Dalis Entusiaster - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 148 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 648 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Mentor ja

Vinnner jeg rundt 60 000 blir det Mentor 8, Mentor Vokal og Mentor 2 ja
    Haha, jeg og! hadde faktisk lotto inne idag, men ble ikke no gevinst nå heller.... svarte!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Så ikke verst ut den! Så ut til å ha bra data og.
    Liker det helt rene designet til pioneer og samsung i kun svart, men det er jo en smakssak
    Ja for all del Samsung og Pioneer er flott. Har ikke peiling på hva som er best, men.

Skulle hatt lerret

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg og! hadde faktisk lotto inne idag, men ble ikke no gevinst nå heller.... svarte!
    Tenk deg å dratt inn 50 millioner i V75 a

Tru om det hadde blitt hus og kinorom da a

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er bare å sikle seg grønn og blå men det er sånn når lysten er på topp, men jeg er vel så glad for det jeg har i hus allerede så jeg føler ikke at jeg mangler noe. Om jeg skal gå for en oppgradering så vil det koste så mye så jeg vet ikke om det er verdt slitet, men det handler litt om å bli fornøyd med det man har også. Du har jo selv hørt anlegget mitt og det har jo ikke skremt deg selv om du har vært litt skeptisk til Ikon 8 etter skriverier i magasiner og nett. Det er mye moro med denne hobbyen, men jeg synes det er greit å ha litt kontroll også.
    Jeg er på ingen måte misfornøyd med det jeg har nå Og nyter virkelig at jeg har et anlegg som er mye av det jeg vil ja. Samtidig vet jeg at det bor mer i frontene mine, så jeg gleder meg til å få gi dem skikkelig med effekt en dag. Men først tv. Når jeg flytter er jeg nødt til å kjøpe tv, for det har jeg ikke pr idag hehe!
    Javisst, du har et kjempeoppsett!! Du er jo en del hakk foran meg vettu, med tanke på effekt og bedre komponenter i hylla di, men så har du jo og noen år på meg da
    Man må ha full kontroll. Nytter ikke å kjøpe seg til fant pga hobby

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for all del Samsung og Pioneer er flott. Har ikke peiling på hva som er best, men.

Skulle hatt lerret
    hehe, jeg tror egentlig forskjellene er marginale. Det er kun et fåtall tv produsenter pr idag, så innmaten likner nok mer enn de ulike merkene er villig til å gå med på Hadde ikke vært redd for å kjøpe et hvilket som helst anerkjent merke idag

Lerret må man ha! Den dagen jeg har hus og eget rom til kino, blir det lerret

Håhå, 50 mill ja! Da hadde det raskt blitt handlet inn både det ene og det andre

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte misfornøyd med det jeg har nå Og nyter virkelig at jeg har et anlegg som er mye av det jeg vil ja. Samtidig vet jeg at det bor mer i frontene mine, så jeg gleder meg til å få gi dem skikkelig med effekt en dag. Men først tv. Når jeg flytter er jeg nødt til å kjøpe tv, for det har jeg ikke pr idag hehe!
    Javisst, du har et kjempeoppsett!! Du er jo en del hakk foran meg vettu, med tanke på effekt og bedre komponenter i hylla di, men så har du jo og noen år på meg da
    Man må ha full kontroll. Nytter ikke å kjøpe seg til fant pga hobby
    Det er helt klart og jeg tror det er mange her inne som ånder litt for mye til denne hobbyen og da blir det dyrt, har satt meg en grense her og jeg tror at jeg ikke blir noe lykkeligere av et anlegg til en mill kroner. Til min musikk så er dette mere enn godt nok, så det er ikke noe problem. Det kunne vært kult om du fikk lånt en Parasound av TonArt og testa ut på Canton.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart og jeg tror det er mange her inne som ånder litt for mye til denne hobbyen og da blir det dyrt, har satt meg en grense her og jeg tror jeg ikke blir noe lykkeligere av et anlegg til en mill kroner. Til min musikk så er dette mere enn godt nok, så det er ikke noe problem. Det kunne vært kult om du fikk lånt en Parasound av TonArt og testa ut på Canton.
    Ja, er enig der. Man får finne sitt nivå og holde seg der For min del er det mange nyanser i et mye dyrere anlegg jeg ikke får med meg. Hadde ikke klart å sette pris på et anlegg til hundrevis av tusen, fordi jeg ikke er flink nok tror jeg.

Ja, det har jeg veldig lyst til! Spurte om det gikk an å få til, og det var ikke noe problem. Kan være jeg blir nødt til å gjøre det en dag. Hadde vært rått å høre om de virkelig våkner til liv da Vet jo at det bor mer i dem med skikkelig kraft. Skal ta meg en tur innom å høre neste gang jeg er i sentrum...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er enig der. Man får finne sitt nivå og holde seg der For min del er det mange nyanser i et mye dyrere anlegg jeg ikke får med meg. Hadde ikke klart å sette pris på et anlegg til hundrevis av tusen, fordi jeg ikke er flink nok tror jeg.

Ja, det har jeg veldig lyst til! Spurte om det gikk an å få til, og det var ikke noe problem. Kan være jeg blir nødt til å gjøre det en dag. Hadde vært rått å høre om de virkelig våkner til liv da Vet jo at det bor mer i dem med skikkelig kraft. Skal ta meg en tur innom å høre neste gang jeg er i sentrum...
    Det tror jeg ville gitt et kjempeløft til dine høytalere altså, er mange som sier at effekt ikke har noe å si og da bør dem tenke seg om. Den gir stålkontroll fra bunn til toppen og det gir morofaktor, mange som skal ha siste detaljene på plater. Da er det ikke slik musikk folk hører på til vanligvis, da går det mer i jazz, akustisk, vokal, klassisk og slike ting klarer jeg meg fort uten.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg tror egentlig forskjellene er marginale. Det er kun et fåtall tv produsenter pr idag, så innmaten likner nok mer enn de ulike merkene er villig til å gå med på Hadde ikke vært redd for å kjøpe et hvilket som helst anerkjent merke idag

Lerret må man ha! Den dagen jeg har hus og eget rom til kino, blir det lerret

Håhå, 50 mill ja! Da hadde det raskt blitt handlet inn både det ene og det andre
    Da hadde Concept`n ryket ja

Kan vel det hende den gjør allikevel i løpet av noen måneder men

Må si den Mentor serien ser helt utrolig rå ut

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg ville gitt et kjempeløft til dine høytalere altså, er mange som sier at effekt ikke har noe å si og da bør dem tenke seg om. Den gir stålkontroll fra bunn til toppen og det gir morofaktor, mange som skal ha siste detaljene på plater. Da er det ikke slik musikk folk hører på til vanligvis, da går det mer i jazz, akustisk, vokal, klassisk og slike ting klarer jeg meg fort uten.
    Ja, det er åpenbart at den forsterkern din har gitt Ikon 8 et skikkelig løft! Tror mine hadde hatt godt av det samme
    Kjenner jo en med samme ht som meg, og han har rå effekt på dem. Klart han har et annet rom og sånt, men det låter en del hakk mer spenstig hos han. Skal teste de blokkene når jeg flytter tilbake til østlandet også. Må prøve litt forskjellig før jeg handler. Finnet det som virkelig er bra match!
    Ble anbefalt Rotel på mine ht, men fikk litt følelsen av at det var fordi de ville selge ut en modell eller noe. Det kom litt for kjapt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde Concept`n ryket ja

Kan vel det hende den gjør allikevel i løpet av noen måneder men

Må si den Mentor serien ser helt utrolig rå ut
    Hehe... Apropo consept. Snakket med en kompis idag som hadde kjøpt seg full consept serie med consept 6 i front og consept 1 bak. Han hadde kjøpt med sub og greier, så han var kjempefornøyd! Første gang han har hatt skikkelig anlegg, så må si han har gjort et bra valg

Mentor er helt konge! Har du hørt noe av dem hos klubben?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Apropo consept. Snakket med en kompis idag som hadde kjøpt seg full consept serie med consept 6 i front og consept 1 bak. Han hadde kjøpt med sub og greier, så han var kjempefornøyd! Første gang han har hatt skikkelig anlegg, så må si han har gjort et bra valg

Mentor er helt konge! Har du hørt noe av dem hos klubben?
    Hadde han kjøpt Concept suben?

Den må jeg innrømme at ble for tam for meg.

Nei har ikke hørt Mentor ennå, men hørt den er syk. Også er den lekker. hørt den du?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt mentor 6 og 8, kjempeflotte høytalere begge to.

Toppers lyd og dynamikken er på topp, skikkelige gode allroundere. Jeg hørte dem ikke på det beste de hadde av elektronikk, men det blir nok bedre med å gi dem masse krutt å leve med. Gunsmoke.....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde han kjøpt Concept suben?

Den må jeg innrømme at ble for tam for meg.

Nei har ikke hørt Mentor ennå, men hørt den er syk. Også er den lekker. hørt den du?
    Jepp, han hadde det Har aldri hørt conseptsuben, men han var hvertfall veldig fornøyd hehe. Er jo et bra anlegg som start på surroundverden!

Har hørt to ulike oppsett med Mentor.
    1: Mentor 6, mentor sub, vokal og ikon onwall x4. På det fikk jeg høre både med og uten sub, på film (bluray) og som ren stereo på musikk uten sub.

Det ble drevet av Denon 3808 og Nad M25 som effekt. Det låt skikkelig bra i surround, og de er veldig detaljerte og oppløste. Syns det låt for tamt i stereo uten sub, men der er det nok min iver etter kreftfull bass og fylde som slår inn

2: Mentor 8 og Lyngdorf SDAI 2175.
    Dette er jo et rent stereooppsett, og jeg hørte kun litt musikk på det. Her er det en heeeeelt annen bass og varmhet i lydbildet. Det er rett og slett min soleklare drømmehøyttaler Lyngdorfen sies å være veldig nøytral og litt klinisk pga digital, men jeg syns det låt skikkelig lekkert likevel! Masse trykk, ordentlig godbass på lave og moderate volum, sammen med et utrolig flott detaljnivå og en varm fin mellomtone. Her var det ingen behov for sub til musikk nei

Har skrevet litt mer nøye om dem mye tidligere i tråden, men husker ikke helt hvor... Du burde virkelig ta deg tid til å lytte på dem om du kan De er fantastiske!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt mentor 6 og 8, kjempeflotte høytalere begge to.

Toppers lyd og dynamikken er på topp, skikkelige gode allroundere. Jeg hørte dem ikke på det beste de hadde av elektronikk, men det blir nok bedre med å gi dem masse krutt å leve med. Gunsmoke.....
    Hva er forskjellen på dem?

Er det verdt å hoppe fra 22 til 38 for Mentor 8?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, han hadde det Har aldri hørt conseptsuben, men han var hvertfall veldig fornøyd hehe. Er jo et bra anlegg som start på surroundverden!

Har hørt to ulike oppsett med Mentor.
    1: Mentor 6, mentor sub, vokal og ikon onwall x4. På det fikk jeg høre både med og uten sub, på film (bluray) og som ren stereo på musikk uten sub.

Det ble drevet av Denon 3808 og Nad M25 som effekt. Det låt skikkelig bra i surround, og de er veldig detaljerte og oppløste. Syns det låt for tamt i stereo uten sub, men der er det nok min iver etter kreftfull bass og fylde som slår inn

2: Mentor 8 og Lyngdorf SDAI 2175.
    Dette er jo et rent stereooppsett, og jeg hørte kun litt musikk på det. Her er det en heeeeelt annen bass og varmhet i lydbildet. Det er rett og slett min soleklare drømmehøyttaler Lyngdorfen sies å være veldig nøytral og litt klinisk pga digital, men jeg syns det låt skikkelig lekkert likevel! Masse trykk, ordentlig godbass på lave og moderate volum, sammen med et utrolig flott detaljnivå og en varm fin mellomtone. Her var det ingen behov for sub til musikk nei

Har skrevet litt mer nøye om dem mye tidligere i tråden, men husker ikke helt hvor... Du burde virkelig ta deg tid til å lytte på dem om du kan De er fantastiske!!
    Ja visst ett bra anlegg han har fått.

Husker jeg var i ekstase på HFK når jeg hørte oppsettet mitt der. Helt rått for en som kom fra elkjøp anlegg til 4 000 kr. Men så kom jeg hjem med det og alle kjenner vel til hvordan det ble. Argh! Møkkarom!

Ivrer etter bra bass ja, kjenner til den:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja visst ett bra anlegg han har fått.

Husker jeg var i ekstase på HFK når jeg hørte oppsettet mitt der. Helt rått for en som kom fra elkjøp anlegg til 4 000 kr. Men så kom jeg hjem med det og alle kjenner vel til hvordan det ble. Argh! Møkkarom!

Ivrer etter bra bass ja, kjenner til den:-D
    Ja ikke sant Han har fått en flott oppgradering!

Er helt tragisk det der med det rommet ditt :S Dumt at det skal være så ille. Blir spennende å høre om du får mer orden på det etter en kalibrering av da-ty

Hehe, er veldig glad i skikkelig bass ja. Kanskje mer enn mange, men det virker som om du er en av dem som liker skikkelig trøkk du og. Er på ingen måte c-v fan, men fyldig, kraftig og presis bass er diggbart!!!

Hvis jeg kan svare såvidt på det du spurte Roger om...
    For min del ble Mentor 6 uaktuelle pga bassen. Mentor 8 er helt rå, men også veldig mye dyrere. Jeg syns det er verdt de ekstra kronene. Hvis jeg skulle hatt Mentor 6, måtte jeg hatt hvertfall en matchende sub, og da tror jeg jaggu prisen opp til Mentor 8 blir spist opp
    De ht jeg endte opp med er en slags mellomting mellom Mentor 6 og 8 for min del. Mye mer trøkk enn Mentor 6, men ikke like presise som 8. Et helt annet merke og, men med god pris ble det for godt til å takke nei til
    Prisen på Mentor 8 gjør at den drømmen forblir en drøm en lang stund fremover og. Men den som venter på noe godt osv

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant Han har fått en flott oppgradering!

Er helt tragisk det der med det rommet ditt :S Dumt at det skal være så ille. Blir spennende å høre om du får mer orden på det etter en kalibrering av da-ty

Hehe, er veldig glad i skikkelig bass ja. Kanskje mer enn mange, men det virker som om du er en av dem som liker skikkelig trøkk du og. Er på ingen måte c-v fan, men fyldig, kraftig og presis bass er diggbart!!!

Hvis jeg kan svare såvidt på det du spurte Roger om...
    For min del ble Mentor 6 uaktuelle pga bassen. Mentor 8 er helt rå, men også veldig mye dyrere. Jeg syns det er verdt de ekstra kronene. Hvis jeg skulle hatt Mentor 6, måtte jeg hatt hvertfall en matchende sub, og da tror jeg jaggu prisen opp til Mentor 8 blir spist opp
    De ht jeg endte opp med er en slags mellomting mellom Mentor 6 og 8 for min del. Mye mer trøkk enn Mentor 6, men ikke like presise som 8. Et helt annet merke og, men med god pris ble det for godt til å takke nei til
    Prisen på Mentor 8 gjør at den drømmen forblir en drøm en lang stund fremover og. Men den som venter på noe godt osv
    Vurderer å gjøre flere akustiske tiltak her.

Nå har både dempeføtter og spikes kommet på posthuset så henter de over helga. Synes det er greit å prøve begge deler for å se hva som er best. Men får ikke testet noe uansett før receiver er i hus igjen nå. Men den kommer nok til uka.

Vurderer faktisk å dekke opp veggene med akustikkpanel men er foreløpig på vurderingsstadiet med det. men en fristende tanke.

Skal i hvert fall bli spennende å se om demping mellom høyttaler og det harde gulvet hjelper noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å gjøre flere akustiske tiltak her.

Nå har både dempeføtter og spikes kommet på posthuset så henter de over helga. Synes det er greit å prøve begge deler for å se hva som er best. Men får ikke testet noe uansett før receiver er i hus igjen nå. Men den kommer nok til uka.

Vurderer faktisk å dekke opp veggene med akustikkpanel men er foreløpig på vurderingsstadiet med det. men en fristende tanke.

Skal i hvert fall bli spennende å se om demping mellom høyttaler og det harde gulvet hjelper noe.
    Det syns jeg høres fornuftig ut!
    Har egentlig aldri helt fått føle effekten av spikes jeg, men det er helt sikkert noe i det. Har jo det nå, men har aldri prøvd uten

Hvis du har mulighet til å henge litt saker og ting på veggen er det sikkert en del å hente der. Min erfaring går mest på å flytte litt på møbler og tepper og slikt. Ser det er mange som er veldig fornøyd med å ha akustikkplater på veggene ja. Er det dyrt med noe sånt?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på dem?

Er det verdt å hoppe fra 22 til 38 for Mentor 8?
    Svarer enkelt: JA!

Selv om Mentor 6 er fantastisk så er også Mentor 8 dette - pluss masse råskap!

Side 148 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •