Dalis Entusiaster - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 130 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 630 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jaja, litt over en uke med Naden i hus, og så er det feil på den

Slutt på uflaks snart????????????????

Den skal IKKE på noe service, HFK skal få att hele møkka.

Noen som vet hvordan bytteretten er når jeg har hatt den i.....hmm....10 dager eller noe sånt?

Ikke at jeg kommer til å gi meg uansett hva de sier. Når de selger meg ett produkt som ikke virker som det skal skal de få det igjen.
    Du har i utagngspunktet ikke krav på ny i hendhold til kjøpsloven. Da untak om du kjøpte den på nett. Da har du 14 dagers angrefrist. Men de er som regel ikke vrange, men tipper de sender den til service. Kjipt når ting ikke funker som det skal.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg skal ha den nye modellen.

Jeg forlanger at de tar den tilbake når det er feil fra dag 1. Har stusset over dette helt siden jeg fikk den men trodde kanskje det skulle være sånn.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forlanger at de tar den tilbake når det er feil fra dag 1. Har stusset over dette helt siden jeg fikk den men trodde kanskje det skulle være sånn.
    Får håpe det løser seg for deg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror det er mars.
    Da blir det en deal om å få den i Mars.

Det SKAL de få gå med på når de har solgt meg noe som det faktisk var noe galt med fra før jeg kjøpte den.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en deal om å få den i Mars.

Det SKAL de få gå med på når de har solgt meg noe som det faktisk var noe galt med fra før jeg kjøpte den.
    Dette er som sagt ikke noe du har krav på, og problemet med at de fikser eller bytter i samme modell er jo ikke heller forståelig siden du betemte deg for den modellen du har og ikke den nye.

Det er vel forresten ikke kjøpsloven som gjelder.

Håper selvfølgelig det ordner seg for deg og at de "runde" på klubben.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Dette er som sagt ikke noe du har krav på, og problemet med at de fikser eller bytter i samme modell er jo ikke heller forståelig siden du betemte deg for den modellen du har og ikke den nye.

Det er vel forresten ikke kjøpsloven som gjelder.

Håper selvfølgelig det ordner seg for deg og at de "runde" på klubben.

Hva er det som ikke er forståelig?

Jeg bytter 372, legger i mellom 3000 og får den nye 375

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som ikke er forståelig?

Jeg bytter 372, legger i mellom 3000 og får den nye 375
    Det er lett å forstå. Jeg tenkte mer på hva du har krav på. Du visste jo om 375 da du kjøpte.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å forstå. Jeg tenkte mer på hva du har krav på. Du visste jo om 375 da du kjøpte.
    Ja det gjorde jeg men pga at jeg måtte ha cd spiller også tillot ikke budsjettet de 3 000 kr. Pluss at de sa på klubben at de ikke ante når 375 kom. Da ble det Nad C 372. Ante jo ikke at den kunne slite med disse problemene.

Men håper klubben er runde og går med på dette. De tjener jo 3000 ekstra på det=)

Har hørt den kommer i mars så da tillatter budsjettet det=)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjorde jeg men pga at jeg måtte ha cd spiller også tillot ikke budsjettet de 3 000 kr. Pluss at de sa på klubben at de ikke ante når 375 kom. Da ble det Nad C 372. Ante jo ikke at den kunne slite med disse problemene.

Men håper klubben er runde og går med på dette. De tjener jo 3000 ekstra på det=)

Har hørt den kommer i mars så da tillatter budsjettet det=)
    Regner med at Klubben sier ja til dette. Håper det for din skyld. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du har i utagngspunktet ikke krav på ny i hendhold til kjøpsloven. Da untak om du kjøpte den på nett. Da har du 14 dagers angrefrist. Men de er som regel ikke vrange, men tipper de sender den til service. Kjipt når ting ikke funker som det skal.
    Han har ifølge forbrukerkjøpsloven i utgangspunktet rett på ny forsterker. Det er kjøper som i utgangspunktet avgjør om han vil ha ny eller godtar reperasjon. Unntakene fra denne bestemmelsen gjelder dersom ny forsterker er umulig å skaffe, eller forsterkeren er svært kostbar. I så fall kan selger kreve å få reparere varen. I Tronnas tilfelle er det imidlertid snakk om rimelig forbrukselektronikk, så i utgangspunktet skal han få en ny forsterker dersom han ønsker dette.

Den angrefristen du snakker om er noe helt annet. Den gjelder heving av kjøp (pengene tilbake). Ifølge loven har Tronna ikke rett på heving av kjøpet, siden han har handlet i butikk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Klubben sier ja til dette. Håper det for din skyld. Lykke til.
    tusen takk for det=)

Ja håper de vil tjene litt=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan etter forbrukerkjøpsloven selvsagt kreve å få ny forsterker, men om Hifiklubben er kjipe, så vil de nøye seg med å sende den til service. I så fall kan du ifølge loven kreve erstatning. En rimelig erstatning er at du får låne en forsterker mens din repareres, og at du får dekket utgifter til frakt. Sørg for at du får en skriftlig beskrivelse av feilen, av hva som ble reparert, og hvem som foretok reparasjonen. Greitt å ha om samme feil skulle dukke opp på nytt. Produktet du får tilbake etter service skal være som nytt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Han har ifølge forbrukerkjøpsloven i utgangspunktet rett på ny forsterker. Det er kjøper som i utgangspunktet avgjør om han vil ha ny eller godtar reperasjon. Unntakene fra denne bestemmelsen gjelder dersom ny forsterker er umulig å skaffe, eller forsterkeren er svært kostbar. I så fall kan selger kreve å få reparere varen. I Tronnas tilfelle er det imidlertid snakk om rimelig forbrukselektronikk, så i utgangspunktet skal han få en ny forsterker dersom han ønsker dette.

Den angrefristen du snakker om er noe helt annet. Den gjelder heving av kjøp (pengene tilbake). Ifølge loven har Tronna ikke rett på heving av kjøpet, siden han har handlet i butikk.
    Dette er feil og omtalt mye på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er feil og omtalt mye på forumet.
    Hva er feil, og hvor finner jeg korrekte opplysninger på forumet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan etter forbrukerkjøpsloven selvsagt kreve å få ny forsterker, men om Hifiklubben er kjipe, så vil de nøye seg med å sende den til service. I så fall kan du ifølge loven kreve erstatning. En rimelig erstatning er at du får låne en forsterker mens din repareres, og at du får dekket utgifter til frakt. Sørg for at du får en skriftlig beskrivelse av feilen, av hva som ble reparert, og hvem som foretok reperasjonen. Greitt å ha om samme feil skulle dukke opp på nytt. Produktet du får tilbake etter service skal være som nytt.
    Før jeg selv havnet i elektronikkproduksjonsbransjen var jeg veldig skeptisk til reparasjoner og ville helst ha nytt. Men etterhvert så jeg hvor mange ganger et nytt produkt kan ha vært reparert før det passerer kvalitetskontroll/test. For ikke å snakke om de manuelle modifikasjonene jeg så inni en AVR7000 jeg hadde en gang. Dessuten er et reparert produkt testet flere ganger. Forutsatt at verkstedet er seriøst, er reparasjoner bare en fordel.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan etter forbrukerkjøpsloven selvsagt kreve å få ny forsterker, men om Hifiklubben er kjipe, så vil de nøye seg med å sende den til service. I så fall kan du ifølge loven kreve erstatning. En rimelig erstatning er at du får låne en forsterker mens din repareres, og at du får dekket utgifter til frakt. Sørg for at du får en skriftlig beskrivelse av feilen, av hva som ble reparert, og hvem som foretok reparasjonen. Greitt å ha om samme feil skulle dukke opp på nytt. Produktet du får tilbake etter service skal være som nytt.
    Jeg mener det at når produktet har vært sånn fra dag 1 så har jeg rett på ny. Ikke snakk om noe heving av kjøpet her, men faktisk at jeg legger i 3000 kr til for å få den nye modellen.

Håper de er greie på det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er feil, og hvor finner jeg korrekte opplysninger på forumet?
    Søk på forbrukerkjøpsloven. Jeg mener at man ikke har krav på ny, men at selger har krav på 2 rep. forsøk (avhjelp?). Ved 3. gangs feil kan man heve kjøp. Evt. med bruksfradrag, som da igjen medfører rentekompensasjon og de fleste ser bort fra dette.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mange ganger undret over om HFK solgte meg en brukt modell. De sa at den var ny, men når sånne problemer dukker opp med en gang kan man begynne å lure

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mange ganger undret over om HFK solgte meg en brukt modell. De sa at den var ny, men når sånne problemer dukker opp med en gang kan man begynne å lure
    Hvis dette er en feil, har den antakelig vært der hele tiden og det er ingen grunn til å tro at den er brukt basert på dette. Slike feil pleier ikke å plutselig dukke opp.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forbrukerkjøpsloven. Jeg mener at man ikke har krav på ny, men at selger har krav på 2 rep. forsøk (avhjelp?). Ved 3. gangs feil kan man heve kjøp. Evt. med bruksfradrag, som da igjen medfører rentekompensasjon og de fleste ser bort fra dette.

Ja men hvis det er feil på ett helt nytt produkt har jeg vel krav på nytt?

Ett produkt som var i ustand når jeg kjøpte det, da må det jo være sånn

Side 130 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 630 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •