Dalis Entusiaster - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 126 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 626 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonpet55
    Da har jeg kastet meg inn i rekken av Dali-fans.

Fikk Ikon 2 og Vokal 2 fra da-ty@online.no i dag, og det er bare en fryd så langt

Var på høyttalerjakt for et par uker siden, og hadde egentlig bestemt meg for B&W 805S, men bruktprisene var ikke så lave som jeg hadde håpet på. Jeg siktet derfor etter noe i prisklassen under 10000 nytt, og synes Ikon 2 var et fornuftig og vellydende alternativ.

Diskanten er noe skarpere enn det jeg er vant til, men har så langt bare dratt ned litt med EQ, og da er lyden akkurat slik jeg ønsker den - så får vi se hvor lenge det varer

Så Daniel, takk for handelen. Jeg er veldig fornøyd - høyttalerne var jo helt som nye!

Sjekk ut hjemmekinoen i signaturen min.

Heeeey, grattis med flott oppsett her da og virkelig moro å lese om at du fikk kjøpt Høytalerne til Daniel her. Det er knallvarer du har fått deg her og håper du får glede av dem i lang tid fremover.

Hjertelig velkommen til forumet og tråden vår i hvertfall, føl seg som hjemme ville vel passet godt inn her.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg bestilte både spikes og dempeføtter enkelt og greit for å se hva jeg liker best.

Noen foretrekker dempeføtter, noen liker spikes. Jeg gjør alt jeg kan her, og vil se hva som har best effekt. Så kan jeg heller sende inn igjen det som passet dårligst. Ikke verre enn det.

Prata forresten med klubben idag. Spurte om Lektor 8 kontra Ikon 8. Forklarte om romsituasjonen. Det er sikkert de selgerne som ville uansett sagt at jeg skulle gå for Ikon 8 for å tjene mest mulig penger, men jeg snakket med en veldig trivelig fyr som trodde kanskje Lektor 8 passet bedre for meg, hvert fall i dette rommet, fordi han trodde Ikon kunne bli litt lys i toppen.
    Ikon 8 lys i toppen? Jaja, greit å vite litt om signaturen på høytalern da. Den er varm og litt tilbakelent på diskant og mellomtone. Yeah? Den er ikke lys i toppen for 5 flate øre, det er de andre Ikon modellene som sliter med skarp diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha så uflaks a gitt. Er det slik med alle kilder du bruker og? (tenker på cdspiller/dvd osv....) Hva med å prøve de i et annet rom?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ikon 8 lys i toppen? Jaja, greit å vite litt om signaturen på høytalern da. Den er varm og litt tilbakelent på diskant og mellomtone. Yeah? Den er ikke lys i toppen for 5 flate øre, det er de andre Ikon modellene som sliter med skarp diskant.

Jepp, han sa følgende:

At Ikon 8 i mitt rom som er vanskelig kunne bli lys. Også spurte jeg om det var betraktelig mer trøkk i Ikon 8 enn Concept 8. Det virka faktisk på meg som han synes det ikke var SÅ forskjell. at store forskjeller lå oppover i frekvensområdet.

Men spør du meg så bør Ikon 8 parkere Concept 8 fullstendig på både dyp og fin bass når den koster 18 000 og C8 7000.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Ha så uflaks a gitt. Er det slik med alle kilder du bruker og? (tenker på cdspiller/dvd osv....) Hva med å prøve de i et annet rom?
    Har ikke noe annet valg enn å ha høyttalerne i stua her gitt. Jeg har jo bare en ikke så altfor stor kjellerhybel

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Heeeey, grattis med flott oppsett her da og virkelig moro å lese om at du fikk kjøpt Høytalerne til Daniel her. Det er knallvarer du har fått deg her og håper du får glede av dem i lang tid fremover.

Hjertelig velkommen til forumet og tråden vår i hvertfall, føl seg som hjemme ville vel passet godt inn her.
    Takk for velkomsten De blir nok værende i kinoen en god stund uansett hva som skjer. Jeg og brorsan skal muligens kjøpe hybel her oppe til høsten, og da blir Ikon 2 eventuelt bakhøyttalere, og Mentor 2 fronthøyttalere. Hvis det ikke blir noe av leilighet forblir nok Ikon 2 fronthøyttalere i en god stund. Vokal 2 blir senter uansett hva som skjer. Som sagt veldig fornøyd foreløpig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, han sa følgende:

At Ikon 8 i mitt rom som er vanskelig kunne bli lys. Også spurte jeg om det var betraktelig mer trøkk i Ikon 8 enn Concept 8. Det virka faktisk på meg som han synes det ikke var SÅ forskjell. at store forskjeller lå oppover i frekvensområdet.

Men spør du meg så bør Ikon 8 parkere Concept 8 fullstendig på både dyp og fin bass når den koster 18 000 og C8 7000.
    Det er vel ikke alltid bassen man betaler for, men Ikon 8 har nok trykk for meg i hvertfall. Du betaler for bedre elementer og slike ting, mer du legger i det og hvor bedre og klarere blir lyden. Du slipper å få grøtete musikk, samt du får mer skille mellom instrumenter og slikt. 8'ern er ikke lys og det kan jeg si med engang, det er bare å lese testen på lyd og bilde.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Jepp, uansett om det er fra Blu-ray eller cd spiller så er det sånn.

Cd spilleren skal det ikke være noe å si på heller. Kjøpte den splitter nye Nad C545BEE som skal være dynamisk og bra. Jeg er brukbart fornøyd med diskant og mellomtone jeg, det er bassen som er tam og kjedelig.

Cerwin Vega er vel redningen i dette rommet

Skal ha en bedre Dali også, men skal ikke se bort i fra at jeg kjøper meg ett par CLS-12 fra klubben i tillegg for å få trykk:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, uansett om det er fra Blu-ray eller cd spiller så er det sånn.

Cd spilleren skal det ikke være noe å si på heller. Kjøpte den splitter nye Nad C545BEE som skal være dynamisk og bra. Jeg er brukbart fornøyd med diskant og mellomtone jeg, det er bassen som er tam og kjedelig.

Cerwin Vega er vel redningen i dette rommet

Skal ha en bedre Dali også, men skal ikke se bort i fra at jeg kjøper meg ett par CLS-12 fra klubben i tillegg for å få trykk:-D
    Hehe du, apropo dette rommet du har og der du bor nå. Hvor lenge har du planer om å bo der?
    Klart at man kanskje ikke flytter bare pga lyden, men det virker litt som om du kanskje blir nødt til å svi av uforholdsmessig mye penger for å få den lyden du vil ha i det rommet.
    Har du fått testa noe spikes eller valhalla forresten??

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kastet meg inn i rekken av Dali-fans.

Fikk Ikon 2 og Vokal 2 fra da-ty@online.no i dag, og det er bare en fryd så langt

Var på høyttalerjakt for et par uker siden, og hadde egentlig bestemt meg for B&W 805S, men bruktprisene var ikke så lave som jeg hadde håpet på. Jeg siktet derfor etter noe i prisklassen under 10000 nytt, og synes Ikon 2 var et fornuftig og vellydende alternativ.

Diskanten er noe skarpere enn det jeg er vant til, men har så langt bare dratt ned litt med EQ, og da er lyden akkurat slik jeg ønsker den - så får vi se hvor lenge det varer

Så Daniel, takk for handelen. Jeg er veldig fornøyd - høyttalerne var jo helt som nye!

Sjekk ut hjemmekinoen i signaturen min.
    Gratulerer med flotte HT :lol: Diskanten roer seg ned etter 50-70 timer. Disse er kun blitt brukt som bak HT i mitt oppsett.
    Glemte forresten kvitteringen,. jeg ettersender den snarest.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, han sa følgende:

Her tror jeg det er misforståelser ute og går. Dyre høyttalere parkerer nok billige når det gjelder basskvalitet. Men opp i pris for å øke "trøkket" har jeg ingen tro på.

Edit: Reformulering

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Gratulerer med flotte HT :lol: Diskanten roer seg ned etter 50-70 timer. Disse er kun blitt brukt som bak HT i mitt oppsett.
    Glemte forresten kvitteringen,. jeg ettersender den snarest.
    Takk for det du

Huh, så de er ikke innspilt engang? Jeg tviler ikke et sekund om det er tilfelle mtp. hvor strøkne/nye de ser ut. Om du har kvittering kan du godt sende den ja

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Her tror jeg det er misforståelser ute og går. Dyre høyttalere parkerer nok billige når det gjelder basskvalitet. Men opp i pris for å øke "trøkket" har jeg ingen tro på.

Edit: Reformulering
    Å? Det må da være mer trøkk i dyrere høyttalere?

Kommer ann på hva slags høyttalere det er vel å merke

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe du, apropo dette rommet du har og der du bor nå. Hvor lenge har du planer om å bo der?
    Klart at man kanskje ikke flytter bare pga lyden, men det virker litt som om du kanskje blir nødt til å svi av uforholdsmessig mye penger for å få den lyden du vil ha i det rommet.
    Har du fått testa noe spikes eller valhalla forresten??

Kommer ann på om det dukker opp noe bra og trivelig på bomarkedet det:-D

Men jeg skjønner at det er bare å gi F i å prøve å oppnå noe bra lyd i det rommet der. Det er elendig. å jeg må bare leve med det sånn som det er, gidder ikke å mase noe mer med det.

Dempeputer og spikes har ikke kommet ennå. Men jeg tror faktisk ikke det hjelper en dritt for å være helt ærlig. ikke i dette rommet. Men man må jo prøve:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å? Det må da være mer trøkk i dyrere høyttalere?

Kommer ann på hva slags høyttalere det er vel å merke
    Når det gjelder rent trøkk, husker jeg spesielt 3 høyttalere og det er Proson Stratego Top10, Infinity SM155 og Dali 109. Den i midten har jeg eid selv en gang. Dette var alle relativt billige høyttalere, spesielt Proson. Til og med gamle VHS-opptak trøkket med dem. De spilte "likt" på alt. Men nyanser, tempo osv. i bassen fantes ikke. Men moro? Ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det du

Huh, så de er ikke innspilt engang? Jeg tviler ikke et sekund om det er tilfelle mtp. hvor strøkne/nye de ser ut. Om du har kvittering kan du godt sende den ja
    Den skal du selvsagt få

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Når det gjelder rent trøkk, husker jeg spesielt 3 høyttalere og det er Proson Stratego Top10, Infinity SM155 og Dali 109. Den i midten har jeg eid selv en gang. Dette var alle relativt billige høyttalere, spesielt Proson. Til og med gamle VHS-opptak trøkket med dem. De spilte "likt" på alt. Men nyanser, tempo osv. i bassen fantes ikke. Men moro? Ja.
    Ja med trøkk så mener jeg jo dynamikk til tusen, punch og dybde.

Feit lyd som fyller rommet liksom og slår deg i magen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da må du kjøpe deg en SVS

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med slike ønsker ville jeg glemme Dali like gjerne først som sist. Som jeg har antydet tidligere, så er kanskje JBL noe for deg. Dali er trolig et blindspor.

Bruttern har JBL Studio L 890 (som er på tilbud nå) og han er kjempefornøyd. Jeg liker dem, jeg også, selv om de har sine store begrensninger i forhold til mine glimrende Ikon 6.

Det som virker ganske forvirrende her, og som gjør meg betenkt mht å gi råd om å bytte høyttalermerke, er at du var fornøyd da du hørte Concept 8 hos klubben. Ingen åpenbar grunn til at du ikke skulle bli fornøyd hjemme hos deg selv. :???: Du har en mer enn bra nok forsterker og CD-spiller. Og finner du ikke ut hvorfor Concept 8 låter så ræva hos deg, men bra hos klubben, vil andre høyttalere trolig heller ikke låte særlig bra, og slett ikke Lektor 8, som ikke virker å være særlig hardtslående. Techradar rapporterer om stor og feit, men lite spenstig og følsom, bass hos Lektor 8. Kan fort bli en stor og vassen bassgraut av slikt.

Alef

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Med slike ønsker ville jeg glemme Dali like gjerne først som sist. Som jeg har antydet tidligere, så er kanskje JBL noe for deg. Dali er trolig et blindspor.

Bruttern har JBL Studio L 890 (som er på tilbud nå) og han er kjempefornøyd. Jeg liker dem, jeg også, selv om de har sine store begrensninger i forhold til mine glimrende Ikon 6.

Det som virker ganske forvirrende her, og som gjør meg betenkt mht å gi råd om å bytte høyttalermerke, er at du var fornøyd da du hørte Concept 8 hos klubben. Ingen åpenbar grunn til at du ikke skulle bli fornøyd hjemme hos deg selv. :???: Du har en mer enn bra nok forsterker og CD-spiller. Og finner du ikke ut hvorfor Concept 8 låter så ræva hos deg, men bra hos klubben, vil andre høyttalere trolig heller ikke låte særlig bra, og slett ikke Lektor 8, som ikke virker å være særlig hardtslående. Techradar rapporterer om stor og feit, men lite spenstig og følsom, bass hos Lektor 8. Kan fort bli en stor og vassen bassgraut av slikt.

Alef
    Store feilen jeg gjorde hos klubben når jeg kjøpte surround i fjor var å ikke gå grundigere til verks hva C8 hadde å by på på musikkfronten. Det var kun film som gjaldt da, og jeg var fornøyd med hvordan det låt på film.

Men man lærer sant?

Lektor 8 sitt førsteinntrykk var at den hadde bra med kraft i bånn. Og det var "bare" med en 355 forsterker.

Men gitt opp hele greia egentlig. Får bare være som det er her.

Side 126 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 626 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •