Dalis Entusiaster - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 153 av 743 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 653 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Bi-amp er nødløsning før man får en skikkelig effekt i hus, så det er ikke værre mener jeg. Det er jo bare å kjøre på med en Parasound og den holder akkurat på nødvendig anbefalt forsterker effekt til Ikon 8. Den skal ha opptil 250w og da passer denne utmerket, folk må virkelig prøve å få lånt seg en slik forsterker her inne så de skjønner hva slags glede den kan gi.
    Bi-amp av reciever kan nok sees på som en nødløsning ja. Er jo det jeg har gjort her, og det fungerer greit. Får bare leve i "nød" til lommeboka sier jatakk til effekt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44093

Her har det dukket opp en mulighet til å få mer futt fra Daliene sine!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44093

Her har det dukket opp en mulighet til å få mer futt fra Daliene sine!
    Hva med å slå til på dem? Da har du både effekt til fronter og center, er jo en kjempebra pris på disse da....

Tronna_83:

Nå må du handle!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slå til på dem? Da har du både effekt til fronter og center, er jo en kjempebra pris på disse da....

Tronna_83:

Nå må du handle!!!!!!!!!
    Skulle GJERNE hatt de der!!! Men lommeboka sier neinei til meg... Steike ta altså...

Dette er noe for Tronna ja

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle GJERNE hatt de der!!! Men lommeboka sier neinei til meg... Steike ta altså...

Dette er noe for Tronna ja
    Jeg veit åssen det er og samme var det når disse mentorene kom til 23k på finn, ergelig men dette kan han ikke si no annet enn ja på. Har sendt han en PM om saken og her må man smi mens jernet er varmt, disse effektene er ikke for mye på bruken skal jeg si deg.

I dag er Ikon'ene i drift igjen og kjører tung progressiv metall på dem, godt å få varmet dem opp litt og lydnivået er normalt. Greit å spille slik musikk når dama er ute av huset, er ikke alle som liker skrik og brøl. Nå er i hvertfall strekkodelesern min sendt fra Usa, så er det bare å vente i spenning her for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit åssen det er og samme var det når disse mentorene kom til 23k på finn, ergelig men dette kan han ikke si no annet enn ja på. Har sendt han en PM om saken og her må man smi mens jernet er varmt, disse effektene er ikke for mye på bruken skal jeg si deg.

I dag er Ikon'ene i drift igjen og kjører tung progressiv metall på dem, godt å få varmet dem opp litt og lydnivået er normalt. Greit å spille slik musikk når dama er ute av huset, er ikke alle som liker skrik og brøl. Nå er i hvertfall strekkodelesern min sendt fra Usa, så er det bare å vente i spenning her for min del.
    Da får han hvertfall ut det som måtte befinne seg i conseptene

Veldig bra! man må benytte muligheten når den byr seg ja. Har hatt noen bra lydstunder her de siste dagene og.
    Hvordan skal denne strekkodeleseren brukes egentlig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får han hvertfall ut det som måtte befinne seg i conseptene

Veldig bra! man må benytte muligheten når den byr seg ja. Har hatt noen bra lydstunder her de siste dagene og.
    Hvordan skal denne strekkodeleseren brukes egentlig?
    Det er godt å få anlegget til å leve litt, har tørka støv av det i dag så det ble litt fresh igjen.

Strekkodelesern skal brukes med Collectorz Music program, man registerer lesern i programmet så trykker man inn knappene på "musa" som er lesern og drar den over strekkoden som er på cdplata. Da henter den inn all informasjon om artisten og legger dette til listene, som sagt så er denne programserien delt opp i bøker, cder, dvd/bluray/hd, tegneserier osv. Det er meget enkelt og bruke, skal i gang med å legge inn de siste platene i dag. Når lesern kommer så tar jeg dvd plater og cd singler i samme slengen, etter det jeg leste fra selgers karakterer på ebay så var dette produktet kjempe bra til prisen å bedømme.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å få anlegget til å leve litt, har tørka støv av det i dag så det ble litt fresh igjen.

Strekkodelesern skal brukes med Collectorz Music program, man registerer lesern i programmet så trykker man inn knappene på "musa" som er lesern og drar den over strekkoden som er på cdplata. Da henter den inn all informasjon om artisten og legger dette til listene, som sagt så er denne programserien delt opp i bøker, cder, dvd/bluray/hd, tegneserier osv. Det er meget enkelt og bruke, skal i gang med å legge inn de siste platene i dag. Når lesern kommer så tar jeg dvd plater og cd singler i samme slengen, etter det jeg leste fra selgers karakterer på ebay så var dette produktet kjempe bra til prisen å bedømme.
    Det er bra! Må holde det pent og rent

Jammen da fatter jeg bedre. Du har jo fått deg et skikkelig organiseringsprogram, og med den lesern blir det jo enda bedre og med alle detaljer på plass. Stilig
    Ebay er ikke helt dumt. Mye greit å komme over der!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra! Må holde det pent og rent

Jammen da fatter jeg bedre. Du har jo fått deg et skikkelig organiseringsprogram, og med den lesern blir det jo enda bedre og med alle detaljer på plass. Stilig
    Ebay er ikke helt dumt. Mye greit å komme over der!
    Jeg har bare programmet for musikk foreløpig så jeg får anskaffe til den for filmer også, ganske praktisk og lett med organiseringen.

Collection Database Software for Windows and Mac OS X: catalog your inventory of CDs, DVDs, books, games, etc..

Ebay er genialt og det som er møkk er den tollgrensen til tider, men det er mye bra og rimelig å skaffe derfra. Har kjøpt en del der så det er bare å snuse rundt.

Er du glad i duppeditter så kan du sjekke ut:

DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1)

Det er sinnsykt mye rart der til en latterlig liten penge, så du finner det meste der av ting og tang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 8

Gir meg ikke med å mase om drivverk om disse.
    Prata med selger på denn Finn-annonsen i dag , han hadde egentligt trekt denne , sa han bare hadde fått skambud , men vurderer fremdeles å selge.
    Jeg er fremdeles sykt sugen på disse , og sendte en mail til Soundgarden angående en forsterker de hadde på 'tilbud' :

Primare 3-kanals effektforsterker A30.3mkII kr 14 995 kr 7 995 ny

spør om den duger til mine 'kommenede mentor 8 + mentor senter" og får følgende svar :
    "Det vil helt sikkert bli en kjempebra kombinasjon!"

skeeeeptisk...
    burde jeg være det ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Gir meg ikke med å mase om drivverk om disse.
    Prata med selger på denn Finn-annonsen i dag , han hadde egentligt trekt denne , sa han bare hadde fått skambud , men vurderer fremdeles å selge.
    Jeg er fremdeles sykt sugen på disse , og sendte en mail til Soundgarden angående en forsterker de hadde på 'tilbud' :

Primare 3-kanals effektforsterker A30.3mkII kr 14 995 kr 7 995 ny

spør om den duger til mine 'kommenede mentor 8 + mentor senter" og får følgende svar :
    "Det vil helt sikkert bli en kjempebra kombinasjon!"

skeeeeptisk...
    burde jeg være det ?
    Jeg hadde vært skeptisk og selv har jeg snakka med klubben om matching til denne høytalern, da fikk jeg beskjed å bruke det jeg hadde fra før for det var mere enn godt nok. Det går ikke ann å snakke med folk som ikke selger Dali engang, de vil jo heller ha deg til å kjøpe en ting de kjenner som kanskje ikke passer på dine høytalere. Sats på Parasound du, det funker og gir mere enn nok spillerglede...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vært skeptisk og selv har jeg snakka med klubben om matching til denne høytalern, da fikk jeg beskjed å bruke det jeg hadde fra før for det var mere enn godt nok. Det går ikke ann å snakke med folk som ikke selger Dali engang, de vil jo heller ha deg til å kjøpe en ting de kjenner som kanskje ikke passer på dine høytalere. Sats på Parasound du, det funker og gir mere enn nok spillerglede...
    Jeg heller mot det ja , får jeg tilslag på de blir det nok A21 med mindre noen andre klarer å overbevise meg...
    Legg merke til at jeg legger en føring for en ny runde her c'mon ppl hit me med forslag

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Jeg heller mot det ja , får jeg tilslag på de blir det nok A21 med mindre noen andre klarer å overbevise meg...
    Legg merke til at jeg legger en føring for en ny runde her c'mon ppl hit me med forslag
    Tre kanaler`n til Primare låter meget bra, men er i minste laget for Mentor 8. A21 er en sikker vinner av disse to

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en effekt du og bruk den på frontene dine og det går som smurt, bi-amping trenger du ikke å tenke på. Han her ville jo mere selge kabler enn noe annet spør du meg, men har jo denne effektforsterkern selv og vet hva jeg snakker om. Jeg har brukt 130W Denon Watt på Ikon 8 og det er ikke mye å skryte av, må vri volumhjulet rimelig høyt for å få den bassen man ønsker. Det kan hende at Yamaha gir bedre bass og fyldighet på lavere nivå, men det er ikke værre enn å prøve ut det og komme med resultatet her.

Jeg tror ikke hensikten hans var å tjene mest mulig her, for jeg sa jeg var interessert i 2250 som koster tusenvis av kroner, men han anbefalte meg å prøve bi amping først.

Så det var nok ikke om å gjøre å tjene penger her, da hadde jeg jo blitt anbefalt tvert å kjøpe Parasounden.

God service kaller jeg det.

Men bi amping erstatter ikke 2250 uansett sikkert da.

Men bi amping av Ikon 8 på Yamahaen vil gi 140 w * 2, altså 280 w til frontene, og de HT er anbefalt 250 w.

Høres ikke så ille ut?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg tror ikke hensikten hans var å tjene mest mulig her, for jeg sa jeg var interessert i 2250 som koster tusenvis av kroner, men han anbefalte meg å prøve bi amping først.

Så det var nok ikke om å gjøre å tjene penger her, da hadde jeg jo blitt anbefalt tvert å kjøpe Parasounden.

Men bi amping av Ikon 8 på Yamahaen vil gi 140 w * 2, altså 280 w til frontene, og de HT er anbefalt 250 w.

Høres ikke så ille ut?
    Tror nok ikke Yamaha recivere er så mye mer strømsterke enn Denon. Sluttrinn er en bedre løsning kontra bi-amping.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Høres ikke så ille ut?
    Jeg BiAmpet min gamle Denon 4306 som hadde 7x130W men de gav ikke meg ikke noe, det er bare å kjøre på med effekt isteden. Du må begynne å ta våre ord her inne seriøst snart, har fortalt gang på gang at effekt er det du trenger. BiAmping hjelper ikke mye skal jeg si deg, prøv selv og se hva du synes. Vil nok tro høytalerne ikke får optimalt med power. Tro meg og dette stadiet har jeg vært igjennom og synes det ble en laber lytteopplevelse. Men du velger selv å høre på disse folka med peil. Jeg snakker av egen erfaring, om du synes det er moro å vri volumhjulet i bunn for å få bass så be my guest.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, for det første vet jeg ingenting om hvor mye effekt bi amping gir osv. Jeg skrev bare det jeg ble rådet til å prøve.

Jeg heller tror aldri i verden at bi amping er bedre enn 2250. Sier vel seg selv. Men kunne bi amping gitt meg litt ekstra effekt kunne kanskje det holdt i starten.

Har ikke nubbsjangs til å kjøpe noe effekt på lenge. Har snudd på alle steiner de siste ukene for å få tilbake surrounden min jeg så, har ikke sjangs, selv om det er fristende.

Men frykter at 2250 hadde tatt knekken på Conceptene mine, eller hva?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror nok ikke Yamaha recivere er så mye mer strømsterke enn Denon. Sluttrinn er en bedre løsning kontra bi-amping.
    Ja tviler ikke på det, men er ikke bi amping verdt å prøve hvert fall hvis man ikke har råd til effekt på en stund?

Nå kan jeg vel uansett ikke bi ampe Concept 8 da denne ikke har Bi-Wiring??

Dette har jeg ikke peiling på

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2x8" elementer i hver høytaler og da trenger dem kraft, kanskje en effekt er du trenger så er kanskje conceptene noe helt annen. Sjekk om du kan få lånt noe fra en butikk eller noe.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg BiAmpet min gamle Denon 4306 som hadde 7x130W men de gav ikke meg ikke noe, det er bare å kjøre på med effekt isteden. Du må begynne å ta våre ord her inne seriøst snart, har fortalt gang på gang at effekt er det du trenger. BiAmping hjelper ikke mye skal jeg si deg, prøv selv og se hva du synes. Vil nok tro høytalerne ikke får optimalt med power. Tro meg og dette stadiet har jeg vært igjennom og synes det ble en laber lytteopplevelse. Men du velger selv å høre på disse folka med peil. Jeg snakker av egen erfaring, om du synes det er moro å vri volumhjulet i bunn for å få bass så be my guest.
    Jeg har da alltid tatt deres ord seriøst. Handler da vel ikke om det.

Poenget her var at jeg ble rådet til å prøve bi amping, og derfor skrev jeg det her i tråden og spurte hvordan det ville funke????

Jeg har da ikke peiling, bare luftet det jeg ble rådet til jeg....

Side 153 av 743 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 653 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •