Dalis Entusiaster - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 134 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 634 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 14837
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nå snakket med klubben. Dette problemet var normalt og ikke alvorlig fikk jeg beskjed om, og kunne vise seg på dyrere forsterkere også.

Men visstnok helt normalt dette med at jeg kunne høre svak lyd fra HT selv om volum var i bånn, pluss at ene HT kunne reagere før andre.

De sa de kunne ta den inn til sjekk hvis jeg ville. Men jeg spurte om dette problemet gjorde så jeg mistet effekt og bass. Det gjorde det ikke sa de. Derfor sa jeg at jeg skulle se ann om det ble verre før jeg tar kontakt med dem igjen.

Og grunnen til at jeg ikke spurte om jeg kunne gjøre dealen med 375, var pga de ante ikke når den kom.

PS: Jeg skrudde på anlegget mitt for noen minutter siden og opplever at bassen virker bedre enn den har vært.

Kan vi snakke om muligheten for at noe kan ha løsnet litt?:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg har nå snakket med klubben. Dette problemet var normalt og ikke alvorlig fikk jeg beskjed om, og kunne vise seg på dyrere forsterkere også.

Men visstnok helt normalt dette med at jeg kunne høre svak lyd fra HT selv om volum var i bånn, pluss at ene HT kunne reagere før andre.

De sa de kunne ta den inn til sjekk hvis jeg ville. Men jeg spurte om dette problemet gjorde så jeg mistet effekt og bass. Det gjorde det ikke sa de. Derfor sa jeg at jeg skulle se ann om det ble verre før jeg tar kontakt med dem igjen.

Og grunnen til at jeg ikke spurte om jeg kunne gjøre dealen med 375, var pga de ante ikke når den kom.

PS: Jeg skrudde på anlegget mitt for noen minutter siden og opplever at bassen virker bedre enn den har vært.

Det er jo kjekt å vite da og det er flere Nad produkter som er slik, er jo bare å ha denne forsterkern intil videre så ser du hva du gjør fremover. Er jo godt å vite at den ikke er "ødelagt" da i hvertfall, men det kunne vært moro å se om du fikk en annen som var lik. Se om den hadde det samme problemet, men godt at ting blir bedre lydmessig hos deg i hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mohahaha, dette er innlegg 666 folkens:twisted: :twisted: :twisted:

Roger: Ja det har du rett i. Kunne vært artig å testet en annen 372, men jeg orka ikke å begynne med det. Da måtte de ha bestilt igjen tror jeg. Når de var så greie og hyggelige pluss sa at dette ikke var alvorlig så lot jeg den ballen ligge.

Kommer en kamerat til meg denne uka med en gammel Nad forsterker. Det er klart, hvis den gruser min begynner jeg å lure. Men den tid den sorg.

Så jeg tror jeg beholder 372, og selger den heller privat for en god penge når 375 kommer:-D

Ja ble litt overrasket når jeg satte på anlegget nå på relativt lav styrke. Brukbar bass. Jeg leste faktisk en utenlandsk forbrukertest om 372, der var det en som skrev at hans forsterker ikke hadde begynt å spille bra før det hadde gått ca 1 måned!!!

Kan dette være tilfelle da at noen forsterkere er sånn?:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling og atter innspilling må til på slikt utstyr, er som regel med alt med hifi etter det jeg har forstått. Da er det bare å peise på med hard musikk så anlegget får jobbet litt, så dette går seg til skal du se og bare gi det litt tid.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Innspilling og atter innspilling må til på slikt utstyr, er som regel med alt med hifi etter det jeg har forstått. Da er det bare å peise på med hard musikk så anlegget får jobbet litt, så dette går seg til skal du se og bare gi det litt tid.
    Spiller mye musikk med dunk i om dagen å sitter liksom å venter på at Daliene skal punche meg midt i trynet:-D

Men jeg tror ikke jeg vil få oppleve en så kritisk endring i de desverre:-D

De er nok litt for snille for meg:-D

Høyttaler for bestemødre dette kanskje??????? Hehehe.

Kjøpe Cerwin her nede jeg tror jeg

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tid trengte Ikonene a Roger? Merka du noe kritisk endring i de fra de var nye til de var ferdig innspilte?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassen løsner og blir litt bedre,
    men ikke sånn over natta. Tipper du vil høre noe forskjell etter 50-70 timer.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Bassen løsner og blir litt bedre,
    men ikke sånn over natta. Tipper du vil høre noe forskjell etter 50-70 timer.
    Ja sitter å venter på at det skal bli bedre. Låter liksom litt hardt og spinkelt.

Men så er vel ikke HT rett på hardt gulv den beste kombinasjonen heller Blir fort hard lyd av sånt.

Men venter på dempeputene. Håper de gjør sitt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tid trengte Ikonene a Roger? Merka du noe kritisk endring i de fra de var nye til de var ferdig innspilte?
    Jeg vet ikke egentlig for jeg hadde surround forsterker og sub den gangen, så ting røska ikke her før jeg fikk slengt inn for og effekt for å si det sånn. Hadde jo deling her på 80 og subben tok alle frekvenser under 40hz, så ikonene mine fikk ikke jobbe hardt nok før det skjedde. De fikk aldri slått fra deg mens jeg hadde subben i drift, men det gikk seg til og du må nok regne med 70-80timer så blir de vel litt løsere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde samme problem i surround. Frontene fikk ikke jobbe skikkelig i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis noen er interessert i en Abrahamsen V 4.0 effektforsterker som passer utmerket med spisst-låtende Dali høyttalere så send PM. Har en som kanskje må selges. 7000. ca. 2,5 mnd gammel. Nypris: 9995 8)
    Er det mentor 6 du har brukt denne sammen med? Hvordan fungerte dette?
    Gir den nok effekt til at det trykker godt i 6tommerne?
    Er veldig punch på effektforsterker for tiden seh. :P

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ga NOK effekt til Mentorene, og de spiller knallbra sammen. Ikke kims av 2x70 watt for her er strømforsyninga helt rå. Hjelper ikke å ha 2x1000 watt når man ikke har noe sted å ta dem fra.

ulempen med Dali er at de kan bli noe spisse til tider, dette retter Abrahamsen opp. Det er det som er gull med denne effektforsterkeren...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengene brenner i lomma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en pm hvis du er interessert. No rush. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Pengene brenner i lomma
    Det er ikke vits å la dem brenne, kjøp heller et godt produkt som funker utmerket til Dali og se på det som er perfekt investering.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som er ute etter ett par Dali Concept 1 høyttalere altså?:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maw: fornøyd med Yamahaen?

Det er ingen tvil om at det er en kanonforsterker, men arbeidsforholdene den fikk her ble desverre vanskelig ellers hadde jeg aldri brukt angreretten

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hvertfall kjempefornøyd, men merket STOR forskjell ved å plassere mikrofonen slik som Da-ty tipset meg om. Brukte god tid, og resultatet ble knallbra med romkorreksjonen. Jeg fikk aldri romkorreksjonen i Denonen til å fungere skikkelig på "audyssey" modus, det ble ofte tamt. Men på Yamahaen er det tvert imot. Det er mye mer artig å se på film nå, og prosesseringen er helt sinnsykt bra her. Nå er bakkanelene og senter bak vesentlig mer i bruk. Det er dynamikk og det er punsj på film. Og DET er gøy! ....og jeg har ikke sub. :P

På musikk har jeg ikke merket så stor forskjell i forhold til Denonen, men nå bruker jeg DAC i Denon dvd-spilleren og effekt. Da har jo ikke Yamahaen så mye påvirkning. Men lydbildet er mye mer rolig, og det er en stillhet som ikke har vært der før.

Nå har ikke jeg lest igjennom det siste her, men begynner du å nærme deg (midlertidig) lydnirvana med NADene?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg er hvertfall kjempefornøyd, men merket STOR forskjell ved å plassere mikrofonen slik som Da-ty tipset meg om. Brukte god tid, og resultatet ble knallbra med romkorreksjonen. Jeg fikk aldri romkorreksjonen i Denonen til å fungere skikkelig på "audyssey" modus, det ble ofte tamt. Men på Yamahaen er det tvert imot. Det er mye mer artig å se på film nå, og prosesseringen er helt sinnsykt bra her. Nå er bakkanelene og senter bak vesentlig mer i bruk. Det er dynamikk og det er punsj på film. Og DET er gøy! ....og jeg har ikke sub. :P

På musikk har jeg ikke merket så stor forskjell i forhold til Denonen, men nå bruker jeg DAC i Denon dvd-spilleren og effekt. Da har jo ikke Yamahaen så mye påvirkning. Men lydbildet er mye mer rolig, og det er en stillhet som ikke har vært der før.

Nå har ikke jeg lest igjennom det siste her, men begynner du å nærme deg (midlertidig) lydnirvana med NADene?
    Langt ifra noe nirvana her. Søppel kaller jeg det!!!!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass....

Side 134 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 634 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •