Dalis Entusiaster - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 12 av 743 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 512 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 14851
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HiFiklubben føder to IKON 8 i morgen, og jeg skal stå for mottak når de kommer!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye og hva skal barna hete?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, de babyene var store..... veldig store! Men de spiller veldig godt da, ble veldig glad i Pure Audio funksjonen på Onkyoen, tydelig nok kraft i Onkyoen.

Fyllte GVen med to Ikon 8, Vokal 2, OnWall2 baki og en Ikon sub i fremsetet, så ikke noe hverken bak eller til høyre under hele turen fra HiFiklubben i MT til Kongsvinger midt i rushen, kan vel ikke si det var verken gøy eller trafikksikkert! Er for sliten for bilder nå, får bli til helgen, nyter litt godlyd med en kald pils!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss bilder! :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Oi, de babyene var store..... veldig store! Men de spiller veldig godt da, ble veldig glad i Pure Audio funksjonen på Onkyoen, tydelig nok kraft i Onkyoen.

Fyllte GVen med to Ikon 8, Vokal 2, OnWall2 baki og en Ikon sub i fremsetet, så ikke noe hverken bak eller til høyre under hele turen fra HiFiklubben i MT til Kongsvinger midt i rushen, kan vel ikke si det var verken gøy eller trafikksikkert! Er for sliten for bilder nå, får bli til helgen, nyter litt godlyd med en kald pils!
    Forvokste babyer altså, det er ikke bra du får levere dem inn som skadebarn.

Godt du fikk et røsk i høytalerne med din receiver, så vi får se frem til dette oppsettet i bilder og glans. Da jeg drømte om hjemmekino så var det ikon pakken som fristet mest ja, og gratulerer så mye nok engang med et godt og fullverdig oppsett.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, store med gode!
    Kan ikke rose Pure Audio funksjonen godt nok, glassklar lyd helt urørt av andre komponenter i ampen.
    Brukte 3500,- på kabler til babyene og det tror jeg var verdt invisteringen, har ikke testet med andre ledningsalternativer men det er viktig at det blir pent også, spesielt når man bi-amper, da kan det bli mye ledninger!

Pleier ikke å like MIKA, men bonus track Over My Shoulder utfordrer høytalerne litt med vokal og piano, veldig moro å høre...

Noen andre som har sans for akustisk utfordrende musikk? jazz/opera/konsert?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke rose Pure Audio funksjonen godt nok, glassklar lyd helt urørt av andre komponenter i ampen.
    Brukte 3500,- på kabler til babyene og det tror jeg var verdt invisteringen, har ikke testet med andre ledningsalternativer men det er viktig at det blir pent også, spesielt når man bi-amper, da kan det bli mye ledninger!

Pleier ikke å like MIKA, men bonus track Over My Shoulder utfordrer høytalerne litt med vokal og piano, veldig moro å høre...

Åssen kabler kjøpte du til disse?

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The phantom of the opera er drit bra på godt anlegg.
    Enya e konge.
    Og litt sånn snål musikk, Trentmøller ..

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd 2 stk Nad 272 på Ikon 8? Eller vil ohmen bli for lav til at 272 vil klare dette?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Åssen kabler kjøpte du til disse?

Front + Center
    VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID

Bak-surr
    VAN DEN HUL The SNOWLINE

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    The phantom of the opera er drit bra på godt anlegg.
    Enya e konge.
    Og litt sånn snål musikk, Trentmøller ..
    Flott tips, har Phantom, og noe enya. skal høre litt på Trentmøller og evn kjøpe noe!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på Trentemøller her i stad, skal si det ble liv i Ikon'ene da ja. Det var bra bunndrag på lavt volum, så de fikk noe å bryne seg på. Dette er bra innspillingsmusikk man kan varme opp elementene på, her får det virkelig kjørt seg.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på Trentemøller her i stad, skal si det ble liv i Ikon'ene da ja. Det var bra bunndrag på lavt volum, så de fikk noe å bryne seg på. Dette er bra innspillingsmusikk man kan varme opp elementene på, her får det virkelig kjørt seg.

mhm..
    Vi fikk høre mye variert musikk når Dali hadde seminar i Ålesund, men det beste var nå han tok på trentmøller! :P
    Spesielt når han spilte det på Dali Helicon 400 :-P

Lurte på en liten ting her folkens :P
    Hvor mange timer skal jeg spille inn Dali Ikon 8, og skal det være variert lydnivå, og kan jeg bare la høytalerene stå å spille mens jeg er på skole og jobb ? :-P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt gi de et par dagers jobb med Trentemøller så er mye gjort, og resten kommer av seg selv. Det blir nok bra skal du se, bare la de gå varme så lenge du kan og de løsner vel egentlig ganske fort. Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trentemøller er sikker vel og bra, men jeg så et lite innslag om en jazzevent her i storbyen forleden, og det innspirerte meg til å handle litt musikk jeg ikke har kjennskap til, positivt overrasket over SMV-Thunder som er en jazzsjanger med bassister som solister.

Kan ikke være bra med all den syntbassen for mine kjære kosteligste IKON 8ere!

Har forøvrig fått sansen for Jean Michel Jarre igjen, masse stereo variasjoner og synt for pengene her!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trentemøller er sikker vel og bra, men jeg så et lite innslag om en jazzevent her i storbyen forleden, og det innspirerte meg til å handle litt musikk jeg ikke har kjennskap til, positivt overrasket over SMV-Thunder som er en jazzsjanger med bassister som solister.

Kan ikke være bra med all den syntbassen for mine kjære kosteligste IKON 8ere!

Har forøvrig fått sansen for Jean Michel Jarre igjen, masse stereo variasjoner og synt for pengene her!
    Om du liker Jarre så kjøp deg AERO plata, den er det veldig god lyd på samt den er veldig fin og lytte til. Ellers er Dali ikon veldig glad i Dire Straits og ACDC

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker Jarre så kjøp deg AERO plata, den er det veldig god lyd på samt den er veldig fin og lytte til. Ellers er Dali ikon veldig glad i Dire Straits og ACDC
    Etter mange år siden sist jarre passerte ørevoksen så kjøpte jeg selvfølgelig AERO, siden den lå på topp i bestseller liste (forutenom oxygen da, men den har jeg eid i CD form en gang i fortiden)!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Noen som har prøvd 2 stk Nad 272 på Ikon 8? Eller vil ohmen bli for lav til at 272 vil klare dette?
    Kjør heller en NAD for "toppene" og en for "bunnen" dvs bi ampe . Det burde fungere kjempebra! Brokobla NAD låter oftest dårligere enn når de får kjøre i stereo.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte og på om noen hadde et godt foreslag på hvilken forsterker jeg burde kjøpe
    Hvilken er best til Ikon 8 :P

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjør heller en NAD for "toppene" og en for "bunnen" dvs bi ampe . Det burde fungere kjempebra! Brokobla NAD låter oftest dårligere enn når de får kjøre i stereo.
    Har tenkt den tanken også. Tror man også kan sette inn ett y-ledd i pre out på surround forsterkeren og kjøre så bassen på effektforsterkeren mens main in tar diskanten. Er litt usikker. Det er jo litt effektforskjell på de 2 . Hva tror du?

Side 12 av 743 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 512 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •