Dalis Entusiaster - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 129 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 629 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    3. Venstre høyttaler høres rett og slett sprekere ut i mine ører enn høyre. Når jeg drar Balance knappen over på høyre og etterpå over på venstre høres venstre litt friskere ut i lyden.
    Har du prøvd å koble venstre høyttaler til høyre terminal og omvendt (Forsterker venstre -> høyttaler høyre og Forsterker høyre -> høyttaler venstre? For å høre om det er forskjell da tenker jeg på. Kan jo også evt bytte om på frontene og prøve det samme igjen.

En måte å sjekke om det er forsterker eller rom som gjør greia tenkte jeg.
    Håper ikke dette er foreslått før eller er et ubrukelig forslag, man kan komme på mye rart midt på natta.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvordan er det med demping i morra. tepper gardiner osv. ikke det at jeg har peiling
    Det er gardiner for de to vinduene som er i rommet pluss diverse ting på veggen, og møblene i rommet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI MENTOR 8 SELGES | FINN torget

Jeg blir nesten forbanna jeg nå, hvorfor har jeg ikke nok peng til disse..... Mesten lyst til å grine her jeg nå altså, hadde kjøpt dem tvert altså.

H E L V E T E !!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    DALI MENTOR 8 SELGES | FINN torget

Jeg blir nesten forbanna jeg nå, hvorfor har jeg ikke nok peng til disse..... Mesten lyst til å grine her jeg nå altså, hadde kjøpt dem tvert altså.

H E L V E T E !!!!!!
    Signed , hvorfor i all verden måtte jeg svi av all disponibel kapital rett før sånne ting dukker opp...... fantastisk irriterende dårlig timing , disse speakerene er et av få par jeg har hørt som jeg vet jeg ville gitt meg sjelero i lang lang tid fremover:evil:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Signed , hvorfor i all verden måtte jeg svi av all disponibel kapital rett før sånne ting dukker opp...... fantastisk irriterende dårlig timing , disse speakerene er et av få par jeg har hørt som jeg vet jeg ville gitt meg sjelero i lang lang tid fremover:evil:
    Jeg har sikla på disse ganske lenge og nå dukker dem opp på brukten til latterlige 23k, dette er ikke bra altså og nå får jeg varige meen her. Huff, synd å gå glipp av et sånt godt tilbud a gitt. Men for all del håper noen her inne får kjøpt dem, disse kunne jeg nok levd med et par år ja uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Marantz veldig lys til Ikon 6? Jeg har en viss anelse om det, men det er kanskje mere enn godt nok med go' lyd i dem?
    Dali Ikon 6 er ikke en lystklingende høyttaler og Marantz er hos meg paret med kvalitetselektronikk. Hvor har du det fra at Marantz er lystklingende, forresten? Marantz er vel helst kjent for å være varme og frodige?

Jeg forundres stadig over påstander om at Ikon 6 er en lystklingende høyttaler, mens sannheten er at de er ganske nøytrale og balanserte. Målinger (Stereophile, TAS) viser et fremtredende område (600hz-1kHz) i mellomtonen. De er transparente og formidler detaljer i et område hvor mange høyttalere avrunder, tilslører og demper. Dette betyr at hos Ikon 6 er de høyeste og skarpeste tonene/lydene tydelige (fremtredende) og realistiske. De gangene det låter lyst og spisst hos meg får jeg inntrykk av at det er kilden som er lys og spiss. De er med andre ord kildetro, og med frodig, gennomsiktig og varmtklingende spiller og forsterker fra Marantz, så låter det nettopp behagelig, frodig og detaljert.

Jeg forstår at transparente høyttalere og anlegg kan ha problemer med å bli verdsatt i en verden hvor det finnes så mye dårlig musikk. Dårlige produksjoner er imidlertid plateprodusentens ansvar, ikke høyttaler- og forsterkerprodusentenes. Så må det bli opp til kundene å bestemme hva de vil ha. Vil de ha dårlige innspillinger med dårlig lydkvalitet, så bør de jo få dette, men så bør de også holde seg for gode til å klandre dyktige høyttalerprodusenter for å lage produkter som avslører nettopp det søppelet de har kjøpt og setter slik pris på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Ellers så må jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i hva som blir sagt om at Lektoren er så ullen og grøtete i bassen. Fikk ikke det inntrykket når jeg hørte på den verken i HFK eller hjemme. Dette til tross for at hjemme så står baksiden av høyttaleren 15cm fra veggen og jeg enda ikke har hatt tid til å stille de rundt skikkelig. ( så enten så har jeg hatt flaks, eller så får jeg se hvor mye bedre ting blir når jeg får tid )
    Nå vet jeg ikke hvem du sikter til, og som har sagt at Lektor 8 er ullen og grøtete i bassen, men jeg syns Techradar/Hi-Fi Choice gir en nøktern og real begrunnelse for at en risikerer at Lektor 8 kan komme til å låte ullent og grøtete. Et relativt stort bassområde er hos Lektor 8 overtydelig. En slik vektlegging av et frekvensområde kan nemlig måles. Techradar/Hi-Fi Choice målte dette området og fant; "in our room the broad bass below 200Hz was roughly 4dB stronger than the midrange and treble". De sammenligner den hørbare virkningen av dette med bruk av god, gammeldags "loudness", men ser ikke bort fra at det de hørte og målte langt på vei skyldes rommet.
    I forhold til Techradar/Hi-Fi Choice kan du selvsagt ha hatt flaks med rommet. Elller du kan ha vært heldig med match til resten av anlegget, eller det kan være at du setter større pris på "loudness" enn anmelderen, men mest trolig er det en kombinasjon av alt dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Alef

Dali skriker som pokker med Denon elektronikk, hadde ikon 7 før om dem ødela faktisk ørene mine. Det er ikke kødd engang og jeg skulle guffe opp og prøve litt hardt, men det skreik så jævli at det ikke finnes ord. Husker ikke helt hvor jeg hørte om Marantz kunne være litt lys i toppen, men men og samme er jo det og Denon er ikke bra på det området.... Kjenner skriket fremdeles...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali skriker som pokker med Denon elektronikk, hadde ikon 7 før om dem ødela faktisk ørene mine. Det er ikke kødd engang og jeg skulle guffe opp og prøve litt hardt, men det skreik så jævli at det ikke finnes ord. Husker ikke helt hvor jeg hørte om Marantz kunne være litt lys i toppen, men men og samme er jo det og Denon er ikke bra på det området.... Kjenner skriket fremdeles...
    Uff og huff. Ja, erfaringer kan være så ulike. Her finner du en rapport fra en som hadde det moro med Dali Ikon 7 og Denon elektronikk:

URL: Dali Ikon 7 - Audiophile

Sitat:
    "Eg prøvde dei også i heimekino-oppsett i lytterom #3. Dei gjorde ein fantastisk jobb, og det må seiast at i mitt ganske enkle oppsett var Ikon 7 overkill. Likevel vart det skikkeleg moro når eg brukte den rimelege Denon AVR-2106 i biamp-modus."

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Uff og huff. Ja, erfaringer kan være så ulike. Her finner du en rapport fra en som hadde det moro med Dali Ikon 7 og Denon elektronikk:

URL: Dali Ikon 7 - Audiophile

Sitat:
    "Eg prøvde dei også i heimekino-oppsett i lytterom #3. Dei gjorde ein fantastisk jobb, og det må seiast at i mitt ganske enkle oppsett var Ikon 7 overkill. Likevel vart det skikkeleg moro når eg brukte den rimelege Denon AVR-2106 i biamp-modus."
    Jeg brukte 3806 og 4306 til denon og det var ikke til å holde ut, men alt ble solgt og ikon 8 og parasound ble tatt inn i varmen.

Det kan være rommet her som gjorde det utslaget men jeg orka ikke å forske på noe mer, så jeg gikk over til 8'ern kort tid etterpå.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Mentor 8 ser virkelig fet ut=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Mentor 8 ser virkelig fet ut=)
    Den er helt rå og jeg har hørt den og det slo godt i den altså, kjempe flott høytaler som var til serdeles god pris.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er helt rå og jeg har hørt den og det slo godt i den altså, kjempe flott høytaler som var til serdeles god pris.
    Kan tenke meg det gnager i barken Raymond

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selge en Marantz cd spiller som er en god match til Dali.
    Så om noen har interesse av denne så er det bare å ta kontakt

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43575

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan tenke meg det gnager i barken Raymond
    Det gnager meg langt inni hjerteroten og det gjør meg vondt å se slike tilbud, er som unger som ikke får is på 17mai og da er det ikke bra. Men jeg får trøste meg med at jeg har hørt dem og likte lyden veldig godt, finnes seff andre og bedre alternativer også men jeg er jo Dali fan da serru. Det kommer nok flere på brukten etterhvert, hvor mye er mine dali ikon 8 verdt da tro? Dem er fra 2007 og er helt strøkne, behandlet dem som krystall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skal selge en Marantz cd spiller som er en god match til Dali.
    Så om noen har interesse av denne så er det bare å ta kontakt

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43575
    Jeg hadde kjøpt den jeg men tar du avbetaling i rimelige rater?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, litt over en uke med Naden i hus, og så er det feil på den

Slutt på uflaks snart????????????????

Den skal IKKE på noe service, HFK skal få att hele møkka.

Noen som vet hvordan bytteretten er når jeg har hatt den i.....hmm....10 dager eller noe sånt?

Ikke at jeg kommer til å gi meg uansett hva de sier. Når de selger meg ett produkt som ikke virker som det skal skal de få det igjen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vet sånn noenlunde når nye 375 kommer i butikken på Hi Fi klubben?

Skal prøve å ordne en deal med dem at jeg returnerer denne møkka og legger i mellom 3 000 så jeg får den nye.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, litt over en uke med Naden i hus, og så er det feil på den

Slutt på uflaks snart????????????????

Den skal IKKE på noe service, HFK skal få att hele møkka.

Noen som vet hvordan bytteretten er når jeg har hatt den i.....hmm....10 dager eller noe sånt?

Ikke at jeg kommer til å gi meg uansett hva de sier. Når de selger meg ett produkt som ikke virker som det skal skal de få det igjen.
    Det er bare å kreve en ny forsterker og det får du uten problem, en kamerat av meg kjøpte en rimelig nad cd spiller eller forsterker. Husker ikke helt i farta, men det var bare å bytte og få ny så det er ikke noe problem det altså. Det er bare å si du vil ha en ny og de har dem på lager, kanskje du skal satse på den nyeste modellern i den serien? Tror det er mye småfeil på NAD altså, hørt at cdspillerne i M serien har vært litt trøblete.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vet sånn noenlunde når nye 375 kommer i butikken på Hi Fi klubben?

Skal prøve å ordne en deal med dem at jeg returnerer denne møkka og legger i mellom 3 000 så jeg får den nye.
    Tror det er mars.

Side 129 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 629 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •