Dalis Entusiaster - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 122 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 622 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 14837
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Ok. takk for svar! Kan du forklare hvorfor?

Ellers så ble det skrevet lenger opp at NAD spilte generelt dårligere i 4 ohm, vil det altså ikke være noe å tjene på å ha en effekforsterker til hver Lector?
    Dessverre, jeg er bruker og ikke utvikler ;-)
    Prøv deg frem, men som sagt, det kan være noe å hente på kobling med en HT på hver forsterker også uten å brokoble..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Dessverre, jeg er bruker og ikke utvikler ;-)
    Prøv deg frem, men som sagt, det kan være noe å hente på kobling med en HT på hver forsterker også uten å brokoble..
    Enig her. Det skader ikke å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønte jeg det siste innlegget som at jeg skulle prøve det slik jeg planla å koble.

Et dumt spørsmål til: Er ikke mine høyttalere 8ohm, samme som NAD? Hvis impedansen blir halvert, vil den ikke da holde seg på 4ohm? Ser at du skriver under 4 lenger bak her...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at høyttalerene mine er 6ohm, så derfor vil de bli sett på som 3 ohm antar jeg..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at høyttalerene mine er 6ohm, så derfor vil de bli sett på som 3 ohm antar jeg..
    Husk at impedansekurven er variabel. Det er forsterkeren som føler lasten fra HT. Nominell impedanses er 6ohm, og tipper den vadrer ned til underkant av 4ohm.
    På mine Dali er den nominelle impedansen på 4ohm og minimum på 3,6ohm. Ingen stor vandring nedover. men husk at kurven går begge veier.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du får mye forsterker for pengene. Den bør levere nok til å drive C8 ganske så godt. C8 har en lav følsomhet, og krever noe guffe for å våkne til liv. C8 har jo også en nominell impedanse på 6ohm
    Ja jeg vet den har lav følsomhet. Med å si guffe, mener du da forsterker som er sterk, eller at jeg er TVUNGET til å spille høyt for at den skal våkne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja jeg vet den har lav følsomhet. Med å si guffe, mener du da forsterker som er sterk, eller at jeg er TVUNGET til å spille høyt for at den skal våkne?
    Men en strømsterk forsterker trenger du ikke å skru volumet høyt opp for at høyttaleren skal låte opptimalt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en strømsterk forsterker trenger du ikke å skru volumet høyt opp for at høyttaleren skal låte opptimalt.
    Ikke i bassen heller? Skal være kraftig på lave volumer den også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.

Har prøvd å lese meg litt fram om emnet, men ser ut som jeg blir nødt til å ta en telefon til HFK imorgen. Kan likevel prøve å spørre mine dumme spørsmål her:

Er denne noe fare for at jeg kverker forsterkeren når jeg spiller på mine HT på grunn av den lave impedansen? (når jeg ser på bilder av den (ikke fått den enda) så ser det ut som det står minimum impedance one speaker: 8 ohm)

Eller er det ikke noe fare annet enn kanskje dårligere lydkvalitet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i bassen heller? Skal være kraftig på lave volumer den også?
    Spørs på hva du mener som lavt da. Moderate nivåer? Lytte nivå? Kan ta Denon 3808 kontra Parasound A21 som eksempel. Med 3808 på mine Dali som er natta å dra, blir bassen noe bort ved normale lytte nivåer. Forsterkeren vrenger når en drar på litt. Da i hele frekvensområdet. fra 33Hz til 28Khz. Det finnes ingen dynamikk. Alt fra skarptromme til gitarstrenger fader ut. Låter platt og kjedelig.
    Mens med A21 så er det annerledes. Ven normalt lyttenivå er det stram og fin bass. Diskanten er ikke masete og lydbilde har en rå dynamikk. Det er nok krefter til hele registeret. Man trenger ikke bare masser av strøm til basselementene. Hele HT trenger krefter for å låte opptimalt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.

Har prøvd å lese meg litt fram om emnet, men ser ut som jeg blir nødt til å ta en telefon til HFK imorgen. Kan likevel prøve å spørre mine dumme spørsmål her:

Er denne noe fare for at jeg kverker forsterkeren når jeg spiller på mine HT på grunn av den lave impedansen? (når jeg ser på bilder av den (ikke fått den enda) så ser det ut som det står minimum impedance one speaker: 8 ohm)

Eller er det ikke noe fare annet enn kanskje dårligere lydkvalitet?
    Hvilken forsterker har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forsterker så mente jeg egentlig NADene.

(regner med at min denon 2807 som er tenkt å brukes som forforsterker + til å drive bakhøyttalere + senter ikke har noe å si her..)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forsterker så mente jeg egentlig NADene.

(regner med at min denon 2807 som er tenkt å brukes som forforsterker + til å drive bakhøyttalere + senter ikke har noe å si her..)
    Hvilke modeller var det igjen. korttidsminne 372 272??

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs på hva du mener som lavt da. Moderate nivåer? Lytte nivå? Kan ta Denon 3808 kontra Parasound A21 som eksempel. Med 3808 på mine Dali som er natta å dra, blir bassen noe bort ved normale lytte nivåer. Forsterkeren vrenger når en drar på litt. Da i hele frekvensområdet. fra 33Hz til 28Khz. Det finnes ingen dynamikk. Alt fra skarptromme til gitarstrenger fader ut. Låter platt og kjedelig.
    Mens med A21 så er det annerledes. Ven normalt lyttenivå er det stram og fin bass. Diskanten er ikke masete og lydbilde har en rå dynamikk. Det er nok krefter til hele registeret. Man trenger ikke bare masser av strøm til basselementene. Hele HT trenger krefter for å låte opptimalt.
    Når volumknappen står på 1/4 her i dette rommet er det relativt høyt faktisk. Legg merke til at jeg skriver relativt:-D

Og på det volumet kunne jeg tenkt meg mer PØNCH liksom. Som treffer meg midt i trynet.

Savner rå styrke rett og slett i bånn.

Må jeg ha en annen høyttaler da tror du???

Etter det du har hørt av C8, hva synes du om poweren og slagkraften i den?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når volumknappen står på 1/4 her i dette rommet er det relativt høyt faktisk. Legg merke til at jeg skriver relativt:-D

Og på det volumet kunne jeg tenkt meg mer PØNCH liksom. Som treffer meg midt i trynet.

Savner rå styrke rett og slett i bånn.

Må jeg ha en annen høyttaler da tror du???

Etter det du har hørt av C8, hva synes du om poweren og slagkraften i den?
    Litt vanskelig å svare på, da jeg kun har hørt C8 i Marcus Thranesgate. Stort demorom, så det er vanskelig gi sælig inntrykk. Men C8 krever sitt for å spille bra. Skal se om jeg får testet de ut med en Nad forsterker i løpet av uka. Skal en tur innom jobben på tirsdag.
    Teste i et mindre demorom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tregt svar= dobesøk:P

Jepp. 272 og 372.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tregt svar= dobesøk:P

Jepp. 272 og 372.
    I stereo så skal du ikke koble på HT med en nominell impedanse på under 4ohm. Så det er bare å kjøre på.
    Men når du brokobler skal du ikke koble på en HT på under 8ohm. Så hvis dine er på 6ohm og du brokobler, vips så er det 3 ohm. Det går greit helt til du drar på og belaster forsterkeren over tid, så kommer Nad`n til å gå i protection mode.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les teksten ved terminalene
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Dalis Entusiaster-wzmacniacz-dwukanalowy-s_6889-jpg  

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å svare på, da jeg kun har hørt C8 i Marcus Thranesgate. Stort demorom, så det er vanskelig gi sælig inntrykk. Men C8 krever sitt for å spille bra. Skal se om jeg får testet de ut med en Nad forsterker i løpet av uka. Skal en tur innom jobben på tirsdag.
    Teste i et mindre demorom.
    Ja gjør det=)

Men HFK sa til meg at 372 var en kanon forsterker. Meget strømsterk og dynamisk sa de. Og jeg snakka med flere forskjellige HFK butikker. De sa det samme. Og anbefalte denne forsterkeren til C8.

Jeg tviler ikke på at den er kraftig, tror det heller er høyttalere og rom her som er problemet ja.

Det er liksom litt kjedelig og ikke noe wow-faktor og power. Merkelig hele greia synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stereo så skal du ikke koble på HT med en nominell impedanse på under 4ohm. Så det er bare å kjøre på.
    Men når du brokobler skal du ikke koble på en HT på under 8ohm. Så hvis dine er på 6ohm og du brokobler, vips så er det 3 ohm. Det går greit helt til du drar på, så kommer Nad`n til å gå i protection mode.

Okey. Så da er det bortkasta for meg å ha både en 272 og 372 til Lektorene mine siden det ikke er mulig å få koblet til en effektforsterker på hver av dem i bridge-modus. Grunnen til at jeg valgte 2 effektforsterkere var jo at jeg skulle ha skikkelig kraft å guffe til med, men hvis den bare skal gå i protect så blir det jo bortkasta.

Finnes det ikke noen måte å komme seg rundt dette på uten å kverke garantien på HT? Blir jeg nødt til å kun leve med 1 effektforsterker til begge`?

Side 122 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 622 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •