Dalis Entusiaster - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 14 av 743 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 514 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 14850
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har nå testet Dali IKON serien litt, men er det bare meg? eller kan den virke litt skrikende når man drar på litt? Enda ikke kjøpt, men min oppfattning er at den har knallbass, litt spinkel sådan. Mens resten blir litt for tynt det også når man drar på. Testet med Camebridge 840 og NAD 372.
    Ikke hørt 8'rn, men resten asv serien er jeg enig med deg ja, spinkel og skrikende. Litt bedre med thule, men da er det så mye annet tull igjen

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trentmøller slår til for fullt hos Roger W :P

Jeg tenker å satse på Denon 2809A og Parasound 2250 :P , men er det slik at parasound MÅ importeres fra Usa?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Trentmøller slår til for fullt hos Roger W :P

Jeg tenker å satse på Denon 2809A og Parasound 2250 :P , men er det slik at parasound MÅ importeres fra Usa?
    Nei, tonart fører de, og mange flere.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ikke hørt 8'rn, men resten asv serien er jeg enig med deg ja, spinkel og skrikende. Litt bedre med thule, men da er det så mye annet tull igjen
    Da er det 8'ern du skal høre da se, har hørt de andre skriketassene men 8'ern skiller seg helt klart ut av disse ikon modellene. Jeg synes du skal ta deg en lytt på den og gjøre deg opp en mening, selv spiller jeg litt Trentemøller - The last resort platen. Det er flott musikk å mate høytalerne med, er det ikke bass her så veit ikke jeg. Noen ganger så drønner det og jeg har bare forsterkern på kvart....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA(!) har høytalerene kommet i hus! :P
    Nyyyydelige høytalere, venter bare på forsterkeren jeg kjøpte her på avforum i går (Denon 3808) til en knall pris :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gleder meg å høre og håper virkelig at høytalerne faller på plass lydmessig også, gir man den rikelig med mat så yter den bedre. Er ingen bra hester om de ikke har no drakraft fra før vet du. Kom tilbake med lytteerfaringer så blir det nok bra skal du se.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bi-wiring gi no forbedring på disse? Hører det er delte meninger rundt bi-wiring.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Vil bi-wiring gi no forbedring på disse? Hører det er delte meninger rundt bi-wiring.
    Det er vel en del faktorer som må på plass, skal man høre forskjell på vanlig kabling og bi-wiring..

Først og fremst må vel hørselen være rimelig på topp, så kommer kabel kvalitet
    og kilde kvalitet. Ligger alt dette til rette, så skal det nok være mulig.

Jeg for min del hører ikke noe særlig forskjell. Men hvis du bi-amper derimot, så skal det være lettere å merke forskjell.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har nå testet Dali IKON serien litt, men er det bare meg? eller kan den virke litt skrikende når man drar på litt? Enda ikke kjøpt, men min oppfattning er at den har knallbass, litt spinkel sådan. Mens resten blir litt for tynt det også når man drar på. Testet med Camebridge 840 og NAD 372.

de er kansje litt kvasse i toppen ja, men det er akkuratt det jeg er ute etter siden jeg har litt nedsatt hørsel spessiellt på høye toner. så er det dette jeg savner i andre høytalere. jeg synes ikke bassen er særlig spinkel slikt som du beskriver den, har selv ikon 6 med nad c272 å det skal jo være samme effekten som c372 leverer. kansje det kan ha noe med cd spilleren å gjøre? har brukt pioneer cd spillere jeg. min oppfattning er at ikon høytallerne spiller overbevisende bra når man tyner på. men kansje det er pga at lyden i ikon serien som jeg liker så godt. har også ikon 8 disse skiller seg en del ut fra de andre ikonene. mye mer trykk å runde bass slag. mellomtonene fyrer løs skarptrommeslagene slik at du må blunke hver gang å litt roligere diskant enn de andre.(samme lyse lyden men litt lavere volum kansje?) dette er min oppfattning.

har ikke hørt på musikk på evig tid nå(2mnd) fikser opp kjellerstua, gleder meg som en unge når jeg blir ferdig. tipper i midten av november senest.
    da blir det liv!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ågud så deilig lyd!!! Endelig fått daliene tilkoblet denon3808 :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ågud så deilig lyd!!! Endelig fått daliene tilkoblet denon3808 :P
    Grattis så mye med nye høytalere i hus og håper virkelig de rocker, åssen musikk mater du de med? Det er i hvertfall positiv oppdatering for din del, skikkelig moro da alt klaffer. Har du tenkt på noe effektrinn til dem eller har du dem lyden og trøkket du ønsker?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mater de med ccr (Creedence Clearwater Revival), clapton osv :P
    Kan skrive ei lengre liste når jeg har tid :P
    Jeg skal ha meg mer hjemmekino anlegg, og jeg skal ha en effektforsterker, men den tid den "sorg" :P
    Vil først og fremst ha meg en blueray spiller..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mater de med ccr (Creedence Clearwater Revival), clapton osv :P
    Kan skrive ei lengre liste når jeg har tid :P
    Jeg skal ha meg mer hjemmekino anlegg, og jeg skal ha en effektforsterker, men den tid den "sorg" :P
    Vil først og fremst ha meg en blueray spiller..
    Åhh, nå ble jeg misunnelig Ikon 8 er det neste jeg skal kjøpe til anlegget... må bare bli litt rik når jeg kommer ut i jobb neste år hoho.
    Hvordan syns du lyden er når du spiller dem på 3808? Jeg har 2808 og tipper jeg skal kjøre dem med den frem til jeg får råd til en passende effektforsterker.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Åhh, nå ble jeg misunnelig Ikon 8 er det neste jeg skal kjøpe til anlegget... må bare bli litt rik når jeg kommer ut i jobb neste år hoho.
    Hvordan syns du lyden er når du spiller dem på 3808? Jeg har 2808 og tipper jeg skal kjøre dem med den frem til jeg får råd til en passende effektforsterker.
    Lyden er gullegod, men jeg har ikke stilt forsterkeren helt inn enda, prøver å lese meg frem ;P
    Men Ikon 8 er vel en av de beste investeringene jeg har hatt :P , så det er bare å begynne å spare..

Noen anbefalinger om cd'r jeg burde kjøpe?
    Jeg såg at hifiklubben hadde en cd som het "Dali-cd", noen som har?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er gullegod, men jeg har ikke stilt forsterkeren helt inn enda, prøver å lese meg frem ;P
    Men Ikon 8 er vel en av de beste investeringene jeg har hatt :P , så det er bare å begynne å spare..

Test heller anlegger med cdr du kjenner, ikke la deg inspirere av disse "hifi" platene. Er som regel ikke sånn musikk man hører på til daglig. så ta noe du liker og vet trøkker litt, vil være en bedre test det enn å prøve slike jazz og annen hasj musikk. Din musikk, dine ører er de som avgjør det hele om det låter bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres herlig ut! Jeg skal gjøre en innsats på sparekontoen så fort jeg lever av litt mer enn studielån hehe
    Hvilke innstillinger ser du for deg å gjøre da? Er det noe spesielt du mangler i lydbildet, som du skal justere på? Moro dette her!!

Av cder syns jeg du burde kjøpe den musikken du liker å høre på. Må si meg enig med Roger Waters her, for det er jo dine ører og din musikk som skal avgjøre om lyden er som du vil eller ikke.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Spectos! Grattis med nytt oppsett ser du har kjøpt 3808.
    Har du forsøkt å bi-ampe 8'erne dine ? Dette vil sørge for ekstra effekt til du får skaffet deg en effekt forsterker

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei Spectos! Grattis med nytt oppsett ser du har kjøpt 3808.
    Har du forsøkt å bi-ampe 8'erne dine ? Dette vil sørge for ekstra effekt til du får skaffet deg en effekt forsterker
    Hei. Takk :P
    Jeg har blitt anbefalt det, men har ikke peiling på hvordan jeg gjør det, og det gjor ikke han som hjalp meg heller :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg kanskje hjelpe deg Først må du ha en 4 leder høyttaler kabel ( eller 2 sett kabler).. Vi begynner med høyre kanal. Du tar to av lederne inn på front "right" +/- på 3808, og andre enden inn på nederste +/- terminaler på 8'eren

Det andre settet med ledere kopler du inn på surround back "right" +/- og andre enden inn på øverste terminaler +/- på 8'eren.

PS: Husk å fjerne bøyler imellom terminalene på 8'erne.

det samme gjør du så med ventre kanalen.

Når dette er fullført går du inn i menyen på 3808 og finner ett symbol av en koffert. Lurer på om det ligger i undermappen til verktøy eller omvendt

Der skal du så finne noe som heter bi-amp, som da skal velges på.

Nederste terminaler på 8'erne er for bass elementene, mens de øverste terminalene er mellomtone og diskant..

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser mange av dere har kombinasjonen Denon AVR 3808 og Ikon 8???

Jeg har selv 3808, og Concept 8. Men vurderer sterkt å teste ut Ikon 8. Spørsmålet mitt er da: Er denne 3808 og Ikon 8 en perfekt match når det gjelder lydbilde? Er det varmt og fint lydbilde, eller lyst?

Har vurdert Onkyo, men vil gjerne høre noen erfaringer om hva slags forsterkersom passer best til disse frontene=)

Side 14 av 743 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 514 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •