Dalis Entusiaster - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 125 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 625 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Skjer med VM i lange innlegg her....vanskelig å følge med. :-P
    Vi prøver et maraton her inne, neida og det er ikke så ille. Når folk skriver lange innlegg er det greit å skrive noenlunde likt tilbake, vi har flere som er veldig gode til å skrive her så da må jeg jammen følge med i svingene.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt, men det er veldig bra..

Det har jo gått fra 100 til 125 sider på rekordfart. Vi må vel være den mest aktive tråden for øyeblikket

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt, men det er veldig bra..

Det har jo gått fra 100 til 125 sider på rekordfart. Vi må vel være den mest aktive tråden for øyeblikket
    Vi prøver så godt vi kan å holde motet oppe her inne, så er vi litt for å diskutere litt OT også så da henger jo flere seg på tråden også. Jeg tror vi har bra fart på denne tråden uten tvil, begynner å bli lei den Pioneer tråden nå og der har jeg lagt inn litt klager samt personangrepet på mail som du fikk. Beskytter folkene mine og synes den tråden er ute og kjører, ta det heller opp med butikkene enn å la det bli avisoppslag mener jeg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke mye takk å få. Men jeg prøver å bidra på en nøytral måte... Noen påstår jeg reklamerer og markedsfører for Elkjøp, og det synes jeg er dumt. Hvorfor skulle jeg gidde å bruke fritida mi på det? Det er supert at folk takker og støtter meg på det. Det settes stor pris på. men har valgt å legge ut minst mulig elkjøp info fra nå av...

litt ot. 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke mye takk å få. Men jeg prøver å bidra på en nøytral måte... Noen påstår jeg reklamerer og markedsfører for Elkjøp, og det synes jeg er dumt. Hvorfor skulle jeg gidde å bruke fritida mi på det? Det er supert at folk takker og støtter meg på det. Det settes stor pris på. men har valgt å legge ut minst mulig elkjøp info fra nå av...

litt ot. 8)
    Det er like greit at disse amatørene der inne kan sitte å furte, de holder nesten på å dø om tv kommer om 2 uker. Tenk på folk som bestiller high end utstyr som må lages før de sender det, tar gjerne mye lengre tid enn den "korte" ventingen som er på en plasma tv. Det er bare å holde seg unna den tråden egentlig, ser hvor lite medgjørlig folk er pr i dag så er det bare å gi ****.

Receivern din åpnet noen nye dører for deg på lydsiden eller? Åssen går det med salget av Abrahamsen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lagt ut noen annonser enda, men gjøres vel snart. Må nye litt stereo før jeg selger den. Blir hardt men det må til...

Recieveren er fantastisk og fortjener all kred den har fått både i tester og her på forum. Noe av det beste jeg har kjøpt.

Og så er det ut som Mentor forsvinner snart og. Jeg eier disse sammen med han jeg bor med (ikke avforum bruker), og siden han skal kjøpe seg motorsykkel har vi valgt å selge disse snart. Mentor var dessverre ikke riktig høyttaler for meg, og han. Utvilsomt en fantastisk høyttaler, men som sagt. ikke min type. Men artig å ha prøvd høyttalere til 23 000!

Men det blir en god stund til mentor forsvinner. Etterkommeren blir nok Klipsch RF-82. Jeg skal faktisk nedgradere. Har rett og slett funnet ut at jeg trenger ikke bruke mer på høyttalere før jeg får skikkelig dedikert rom. Så mars/april kommer det nok til å skje en god del... Men jeg skal selvfølgelig bidra med mitt å denne herlige tråden, selv om jeg går fra Dali.

Noen vil stusse litt over dette, men jeg har tenkt mye på det. Jeg er dessverre den personen som ikke hører SYKE forskjeller fra høyttaler til høyttaler og kabel til kabel. Men forskjeller hører jeg.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine snart

pga rommet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Valhalla VTfeet30 dempeføtter bestilt=) I tillegg til at jeg venter på superspikes.

Her gjøres alle tiltak. Ikke sikkert det hjelper en dritt men.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Da var Valhalla VTfeet30 dempeføtter bestilt=) I tillegg til at jeg venter på superspikes.

Her gjøres alle tiltak. Ikke sikkert det hjelper en dritt men.
    Hva skal du med dempeføttene mens du får Soundcare spikes? Det holder vel med et sett med demping?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva skal du med dempeføttene mens du får Soundcare spikes? Det holder vel med et sett med demping?
    Trenger vel strengt tatt kun en av delene

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Trenger vel strengt tatt kun en av delene
    Da ville jeg da sendt tilbake disse valhalla greiene i hvertfall, stiv pris bare på noen stygge dempeputer gitt. Soundcare spikes er kvalitet tvers igjennom, så ingenting er bedre enn det.

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kastet meg inn i rekken av Dali-fans.

Fikk Ikon 2 og Vokal 2 fra da-ty@online.no i dag, og det er bare en fryd så langt

Var på høyttalerjakt for et par uker siden, og hadde egentlig bestemt meg for B&W 805S, men bruktprisene var ikke så lave som jeg hadde håpet på. Jeg siktet derfor etter noe i prisklassen under 10000 nytt, og synes Ikon 2 var et fornuftig og vellydende alternativ.

Diskanten er noe skarpere enn det jeg er vant til, men har så langt bare dratt ned litt med EQ, og da er lyden akkurat slik jeg ønsker den - så får vi se hvor lenge det varer

Så Daniel, takk for handelen. Jeg er veldig fornøyd - høyttalerne var jo helt som nye!

Sjekk ut hjemmekinoen i signaturen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonpet55
    Da har jeg kastet meg inn i rekken av Dali-fans.

Fikk Ikon 2 og Vokal 2 fra da-ty@online.no i dag, og det er bare en fryd så langt

Var på høyttalerjakt for et par uker siden, og hadde egentlig bestemt meg for B&W 805S, men bruktprisene var ikke så lave som jeg hadde håpet på. Jeg siktet derfor etter noe i prisklassen under 10000 nytt, og synes Ikon 2 var et fornuftig og vellydende alternativ.

Diskanten er noe skarpere enn det jeg normalt er vant til, men har så langt har jeg bare dratt ned litt med EQ, og da er lyden akkurat slik jeg ønsker den - så langt

Så Daniel, takk for handelen. Jeg er veldig fornøyd - høyttalerne var jo helt som nye!

Sjekk ut hjemmekinoen i signaturen min.
    Så ut som en riktig trivelig hybel det der
    Rått å ligge i bingen og titte på film med prosjektor og full surround!!

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Stylus

Er ganske deilig å se på film/TV i senga ja. Eneste å utsette på er at det blir litt overvekt av høyre surroundkanal mtp. at puta er 30cm fra høyttaleren

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte både spikes og dempeføtter enkelt og greit for å se hva jeg liker best.

Noen foretrekker dempeføtter, noen liker spikes. Jeg gjør alt jeg kan her, og vil se hva som har best effekt. Så kan jeg heller sende inn igjen det som passet dårligst. Ikke verre enn det.

Prata forresten med klubben idag. Spurte om Lektor 8 kontra Ikon 8. Forklarte om romsituasjonen. Det er sikkert de selgerne som ville uansett sagt at jeg skulle gå for Ikon 8 for å tjene mest mulig penger, men jeg snakket med en veldig trivelig fyr som trodde kanskje Lektor 8 passet bedre for meg, hvert fall i dette rommet, fordi han trodde Ikon kunne bli litt lys i toppen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testa Concept 8 ennå Daniel, som du pratet om?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da ville jeg da sendt tilbake disse valhalla greiene i hvertfall, stiv pris bare på noen stygge dempeputer gitt. Soundcare spikes er kvalitet tvers igjennom, så ingenting er bedre enn det.
    De funker meget bra. Litt stiv pris kanskje, men men. Er avhengig at gulvet er i vater da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Fått testa Concept 8 ennå Daniel, som du pratet om?
    Nei Har ikke hatt tid. Var bare en rask tur innom i dag. Sier ifra når jeg har fått testet de ut.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nei Har ikke hatt tid. Var bare en rask tur innom i dag. Sier ifra når jeg har fått testet de ut.
    Okay

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport etter at anlegget ble flyttet over til den andre siden av rommet:

Kjedelig, tamt, spinkelt, dårlig bass - you name it!!!!

Mer er ikke å si.

Side 125 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 625 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •