Dalis Entusiaster - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 154 av 743 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 654 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja tviler ikke på det, men er ikke bi amping verdt å prøve hvert fall hvis man ikke har råd til effekt på en stund?

Nå kan jeg vel uansett ikke bi ampe Concept 8 da denne ikke har Bi-Wiring??

Dette har jeg ikke peiling på
    Da er jo saken løst da, hvis ikke du kan bi-wire Concept8. Ikke heng deg så mye opp i bi-amp/wire. Vi prøver med litt plassering og kalibrering, som mål med å få et godt resultat. Effektrinn kommer som du selv sier, senere.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen ting da Roger, det er vel kanskje ikke så lett for en fersking med null peil på bi amping å få en masse forskjellige råd fra forskjellige mennesker???

Er det noe rart jeg fort blir forvirret og ikke aner hva som er best osv?? NEI.

Mye av dette er gresk for meg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er jo saken løst da, hvis ikke du kan bi-wire Concept8. Ikke heng deg så mye opp i bi-amp/wire. Vi prøver med litt plassering og kalibrering, som mål med å få et godt resultat. Effektrinn kommer som du selv sier, senere.

Ja kanskje greit å begynne i riktig ende her, og lære seg litt om kalibrering før man begynner med bi amp og den slags?:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg veit åssen det er og samme var det når disse mentorene kom til 23k på finn, ergelig men dette kan han ikke si no annet enn ja på. Har sendt han en PM om saken og her må man smi mens jernet er varmt, disse effektene er ikke for mye på bruken skal jeg si deg.

I dag er Ikon'ene i drift igjen og kjører tung progressiv metall på dem, godt å få varmet dem opp litt og lydnivået er normalt. Greit å spille slik musikk når dama er ute av huset, er ikke alle som liker skrik og brøl. Nå er i hvertfall strekkodelesern min sendt fra Usa, så er det bare å vente i spenning her for min del.
    Joda men man ha penger også da for å svi mens jernet er varmt:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen ting da Roger, det er vel kanskje ikke så lett for en fersking med null peil på bi amping å få en masse forskjellige råd fra forskjellige mennesker???

Er det noe rart jeg fort blir forvirret og ikke aner hva som er best osv?? NEI.

Mye av dette er gresk for meg.
    Jeg er ikke noe proff i denne hifi verden engang, selv kan jeg ikke kalibrere slikt utstyr engang. Men jeg har prøvd litt og feilet litt og prøv å hold deg til hva som blir sagt her inne, vi har prøvd å hjelpe deg så godt vi kan med alle spørsmål du har hatt. Bare prøv ut ting når det er muligheter for det, lån og match samt prøv deg frem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda men man ha penger også da for å svi mens jernet er varmt:-D
    Visa har penger og Visa'ens lov. Du skal slå til på gode tilbud som du ikke kan si nei til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, for det første vet jeg ingenting om hvor mye effekt bi amping gir osv. Jeg skrev bare det jeg ble rådet til å prøve.

Jeg heller tror aldri i verden at bi amping er bedre enn 2250. Sier vel seg selv. Men kunne bi amping gitt meg litt ekstra effekt kunne kanskje det holdt i starten.

Har ikke nubbsjangs til å kjøpe noe effekt på lenge. Har snudd på alle steiner de siste ukene for å få tilbake surrounden min jeg så, har ikke sjangs, selv om det er fristende.

Men frykter at 2250 hadde tatt knekken på Conceptene mine, eller hva?
    Bi-amping kan helt klart gi et lite løft og være en fin ting mens du venter på effekt. Synd det ikke går an på conseptene dine.
    Jeg har hvertfall en fin effekt av det her Bedre med 2x"litt pingleforsterker" enn bare 1

Tror forøvrig ikke 2250 tar knekken på conseptene. Man skal kanskje ikke guffe på så mye at det gjør vondt i øra, men de tåler det nok. Hadde ikke vært noe redd for det egentlig, er jo 2x8tommere i hver, som tåler en del tror jeg
    Jeg hadde samme spørsmål for en tid tilbake på mine gamle wharfedale, og fikk igrunnen bare tilbakemelding på at det ikke var noe problem... Det var jo enda rimeligere ht enn du har, og de også med 2x8toms basser.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visa har penger og Visa'ens lov. Du skal slå til på gode tilbud som du ikke kan si nei til.
    Vet ikke om jeg utelukkende kan støtte meg til at man skal låne for å kjøpe seg lydutstyr altså
    Gjør som da du var barn og sparte til din føste bilbane! Spar og spar hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er godt brukt allerede:-D

Derfor jeg må vente til litt er nedbetalt igjen der, derfor det ikke går:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Vet ikke om jeg utelukkende kan støtte meg til at man skal låne for å kjøpe seg lydutstyr altså
    Gjør som da du var barn og sparte til din føste bilbane! Spar og spar hehe
    Hvis det er en ting man ønsker seg og det kommer et tilbud må man slå til, man må benytte seg av slikt og det kan bli veldig lenge til neste gang.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er godt brukt allerede:-D

Derfor jeg må vente til litt er nedbetalt igjen der, derfor det ikke går:-D
    Skjønner problemstillingen....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv om jeg ikke kan noe om bi amping og bi wire da, så vil jeg gjerne lære litt om hva det er.

Må HT ha mulighet for Bi-Wire for å kunne bi ampe f eks?

Hvordan kobler man når man bi amper?

osv

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en ting man ønsker seg og det kommer et tilbud må man slå til, man må benytte seg av slikt og det kan bli veldig lenge til neste gang.
    Hehe hadde jeg tenkt sånn hver gang jeg så et bra tilbud hadde jeg hatt heftig gjeld nå :O
    Nok om det...

Bruktmarkedet er virkelig bra! Man kan komme over små gullfunn når man minst venter det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe hadde jeg tenkt sånn hver gang jeg så et bra tilbud hadde jeg hatt heftig gjeld nå :O
    Nok om det...

Bruktmarkedet er virkelig bra! Man kan komme over små gullfunn når man minst venter det
    Hehe, det var det da og ellers er jeg delvis i mål selvom jeg savner en Parasound Halo pakke og Mentor 8 men det blir litt kostbart. Jeg er glad i anlegget mitt og kan ikke kreve noe mer synes jeg, tror jeg kan få det enda bedre med noen akustisketiltak her....

Bruktmarkedet har blitt farlig om dan, kommer altfor mye snacks her...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner problemstillingen....
    Jeg sikler på mye jeg, og kunne helt sikkert handlet meg anlegg til 200 000 hvis jeg hadde råd.

Parasound kommer nok inn her også serru, men etterhvert:-D

Frister jo egentlig å handle HT jeg har lyst på først da. Har ett mål om fullt Ikon til sommeren, men vet ikke om det går

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv om jeg ikke kan noe om bi amping og bi wire da, så vil jeg gjerne lære litt om hva det er.

osv
    Finnes mange tråder om dette tror jeg, men kan gi deg min amatør til amatør forklaring
    Har aldri prøvd det før nå jeg heller.
    For det første. Du må ha ht som støtter det, dvs to terminaler å koble kablene på bak. På mine er de øverste koblet til diskant og mellomtone, og de nederste er til bassen. Poenget med bi-amp (altså 2 forsterkere) er at da får du en forsterker som driver diskant/mellomtone og en som driver bassen.
    Jeg bruker da front og surround back, til å drive frontene mine. For å få surr back til å gi like signaler som front ht, må du justere i menyen på reciever
    Dette var da bi-amp...

Bi-wire er egentlig bare at du bruker de vanlige front ht forsterkerne på recieveren, men så bruker du likevel 2 sett terminaler på ht.
    Her er det vel delte meninger om man får noen effekt, men jeg har hvertfall fått en fin effekt med å bi-ampe på mine ht.

Hvis du ser bakpå en ht som har mulighet for bi-amp/wire ser du at det er noen broer mellom terminalene. De binder rett og slett sammen terminalene, så du kan bruke kun en forsterker som driver både diskant, mellomtone og bass. Viktig å fjerne denne om man skal bi-ampe!

Du får unnskylde mine klossete formuleringer, og spørre om du lurer. Kan alltids prøve å forklare bedre hvis ingen kommer meg i forkjøpet hehehe!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

osv
    Du bruker en receiver som du har, setter på biamp modus på forsterkern. Ellers kobler du et sett kabler til bass og en til diskant mellomtone. Og de skal videre inn på front på forsterkern og surroundback.

Stylus kom meg i forkjøpet der gitt, så det var en veldig bra forklaring og det stemmer med den forklaringen du har der.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var det da og ellers er jeg delvis i mål selvom jeg savner en Parasound Halo pakke og Mentor 8 men det blir litt kostbart. Jeg er glad i anlegget mitt og kan ikke kreve noe mer synes jeg, tror jeg kan få det enda bedre med noen akustisketiltak her....

Bruktmarkedet har blitt farlig om dan, kommer altfor mye snacks her...
    Du sier noe. Det har vært mange fristelser i den siste tiden... Nesten så jeg må slutte å se, for penga er ikke tilstede enda hehe. Kanskje bedre å titte når man faktisk skal kjøpe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valg av reciever/forsterker til dali 4b?

jeg har ett par gamle dali 4b som jeg nå skal bytte ut. skal bruke de kun til musikk. men vil finne en reciever/forsterker som er mer egnet til dem en den jeg hat fra før. noen som har tips og komme med?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar.

Men det jeg ikke skjønner, må man ha en effektforsterker for å bi ampe?????

Kan man ikke gjøre dette bare med de 2 ekstra utgangene som blir ledig når man kjører 5.1?

Side 154 av 743 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 654 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •