Dalis Entusiaster - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 149 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 649 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det syns jeg høres fornuftig ut!
    Har egentlig aldri helt fått føle effekten av spikes jeg, men det er helt sikkert noe i det. Har jo det nå, men har aldri prøvd uten

Hvis du har mulighet til å henge litt saker og ting på veggen er det sikkert en del å hente der. Min erfaring går mest på å flytte litt på møbler og tepper og slikt. Ser det er mange som er veldig fornøyd med å ha akustikkplater på veggene ja. Er det dyrt med noe sånt?
    Vurderer å kjøpe en del sånne. 399 kr for 12

Duger disse tro?

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1723

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har en kompis hatt med en gammel forsterker som heter Sansui. Vi fant ut at ny prisen på den var 16-17 000. Vi fikk Concept til å låte bedre i bassen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Vurderer å kjøpe en del sånne. 399 kr for 12

Duger disse tro?

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1723
    Det var jo så billig at det kan være verdt et forsøk uansett kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Har antakelig valgt litt utradisjonelt, men syns det er skikkelig moro her nå. Jeg vet de kan yte enda en god del hakk bedre med kraftigere elektronikk, så det er neste step på oppgraderingsstigen. Har heldigvis god tid, og jeg nyter hvert sekund slik oppsettet er nå også.
    Høres veldig bra ut. Utradisjonelle anlegg vitner gjerne om stor interesse for hifi. Selv er jeg ikke så veldig interessert i hifi, og jeg har derfor valgt velkjente og trygge løsninger. Nyter nok ikke oppsettet mitt noe mindre enn du nyter ditt, selv om vi har ulike filosofier og synspunkter på hva som funker.

Det er så mange ting man kan velge å prioritere når det gjelder oppgraderinger og nyheter, så man må på en måte ta det litt som det kommer. Plan er lurt å ha, men min erfaring sier at det ofte blir litt annerledes enn man tenkte i første omgang. Hadde feks ikke tenkt tanken på mitt ht kjøp, før det plutselig var i boks for en knapp måned siden. Skikkelig gøy!
    Ja, en plan vitner også om interesse for hifi, men en plan forutsetter et mål. For en nybegynner (som meg) er målet gjerne uklart og lite konkret, og en havner lett på oppgraderingskarusellen – ikke fordi oppgraderingene i seg selv er skritt i riktig retning, men fordi de første skrittene var feilsteg. Så målet for nybegynneren må være å skaffe seg erfaringer, både heldige og uheldige, og da kan planer gjerne forandres etter som ting kommer, slik som du selv nettopp har erfart. Veien blir målet, som det så fint heter. (Det du kaller for en oppgraderingsstige er etter mitt skjønn like mye en oppgraderingskarusell, eller berg og dalbane, som det er en stige til hifi-nirvana og den syvende himmel.)

Man får gjort mye gøy for 20k, så om det er nye ht eller andre opplevelser lydmessig, som står øverst på ønskelisten får være opp til hver enkelt.
    Ja, visst. Poenget mitt var bare at interesse for hifi og interesse for musikk er to vidt forskjellige og kryssende interesser. Du kan si ja takk til begge deler, men tid og penger vil sette grenser for hvor mye du får av hver del. Utstyrsfrikenes forsøk på å legitimere sine tunge investeringer med at de er så veldig interesserte i musikk er som oftest bare patetiske.

Man skal ikke kimse av gode konsertopplevelser heller.
    Det skal man ikke, nei. Jeg ser jo at min yngste sønn, som er langt, langt, over gjennomsnittet interessert i musikk, spiller i band, øver hver dag, stadig flyr på konserter og festivaler, men er tilnærmet null interessert i utstyr. Det vil si hifi-utstyr. For instrumenter skal han ha, og forsterkere til disse, og mikrofoner, og PC og kabler og lydbehandlingssoftware og gudene vet hva. Men altså ikke hifi-utstyr. Microanlegg, PC-høyttalere og iPod holder i massevis. Dette viser i hvert fall meg at interessen for musikk kan overskygge interessen for hifi temmelig fullstendig.

Skulle du finne på å låne med deg Mentor 6, så er ikke klubben vanskelig å be. Jeg kunne gjerne låne med meg Mentor 8 hjem for å prøve. Det eneste de krevde var et depositum som sikkerhet
    Regner med at det skal gå greitt, ja, dersom jeg får tro på denne høyttaleren. Må spille bra i butikk, uansett, for at jeg skal gidde.

Når man prater med ihuga hifi-mennesker holder nok både du og jeg oss godt innenfor budsjettklassen. Samtidig har jeg kamerater som himler med øya når de hører priser på mine komponenter.
    Kjenner igjen det der, ja. Mange mente jeg var gal, da jeg brukte 2 700 kroner på én meter ledning. Jeg selv syntes jeg var smart, siden veiledende pris var 4 000 kroner, og siden jeg opplevde de 2 700 kronene som meget vel anvendte penger. Har aldri angret så mye som et sekund på den handelen der, selv om den førte til at jeg ble ansett som en tulling i visse kretser. (Problemet med kabler er at pris er så godt som frikoblet fra match og ytelse. En kabel til 1 600 kroner som jeg testet var helt idiotisk dyr, siden denne var dårligere enn lakrisen som fulgte med spilleren.)

Har du gjort deg noen erfaringer med tanke på ulik forsterkerkraft til ikonene dine?
    Ikke så mange. I butikk hørte jeg diverse Thule, Cambridge, NAD og Denon da jeg for ett og et halvt år siden skulle kjøpe nytt anlegg. Likte ikke Denon i det hele tatt, mens Thule, Cambridge og NAD var ok. Av disse likte jeg NAD M3 best. Syntes Thule var noe for mørktklingende og lite spilleglad, mens Cambridge var noe for kjølig og pågående. Syntes også at NAD M3 var noe for kjedelig og hard til å være så pass kostbar. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å handle hele anlegget hos Hifiklubben, men ble skuffet over hva de kunne tilby. Ble særlig skuffet over Cambridge, som hadde fått mange godord i pressen, og som jeg hadde store forventninger til som ikke ble innfridd. Så jeg havnet på Marantz PM 7001 KI isteden, selv om denne kun ble testet med Tannoy og Vienna Acoustics før kjøp. Denne forsterkeren funket helt tilfredsstillende til prisen, hadde krefter nok, men gjorde ikke så mye av seg. Den var nok ikke så god og nøytral som NAD M3, men kostet da også godt under det halve, og den hadde i kombi med Marantz SA 7001 en mjukhet og frodighet over seg som jeg likte umiddelbart. (Funket gjorde for så vidt også min gamle NAD, selv om denne var mer grå, hard og grovkornet, samt noe for ustødig i basshåndteringen.) Så oppgraderte jeg til Marantz PM11s1 i høst, og som ga god valuta for pengene. Ikke minst har jeg hatt stor glede av phonoinngangen på denne – et stort løft i forhold til phonoinngangen på PM 7001 KI.

Jeg opplevde Ikon 6 som klart mer følsomme mht forsterkerbytte enn de B&W høyttalerne som jeg også vurderte. Ikon 6 er med andre ord en kvalitetshøyttaler som hverken er veldig sær på forsterkeri, eller mangler følsomhet og kvaliteter som gjør at den ikke profiterer på bedre utstyr. Opplever Ikon 6 som transparente og følsomme – veldig ulike mine gamle B&W Matrix i så måte – så valg av forsterker blir i stor grad et spørsmål om både smak og behag og budsjett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er veldig glad i skikkelig bass ja. Kanskje mer enn mange, men det virker som om du er en av dem som liker skikkelig trøkk du og. Er på ingen måte c-v fan, men fyldig, kraftig og presis bass er diggbart!!!

Hvis jeg kan svare såvidt på det du spurte Roger om...
    For min del ble Mentor 6 uaktuelle pga bassen. Mentor 8 er helt rå, men også veldig mye dyrere. Jeg syns det er verdt de ekstra kronene. Hvis jeg skulle hatt Mentor 6, måtte jeg hatt hvertfall en matchende sub, og da tror jeg jaggu prisen opp til Mentor 8 blir spist opp
    De ht jeg endte opp med er en slags mellomting mellom Mentor 6 og 8 for min del. Mye mer trøkk enn Mentor 6, men ikke like presise som 8. Et helt annet merke og, men med god pris ble det for godt til å takke nei til
    Prisen på Mentor 8 gjør at den drømmen forblir en drøm en lang stund fremover og. Men den som venter på noe godt osv
    Du er heldig som har et så stort rom at Mentor 6 føles for liten. Skulle gjerne hatt et så stort rom selv.

Hifi dreier seg bl.a. om best mulig match mellom rom og høyttaler. Som hovedregel gjelder derfor små høyttalere til små rom, mellomstore høyttalere til mellomstore rom, og store høyttalere til store rom.

Personlige preferanser, som for eksempel at man liker mye bass, har fint lite med hifi å gjøre, men kan selvsagt ha desto mer med musikkglede og nytelse å gjøre.

Jeg har ikke all verdens erfaring med overdimensjonerte høyttalere. Det jeg vet er at store høyttalere i små rom betinger mye jobb med tilpassing av rom og/eller modifisering av høyttaler og/eller romkorreksjonsutstyr/EQ. Det er en galei som ikke tiltaler meg. Siden jeg selv har en stue på bare 30 kvm, og siden jeg har et lite handlingsrom mht. plassering og akustiske tiltak som plater på vegger og i tak, samt bassfeller både her og der, så har jeg ingen tro på at Mentor 8 vil kunne fungere særlig bra i min stue, selv om jeg skulle ha giddet å ta meg bryet med å forsøke å tilpasse stua til denne høyttaleren. Jeg ser ikke noe poeng i å presse en høyttaler inn i et rom den i utgangspunktet ikke var konstruert for å spille i, selv om jeg elsker både tungrock og pop med fet synthbass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det tror jeg ville gitt et kjempeløft til dine høytalere altså, er mange som sier at effekt ikke har noe å si og da bør dem tenke seg om. Den gir stålkontroll fra bunn til toppen og det gir morofaktor, mange som skal ha siste detaljene på plater. Da er det ikke slik musikk folk hører på til vanligvis, da går det mer i jazz, akustisk, vokal, klassisk og slike ting klarer jeg meg fort uten.
    Effekt gir ikke kontroll. Dette vet alle som én eller annen gang har vært på en rockekonsert, hvor lyden fra multimegawatterne bare velter over en, i en salig røre, og med en herlig kraft og ukontrollert styrke. PA er ikke det samme som hifi.

God strømforsyning og evnen til å håndtere vanskelige laster er en betingelse for kontroll. Klassisk musikk og jazz kan profitere på kraftige forsterkere med god strømforsyning like mye som f.eks. rock kan gjøre. Det å gjengi et storband eller et stort symfoniorkester med realistisk trøkk og dynamikk er ikke en oppgave for svake forsterkere. Husk også at innspillinger med klassisk musikk og jazz som regel er mye mer dynamiske og lavmælte enn innspillinger av pop og rock.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som er veldig fornøyd med å ha akustikkplater på veggene ja. Er det dyrt med noe sånt?
    Det finnes dyre saker og det finnes billige. I gamle dager brukte vi ganske enkelt eggkartonger. Det var gratis. Hvis du gidder, så kan du lage plater selv av lyddempende materiale (Rockwool). Fås kjøpt hos byggvarehandelen for en billig penge.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forb.... synd at jeg ikke klarer å skaffe meg en Dali Suite C0.8 center i cherryfarge til mine 2.8 fronter......

har annonse på AVtorget
    har annonse på finn.no
    har sjekket blocket.se
    har sjekket tilsvarende bruktmarked i Danmark
    har trålet hifiklubben.no, hifiklubben.dk, hifiklubben.se
    ....ingen "napp"

Har funnet 1 stk på ebay.com, men den er i sølv og det vil jeg ikke ha.
    Heller da en C0.7 i riktig farge...

Nå har jeg måttet krype til korset og spurt en HFK-butikk i Danmark om den C0.7 i cherry de har på nettet.........

Ergerlig - men kjenner DU noen som som kanskje kjenner noen som har en cherryfarget C0.8, så rop ut!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Høres veldig bra ut. Utradisjonelle anlegg vitner gjerne om stor interesse for hifi. Selv er jeg ikke så veldig interessert i hifi, og jeg har derfor valgt velkjente og trygge løsninger. Nyter nok ikke oppsettet mitt noe mindre enn du nyter ditt, selv om vi har ulike filosofier og synspunkter på hva som funker.

Ja, visst. Poenget mitt var bare at interesse for hifi og interesse for musikk er to vidt forskjellige og kryssende interesser. Du kan si ja takk til begge deler, men tid og penger vil sette grenser for hvor mye du får av hver del. Utstyrsfrikenes forsøk på å legitimere sine tunge investeringer med at de er så veldig interesserte i musikk er som oftest bare patetiske.

Regner med at det skal gå greitt, ja, dersom jeg får tro på denne høyttaleren. Må spille bra i butikk, uansett, for at jeg skal gidde.

Kjenner igjen det der, ja. Mange mente jeg var gal, da jeg brukte 2 700 kroner på én meter ledning. Jeg selv syntes jeg var smart, siden veiledende pris var 4 000 kroner, og siden jeg opplevde de 2 700 kronene som meget vel anvendte penger. Har aldri angret så mye som et sekund på den handelen der, selv om den førte til at jeg ble ansett som en tulling i visse kretser. (Problemet med kabler er at pris er så godt som frikoblet fra match og ytelse. En kabel til 1 600 kroner som jeg testet var helt idiotisk dyr, siden denne var dårligere enn lakrisen som fulgte med spilleren.)

Ikke så mange. I butikk hørte jeg diverse Thule, Cambridge, NAD og Denon da jeg for ett og et halvt år siden skulle kjøpe nytt anlegg. Likte ikke Denon i det hele tatt, mens Thule, Cambridge og NAD var ok. Av disse likte jeg NAD M3 best. Syntes Thule var noe for mørktklingende og lite spilleglad, mens Cambridge var noe for kjølig og pågående. Syntes også at NAD M3 var noe for kjedelig og hard til å være så pass kostbar. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å handle hele anlegget hos Hifiklubben, men ble skuffet over hva de kunne tilby. Ble særlig skuffet over Cambridge, som hadde fått mange godord i pressen, og som jeg hadde store forventninger til som ikke ble innfridd. Så jeg havnet på Marantz PM 7001 KI isteden, selv om denne kun ble testet med Tannoy og Vienna Acoustics før kjøp. Denne forsterkeren funket helt tilfredsstillende til prisen, hadde krefter nok, men gjorde ikke så mye av seg. Den var nok ikke så god og nøytral som NAD M3, men kostet da også godt under det halve, og den hadde i kombi med Marantz SA 7001 en mjukhet og frodighet over seg som jeg likte umiddelbart. (Funket gjorde for så vidt også min gamle NAD, selv om denne var mer grå, hard og grovkornet, samt noe for ustødig i basshåndteringen.) Så oppgraderte jeg til Marantz PM11s1 i høst, og som ga god valuta for pengene. Ikke minst har jeg hatt stor glede av phonoinngangen på denne – et stort løft i forhold til phonoinngangen på PM 7001 KI.
    Interesse for hifi har jeg nok ja. Både interesse for tekniske løsninger og byggekvalitet, i tillegg til selve lyden. Når det kommer til hva jeg velger av ht, blir det som regel ut fra hva jeg hører og ser.

Når det kommer til legitimering av dyrt utstyr, så kan det nok vel så ofte være interessen for selve produktet som teller mye også. Samtidig ser jeg ikke så mye poeng i å skulle legitimere det i utgangspunktet. Så lenge man ikke setter familie og økonomien i fare, ser jeg ikke så mye galt i å bruke mye på lydutstyr, enten det er høyttalere og forsterkere eller musikkinstrumenter.

Når det kommer til at ting spiller bra i butikk eller ikke, så har jeg erfart at det stort sett spriker veldig med den lyden man får hjemme hos seg selv. Man får et ganske generelt inntrykk i butikken, men lyden er ofte annerledes og gjerne bedre hjemme. (min helt personlig erfaring altså )

Jammen, da har du jo gjort deg en del erfaringer med ulike forsterkere. Den du har endt opp med er jo et skikkelig kvalitetsprodukt. Da er det hvertfall ikke den det skulle stå på om ikonene ikke gir deg det du skal (men det gjør de jo?! )
    Den erfaringen jeg har med marantzforsterkere er en rimelig en som jeg prøvde på mine nåværende ht. Det låt skarpt og ubehagelig. Det var også litt for lite muskler i den, så det var ingen god kombo. Likefullt interessant

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er heldig som har et så stort rom at Mentor 6 føles for liten. Skulle gjerne hatt et så stort rom selv.

Hifi dreier seg bl.a. om best mulig match mellom rom og høyttaler. Som hovedregel gjelder derfor små høyttalere til små rom, mellomstore høyttalere til mellomstore rom, og store høyttalere til store rom.

Personlige preferanser, som for eksempel at man liker mye bass, har fint lite med hifi å gjøre, men kan selvsagt ha desto mer med musikkglede og nytelse å gjøre.

Jeg har ikke all verdens erfaring med overdimensjonerte høyttalere. Det jeg vet er at store høyttalere i små rom betinger mye jobb med tilpassing av rom og/eller modifisering av høyttaler og/eller romkorreksjonsutstyr/EQ. Det er en galei som ikke tiltaler meg. Siden jeg selv har en stue på bare 30 kvm, og siden jeg har et lite handlingsrom mht. plassering og akustiske tiltak som plater på vegger og i tak, samt bassfeller både her og der, så har jeg ingen tro på at Mentor 8 vil kunne fungere særlig bra i min stue, selv om jeg skulle ha giddet å ta meg bryet med å forsøke å tilpasse stua til denne høyttaleren. Jeg ser ikke noe poeng i å presse en høyttaler inn i et rom den i utgangspunktet ikke var konstruert for å spille i, selv om jeg elsker både tungrock og pop med fet synthbass.
    Mentor 6 føltes kun for liten med tanke på basstrykket. Det var rett og slett for lite for min smak. Jeg har ikke veldig stort rom heller (ca 23kvm). Likevel er jeg helt sikker på at Mentor 8 hadde spilt kanonbra her. Jeg har igrunnen bra erfaring med store ht på ikke kjempestore rom. Det er mange som ikke anbefaler dette, men jeg er ikke enig i det hehe.
    I min bok har dette også med hifi å gjøre. Komponentene som sådan bidrar til å gi den lyden man er ute etter, og gleden ved et riktig lydbilde kommer jo mye av utstyret man har valgt

Hvordan ser rommet ditt ut forresten? Har du noen ekle vinkler eller noe sånt?
    Jeg har en litt rar vinkel og en gang som forsvinner ut av rommet. Har heldigvis klart å unngå at lyden forsvinner ut dit, så sitter igjen med et ganske så greit lydbilde her inne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes dyre saker og det finnes billige. I gamle dager brukte vi ganske enkelt eggkartonger. Det var gratis. Hvis du gidder, så kan du lage plater selv av lyddempende materiale (Rockwool). Fås kjøpt hos byggvarehandelen for en billig penge.
    Riktig Den dagen jeg har fått meg hus med et eget rom til lyd og bilde, skal jeg nok eksperimentere litt med slike tiltak. Her jeg er nå er det helt uaktuelt.
    Hjemmelaget er jeg igrunnen veldig for. Det er stilig å ha noe som ikke alle andre har, og man kan kanskje få til veldig fine spesialtilpassede løsninger hjemme hos seg selv.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, men jeg har nettopp kjøpt meg et dataprogram som tar litt av fritiden min.

Dette er snakk om:

CD Database Software, catalog your CD collection automatically

Dette er et kjempe fint program som brukes til å lage komplett katalog over dine cdplater, selv har jeg en del som må inn på kartoteket her. Det blir litt jobbing med det, men om dere trenger program som gjør arkiveringen like lett som denne vil jeg anbefale dette programmet på det sterkeste.

Alle cdplatene mine skal arkiveres for jeg har begynt å miste overssikten her, gjør dette pga jeg skal alltid ha kontroll på hva jeg har fra før når jeg skal kjøpe meg nye plater. Hvor kjedelig er det ikke å to av samme plate og her har jeg heletiden kontroll på hva som er inne. Her kan man redigere og ordne, arrangere lånelister, salgslister osv.

Genialt er navnet på et slikt program, koster 350kr norske kroner og det er verdt alle pengene.

Litt ute fra topicen igjen, men synes dette er litt å reklamere for dem med store samlinger. Om man titter litt på den nettsiden jeg oppga her så finnes programmer for dvdr, bøker, mp3s, tegneserier osv. Verdt å sjekke ut og ingenting er bedre enn en komplett liste over hva man har.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, men jeg har nettopp kjøpt meg et dataprogram som tar litt av fritiden min.

Dette er snakk om:

CD Database Software, catalog your CD collection automatically

Dette er et kjempe fint program som brukes til å lage komplett katalog over dine cdplater, selv har jeg en del som må inn på kartoteket her. Det blir litt jobbing med det, men om dere trenger program som gjør arkiveringen like lett som denne vil jeg anbefale dette programmet på det sterkeste.

Alle cdplatene mine skal arkiveres for jeg har begynt å miste overssikten her, gjør dette pga jeg skal alltid ha kontroll på hva jeg har fra før når jeg skal kjøpe meg nye plater. Hvor kjedelig er det ikke å to av samme plate og her har jeg heletiden kontroll på hva som er inne. Her kan man redigere og ordne, arrangere lånelister, salgslister osv.

Genialt er navnet på et slikt program, koster 350kr norske kroner og det er verdt alle pengene.

Litt ute fra topicen igjen, men synes dette er litt å reklamere for dem med store samlinger. Om man titter litt på den nettsiden jeg oppga her så finnes programmer for dvdr, bøker, mp3s, tegneserier osv. Verdt å sjekke ut og ingenting er bedre enn en komplett liste over hva man har.
    Har vært liv i tråden likevel skal du se Er alltid noe å diskutere og finne ut av her, selv om det er litt OT.

Tror du har fått deg et bra program når du har så mange cder ja. Her i huset er det ganske få, så jeg ser ikke behovet enda. Men plutselig en dag, så er det aktuelt. Kan jo brukes til dvdsamlinger og, det der.

Har du hatt noen bra stunder med ikon 8 i det siste da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært liv i tråden likevel skal du se Er alltid noe å diskutere og finne ut av her, selv om det er litt OT.

Tror du har fått deg et bra program når du har så mange cder ja. Her i huset er det ganske få, så jeg ser ikke behovet enda. Men plutselig en dag, så er det aktuelt. Kan jo brukes til dvdsamlinger og, det der.

Har du hatt noen bra stunder med ikon 8 i det siste da?
    Jeg har ikke spillt så mye musikk mens jeg har jobba med denne katalog saken, men det blir nok noe når alt er plotta inn her. Har samla plater en del år så en del har det blitt, men jeg har enda litt mye møkk i hyllene men de får være der. Er ikke noen kroner å hente på de alikevel, men jeg får heller bruke dem til å fylle opp hyller med. Kommer til å legge ut en komplett cdliste også, man kan exportere filer med dette programmet så jeg kan evt lage en html fil og legge ut på nett. Da vil tilgangen til mine plater være synlig så jeg regner med at jeg blir ferdig i morgen kveld engang med å få dem i lister.

Kommer nok til å gå til innkjøp av en strekkodeleser etterhvert, blir en rimelig sak som denne til å begynne med.

CueCat Barcode Scanner, catalog books, DVDs, CDs and video games with a CueCat

Jeg trenger ikke en laserleser for dette formålet, men denne lille "musa" kommer til å gjøre en god jobb når jeg skal i gang med dvd platene her i huset. Er ikke så veldig mange av dem her enda men det er en del synes jeg da, så jeg vil også ta og få de i katalog også. Det er bra å ha lister som man kan sjekke når det måtte passe seg, evt for bytting og salg samt innkjøp av nyere titler.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Hvilken Parasound til Yamaha RX-V 3900?

Blir ikke med det første men greit å få noen råd.

Legger til at målet er Ikon 8 og Ikon W2 til sommeren, så får vi se om det går:-D

Tror 3900 blir i minste laget på musikk til Ikon 8 så jeg må ha krefter etterhvert.

Tenkte først på Lektor, men har jo litt Ikon så greit med komplett. Er vel en bedre høyttaler også.

Vet at du vil anbefale NC 2250 Roger, og den ser heftig ut med stor h, men bare undrer på om det er andre fra dette merket som vil matche oppsettet mitt bedre eller om denne er drømmen sammen med 3900 og Ikon 8?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke spillt så mye musikk mens jeg har jobba med denne katalog saken, men det blir nok noe når alt er plotta inn her. Har samla plater en del år så en del har det blitt, men jeg har enda litt mye møkk i hyllene men de får være der. Er ikke noen kroner å hente på de alikevel, men jeg får heller bruke dem til å fylle opp hyller med. Kommer til å legge ut en komplett cdliste også, man kan exportere filer med dette programmet så jeg kan evt lage en html fil og legge ut på nett. Da vil tilgangen til mine plater være synlig så jeg regner med at jeg blir ferdig i morgen kveld engang med å få dem i lister.

Kommer nok til å gå til innkjøp av en strekkodeleser etterhvert, blir en rimelig sak som denne til å begynne med.

CueCat Barcode Scanner, catalog books, DVDs, CDs and video games with a CueCat

Jeg trenger ikke en laserleser for dette formålet, men denne lille "musa" kommer til å gjøre en god jobb når jeg skal i gang med dvd platene her i huset. Er ikke så veldig mange av dem her enda men det er en del synes jeg da, så jeg vil også ta og få de i katalog også. Det er bra å ha lister som man kan sjekke når det måtte passe seg, evt for bytting og salg samt innkjøp av nyere titler.
    Jøss, det må jeg si!
    Hvor mange plater har du i samlingen nå?

Ganske seriøse greier når du får strekkodeleser og alt. Blir antakelig kjempestilig!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det må jeg si!
    Hvor mange plater har du i samlingen nå?

Ganske seriøse greier når du får strekkodeleser og alt. Blir antakelig kjempestilig!
    Det blir nok litt lettere å jobbe da ja, men det er jo litt moro å se hva man egentlig har ogå. Jeg har en del cdsingler men dem gidder jeg ikke å arkivere rett og slett, men alle plater skal i arkiv så det er klart. Jeg tror jeg har rundt 7-800 cdplater i de fleste kategorier, har arkivert 565 og har regnet med dobbelplater som enkeltplater da. Kan ikke jukse serru....

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som savner bass i Mentor 6?

Har aldri hørt på maken. Da er det plasseringen eller rommet det er noe galt med.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg hører ordet Mentor blir jeg gira:-D

Den centeren må jo være helt vill Tigerberget?:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Noen som savner bass i Mentor 6?

Har aldri hørt på maken. Da er det plasseringen eller rommet det er noe galt med.
    Hmm, du kan jo evt prøve med et sterkere effektrinn, det er mulig at Lyngdorf'ene sliter med å gi liv i bassen. De kan kanskje virke litt for snille om du skjønner hva jeg mener, sjekk ut en effekt med mer watt som river litt og kanskje det skjer store forandringer.

Side 149 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •