Dalis Entusiaster - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 127 av 743 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Store feilen jeg gjorde hos klubben når jeg kjøpte surround i fjor var å ikke gå grundigere til verks hva C8 hadde å by på på musikkfronten. Det var kun film som gjaldt da, og jeg var fornøyd med hvordan det låt på film.
    Ja, film er noe annet enn musikk. Selv er jeg ikke så interessert i filmlyd at jeg ikke kan bruke stereo-anlegget til film. Ikon 6 er mer enn bra nok til film for meg. Når jeg nå tenker på å få meg nye høyttalere, så er det ikke pga film.

Men man lærer sant?
    Jo, heldigvis. Det første anlegget jeg kjøpte var noe realt piss fra Phillips. Jeg visste ikke bedre, så jeg var fornøyd en kort stund. Siden jeg dengang hadde et ytterst begrenset budsjett til min store interesse for hifi, så ble selvbygg neste steg. Lærte mye av dét, men så forsvant interessen for hifi, og siden har jeg vært fornøyd med billig og brukt.

Men gitt opp hele greia egentlig. Får bare være som det er her.
    Dette høres for defensivt ut. Selv om du ikke får det helt som du ønsker nå, så er det ting du kan gjøre for å få det så lite dårlig som mulig. Og, under en prosess hvor du forsøker å gjøre det beste ut av det du har, så vil du kanskje lære ett og annet som du kan ta med deg videre?

Alef

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Lektor 8

Test av Dali Lektor 8 - Tester - Lyd og Bilde

Se her folkens. på papiret er dette AKKURAT det jeg er ute etter. Hardtslående og engasjerende på rock og den slags, og som også kan spille klassisk. Ikke for lys i toppen.

Og førsteinntrykket etter å ha hørt den selv var bra.

Håper ikke folk misforstår meg her inne, å tror jeg bare vil ha bass, jeg er nemlig ute etter en pentlydende høyttaler også, og i følge testen er denne midt i blinken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Dali Lektor 8 - Tester - Lyd og Bilde

Se her folkens. på papiret er dette AKKURAT det jeg er ute etter. Hardtslående og engasjerende på rock og den slags, og som også kan spille klassisk. Ikke for lys i toppen.

Og førsteinntrykket etter å ha hørt den selv var bra.

Håper ikke folk misforstår meg her inne, å tror jeg bare vil ha bass, jeg er nemlig ute etter en pentlydende høyttaler også, og i følge testen er denne midt i blinken.
    Det finnes også andre papirer:

URL: Dali Lektor 8 review from TechRadar UK's expert reviews of Hi-fi & AV speakers

Her er fra konklusjonen:

"For:
    Lots of loudspeaker for the money, with a big yet solidly built enclosure
    Two 200mm bass drivers give loads of bass output
    Mid-to-treble balance looks well judged

Against:
    Too much bass and lower midband brings a thickening character to the proceedings, without great agility, tension or discrimination"

Alef

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste uansett er å følge ørene:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste uansett er å følge ørene:-D
    He, he. Hørt om sansebedrag og placebo?

Alef

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    He, he. Hørt om sansebedrag og placebo?

Alef
    :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3416&cat=last7

Hva med denne kraftkaren, dette er en forsterker som skal passe bra til Dali faktisk. Det var Thule som var den beste matchen de hadde, rimelig og bra denne her og ikke snakk om kraftpakken som følger med på denne. Noen med erfaring med disse?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Hva med denne kraftkaren, dette er en forsterker som skal passe bra til Dali faktisk. Det var Thule som var den beste matchen de hadde, rimelig og bra denne her og ikke snakk om kraftpakken som følger med på denne. Noen med erfaring med disse?
    Oi denne blåser nok liv i det meste

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Thule er en flott match til IKON serien i alle fall opp til IKON 7. Den du viser til er en kraft plugg. Har hørt nettopp den til både Concept og IKON og det låt meget bra, ikon hadde litt mer detaljer og jeg syns den gikk litt dypere i bassen også enn Concept. Hadde det ikke vært for at jeg allered har Thule 250 skulle jeg gjerne ha kjøpt den 350 du viser til.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Har en drøm om å kunne bygge ett rått lydrom en gang*:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Thule er en flott match til IKON serien i alle fall opp til IKON 7. Den du viser til er en kraft plugg. Har hørt nettopp den til både Concept og IKON og det låt meget bra, ikon hadde litt mer detaljer og jeg syns den gikk litt dypere i bassen også enn Concept. Hadde det ikke vært for at jeg allered har Thule 250 skulle jeg gjerne ha kjøpt den 350 du viser til.
    Det har kostet bra med penger i sin tid disse Thule produktene, synd at dem er nå borte fra markedet. Kan ikke si noe annet enn dette er et røverkjøp, får mye power for penga og det hadde vært moro å prøvd den der engang. Det er nok litt av et villdyr som bor i den kassa, 350W x2, spørs hvor tung den er også mener jeg. Det er jo mye fake watt ute og går så. Thule er seriøse produkter, så jeg tviler ikke noe på hva den er i stand til å gjøre med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg vært og hentet meg en NAD 535 for å teste forskjeller mellom ps3 og den når det gjelder CD avspilling og dvd. Det er jo så mye delte meninger om dette så får vi jo se om det er verdt å legge 3000 i en dedikert cd-dvd spiller.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters Det er nok litt av et villdyr som bor i den kassa, 350W x2, spørs hvor tung den er også mener jeg. Det er jo mye fake watt ute og går så. Thule er seriøse produkter, så jeg tviler ikke noe på hva den er i stand til å gjøre med lyden.[/QUOTE]
    Tror den veier litt over 20 kilo..
    PA250B min kjennes minst like tung ut som min Denon 4308..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    I dag har jeg vært og hentet meg en NAD 535 for å teste forskjeller mellom ps3 og den når det gjelder CD avspilling og dvd. Det er jo så mye delte meninger om dette så får vi jo se om det er verdt å legge 3000 i en dedikert cd-dvd spiller.
    535? Er det en modell som heter det også?

Trodde det var 515, 545 og 565 jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det på esken og på hifiklubben.no så tar sjansen på at det stemmer:P

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det på esken og på hifiklubben.no så tar sjansen på at det stemmer:P
    Link?¨

Ble litt nysgjerrig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lat at du ikke gidder å lete selv? :P hehe..

here goes: Hjemmekino - DVD-spiller | Hi-Fi Klubben: NAD T535 DVD-spiller

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lat at du ikke gidder å lete selv? :P hehe..

here goes: Hjemmekino - DVD-spiller | Hi-Fi Klubben: NAD T535 DVD-spiller
    jeg fant den ikke, for jeg misforsto å trodde det var cd spiller=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Har en drøm om å kunne bygge ett rått lydrom en gang*:-D
    Ja, det kan være du har en dårlig match mellom rom og høyttaler. Jeg tror ikke at Lektor 8 vil gi så mye mer enn dem du allerede har, og du risikerer å få en grøtete bass, som er mye verre i mine ører enn en veik, tørr og blodfattig bass. Muligens kan andre merker enn Dali duge noe bedre, som for eksempel JBL eller Klipsch, men jeg tviler. Du skriver at du er fornøyd med diskanten hos Concept 8. I så fall risikerer du at Klipsch blir for skarp og hard. Hverken JBL eller Klipsch er særlig inviterende, men går rett på sak. Fine høyttalere for utagerende fart og moro, men som kan stenge for innsikt. Dali Ikon og Mentor er i en helt overlegen klasse på de fleste områder, men det er klart; er rock og fest absolutt og eneste førsteprio, så skal du ikke kjøpe Ikon og Mentor.

Lektor har jeg aldri hørt, men du har vært en god kunde hos Hifiklubben. Det burde ikke være noe problem å få lånt et par høyttalere (Lektor 8) så du får testet hjemme hos deg selv.

Har du undersøkt faseproblematikken? Fikk du enda dårligere bass da du vendte fasen? Hva skjedde da du satte Concept 8 svært nærme bakvegg? Har du forsøkt å sette Concept 8 i hjørnet?

Et godt/bedre alternativ til rådyre dempeputer kan være billige dørstoppere av gummi.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, det kan være du har en dårlig match mellom rom og høyttaler. Jeg tror ikke at Lektor 8 vil gi så mye mer enn dem du allerede har, og du risikerer å få en grøtete bass, som er mye verre i mine ører enn en veik, tørr og blodfattig bass. Muligens kan andre merker enn Dali duge noe bedre, som for eksempel JBL eller Klipsch, men jeg tviler. Du skriver at du er fornøyd med diskanten hos Concept 8. I så fall risikerer du at Klipsch blir for skarp og hard. Hverken JBL eller Klipsch er særlig inviterende, men går rett på sak. Fine høyttalere for utagerende fart og moro, men som kan stenge for innsikt. Dali Ikon og Mentor er i en helt overlegen klasse på de fleste områder, men det er klart; er rock og fest absolutt og eneste førsteprio, så skal du ikke kjøpe Ikon og Mentor.

Lektor har jeg aldri hørt, men du har vært en god kunde hos Hifiklubben. Det burde ikke være noe problem å få lånt et par høyttalere (Lektor 8) så du får testet hjemme hos deg selv.

Har du undersøkt faseproblematikken? Fikk du enda dårligere bass da du vendte fasen? Hva skjedde da du satte Concept 8 svært nærme bakvegg? Har du forsøkt å sette Concept 8 i hjørnet?

Et godt/bedre alternativ til rådyre dempeputer kan være billige dørstoppere av gummi.

Jeg er brukbart fornøyd med diskanten, men den kunne vært mer dempet. Bassen er det store problemet.

Men jeg må understreke, det er IKKE bare party-faktor jeg er ute etter. men jeg trenger noe som låter rått og moro, som kan rocke litt.

Men meget opptatt av fin lyd også.

når jeg prøvde å koble annerledes bak på C8 virka lydbildet nesten likt. Merkelig. jeg blir ikke klok på noe.

Da jeg satte C8 inntil vegg ble ikke bassen noe bedre her.

Side 127 av 743 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •