Dalis Entusiaster - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 123 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 623 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Okey. Så da er det bortkasta for meg å ha både en 272 og 372 til Lektorene mine siden det ikke er mulig å få koblet til en effektforsterker på hver av dem i bridge-modus. Grunnen til at jeg valgte 2 effektforsterkere var jo at jeg skulle ha skikkelig kraft å guffe til med, men hvis den bare skal gå i protect så blir det jo bortkasta.

Finnes det ikke noen måte å komme seg rundt dette på uten å kverke garantien på HT? Blir jeg nødt til å kun leve med 1 effektforsterker til begge`?
    Det vil jo bli lyd og det vil spille. Men guffer du på litt og HT går ned i kurven vil Nad`n få pusteproblemer. Det er jo bare å pøve det ut da. Du tar ikke livet av noe som helst. Har selv hatt mange Nad forsterkere gjennom åra. De har fungert ypperlig, men de er ikke glad i å bli kjørt hart når de er brokoblet. Men som sagt, prøv ut. Men holder du deg til moderate lyd nivåer så går det nok greit.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Så da er det bortkasta for meg å ha både en 272 og 372 til Lektorene mine siden det ikke er mulig å få koblet til en effektforsterker på hver av dem i bridge-modus. Grunnen til at jeg valgte 2 effektforsterkere var jo at jeg skulle ha skikkelig kraft å guffe til med, men hvis den bare skal gå i protect så blir det jo bortkasta.

Finnes det ikke noen måte å komme seg rundt dette på uten å kverke garantien på HT? Blir jeg nødt til å kun leve med 1 effektforsterker til begge`?
    Hei. Ser du har Lektor 8. Disse har jeg lyst på også. Men har ikke hørt dem med min 372 ennå.

Hvordan spiller dette hos deg? Er det dynamikk og power i den komboen synes du?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for alle svar da-ty. ! Masse hjelp i deg

Tronna 83:

Har bare spilt de med denonen og da spiller de relativt svak og annerledes enn de gjorde i butikken der de ble spilt med 327.

I morgen så henter jeg hvertfall Nad forstekerene og skal vel la disse synge et par dager til før jeg guffer på litt. (Stått på med lav musikk og tv lyd standby siden fredag kveld, men hvis man regner med ca 100t+- før de er innspilt så skal jeg vente ut det før jeg uttaler meg )

Ellers så har jeg begynt å tro at grunnen til at jeg valgte Lektor 8 istedenfor Ikon 7 (kunne få Ikon 7 nye billigere enn jeg fikk Lektor 8) at det ble brukt NAD forsterker.
    Såvidt jeg har skjønt i tråden her så passer ikon 7-8 sammen med forsterkere med varm klang, noe jeg har fattet som Nad ikke har noe særlig. Derfor var Ikon veldig spiss i diskanten og lys når jeg hørte på den på HFK. Lektor som er en del mørkere i klangen virka til å bli balansert ut av denne komboen, derfor jeg har bestemt meg for NAD forsterker nå. MEN: har som sagt ikke prøvd komboen hjemme enda, så kommer med tilbakemelding om noen dager, evt. over helga

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for alle svar da-ty. ! Masse hjelp i deg

Tronna 83:

Har bare spilt de med denonen og da spiller de relativt svak og annerledes enn de gjorde i butikken der de ble spilt med 327.

I morgen så henter jeg hvertfall Nad forstekerene og skal vel la disse synge et par dager til før jeg guffer på litt. (Stått på med lav musikk og tv lyd standby siden fredag kveld, men hvis man regner med ca 100t+- før de er innspilt så skal jeg vente ut det før jeg uttaler meg )

Ellers så har jeg begynt å tro at grunnen til at jeg valgte Lektor 8 istedenfor Ikon 7 (kunne få Ikon 7 nye billigere enn jeg fikk Lektor 8) at det ble brukt NAD forsterker.
    Såvidt jeg har skjønt i tråden her så passer ikon 7-8 sammen med forsterkere med varm klang, noe jeg har fattet som Nad ikke har noe særlig. Derfor var Ikon veldig spiss i diskanten og lys når jeg hørte på den på HFK. Lektor som er en del mørkere i klangen virka til å bli balansert ut av denne komboen, derfor jeg har bestemt meg for NAD forsterker nå. MEN: har som sagt ikke prøvd komboen hjemme enda, så kommer med tilbakemelding om noen dager, evt. over helga
    Ja Lektoren var ganske mørk i klangen. Skrek overhodet ikke i toppen.

Skal nok opp på Lektor 8 jeg også etterhvert=) Mer rocka høyttaler sa klubben også. Det jeg trenger.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Kan Nad C372 brukes som effektforsterker til en surroundreceiver i ett surround-oppsett hvis det skulle bli det på meg igjen ved ett senere tidspunkt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg skal bruke min til Ikke til alle HT, men frontene selvsagt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det beste er kanskje å snu rommet på hue så kanskje prøve alle plasser som gir mulighet for bedre lyd og mer giv i trøkket, ting som det må bare prøves ut og kanskje ikke de høytalerne passer hos han i det heletatt. Kan jo være en tanke som er verdt å tenke på.
    Den tanken kan dessverre bli kostbar og neppe verdt å tenke siden han likte det han hørte hos Hifiklubben. Han bør isteden tenke over hva som skiller hans rom og høyttalerplassering fra klubbens. Jeg er enig i at han bør prøve ulike plasseringer og vinklinger av høyttalere – om enn ikke snu rommet på hue slik du foreslår. Man kan bli helt svimmel av slikt.

Alef

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Men man kan ordne slik at de kan biwires, men det blir kjipt med tanke på garanti osv
    Ja, jeg vet, men jeg vet ikke hvordan det gjøres. Dette er uansett neppe veien å gå for oss amatører.

Alef

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja gjør det=)

Men HFK sa til meg at 372 var en kanon forsterker. Meget strømsterk og dynamisk sa de. Og jeg snakka med flere forskjellige HFK butikker. De sa det samme. Og anbefalte denne forsterkeren til C8.

Jeg tviler ikke på at den er kraftig, tror det heller er høyttalere og rom her som er problemet ja.

Det er liksom litt kjedelig og ikke noe wow-faktor og power. Merkelig hele greia synes jeg.
    Ja, det høres merkelig ut. Her er en omtale av Concept 8 fra en som ble imponert:

URL: Dali Concept 8 - Audiophile

[Sitat fra omtalen] "Det tok cirka to veker før alt var stabilt. Då høyrde eg slik bass som eg leita etter, med stor slagkraft, men utan tull og rotete lyd. Eg vart imponert over kor høg og kraftig bass det var i desse høgtalarane, som tross alt ikkje er så forferdeleg store eller dyre." [sitat slutt]

Men verdier er relative. 'Imponerende høyt og kraftig' for én lytter, kan være 'for veikt og lavt' for en annen. Det kan være at du har større krav til denne høyttaleren enn det den kan levere. På den annen side var du jo fornøyd da du hørte den hos Hifiklubben. Jeg har ikke andre råd å gi enn at du får vente med å felle endelig dom. Det kan mot formodning være som du sier, nemlig at de ennå ikke er innspilte. Det kan også være lurt å ta en tur til Hifiklubben etter at du er blitt sikker på at de er innspilte, og be om å få høre Concept 8 med din egen forsterker. Låter det bra der ville jeg se nærmere på match mellom rom og høyttaler.

Hvilke(n) kilde(r) bruker du når du evaluerer? NAD C525? Jeg har selv hatt NAD C520 til anlegget på arbeidrommet, og denne var fryktelig dårlig på enkelte ting – bassgjengivelsen var spesielt elendig (tam og ullen).

Alef

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg syntes at concept serien til Dali har vært lettdrevne. Har brukt en billig Pioneer receiver på dem med Concept 6 som bakhøytalere og det fungerte godt hos meg. Med subb selvsakt, da. Kan være en løsning. Brukte subb også i sterio. Med en Denon 3805 ble det mer liv og med effekt forsterker Thule PA250B kunne senterkanalen skrus ned noen db... Da var det selvsakt ikke noe problem å spille sterio uten subb..

For de helt dype, slagkraftige bass tonene foretrekker jeg nå å implementere subb også i sterio, på musikk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Den tanken kan dessverre bli kostbar og neppe verdt å tenke siden han likte det han hørte hos Hifiklubben. Han bør isteden tenke over hva som skiller hans rom og høyttalerplassering fra klubbens. Jeg er enig i at han bør prøve ulike plasseringer og vinklinger av høyttalere – om enn ikke snu rommet på hue slik du foreslår. Man kan bli helt svimmel av slikt.

Alef
    Hvis det låter bra et sted og ikke det samme hjemme så da må noe gjøres og litt kjapt, men det er jo høytalere som ikke passer inn overallt også. Noen ganger kan stativhøytalere fungere bedre med tanke på plassering og sånn, dette er jo alfa omega for noen. Det er bare å prøve å flytte saker hit og dit, men det blir nok bra til slutt. Du har mange gode teorier du, godt med en slik kar her inne. Takk for innspillene du kommer med, de fyller tvilen til folket med roen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43234

En spennende sak og lurer på åssen denne funker på Dali, noen her med erfaring med Hegel og Dali ?

Denne er billig altså, koster 23laken ny og her er den til latterlige 11lapper.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43234

En spennende sak og lurer på åssen denne funker på Dali, noen her med erfaring med Hegel og Dali ?

Denne er billig altså, koster 23laken ny og her er den til latterlige 11lapper.
    Dette er virkelig en god pris for et klasseprodukt!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert i en Abrahamsen V 4.0 effektforsterker som passer utmerket med spisst-låtende Dali høyttalere så send PM. Har en som kanskje må selges. 7000. ca. 2,5 mnd gammel. Nypris: 9995 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, det høres merkelig ut. Her er en omtale av Concept 8 fra en som ble imponert:

URL: Dali Concept 8 - Audiophile

[Sitat fra omtalen] "Det tok cirka to veker før alt var stabilt. Då høyrde eg slik bass som eg leita etter, med stor slagkraft, men utan tull og rotete lyd. Eg vart imponert over kor høg og kraftig bass det var i desse høgtalarane, som tross alt ikkje er så forferdeleg store eller dyre." [sitat slutt]

Men verdier er relative. 'Imponerende høyt og kraftig' for én lytter, kan være 'for veikt og lavt' for en annen. Det kan være at du har større krav til denne høyttaleren enn det den kan levere. På den annen side var du jo fornøyd da du hørte den hos Hifiklubben. Jeg har ikke andre råd å gi enn at du får vente med å felle endelig dom. Det kan mot formodning være som du sier, nemlig at de ennå ikke er innspilte. Det kan også være lurt å ta en tur til Hifiklubben etter at du er blitt sikker på at de er innspilte, og be om å få høre Concept 8 med din egen forsterker. Låter det bra der ville jeg se nærmere på match mellom rom og høyttaler.

Hvilke(n) kilde(r) bruker du når du evaluerer? NAD C525? Jeg har selv hatt NAD C520 til anlegget på arbeidrommet, og denne var fryktelig dårlig på enkelte ting – bassgjengivelsen var spesielt elendig (tam og ullen).

Alef
    Jeg bruker den splitter nye Nad C545BEE cd spilleren som jeg har kjøpt.

Kan legge til at Concept 8 leverte ganske bra slagkraft på klubben da den ble matet med en Denon PMA-1500AE.

Derfor lånte jeg med meg Denonen hjem i håp om at den skulle levere: NEI! Spinkel bass, ellers pen lyd.

Samme med Naden. Klager ikke på diskant og mellomtone, men det blir tamt i bånn.

Dette MÅ jo være uinnspilte høyttalere????? Ettersom de slo godt med Denonen på klubben, og det attpåtil ute i lokalet dems, og IKKE i ett demorom.

Mysterium hele greia.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ganske kjedelig da hvis man faktisk må flytte for å få god lyd.

Men mange ankepunkter mot rommet her altså:

1. Pga svært begrensede ommøbleringsmuligheter står anlegget under ei trapp. Her blir det jo da hull opp som kanskje ødelegger for lyden og bassen.

2. Pga denne trappa får ikke anlegget stått midt i rommet. Venstre høyttaler står ca 20 cm fra veggen, mens høyre høyttaler ikke står inntil noe vegg. Hører at bassen i venstre er bedre.

3. Veggene er av panel. Dette demper ikke mye tror jeg.

4. Gulvet er ganske hardt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glx: Fått hentet Nadene idag?:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Den krever litt effekter da mann, håper du er villig til å gi den det også. Det er det som gir den store gleden å høre at det dunker litt, den går nok ikke kjeller dypt men dette er ikke en subwoofer heller. Regner med denne spiller noe bedre enn Concepten din, en kjempeflott høytaler uten tvil.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du C372 holder til Lektor 8? De sa det på klubben hvert fall.

Den spilte jo brukbart med 355 jo. 2 * 80 w

Side 123 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 623 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •