Dalis Entusiaster - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 145 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 645 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Vil det i praksis bety at det er 150 ærlige watt i disse?
    Hvordan er de å sammenlikne sånn teknisk i forhold til din A21 feks?

Har lurt på disse også skjønner du. Tror de ligger på rundt 12k pr stk...

Du verden, nå kom det mye spørsmål fra denne kanten
    Spørs hvor mye den kan trekke fra nettet da. Finner du ut det så er det bare å regne det ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den kan trekke 700VA fra nettet. Hvilken effekt er den oppgitt til å levere i 8ohm da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Spørs hvor mye den kan trekke fra nettet da. Finner du ut det så er det bare å regne det ut.
    Hehe, har prøvd det... men foreløpig ikke funnet det ut. Får drive litt mer research på dem.
    Er det omtrent riktig å ta oppgitt strømforbuk, regne 60% av dette og så dele på antall kanaler?

I såfall gir Denonen min omtrent 43watt pr. kanal?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den kan trekke 700VA fra nettet. Hvilken effekt er den oppgitt til å levere i 8ohm da?
    Den er oppgitt til 150w i 8 ohm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har prøvd det... men foreløpig ikke funnet det ut. Får drive litt mer research på dem.
    Er det omtrent riktig å ta oppgitt strømforbuk, regne 60% av dette og så dele på antall kanaler?

I såfall gir Denonen min omtrent 43watt pr. kanal?
    Stemmer det. Virkningsgraden er på ca 60%

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Virkningsgraden er på ca 60%
    Du verden. Da har jeg fått med meg litt da Ikke noe rart at høyttalerne ikke yter helt det de er gode for nå...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden. Da har jeg fått med meg litt da Ikke noe rart at høyttalerne ikke yter helt det de er gode for nå...
    Husk at Denon din kan levere 100watt (tror det er det) i alle kanaler, men ikke sammtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Denon din kan levere 100watt (tror det er det) i alle kanaler, men ikke sammtidig.
    Ja, det er vel litt forskjell på hvor mange som er i drift. Når jeg kjører stereo på musikk nå, bi-ampet, kan jeg da regne sånn cirka 75watt pr kanal da? Merket ganske tydelig forskjell da jeg bi-ampet dem

Var det sånn at du kunne finne ut hva de AVM blokkene kunne trekke fra nettet når du visste 700VA og 150W i 8 ohm? Ble så nyskjerrig jeg nå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel litt forskjell på hvor mange som er i drift. Når jeg kjører stereo på musikk nå, bi-ampet, kan jeg da regne sånn cirka 75watt pr kanal da? Merket ganske tydelig forskjell da jeg bi-ampet dem

Var det sånn at du kunne finne ut hva de AVM blokkene kunne trekke fra nettet når du visste 700VA og 150W i 8 ohm? Ble så nyskjerrig jeg nå
    Leste bak på forsterkeren. 700VA er 700watt. V er volt og A ampere. P=U(volt) X I(ampere) P=watt. Men hvor fikk du 150watt fra? Er det den er oppgitt til å gi i 8ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste bak på forsterkeren. 700VA er 700watt. V er volt og A ampere. P=U(volt) X I(ampere) P=watt. Men hvor fikk du 150watt fra? Er det den er oppgitt til å gi i 8ohm
    Åhh, okei! Da de hvertfall ikke overdrevet når de har oppgitt den til 150watt i 8ohm da.
    Fant det her sånn
    http://www.avm-audio.com/pdf/datenblatt_m3ng_de.pdf

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh, okei! Da de hvertfall ikke overdrevet når de har oppgitt den til 150watt i 8ohm da.
    Fant det her sånn
    http://www.avm-audio.com/pdf/datenblatt_m3ng_de.pdf
    Det er faktisk meget bra. De har ikke tatt i en gang. Er på papiret en meget strømsterk forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk meget bra. De har ikke tatt i en gang. Er på papiret en meget strømsterk forsterker.
    Utrolig kult Har veldig sansen for lyden de leverer og. De ligger åpenbart til vurdering til høsten. Hvis jeg skulle finne på å kjøpe såpass eksklusive saker må jeg få lånt meg en A21 å sammenliken med før kjøp. Har en nær bekjent som har de AVM effektene. Det kunne vært en skikkelig interessant sammenlikning!
    Har du hørt noe om AVM forresten?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult Har veldig sansen for lyden de leverer og. De ligger åpenbart til vurdering til høsten. Hvis jeg skulle finne på å kjøpe såpass eksklusive saker må jeg få lånt meg en A21 å sammenliken med før kjøp. Har en nær bekjent som har de AVM effektene. Det kunne vært en skikkelig interessant sammenlikning!
    Har du hørt noe om AVM forresten?
    Har aldri hørt om merket. Hva er prisen på to slike blokker?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt om merket. Hva er prisen på to slike blokker?
    Jeg tror det er et ganske lite, tysk firma som lager dem. De har ikke kjempestort utvalg, men det virker som de er flinke. Finish på dem er helt topp! Jeg er ikke ingeniør, men det ser veldig ryddig ut under panseret på dem og
    Jeg tror det koster ca. 24 000kr for et par.
    Du kan få prøve dem om jeg kjøper til høsten hehehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er et ganske lite, tysk firma som lager dem. De har ikke kjempestort utvalg, men det virker som de er flinke. Finish på dem er helt topp! Jeg er ikke ingeniør, men det ser veldig ryddig ut under panseret på dem og
    Jeg tror det koster ca. 24 000kr for et par.
    Du kan få prøve dem om jeg kjøper til høsten hehehe
    Jepp. teste ut mot A21

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. teste ut mot A21
    Kunne vært moro det De blir på en måte direkte konkurrenter. Jeg må si jeg liker at de er litt uvanlige og. Tror ikke det er så mange AVMer rundt omkring i Norge.
    Hvis jeg får til skal jeg få lånt en A21 ett eller annet sted når jeg har flyttet til østlandet igjen. Ta dem med til han jeg kjenner med AVM, og ta en liten test. Du som har handlet A21 for ikke lenge siden. Har du inntrykk av at butikker har dem på lager eller som demo, eller er de litt for eksklusive til at de står rundt omkring i demorom?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært moro det De blir på en måte direkte konkurrenter. Jeg må si jeg liker at de er litt uvanlige og. Tror ikke det er så mange AVMer rundt omkring i Norge.
    Hvis jeg får til skal jeg få lånt en A21 ett eller annet sted når jeg har flyttet til østlandet igjen. Ta dem med til han jeg kjenner med AVM, og ta en liten test. Du som har handlet A21 for ikke lenge siden. Har du inntrykk av at butikker har dem på lager eller som demo, eller er de litt for eksklusive til at de står rundt omkring i demorom?
    Nei, det er nok ikke mange av de. Spendende produkter da. Har ikke sett Halo i Demo enda. Har hatt en A21 før jeg kjøpte denne også. Ca 1 år siden. Var rundt i de fleste butikkene som selger Parasound. Var vel AVhifi som hadde en stående. Fikk ikke hørt den pga at de ikke har demolokalet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er nok ikke mange av de. Spendende produkter da. Har ikke sett Halo i Demo enda. Har hatt en A21 før jeg kjøpte denne også. Ca 1 år siden. Var rundt i de fleste butikkene som selger Parasound. Var vel AVhifi som hadde en stående. Fikk ikke hørt den pga at de ikke har demolokalet.
    Ja, skikkelig! De har en pen samling produkter i stallen.
    Riktig. Kan tenke meg det blir vanskelig å få ordnet ja. Det er litt synd, for det beste er å få hørt ting hjemme på eget anlegg før man kjøper
    Samtidig virker det som A21 er ganske trygt å kjøpe da.
    Jøss, så du har hatt den før og ja?! Må være gode saker siden du gikk tilbake til å ha en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skikkelig! De har en pen samling produkter i stallen.
    Riktig. Kan tenke meg det blir vanskelig å få ordnet ja. Det er litt synd, for det beste er å få hørt ting hjemme på eget anlegg før man kjøper
    Samtidig virker det som A21 er ganske trygt å kjøpe da.
    Jøss, så du har hatt den før og ja?! Må være gode saker siden du gikk tilbake til å ha en.
    Hadde en A21 og A23 som ble byttet ut med Nad M25. Men synes det var noe som manglet. Det ble det jagge en A21 & A23 igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en A21 og A23 som ble byttet ut med Nad M25. Men synes det var noe som manglet. Det ble det jagge en A21 & A23 igjen
    Hehehe, det er noe som heter "never change a winning team"... er vel det du fikk oppleve med forsterker! Det ser forøvrig veldig lekkert ut i kinoen din!
    Det er herlig når man finner noe som virkelig er akkurat det man har lyst på. Vet du om det kommer oppgradert Halo serie etterhvert? De har jo vært ganske uforandret i snart 6 år vel

Side 145 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •