Dalis Entusiaster - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 146 av 742 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 646 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 14836
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehehe, det er noe som heter "never change a winning team"... er vel det du fikk oppleve med forsterker! Det ser forøvrig veldig lekkert ut i kinoen din!
    Det er herlig når man finner noe som virkelig er akkurat det man har lyst på. Vet du om det kommer oppgradert Halo serie etterhvert? De har jo vært ganske uforandret i snart 6 år vel
    Tror ikke det kommer noen oppgradert Halo nei. Men det kommer en HD prosessor både i Halo serien og NC serien, både med Room EQ og HDMI switching.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror ikke det kommer noen oppgradert Halo nei. Men det kommer en HD prosessor både i Halo serien og NC serien, både med Room EQ og HDMI switching.
    Tøft!! Da kommer de til å få en veldig komplett serie med forsterkere og prosessorer/forforsterkere.
    Er spent på hvordan kombien AVM eller Parasound, og Denon blir... har forhåpninger om noe bra

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon sub ja! Er utrolig fornøyd med den. Den får kjørt seg litt på film her av og til Også lar jeg den spille av og til på musikk. Av og til må jeg bare ha ekstra mye bass
    Er du fornøyd med den??
    Har lite erfaring med suber egentlig. Har bare hatt en tidligere, en Wharfedale 10tommers sak. Det var intet mindre enn en sinnsyk oppdatering å få ikonet i hus i høst!!
    Både ja og nei med suben. Jeg er ganske sikker på jeg ikke har hørt hva den er god for. Pga rommet og plassering.

Men når jeg kjøpte anlegget og satte meg ned med "Slaget på Pelennor" i Ringenes Herre kicka det godt i mellomgulvet når olifantene trampet over sletten:-D

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg som en liten unge til å få i gang surrounden igjen her:-D

Tenk om jeg hadde sittet her uten surround når Ringenes Herre kommer ut på Blu-Ray, da hadde jeg hengt meg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Både ja og nei med suben. Jeg er ganske sikker på jeg ikke har hørt hva den er god for. Pga rommet og plassering.

Men når jeg kjøpte anlegget og satte meg ned med "Slaget på Pelennor" i Ringenes Herre kicka det godt i mellomgulvet når olifantene trampet over sletten:-D
    Ja, du har et vanskelig rom. Du får klage til husverten

Jeg syns hvertfall det er skikkelig bra sub for penga. Masse trøkk til film, og presisjon nok til at den funker bra på musikk og. Kan godt være jeg hadde fått meg en aha-opplevelse igjen om jeg prøvde noe dyrere, men sånn livet er nå er jeg meget fornøyd med ikonet Tror naboene hadde blitt forbanna om jeg hadde mer guffe på suben her. Rister godt i brakka når jeg ser på film!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, justering er kanskje et bedre ord. Men resultatet blir jo ofte en lydmessig oppdatering i den forstand at man liker lyden bedre Er akkurat sånn det skal være. En del av at man kan kalle lyd en hobby, er jo at man justerer og optimaliserer de komponentene man har til rådighet. Jeg har hatt mye moro av det i det siste, da økonomien ikke tillater de største krumspringene. Dessuten er jo nye HT på plass, og da må man teste litt!
    Det er da også noen interessante høyttalere du har. Klart du må teste de nye høyttalerne dine. Halve moroa med denne hobbyen har for meg vært å teste nytt utstyr. Det var morsomt å oppdage at det nye anlegget mitt var følsomt for kabelbytte, og for ulike former for demping mot underlag. Opplevde også et løft med biwire vs singlewire.

Ellers føler jeg at dette med økonomi og testing blir et stadig tilbakevendende spørsmål om prioritering. Skal jeg bruke 20K på nye høyttalere, eller skal jeg kjøpe skiver og gå på konserter for de samme 20K? Skal jeg bruke noen timer på å teste, eller skal jeg gi beng, og bare spille noen skiver? Skal jeg bruke noen timer på å lese om hifi, eller skal jeg bruke timene på å lese om musikk og musikere? Personlig har jeg i mange år hatt lett for å prioritere musikken på bekostning av utstyret. Kjørte helt ubekymret i mange år med billig og brukt budsjettanlegg. Det utstyret jeg har nå er resultatet av en uvant prioritering både med hensyn til tid og penger, selv om det fortsatt er innenfor det som kalles for budsjettanlegg. Nå når det trolig heldigvis ikke blir noe av Mentor 6, så har jeg mye spenn jeg isteden kan bruke på musikk.

Når det kommer til Mentor vs Ikon, så hadde det jo vært superinteressant for deg og oss andre her om du hadde fått testa Mentor hjemme hos deg selv. Jeg syns det er fryktelig vanskelig å gjøre seg opp en mening som er noe særlig mer enn veldig generell når man hører i butikken. Mine egne HT hørte jeg første gang hos min far, og ble overbevist. Så hørte jeg dem i butikken med helt annet rom og elektronikk, og ble egentlig ganske skuffet. Jeg kjøpte likevel, og er kjempefornøyd når jeg fikk dem inn i egen stue Veldig moro, men samtidig litt skummelt når man er på utkikk etter nye komponenter.
    Hvis Mentor kommer på tale å ta med seg hjem, så skal jeg være sikker på at jeg kan sende den i retur dersom den ikke funker. Jeg er så pass usikker på denne, at jeg ikke vil risikere både tid og penger uten muligheten for å angre. Jeg ser dessuten ikke helt hvilket behov den skulle dekke, i og med at Ikon 6 med nåværende plassering funker så bra som den gjør. Mentor er riktignok en stiligere og penere høyttaler enn Ikon, men jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om interiørets utseende. Kona er heller ikke særlig kresen, så WAF-faktoren betyr nesten ingenting.

Ting som noen syns låter dårlig, kan låte knall i egne ører. Det er jo tross alt det viktigste?!
    Jeg er ikke så sikker på det. Anlegget mitt er et resultat av både egne og andres ører. Jeg har kjøpt utstyr fra velkjente merker som har fått gode, og til dels strålende, omtaler. Folk som disser utstyret jeg har, vet ikke hva de snakker om. La gå at Ikon 6 kan gi problemer i enkelte oppsett og rom, men med riktig plassering og matching er jeg temmelig sikker på at du ikke finner en bedre høyttaler i klassen, dersom du da ikke har temmelig sære preferanser og smale behov, eller legger vesentlig større vekt på utseende enn lydmessige kvaliteter og musikalitet. Jeg har ikke hørt så mange høyttalere i klassen over, dvs. rundt 20K, men jeg er ganske sikker på at Ikon 6 vil hevde seg godt i denne klassen, også.

Som glade amatører, får vi takke vår fryktløse leder Roger Waters, for at vi har en tråd med god takhøyde og toleranse for amatørmessige og herlig (u)kvalifiserte tips, råd og diskusjoner.
    Han er allerede takket, men som den gode og tolerante leder han er, så kan han gjerne få en takk til.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Alef

Tusen takk igjen som sagt er tråden åpen for det meste, det er mange som har nytte av dette og det er jo tross masse matnyttige innlegg her. Vi har jo alt fra matching, plassering, valg, komponenter, priser, farger og det som hører audioverden til.

Hva synes dere om hva som skjer med Pioneer fremover på Tv og DVD verden?

Jeg har siklet på Pioneer tv lenge og tviler jeg gidder å kjøpe en siden de går ut av produksjon, liker gjerne at produsentene har et lager om noe skal gå galt. Men det finnes andre konkurrenter da, men hva ville dere valgt hvis det ikke skulle blitt en Pioneer tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Det er da også noen interessante høyttalere du har. Klart du må teste de nye høyttalerne dine. Halve moroa med denne hobbyen har for meg vært å teste nytt utstyr. Det var morsomt å oppdage at det nye anlegget mitt var følsomt for kabelbytte, og for ulike former for demping mot underlag. Opplevde også et løft med biwire vs singlewire.

Ellers føler jeg at dette med økonomi og testing blir et stadig tilbakevendende spørsmål om prioritering. Skal jeg bruke 20K på nye høyttalere, eller skal jeg kjøpe skiver og gå på konserter for de samme 20K? Skal jeg bruke noen timer på å teste, eller skal jeg gi beng, og bare spille noen skiver? Skal jeg bruke noen timer på å lese om hifi, eller skal jeg bruke timene på å lese om musikk og musikere? Personlig har jeg i mange år hatt lett for å prioritere musikken på bekostning av utstyret. Kjørte helt ubekymret i mange år med billig og brukt budsjettanlegg. Det utstyret jeg har nå er resultatet av en uvant prioritering både med hensyn til tid og penger, selv om det fortsatt er innenfor det som kalles for budsjettanlegg. Nå når det trolig heldigvis ikke blir noe av Mentor 6, så har jeg mye spenn jeg isteden kan bruke på musikk.

Hvis Mentor kommer på tale å ta med seg hjem, så skal jeg være sikker på at jeg kan sende den i retur dersom den ikke funker. Jeg er så pass usikker på denne, at jeg ikke vil risikere både tid og penger uten muligheten for å angre. Jeg ser dessuten ikke helt hvilket behov den skulle dekke, i og med at Ikon 6 med nåværende plassering funker så bra som den gjør. Mentor er riktignok en stiligere og penere høyttaler enn Ikon, men jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om interiørets utseende. Kona er heller ikke særlig kresen, så WAF-faktoren betyr nesten ingenting.

Jeg er ikke så sikker på det. Anlegget mitt er et resultat av både egne og andres ører. Jeg har kjøpt utstyr fra velkjente merker som har fått gode, og til dels strålende, omtaler. Folk som disser utstyret jeg har, vet ikke hva de snakker om. La gå at Ikon 6 kan gi problemer i enkelte oppsett og rom, men med riktig plassering og matching er jeg temmelig sikker på at du ikke finner en bedre høyttaler i klassen, dersom du da ikke har temmelig sære preferanser og smale behov, eller legger vesentlig større vekt på utseende enn lydmessige kvaliteter og musikalitet. Jeg har ikke hørt så mange høyttalere i klassen over, dvs. rundt 20K, men jeg er ganske sikker på at Ikon 6 vil hevde seg godt i denne klassen, også.

Han er allerede takket, men som den gode og tolerante leder han er, så kan han gjerne få en takk til.
    Takk for det Har antakelig valgt litt utradisjonelt, men syns det er skikkelig moro her nå. Jeg vet de kan yte enda en god del hakk bedre med kraftigere elektronikk, så det er neste step på oppgraderingsstigen. Har heldigvis god tid, og jeg nyter hvert sekund slik oppsettet er nå også.

Det er så mange ting man kan velge å prioritere når det gjelder oppgraderinger og nyheter, så man må på en måte ta det litt som det kommer. Plan er lurt å ha, men min erfaring sier at det ofte blir litt annerledes enn man tenkte i første omgang. Hadde feks ikke tenkt tanken på mitt ht kjøp, før det plutselig var i boks for en knapp måned siden. Skikkelig gøy!

Man får gjort mye gøy for 20k, så om det er nye ht eller andre opplevelser lydmessig, som står øverst på ønskelisten får være opp til hver enkelt. Man skal ikke kimse av gode konsertopplevelser heller.

Skulle du finne på å låne med deg Mentor 6, så er ikke klubben vanskelig å be. Jeg kunne gjerne låne med meg Mentor 8 hjem for å prøve. Det eneste de krevde var et depositum som sikkerhet
    Når man prater med ihuga hifi-mennesker holder nok både du og jeg oss godt innenfor budsjettklassen. Samtidig har jeg kamerater som himler med øya når de hører priser på mine komponenter. Noen prioriterer anlegg, andre prioriterer feks finere bil. Hver sin interesse, og så lenge man ikke setter den private økonomien i fare så er det jo bare moro!

Har du gjort deg noen erfaringer med tanke på ulik forsterkerkraft til ikonene dine?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk igjen som sagt er tråden åpen for det meste, det er mange som har nytte av dette og det er jo tross masse matnyttige innlegg her. Vi har jo alt fra matching, plassering, valg, komponenter, priser, farger og det som hører audioverden til.

Hva synes dere om hva som skjer med Pioneer fremover på Tv og DVD verden?

Jeg har siklet på Pioneer tv lenge og tviler jeg gidder å kjøpe en siden de går ut av produksjon, liker gjerne at produsentene har et lager om noe skal gå galt. Men det finnes andre konkurrenter da, men hva ville dere valgt hvis det ikke skulle blitt en Pioneer tv?
    Det er synd at de skal innstille produksjonen av tv. De har jo noe av det aller ypperste av plasmaskjermer, og designet er intet mindre enn enkelt, og lekkert!

Jeg har rett og slett slått fra meg tanken jeg og. I utgangspunktet fordi jeg syns de er litt dyre, men også nå fordi de legger ned produksjonen. Har sett det har dukket opp noen Pioneer skjermer på tilbud nå!

Jeg tenker meg å kjøpe Samsung jeg. Har lyst på en 46 eller 52tommer lcd i 6-serien. Ikke helt sinnsykt pris, lekker design, gode spesifikasjoner og bra bilde.
    Har du tenkt deg noen bra alternativer til Pioneerdrømmen din?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at de skal innstille produksjonen av tv. De har jo noe av det aller ypperste av plasmaskjermer, og designet er intet mindre enn enkelt, og lekkert!

Jeg har rett og slett slått fra meg tanken jeg og. I utgangspunktet fordi jeg syns de er litt dyre, men også nå fordi de legger ned produksjonen. Har sett det har dukket opp noen Pioneer skjermer på tilbud nå!

Jeg tenker meg å kjøpe Samsung jeg. Har lyst på en 46 eller 52tommer lcd i 6-serien. Ikke helt sinnsykt pris, lekker design, gode spesifikasjoner og bra bilde.
    Har du tenkt deg noen bra alternativer til Pioneerdrømmen din?
    Monterer opp noen Samsung skjermer i løpet av en uke. Vil si de leverer et meget godt bilde. Prisen er ikke ille den heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterer opp noen Samsung skjermer i løpet av en uke. Vil si de leverer et meget godt bilde. Prisen er ikke ille den heller.
    Det vil jeg tro du gjør ja!
    Jeg har ikke drevet noe aktiv titting eller undersøkelser annet enn på nett rundt tver da. Men det lille jeg har sett så virker det veldig bra ja
    Det tilbudet med SAMSUNG LE46A866 + LE19A656, virker jo litt morsomt og hehe. Må jo ha en tv på soverommet og
    Er det stor forskjell på 6, og 8 serien??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro du gjør ja!
    Jeg har ikke drevet noe aktiv titting eller undersøkelser annet enn på nett rundt tver da. Men det lille jeg har sett så virker det veldig bra ja
    Det tilbudet med SAMSUNG LE46A866 + LE19A656, virker jo litt morsomt og hehe. Må jo ha en tv på soverommet og
    Er det stor forskjell på 6, og 8 serien??
    Ja, spes sortnivået og kontrasten er bedre på 8 serien. Men har du for skarp innsynsvinkel fades sortnivået ut til en gråfarge. Bør ikke sitte for langt ut på siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spes sortnivået og kontrasten er bedre på 8 serien. Men har du for skarp innsynsvinkel fades sortnivået ut til en gråfarge. Bør ikke sitte for langt ut på siden.
    Riktig. Sortnivå er jo viktig, men litt dumt om det går for mye på bekostning av innsynsvinkelen. Blir moro å titte litt. Det eneste jeg har sett er at litt store skjermer har blitt vanvittig mye bedre de siste 3-4 årene.

Må gjøre noen undersøkelser før jeg handler Mye som skjer til høsten her hehe. Må gjøre ferdig studenttilværelsen først bare!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Sortnivå er jo viktig, men litt dumt om det går for mye på bekostning av innsynsvinkelen. Blir moro å titte litt. Det eneste jeg har sett er at litt store skjermer har blitt vanvittig mye bedre de siste 3-4 årene.

Må gjøre noen undersøkelser før jeg handler Mye som skjer til høsten her hehe. Må gjøre ferdig studenttilværelsen først bare!
    Har siklet litt på 46" 676 selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siklet litt på 46" 676 selv.
    Den ser virkelig ikke dum ut! Er det ny tv til stua som er tingen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser virkelig ikke dum ut! Er det ny tv til stua som er tingen?
    Må jo snart oppgraderen der også. Har en NEC plasma som snart er 4år. Den er ikke full HD men leverer 720P. Funker helt ok, men du vet. Vil alltid ha noe nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo snart oppgraderen der også. Har en NEC plasma som snart er 4år. Den er ikke full HD men leverer 720P. Funker helt ok, men du vet. Vil alltid ha noe nytt
    Hehehe, ja da kan det nok være at det er på tide å oppruste sakene i stua og. Sånn sett er jeg "heldig" for jeg har ikke tv... Har tv her, men den er ikke min. Er vant med en 32tommer bilderørs-tv nå, så en litt småfet lcd-skjerm er ikke å forakte når ny leilighet er flyttet inn i!
    Jeg kommer til å bruke den mest til tv, og til film av og til. Ettersom jeg har lest litt rundt omkring, har jeg tenkt at lcd er veien å gå. Har du noen gode tips rundt bruken? Har skjønt man kan oppleve at bildet fryser seg på plasmaskjermer... feks 3tallet i høyre hjørnet hvis man har sett på tv3 en stund Stemmer dette?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, ja da kan det nok være at det er på tide å oppruste sakene i stua og. Sånn sett er jeg "heldig" for jeg har ikke tv... Har tv her, men den er ikke min. Er vant med en 32tommer bilderørs-tv nå, så en litt småfet lcd-skjerm er ikke å forakte når ny leilighet er flyttet inn i!
    Jeg kommer til å bruke den mest til tv, og til film av og til. Ettersom jeg har lest litt rundt omkring, har jeg tenkt at lcd er veien å gå. Har du noen gode tips rundt bruken? Har skjønt man kan oppleve at bildet fryser seg på plasmaskjermer... feks 3tallet i høyre hjørnet hvis man har sett på tv3 en stund Stemmer dette?
    Det stemmer det. Noen eldre plasmaskjermer sliter med innbrenning. På min tv har ikke det vært et problem. Og den har gått noen timer for å si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det. Noen eldre plasmaskjermer sliter med innbrenning. På min tv har ikke det vært et problem. Og den har gått noen timer for å si det sånn.
    Okei. Kan jo være det har blitt bedre også Søstern min har en to år gammel LG tv, og hun irriterer seg over innbrenning...
    Er det ellers noen sterke argumenter for eller mot lcd vs plasma?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Kan jo være det har blitt bedre også Søstern min har en to år gammel LG tv, og hun irriterer seg over innbrenning...
    Er det ellers noen sterke argumenter for eller mot lcd vs plasma?
    Mindre gjennskinn i skjermen på LCD. Er ikke så TV kyndig.

Side 146 av 742 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •