Dalis Entusiaster - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 132 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 632 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 14836
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Gjorde som du sa.

Først kjørte jeg left utgangen på forsterkeren på høyre høyttaler og omvendt. Da var det høyre som reagerte før venstre.

Så koblet jeg høyttalerne vanlig igjen. Når jeg testet med signalkablene riktig koblet reagerte venstre HT først. Som den har gjort hele tiden ved vanlig kobling.

Når jeg koblet signalkablene feil (Rød på hvit osv) så reagerte også venstre høyttaler først.

men husk at jeg prøvde Blu-Ray spilleren som kilde også. Samme problem.

Tror du det kan være cd spilleren da da?
    Nei nå tror jeg ingenting. Hmmm.. gir opp. Ble for mye ;-)

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som jeg sa tidligere; potmetererne for volum på venstre og høyre kanal står ikke 100% riktig i forhold til hverandre. Dette har ingenting med kilden, høyttalerne eller høyttalerterminalene å gjøre. Dette er bare et tegn på at potmeteret ikke akkurat er påkostet... Har en behringer-mikser som sliter med akkurat samme problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Søk på forbrukerkjøpsloven. Jeg mener at man ikke har krav på ny, men at selger har krav på 2 rep. forsøk (avhjelp?). Ved 3. gangs feil kan man heve kjøp. Evt. med bruksfradrag, som da igjen medfører rentekompensasjon og de fleste ser bort fra dette.
    I stedet for å søke meg fram til mye synsing og antagelser på forumet, så gikk jeg rett til forbrukerkjøpsloven hvor § 29 sier:

"Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren."

Ved kjøp på nett (fjernsalg) gjelder angrerettloven. da-ty sauset denne loven sammen med forbrukerkjøpsloven, og jeg tillot meg å påpeke dette.

Så hva er feil ved min tolkning av loven, når jeg sier at Tronna i utganspunktet har rett på ny forsterker?

Hifiklubben kan selvsagt avvise kravet om ny forsterker ved å vise til unntakene, eller ved å legge en annen tolkning av ovenstående paragraf til grunn enn kjøpers. Men, i så fall må Hifiklubben begrunne dette. I utgangspunktet har kjøper rett til å få ny vare. Først i en eventuell tvist vil det vise seg om Hifiklubbens argumenter er holdbare, der skjønnet vil dreie seg om feilens/mangelens art og forsterkerens verdi. Hvis feilen er en bagatell, så vil det kunne være urimelig å kreve ny forsterker.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Alef
    I stedet for å søke meg fram til mye synsing og antagelser på forumet, så gikk jeg rett til forbrukerkjøpsloven hvor § 29 sier:

"Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren."

Ved kjøp på nett (fjernsalg) gjelder angrerettloven. da-ty sauset denne loven sammen med forbrukerkjøpsloven, og jeg tillot meg å påpeke dette.

Så hva er feil ved min tolkning av loven, når jeg sier at Tronna i utganspunktet har rett på ny forsterker?

Hifiklubben kan selvsagt avvise kravet om ny forsterker ved å vise til unntakene, eller ved å legge en annen tolkning av ovenstående paragraf til grunn enn kjøpers. Men, i så fall må Hifiklubben begrunne dette. I utgangspunktet har kjøper rett til å få ny vare. Først i en eventuell tvist vil det vise seg om Hifiklubbens argumenter er holdbare, der skjønnet vil dreie seg om feilens/mangelens art og forsterkerens verdi. Hvis feilen er en bagatell, så vil det kunne være urimelig å kreve ny forsterker.
    Det jeg mente var ved kjøp på nett, kan du levere varen tilbake uansett innen 14 dager.
    En annen ting er at kunden har ikke krav på nytt produkt etter så mange dager, men butikken skal ha mulighet for å kunne rett opp i feilen på produktet som ikke fungerer.
    Etter 3 gangs rep har kunden krav på nytt produkt. Et tilsvarende i samme prisklassen eller et helt likt produkt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Tronna_83

Om det skulle være noe feil med produktet så kan dem godt gi deg nytt produkt der og da, en kamerat av meg kjøpte noen nad produkter og fikk vare igjen siden det var et produkt med feil. Det er nesten bedre å kontakte klubben å ha masse synsing her inne, er forskjell fra butikk til butikk og her i Moss har jeg ikke noe problemer om det skal oppstå noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om det skulle være noe feil med produktet så kan dem godt gi deg nytt produkt der og da, en kamerat av meg kjøpte noen nad produkter og fikk vare igjen siden det var et produkt med feil. Det er nesten bedre å kontakte klubben å ha masse synsing her inne, er forskjell fra butikk til butikk og her i Moss har jeg ikke noe problemer om det skal oppstå noe.
    Det pleier som regel ikke være noe problem. Spes ikke i Oslo butikkene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det pleier som regel ikke være noe problem. Spes ikke i Oslo butikkene.
    Det er det beste å kontakte butikkene og si åssen ståa er uten å krangle, så går det meste egentlig veldig bra og riktig for seg. Vil anbefale han til å sjekke ut med butikken og kanskje se etter noen andre alternativer, synes det er for mye kødd med Nad's billige modeller etter det jeg leser på forumer og slikt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal love deg, krangling hjelper INGENTING uansett. Det gjør det bare værre...

Tenkte jeg skulle bare nevne det. fra en som tar i mot sure 5090H kunder og LE46A866+19a656 kunder daglig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var ved kjøp på nett, kan du levere varen tilbake uansett innen 14 dager.
    En annen ting er at kunden har ikke krav på nytt produkt etter så mange dager, men butikken skal ha mulighet for å kunne rett opp i feilen på produktet som ikke fungerer.
    Etter 3 gangs rep har kunden krav på nytt produkt. Et tilsvarende i samme prisklassen eller et helt likt produkt.
    Hvor i loven finner du hold for at kunden i utgangspunktet ikke har rett på nytt produkt?

Loven gjør det etter mitt skjønn helt klart at kunden i utgangspunktet har rett til ny vare dersom han ønsker dette, mens selger har rett til å bestride denne retten med henvisning til at ny vare vil påføre selger urimelige kostnader i forhold til kostnader ved reparasjon. Eventuelt kan selger vise til at ny vare ikke kan skaffes. Dersom kjøper godtar reparasjon kan kjøper allikevel kreve erstatning. Så blir det opp til selger å bedømme om utgifter til reparasjon pluss erstatning er så mye lavere enn kostnader ved omlevering, at det er verdt å risikere omdømmet ved å gjøre kunden misfornøyd. En god selger vet at en misfornøyd kunde kan komme til å koste mye mer enn det lille selgeren sparer i kroner og øre ved å ri en kjepphest. Husk også at selger kan rette erstatningskrav mot importør/produsent for defekte/skrøpelige produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Skal love deg, krangling hjelper INGENTING uansett. Det gjør det bare værre...
    Jeg er hjertens enig. All grunn til å ligge unna butikker som ansetter kranglefanter. Kunden har ikke alltid rett, men nesten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Hvor i loven finner du hold for at kunden i utgangspunktet ikke har rett på nytt produkt?

Loven gjør det etter mitt skjønn helt klart at kunden i utgangspunktet har rett til ny vare dersom han ønsker dette, mens selger har rett til å bestride denne retten med henvisning til at ny vare vil påføre selger urimelige kostnader i forhold til kostnader ved reparasjon. Eventuelt kan selger vise til at ny vare ikke kan skaffes. Dersom kjøper godtar reparasjon kan kjøper allikevel kreve erstatning. Så blir det opp til selger å bedømme om utgifter til reparasjon pluss erstatning er så mye lavere enn kostnader ved omlevering, at det er verdt å risikere omdømmet ved å gjøre kunden misfornøyd. En god selger vet at en misfornøyd kunde kan komme til å koste mye mer enn det lille selgeren sparer i kroner og øre ved å ri en kjepphest. Husk også at selger kan rette erstatningskrav mot importør/produsent for defekte/skrøpelige produkter.
    Hvis varen har en mangel, kan du kreve
    at selgeren gir deg en ny tilsvarende
    vare (omlevering), eller at han retter
    mangelen. Det er kunden som kan velge om
    du vil ha en ny vare, eller om den skal
    bli reparert. Selgeren kan bare kreve å
    få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny , for eksempel hvis varen
    ikke lenger blir produsert, eller at det
    medfører en urimelig kostnad.
    Om det urimelig kostnad for butikken vet man ikke før den er levert til service. Ergo, så har selger krav på å få den på service til undersøkelse før kunden får ny. Det er kun servicepersonell med fagbrev audio/video samt svakstrøm som er ansatt i et firma som kan ta den avgjørelsen.

http://forbrukerportalen.no/filearch...kjopsloven.pdf

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sklir _litt_ ut denne tråden nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ikke etter 3. gangs rep, men 3 gang feilen oppstår/påpekes. Dvs. etter 2 rep.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Sklir _litt_ ut denne tråden nå?
    Det er sant. Sorry.

Noen som har kjøpt seg noen feite Dali-høyttalere i det siste? ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter spørsmålet til cavalera jeg og! :-D

1-0 til manu fortsatt. Takk giggs!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Dali lektor serien

driver og kjøper meg hjemmekino får allt jeg tjener. dette er planen:

NAD T765 Hjemmekinoreceiver : har den
    NAD C445 DAB-radio
    NAD A2 LCD-tv 40" : har den
    NAD T587 Blu-ray spiller : har den
    DALI LEKTOR 8 Høyttalere : har den
    DALI LEKTOR 1 Høyttalere(2 par) : har den
    DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler : har den
    DALI LEKTOR SUB 10

er kjempe stolt av å endelig komme i boks med en samlet serie.

Noen som har noe og si om denne sammensetningen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut! Er ikke spesielt fan av NAD, men det fungerer sikkert bra med Lektor.

Grattis med en kino som kommer til å bli RÅ. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det er heller ikke etter 3. gangs rep, men 3 gang feilen oppstår/påpekes. Dvs. etter 2 rep.
    Det er riktig ja
    Vi er litt OT nå ja.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor

NAD C445 DAB-radio
    DALI LEKTOR SUB 10

Velkommen til tråden herr lektor, moro å se at det kommer inn flere lektor folk her inne.

Du har i hvertfall meget godt anlegg her, så du får lage deg en profil og legge ut bilder så vi får spøtta inn noen kommentarer og karakterer på deg.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor

NAD C445 DAB-radio
    DALI LEKTOR SUB 10

Dali Lektor 8 er en bra høyttaler:-D

Gratulerer:-D

Side 132 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 632 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •