil Vil jo tro du har tilgang på pen pris og!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har i dag et anelggbestående av:

denon avc a10se
    denon poma 2000IVr
    marantz dv6200
    diverse taralabs kabler

er det noen dali ht som kunne passe til dette oppsettet? skal mest bruke anlegget til film og stua er ca 20 kvardat. er åpen løsning til kjøkkenet så rommet er større. er en leilighet. max 20000 for center,bak og front. om musikk spiller er det mest metal og rock men de felste sjangre kommer innom en sjelden gang

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har i dag et anelggbestående av:

denon avc a10se
    denon poma 2000IVr
    marantz dv6200
    diverse taralabs kabler

er det noen dali ht som kunne passe til dette oppsettet? skal mest bruke anlegget til film og stua er ca 20 kvardat. er åpen løsning til kjøkkenet så rommet er større. er en leilighet. max 20000 for center,bak og front. om musikk spiller er det mest metal og rock men de felste sjangre kommer innom en sjelden gang
    Hva med Concept 8 til Dali ? Da skal du få full pakke for den prisen, har du subwoofer?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange synes Dali blir spisst i toppen med Denon. Jeg også.

Men det er jo så forskjellige meninger.

For 20 000 og med tanke på at du hører mest rock og spør om Dali anbefaler jeg deg hvert fall Dali Lektor 8 front (11 996,-), Lektor Center (2698,-) og Lektor bak (2996,-)

Da kommer du unna det med litt over 17 500. Kanskje plass for en sub også da? Har hørt Lektor 8 og denne er bra. favoriserer musikk med trøkk i. Synes den hadde en varm klang også (Kan trenges med Denon)

Test her:

Test av Dali Lektor 8 - Tester - Lyd og Bilde

ønsker deg lykke til:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Concept 8 til Dali ? Da skal du få full pakke for den prisen, har du subwoofer?
    Med budsjett for 20 000 så burde han gå for Lektor-serien.

Bedre enn Concept og mer trøkk i frontene, noe han trenger når han liker rock.

Enig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Med budsjett for 20 000 så burde han gå for Lektor-serien.

Bedre enn Concept og mer trøkk i frontene, noe han trenger når han liker rock.

Enig?
    Det kommer ann på hva han liker av lyd, ting må testes så Lektor og Concepten kan jo sjekkes ut hos den lokale klubben sjappa.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kommer du unna det med 15K hvis du velger samme oppsett som jeg har:-D

Da er du ikke langt unna å ha råd til Ikon suben heller, hvis du vil ha sub:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ellers så kommer du unna det med 15K hvis du velger samme oppsett som jeg har:-D

Da er du ikke langt unna å ha råd til Ikon suben heller, hvis du vil ha sub:-D
    Jeg tenkte litt på å få subben inkludert i oppsettet og derfor tenkte jeg på concept serien først, men om han har mer å rutte med å gå for Lektor. Det er fine høytalere som låter kult og gjengir en god musikkopplevelse.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det med kalibreringa Tronna? Fortsatt ikke imponert over 3900'n?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Åssen går det med kalibreringa Tronna? Fortsatt ikke imponert over 3900'n?
    venter fortsatt på den fra elkjøp så det kan jeg ikke svare deg på=)

Håper den har kommet i helga. de sa de kanskje skulle få den i går så håper det.

Side 159 av 743 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 659 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •