Dalis Entusiaster - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 119 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 619 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 14836
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvordan tror dere Mentor 6 vil klare seg kun med reciever? Dvs. RX-V3900. Den driver jo senteren knallbra og vesentlig bedre enn Denonen. Dessuten er de jo ikke så krevende heller.

Må kanskje dessverre se meg nødt til å selge Abrahamsen effekt. pga økonomi/uforutsette utgifter. Det er kjedelig, men det må til av og til! Mere trenger jeg ikke si om det...
    Du kan jo kjøre en test? De er jo ikke så vanvittig tungdrevne, så antakelig er det knall, spesielt med yamaha! Bi-amp gjør jo mye også
    Tøft hvis du gir oss en liten rapport her om du får prøvd.

Jeg har jo Denon 2808, og bi-amper denne. Følsomheten på mine ht er 88dB, så det krever jo litt, men er overrasket over hvor greit de drar dem likevel. Bi-amp utgjorde ganske stor forskjell

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hvis de skulle komme på billigsalg om et år eller to, så drar vi å kjøper to par
    Det ble jo ikke Dali på meg i denne runden, men hvem vet neste gang når det ligger litt mer penger på bordet

Moro at det har kommet noen Lektor folk her ja! nesten så jeg må ta en tur å hørepå dem en dag. Veldig fine ht.

Åssen gikk det med demorunden din forresten??
    Dali må kjøpes brukt om jeg skal ha noe gitt.....

Demorunden var helt kanon, er så mange ord som må inn så det må bare oppleves på egenhånd.

Disse gutta kan sakene sine og ikke for å snakke om de lekre rommene de hadde, her var det luksus fra ende til annen og topp folk dette her. De var kjempe hyggelige og lette å snakke med, Boggis, Troeen, Scic Og Ambiance ink meg var til stede på disse demoene.

Dette var min første demo så jeg kommer nok til å dra på flere, for dette ga mersmak for min del i hvertfall. Anbefales til alle som er int å lære litt ekstra og få presentert spennende materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallelluja!!!

Nå skal min denon 2807 få lov til å kun behandle signal,senter og bakhøyttalere..

Har jeg fått ordnet meg 1 NAD 372 og 1 Nad 272 som skal broklobes til for å gi mine lektorer kraft!!!

Yeah! Dette må bli bra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali må kjøpes brukt om jeg skal ha noe gitt.....

Demorunden var helt kanon, er så mange ord som må inn så det må bare oppleves på egenhånd.

Disse gutta kan sakene sine og ikke for å snakke om de lekre rommene de hadde, her var det luksus fra ende til annen og topp folk dette her. De var kjempe hyggelige og lette å snakke med, Boggis, Troeen, Scic Og Ambiance ink meg var til stede på disse demoene.

Dette var min første demo så jeg kommer nok til å dra på flere, for dette ga mersmak for min del i hvertfall. Anbefales til alle som er int å lære litt ekstra og få presentert spennende materiale.
    Tøft!! Hadde du dem på demo hos deg også eller??
    Kan tenke meg det var mye flotte saker du fikk høre på ja. Er en del her inne mer rått utstyr stående i kino og hifi rommene sine

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Tøft!! Hadde du dem på demo hos deg også eller??
    Kan tenke meg det var mye flotte saker du fikk høre på ja. Er en del her inne mer rått utstyr stående i kino og hifi rommene sine
    Neida, jeg var hos dem i Sandefjord sammens med 2 andre da, det var en del rått som ble presentert og jeg likte det jeg hørte og så får en si.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Hallelluja!!!

Nå skal min denon 2807 få lov til å kun behandle signal,senter og bakhøyttalere..

Har jeg fått ordnet meg 1 NAD 372 og 1 Nad 272 som skal broklobes til for å gi mine lektorer kraft!!!

Yeah! Dette må bli bra
    Da priser jeg herren for den...... :O)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Det spørs hva du sammenligner med. Hvis en ikke har brukt noe som helst tidligere, men har hatt høyttalerne stående rett på gulv, så vil en trolig få bedre bass med spikes. Men det finnes gode alternativer til spikes. Da jeg kjøpte Ikon 6 kjørte jeg først med spikes som fulgte med høyttaler. Så eksperimenterte jeg med noen Valhalla dempeputer jeg hadde liggende. Bassen ble uventet mye mer ullen/upresis. Så forsøkte jeg de dempeputene som fulgte med høyttaler og som viste seg å passe meg utmerket.

Jeg ser ellers at du venter på at høyttalerne dine skal bli bedre etter ytterligere innspilling. Hvis jeg ikke har misforstått, så har du allerede hatt disse høyttalerne en god stund i et surround oppsett. Jeg mener derfor at du bør forvente at du ikke vil merke særlig forskjell etter ytterligere innspilling, dessverre.

Tiltak du bør gjøre i stedet for bare å håpe, vente og se, er følgende:
    Forsøk ulike plasseringer av høyttalere og møbler.
    Eksperimentér med ulike underlag til høyttaler. (Her er det to prinsipper som gjelder, og som kan gi overraskende store forskjeller i virkning: For det første; en rigid kobling mellom høyttaler og gulv ved bruk av spikes, og for det andre; en frikobling fra gulv med dempeputer, gummi.)
    Fjern eller bytt ut bassabsorberende innredning.
    Finn ut hva som skiller ditt rom og utstyr fra rommet og utstyret til Hifiklubben (hvor du var fornøyd med hvordan det låt). Se om du ikke kan adoptere noe av det du finner hos Hifiklubben, og som du ikke har hjemme.

Hvis ikke noe av dette funker har du to alternativer: Venn deg til tanken på at du skal leve med høyttalerens og rommets begrensninger. Alle høyttalere og rom har begrensninger, men å lytte til musikk kan være utrolig fett og gøy allikevel. Eller, du kan investere i andre høyttalere. Ut fra hva jeg har lest av innleggene dine kan det være at du vil bli fornøyd med høyttalere fra JBL, men kast deg ikke på det første og beste. Tenk over hva som betyr mest for deg; musikk eller utstyr (hifi) eller begge deler. Hvis du synes utstyr er interessant; les, test og lær om utstyr før du handler. Hvis musikk er det viktigste; utvid horisonten, les og lær om musikk mens du stadig digger både velkjent og ukjent, både likandes og utfordrende musikk.

Selv har jeg musikk på en klar førsteplass, men hifi er litt gøy, det også, særlig siden anlegget mitt ikke funker helt tilfredsstillende. Kan jeg egentlig ha det bedre enn når Elton Johns "Tumbleweed Connection" omfavner og løfter meg med sine geniale låter? Neppe. Eller, jo, kanskje, når Elton Johns skive er slutt og jeg leker med tanken på om jeg ikke snart bør kjøpe nye høyttalere ..., men heller setter på Jethro Tulls "Benefit" og glemmer alt som heter høyttalere, og for den saks skyld også alt annet. Da har jeg det aller best, om det da ikke skulle bli slik at Jimi Hendrix med "Electric Ladyland" kom til å stå for denne dagens musikalske høydepunkt ...

Med de beste ønsker
    Alef
    Takk for det og takk for mange gode tips.

Men jeg ser du skriver at du ikke har noe særlig tro på at høyttalerne mine ikke vil bli bedre.

Det nekter jeg å tro, da jeg på klubben har hørt hva de er i stand til å levere.
    Og det var til og med med en Denon PMA-1500AE som er svakere enn Naden jeg har. Bassen slo som pokker.

En kompis som har vært her som har anlegg selv sa at dette låt tamt til å være 4 8" og at jeg skulle slappe av, for mine høyttalere låt nå som hans da hans var nye sa han.

Så dette må jo bare ta seg opp?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallelluja!!!

Yeah! Dette må bli bra
    Ikke brokoble, men bi-ampe. Nad liker seg ikke særlig under 4ohm i brokoblet modus. Ikke låter det så bra heller. Brokobling foringer lyden noe. Så om du bi-amper en forsterker pr HT vil du få et bedre resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Tanken var en forsterker på hver høyttaler. Har ikke gjort dette før, men har sett at denne koblingen heter bridge, så jeg antok da at dette var broklobing.. Er det noe annen bedre måte å gjøre det på? Lektorene har ihvertfall ikke mulighet for biwiring hvis det har noe å si..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Tanken var en forsterker på hver høyttaler. Har ikke gjort dette før, men har sett at denne koblingen heter bridge, så jeg antok da at dette var broklobing.. Er det noe annen bedre måte å gjøre det på? Lektorene har ihvertfall ikke mulighet for biwiring hvis det har noe å si..
    Du splitter signalet ut fra pre-out på reciver/forforsterker og ut til hver kanal på hver Nad forsterker. Deretter bruker du den ene kanalen til bass og den andre til diskant/mellomtone.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som var int i Dali tskjorter?

Ikke fått noen int her om det enda, still anyone?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som var int i Dali tskjorter?

Ikke fått noen int her om det enda, still anyone?
    Dali T-skjorte hvorfor ikke. En i large eller xlarge til meg takk8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du splitter signalet ut fra pre-out på reciver/forforsterker og ut til hver kanal på hver Nad forsterker. Deretter bruker du den ene kanalen til bass og den andre til diskant/mellomtone.
    Hvordan får man til dette på høyttalere som Lektor 8 (som glx-rider opplyser ikke kan biwires)?

Alef

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Takk for det og takk for mange gode tips.

Men jeg ser du skriver at du ikke har noe særlig tro på at høyttalerne mine ikke vil bli bedre.

Det nekter jeg å tro, da jeg på klubben har hørt hva de er i stand til å levere.
    Og det var til og med med en Denon PMA-1500AE som er svakere enn Naden jeg har. Bassen slo som pokker.

En kompis som har vært her som har anlegg selv sa at dette låt tamt til å være 4 8" og at jeg skulle slappe av, for mine høyttalere låt nå som hans da hans var nye sa han.

Så dette må jo bare ta seg opp?
    Ja, det kan godt hende jeg har misforstått noen av forutsetningene her, men jeg har aldri hørt at det skal ta så lang tid før nyere Dali-høyttalere blir sånn noenlunde innspilte. Jeg har en ganske annen modell enn den du har, men mine Ikon 6 hadde brukbar bass rett fra esken. Det tok riktignok en del timer før de var helt gode, men da snakker vi om nyanser, viktige og tydelige nok, men slett ikke kritiske. I og med at du allerede har brukt høyttalerne dine til surround, så vil jeg tillate meg å tvile. For du spilte vel inn høyttalerne da de var nye? De har vel ikke stått ubrukte i lang tid?

En annen sak er at ny forsterker kan trenge noen timer, men heller ikke her tror jeg lengre tids innspilling vil medføre et hav av forskjell.

Jeg tar forhåpentlig feil, så du får bare vente og se om det bedrer seg.

Alef

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rommet hans som ødelegger hele lytteopplevelsen, men han trenger mer effekt for at det skal slå litt ekstra. Fikser seg med mer effekt å bryne seg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rommet hans som ødeleggert hele lytteopplevelsen, men han trenger mer effekt for at det skal slå litt ekstra. Fikser seg med mer effekt å bryne seg på.
    Siden han opplevde disse høyttalerne som tilfredsstillende hos Hifiklubben, til og med med mindre kraftig forsterker, er det nærliggende å tenke på samspillet mellom rom og høyttalere, ja. Noen av rådene jeg ga ham gikk nettopp på dette. Tiltakene han kan forsøke er dessuten gratis eller svært rimelige, men bør nok ikke gjennomføres før han mener høyttalerne er innspilte.

Alef

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden han opplevde disse høyttalerne som tilfredsstillende hos Hifiklubben, til og med med mindre kraftig forsterker, er det nærliggende å tenke på samspillet mellom rom og høyttalere, ja. Noen av rådene jeg ga ham gikk nettopp på dette. Tiltakene han kan forsøke er dessuten gratis eller svært rimelige, men bør nok ikke gjennomføres før han mener høyttalerne er innspilte.

Alef
    Det beste er kanskje å snu rommet på hue så kanskje prøve alle plasser som gir mulighet for bedre lyd og mer giv i trøkket, ting som det må bare prøves ut og kanskje ikke de høytalerne passer hos han i det heletatt. Kan jo være en tanke som er verdt å tenke på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man til dette på høyttalere som Lektor 8 (som glx-rider opplyser ikke kan biwires)?

Alef
    Leste litt for fort ja, Kunne IKKE biwires Jaja. Da er det vel bare å brokople da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alef
    Men man kan ordne slik at de kan biwires, men det blir kjipt med tanke på garanti osv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble bakrekka mi med Ikon2 og Vokal2 to solgt. På rommet nå står 4 stk sorte IkonW2 klare for montering En liten oppgradering fra 6.1 til 7.1

Side 119 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 619 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •