Dalis Entusiaster - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 133 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 633 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blitt mye Off Topic her nå ja.

Vi kan ta dette med kjøpslov og Nad problemer i tråden jeg har opprettet .

"Problemer med Nad C 372" heter den og ligger under Receivere/Forsterkere

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Blitt mye Off Topic her nå ja.

Vi kan ta dette med kjøpslov og Nad problemer i tråden jeg har opprettet .

"Problemer med Nad C 372" heter den og ligger under Receivere/Forsterkere
    Bare ta den med til HFK, så løser deg seg nok.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Bare ta den med til HFK, så løser deg seg nok.

Jepp

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Velkommen til tråden herr lektor, moro å se at det kommer inn flere lektor folk her inne.

Du har i hvertfall meget godt anlegg her, så du får lage deg en profil og legge ut bilder så vi får spøtta inn noen kommentarer og karakterer på deg.

Bilder blir bra. Er like treig selv, har jo ikke skikkelig bilder jeg heller så hast er det ikke...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Bilder blir bra. Er like treig selv, har jo ikke skikkelig bilder jeg heller så hast er det ikke...
    Det kommer vel inn før eller seinere tenker jeg, så det er ikke noe problem og det er moro å se hva folk har i heimen da. Vi er litt ekstra int når vi ser noe vi liker, og det ligger i vår nysgjerrighet vet du.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og eksperimenterer litt med avstand fra bakkant av høyttaler til vegg her og lurer på hva dere har hos dere?

Hvor vil man merke forkskjeller ved flytting nærmere og lenger fra vegg, og hva vil man er man ute etter?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Driver og eksperimenterer litt med avstand fra bakkant av høyttaler til vegg her og lurer på hva dere har hos dere?

Hvor vil man merke forkskjeller ved flytting nærmere og lenger fra vegg, og hva vil man er man ute etter?
    Jeg har mine 30cm fra sidevegg og 45cm fra bakvegg, er det som er optimalt her i huset i hvertfall. Det er bare å sjekke ut der det spiller best, man flytter vel på saker og ting for å oppnå best mulig bass og trøkk. Jo mer de kommer ut i rommet jo mer finspillt blir dem, men det er opp til hver og en høytaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det beste er å ha avstand både fra side og bakvegg. Da er det minimalt med ytre påvirkning som avgjør lyden. Dette gjelder spesielt bassdominans og førsterefleksjon fra diskanten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har mine 30cm fra sidevegg og 45cm fra bakvegg, er det som er optimalt her i huset i hvertfall. Det er bare å sjekke ut der det spiller best, man flytter vel på saker og ting for å oppnå best mulig bass og trøkk. Jo mer de kommer ut i rommet jo mer finspillt blir dem, men det er opp til hver og en høytaler.
    Det er en bra avstandsplassering.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bra avstandsplassering.
    Jeg synes det er bra her jeg også om jeg flytter dem mer ut står ene høytalern foran sidevinduet her inne. Det blir jo litt teit da så det er nok best med den plasseringen jeg har nå. Hvor mye har du i mm og cm på dine høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme så ble det hvertfall 25 cm fra bakvegg til begge, 160(senter-senter HT) og sidevegg ikke målt, men ca 1m til den ene og 3 til den andre..

Merket egentlig ikke noe særlig stor forskjell fra 50-25 cm egentlig, bare at diskanten ble en del høyere da høyttalerene ble stående mye nærmere meg.. (er 2.70 ifra de nå) Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har bassport både foran og bak?

Hva lytter dere til når dere måler disse avstandene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det urimelig kostnad for butikken vet man ikke før den er levert til service. Ergo, så har selger krav på å få den på service til undersøkelse før kunden får ny. Det er kun servicepersonell med fagbrev audio/video samt svakstrøm som er ansatt i et firma som kan ta den avgjørelsen.
    En butikk står fritt til å ha en slik elendig kundebehandling som du her beskriver, men loven påbyr ikke et firma at kun servicepersonell med fagbrev audio/video samt svakstrøm skal ta avgjørelsen. Hvis selger mot kjøpers ønske insisterer på en faglig vurdering av feilen, så åpner loven for dette, men i utgangspunktet har kjøper rett på ny vare.

Jeg tror for øvrig ikke noe på at det finnes særlig mange butikker som overlater kundebehandlingen til servicepersonell med fagbrev. Det daglige skjønnet overlates som regel til butikkansatte/selgere, mens den overordnede policy bestemmes av butikksjef, daglig leder eller eier.

Jeg syns en diskusjon om hvilke rettigheter en har som Dali-entusiast er både interessant og relevant. Slett ikke OT, men mener temaet nå er godt nok belyst. Nytt utstyr som er defekt er ingen spøk. Her har Tronna og noen av oss andre hatt stygge mistanker om at Dali Concept 8 er kresne på rom, eller at det tar måneder og år å spille dem inn. Så viser det seg at dritten vi har trodd stammer fra Dali kanskje skyldes NAD, eller kanskje en butikk som har behandlet en NAD-forsterker dårlig. Vi vet ikke hva som har hendt, men det er i hvert fall hyggelig at vi i en tråd for Dalis entusiaster har fått grunn til å frikjenne denne Dali-modellen for stygge mistanker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    driver og kjøper meg hjemmekino får allt jeg tjener. dette er planen:

NAD T765 Hjemmekinoreceiver : har den
    NAD C445 DAB-radio
    NAD A2 LCD-tv 40" : har den
    NAD T587 Blu-ray spiller : har den
    DALI LEKTOR 8 Høyttalere : har den
    DALI LEKTOR 1 Høyttalere(2 par) : har den
    DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler : har den
    DALI LEKTOR SUB 10

er kjempe stolt av å endelig komme i boks med en samlet serie.

Noen som har noe og si om denne sammensetningen?
    Ja. Du har all grunn til å forvente deg mange fine musikk- og filmopplevelser med slikt flott utstyr. Gratulerer! Både NAD og Dali har mange gode produkter. Jeg har selv hatt mange fine opplevelser med det jeg har hatt av utstyr fra disse merkene. NAD har jeg hatt i mange år. Du har forresten vist godt skjønn ved å velge høyttalere fra samme merke og modellserie. Som hovedregel kan du regne med en bedre match enn om du hadde valgt ulike merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme så ble det hvertfall 25 cm fra bakvegg til begge, 160(senter-senter HT) og sidevegg ikke målt, men ca 1m til den ene og 3 til den andre..

Merket egentlig ikke noe særlig stor forskjell fra 50-25 cm egentlig, bare at diskanten ble en del høyere da høyttalerene ble stående mye nærmere meg.. (er 2.70 ifra de nå) Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har bassport både foran og bak?

Hva lytter dere til når dere måler disse avstandene?
    Jeg har Ikon 6 og spiller kun i mono og stereo. Må ha 80 cm fra front høyttaler til bakvegg, og skulle helst ha hatt større avstand til sidevegg enn de 70 cm jeg må ta til takke med. Med så kort avstand til sidevegg som 70 cm er jeg dessverre litt plaget av førsterefleksjoner, siden jeg har TV på den ene veggen og et vindu på den andre. Råder fint bot på dette ved å trekke for gardinene og å henge et tykt teppe over TV.

Det er ikke så enkelt å beskrive hva jeg lytter etter når jeg tester ulike avstander. Lakmustesten er følelsen av at det svinger/synger og høres åpent, rent og velbalansert ut. Jeg stoler helt og holdent på disse følelsene. Jeg har aldri brukt eller følt jeg har hatt bruk for måleutstyr.
    Jeg bruker en håndfull testplater med musikk jeg kjenner godt. Det er de samme testplatene som jeg har med meg til butikk når jeg skal høre på høyttalere jeg vurderer å kjøpe.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen ute for salg hvis noen ønsker å gi sin Dali litt mer power å rutte med! 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    En butikk står fritt til å ha en slik elendig kundebehandling som du her beskriver, men loven påbyr ikke et firma at kun servicepersonell med fagbrev audio/video samt svakstrøm skal ta avgjørelsen. Hvis selger mot kjøpers ønske insisterer på en faglig vurdering av feilen, så åpner loven for dette, men i utgangspunktet har kjøper rett på ny vare.

Jeg tror for øvrig ikke noe på at det finnes særlig mange butikker som overlater kundebehandlingen til servicepersonell med fagbrev. Det daglige skjønnet overlates som regel til butikkansatte/selgere, mens den overordnede policy bestemmes av butikksjef, daglig leder eller eier.

Jeg syns en diskusjon om hvilke rettigheter en har som Dali-entusiast er både interessant og relevant. Slett ikke OT, men mener temaet nå er godt nok belyst. Nytt utstyr som er defekt er ingen spøk. Her har Tronna og noen av oss andre hatt stygge mistanker om at Dali Concept 8 er kresne på rom, eller at det tar måneder og år å spille dem inn. Så viser det seg at dritten vi har trodd stammer fra Dali kanskje skyldes NAD, eller kanskje en butikk som har behandlet en NAD-forsterker dårlig. Vi vet ikke hva som har hendt, men det er i hvert fall hyggelig at vi i en tråd for Dalis entusiaster har fått grunn til å frikjenne denne Dali-modellen for stygge mistanker.
    Flotte innlegg du har:-D

Utdyper ting og det er bra:-D

Jeg har bestemt meg for å ikke deppe mer pga hverken evt forsterkerfeil eller rom. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

I morgen kommer jeg til å ringe klubben, så får vi se hva slags deal det blir. Jeg tipper de sier ja til forslaget mitt om å returnere 372 og å legge i 3000 kr til 375:-D

Så sant den kommer i Mars da vel å merke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Tronna_83

Du får gi oss en rapport hva som skjer etter du har ringt dem, regner med dette går bra og det beste av alt at du vil ha et nytt produkt tilbake som koster mer. De sier nok ikke nei til 3k ekstra i ekstra salg, så dette er bare positivt for deg og butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    I morgen kommer jeg til å ringe klubben, så får vi se hva slags deal det blir. Jeg tipper de sier ja til forslaget mitt om å returnere 372 og å legge i 3000 kr til 375:-D
    Jeg har bare gode erfaringer med Hifiklubben hvor jeg har handlet og vanket i mange, mange år. I de seneste årene har det riktignok skortet noe på kompetansen hos enkelte ansatte, men stort sett har de ansatte hatt rimelig god peiling på hva de driver med. Jeg liker dessuten konseptet med en profil som ligger mellom kjede- og selvstendig entusiast-forhandler.

Jeg har aldri opplevd at nytt utstyr fra Hifiklubben har vært defekt, så jeg vet ikke hvordan de stiller seg til dette – men tipper de vil stille seg positive, om ikke til bytte til annen modell, så i det minste til at du får ny forsterker. Jeg har opplevd å kjøpe nytt utstyr fra en annen forhandler enn Hifiklubben og som det har vært feil på. Fikk avtale om ny vare over telefon – uten dikkedarer. Seriøse forhandlere vet hvor stor nedtur defekt utstyr kan være. Her har man kanskje spart i lang tid, med høye forventninger om godlyd, og så funker det ikke. Da bør terskelen være svært høy for at selger ber kunden om å vente til at den splitter nye varen har vært på service før selger evt gir kunden ny vare.

Det er viktig for oss som er Dali-entusiaster at Hifiklubben oppfører seg ordentlig, i og med den sterke koblingen mellom Dali og klubben. Ser derfor fram til tilbakemelding om hvordan det går.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har bare gode erfaringer med Hifiklubben
    Jeg også. Dette løser seg nok uansett

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er riktignok en eldre Parasound effekt, men til den prisen så er den nok en god match til Dali også.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...3670&cat=last7

Side 133 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 633 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •