Dalis Entusiaster - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 118 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 618 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 14850
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    de har 6 mm. må være det jeg har da. virka som 5 når jeg målte men.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar sjangsen på 6 mm. klikker kjøp på dem

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    de har 6 mm. må være det jeg har da. virka som 5 når jeg målte men.
    Det funker nok skal du se og det er bare å snakke med klubben om du er i tvil, men jeg synes du skal anskaffe deg par sett med slike føtter. Når regner du med å få Lektor 8 i hus da? Du får vel noe for Conceptene dine, så det er vel ikke så veldig langt igjen til Nirvana.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 8 Høyttalere

Mentor 8 har dalt ned en høvding jo, det er jo ikke galt og da var det resten da ned til 32k.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det funker nok skal du se og det er bare å snakke med klubben om du er i tvil, men jeg synes du skal anskaffe deg par sett med slike føtter. Når regner du med å få Lektor 8 i hus da? Du får vel noe for Conceptene dine, så det er vel ikke så veldig langt igjen til Nirvana.
    Selger jeg Ikon Suben og C8 har jeg Lektor nesten med en gang.
    Men vil egentlig ikke selge suben.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger jeg Ikon Suben og C8 har jeg Lektor nesten med en gang.
    Men vil egentlig ikke selge suben.
    Du klarer deg veldig godt uten sub, tro meg og jeg har hatt den subben du har i heimen selv. Jeg synes det var vemodig av meg å selge den, men en glede at den fortsatt er i Moss da. Det var en fra byen her som kjøpte den, men jeg savner den ikke noe pr i dag og synes jeg har god nok bass her egentlig. Er jo nok trøkk at saker og ting rister i annen etasje her.

Jeg synes du skulle vurdere et salg og slå deg til ro med det du har da, når du har høytalerne i hus så sparer du flittig til noe annet du ønsker deg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var i hvert fall kvalitetsspikes bestilt. er de kjappe på å sende ut?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var i hvert fall kvalitetsspikes bestilt. er de kjappe på å sende ut?
    Det vet jeg ikke men jeg regner du vil ha dem seinest onsdag tenker jeg, er jo grenser hvor treig den norske postgangen kan være til tider.

Grattis med kjøp av nye spikes i hvertfall, du kjøpte 2 sett? Det er 4 i pakka som du sikkert vet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke men jeg regner du vil ha dem seinest onsdag tenker jeg, er jo grenser hvor treig den norske postgangen kan være til tider.

Grattis med kjøp av nye spikes i hvertfall, du kjøpte 2 sett? Det er 4 i pakka som du sikkert vet.

Jepp to sett=)

Vil bassen bli bedre med spikes?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei Alef!!

Siden du nå først er inne på denne tråden som omhandler Dali sine Skjønnheter, så hvorfor ikke høre på Ikon 7 eller 8. Da får du både mer kropp og trøkk, samtidig som du beholder samme diskantmodulen i begge disse.

[KLIPP]

Ett annet alternativ for deg kunne jo ha vært å kjøpe inn en Ikon sub, og beholde Ikon 6. Hjelper på trøkket, men ikke på kroppene

Takk for konstruktiv tilbakemelding! Jeg kjenner Ikon 7 ganske godt, siden jeg har en god kompis som har slike. I og for seg en glimrende høyttaler og kompisens høyttalere var et forbilde for meg da jeg gikk til innkjøp av Ikon 6. Den gangen syntes jeg at Ikon 7 virket for stor til vår lille stue, og det syns jeg nok fortsatt. Jeg syns også at Ikon 7 langt på vei deler skavanker med Ikon 6. Den fysiske forskjellen på størrelse tatt i betraktning er det litt overraskende at store Ikon 7 hos kompisen ikke gir så mye mer kropp (tror jeg det kalles) enn hva lille Ikon 6 gjør hos meg. Jeg er klar over at denne marginale forskjellen kan skyldes rom, plassering og elektronikk. Kompisen min har annet utstyr og en ganske annerledes innredning av sin stue, mens vi har noenlunde samme størrelse på stuene våre, og begge stuene har vegger og gulv av tre (panel, bord/parkett). Kompisen har en NAD spiller og Densen forsterker. Jeg har Marantz spiller og forsterker.

Når det gjelder Ikon 8, så er denne altfor stor. Sub har jeg tilnærmet null peiling på, i hvert fall i kombi med gulvstående høyttalere, og jeg vet ikke om jeg orker å sette meg inn i problematikken rundt bruken. Ikke har jeg noen fornuftig plass til en slik, heller. Som det framgår av det første innlegget mitt, så trenger jeg uansett nye høyttalere til arbeidsrommet. Hvis jeg beholder Ikon 6 i stua og kjøper sub til disse, så må jeg jo allikevel kjøpe nye Ikon 6 til arbeidsrommet. Da blir en løsning med sub for lite prisgunstig til at jeg tror det vil lønne seg å bevege meg inn på et område som jeg har så pass liten erfaring fra. Et poeng med gulvstående vs stativ/hylle-høyttaler er vel dessuten nettopp å unngå bruk av sub? Eller, for å spørre på en annen måte: Blir det ikke smør på flesk å bruke sub til gulvstående? I tillegg løper en vel også en ganske høy risiko for å få utfordringer og problemer med tuning - en unødvendig høy risiko, særlig når en som meg ikke føler noe behov for sterkere fokus på det som befinner seg under 35 Hz?

Alef

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er helt konge og du får det du betaler for også, er egentlig ganske "rimelige" disse forhold til hva annet du får i samme klasse. Vi får håpe klubben selger Mentor 8 til halvpris eller noe når de skal ut av markedet.

Her inne er så si alt lov og folk med Lektorer her også. Dette blir bare bedre og bedre, er ikke noe annet å si på det at vi holder koken på det vi kan.
    Hvis de skulle komme på billigsalg om et år eller to, så drar vi å kjøper to par
    Det ble jo ikke Dali på meg i denne runden, men hvem vet neste gang når det ligger litt mer penger på bordet

Moro at det har kommet noen Lektor folk her ja! nesten så jeg må ta en tur å hørepå dem en dag. Veldig fine ht.

Åssen gikk det med demorunden din forresten??

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Cden innholder for det meste akustisk musikk. De fleste sporene er kanonbra, med noe av det beste som er av innspillinger. Dybde, dynamikk, detaljnivå osv.

Lånte CDen min bort til en som driver ei platesjappe, og det var bare så vidt jeg fikk den tilbake. Han så lyset :-D Han prøvde å få tak i sporene på andre "originale" CDer, men klarte det ikke. Grunnen til det er at noen av sporene kun er å få tak i på Dali CDen. Tar jeg ikke heilt feil er ett av opptakene gjort i Norge. Absolutt ett must for en kritisk lytter å ha denne i samlingen. Om man har Dali eller ei

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Hm, mon tro om en slik en kunne gjort seg mellom recieveren og mine tre Ikoner i front?
    Varm klang skulle det være i den også, burde passe fint. Noen tanker?
    Hei!
    Satt å leste litt om den der igår jeg og... Ble veldig fristet! Blir jo ikke dyrt heller, selv inkludert frakt og moms? Litt skeptisk til å legge igjen penger hos en butikk i usa jeg ikke kjenner, men produktet så jo rått ut

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Dali Cden innholder for det meste akustisk musikk. De fleste sporene er kanonbra, med noe av det beste som er av innspillinger. Dybde, dynamikk, detaljnivå osv.

Lånte CDen min bort til en som driver ei platesjappe, og det var bare så vidt jeg fikk den tilbake. Han så lyset :-D Han prøvde å få tak i sporene på andre "originale" CDer, men klarte det ikke. Grunnen til det er at noen av sporene kun er å få tak i på Dali CDen. Tar jeg ikke heilt feil er ett av opptakene gjort i Norge. Absolutt ett must for en kritisk lytter å ha denne i samlingen. Om man har Dali eller ei
    Stilig Kanskje ikke sånn musikk jeg hører mest på, men det ermoro å høre noe sånt som referanse! Så får man en følelse av hvordan det virkelig skulle være da de spilte inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hei!
    Satt å leste litt om den der igår jeg og... Ble veldig fristet! Blir jo ikke dyrt heller, selv inkludert frakt og moms? Litt skeptisk til å legge igjen penger hos en butikk i usa jeg ikke kjenner, men produktet så jo rått ut
    Tenker akkurat det samme som deg. Mulig jeg venter ut tilbudet og eventuelt blir med på en powerbuy, ser jo ut som det er en del interressenter.

Men, varm klang og 3x200W for 500 dollars firster veldig ja. Ser ut som de må kontaktes først ved kjøp, og det stopper jo fort et impulskjøp, noe som er både bra og dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker akkurat det samme som deg. Mulig jeg venter ut tilbudet og eventuelt blir med på en powerbuy, ser jo ut som det er en del interressenter.

Men, varm klang og 3x200W for 500 dollars firster veldig ja.
    Ehm, kan du oppdatere meg på hva som menes med power buy? Er det at mange spytter inn litt, og man kjøper en forsterker bare for å sjekke at det faktisk blir levert? Er jo greit med tanke på om det skulle skjære seg, så blir det et mindre tap

Ja, det høres ut som om det er midt i blinken! Selm om jeg skulle finne på å bare bruke den i stereo, så yter den jo 2 x 250 da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ehm, kan du oppdatere meg på hva som menes med power buy? Er det at mange spytter inn litt, og man kjøper en forsterker bare for å sjekke at det faktisk blir levert? Er jo greit med tanke på om det skulle skjære seg, så blir det et mindre tap

Ja, det høres ut som om det er midt i blinken! Selm om jeg skulle finne på å bare bruke den i stereo, så yter den jo 2 x 250 da
    Haha, her har vi forskjellige oppfatninger ja, jeg trodde powerbuy var et fancy ord for gruppekjøp. Dvs at mange går sammen får bedre priser av forhandler/produsent fordi de får solgt et stort kvantum.

Er det noen som kan oppklare dette for oss? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, her har vi forskjellige oppfatninger ja, jeg trodde powerbuy var et fancy ord for gruppekjøp. Dvs at mange går sammen får bedre priser av forhandler/produsent fordi de får solgt et stort kvantum.

Er det noen som kan oppklare dette for oss? :P
    Hæhæ
    Er så bra å skape litt forvirring midt på en lørdag! Hmm, det låter jo logisk det du også sier. Har bare hørt om den måte jeg beskrev ista, men vet ikke om det er det de kaller powerbuy. Stort kjøpt til bra pris må jo også være flott!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp to sett=)

Vil bassen bli bedre med spikes?
    Det spørs hva du sammenligner med. Hvis en ikke har brukt noe som helst tidligere, men har hatt høyttalerne stående rett på gulv, så vil en trolig få bedre bass med spikes. Men det finnes gode alternativer til spikes. Da jeg kjøpte Ikon 6 kjørte jeg først med spikes som fulgte med høyttaler. Så eksperimenterte jeg med noen Valhalla dempeputer jeg hadde liggende. Bassen ble uventet mye mer ullen/upresis. Så forsøkte jeg de dempeputene som fulgte med høyttaler og som viste seg å passe meg utmerket.

Jeg ser ellers at du venter på at høyttalerne dine skal bli bedre etter ytterligere innspilling. Hvis jeg ikke har misforstått, så har du allerede hatt disse høyttalerne en god stund i et surround oppsett. Jeg mener derfor at du bør forvente at du ikke vil merke særlig forskjell etter ytterligere innspilling, dessverre.

Tiltak du bør gjøre i stedet for bare å håpe, vente og se, er følgende:
    Forsøk ulike plasseringer av høyttalere og møbler.
    Eksperimentér med ulike underlag til høyttaler. (Her er det to prinsipper som gjelder, og som kan gi overraskende store forskjeller i virkning: For det første; en rigid kobling mellom høyttaler og gulv ved bruk av spikes, og for det andre; en frikobling fra gulv med dempeputer, gummi.)
    Fjern eller bytt ut bassabsorberende innredning.
    Finn ut hva som skiller ditt rom og utstyr fra rommet og utstyret til Hifiklubben (hvor du var fornøyd med hvordan det låt). Se om du ikke kan adoptere noe av det du finner hos Hifiklubben, og som du ikke har hjemme.

Hvis ikke noe av dette funker har du to alternativer: Venn deg til tanken på at du skal leve med høyttalerens og rommets begrensninger. Alle høyttalere og rom har begrensninger, men å lytte til musikk kan være utrolig fett og gøy allikevel. Eller, du kan investere i andre høyttalere. Ut fra hva jeg har lest av innleggene dine kan det være at du vil bli fornøyd med høyttalere fra JBL, men kast deg ikke på det første og beste. Tenk over hva som betyr mest for deg; musikk eller utstyr (hifi) eller begge deler. Hvis du synes utstyr er interessant; les, test og lær om utstyr før du handler. Hvis musikk er det viktigste; utvid horisonten, les og lær om musikk mens du stadig digger både velkjent og ukjent, både likandes og utfordrende musikk.

Selv har jeg musikk på en klar førsteplass, men hifi er litt gøy, det også, særlig siden anlegget mitt ikke funker helt tilfredsstillende. Kan jeg egentlig ha det bedre enn når Elton Johns "Tumbleweed Connection" omfavner og løfter meg med sine geniale låter? Neppe. Eller, jo, kanskje, når Elton Johns skive er slutt og jeg leker med tanken på om jeg ikke snart bør kjøpe nye høyttalere ..., men heller setter på Jethro Tulls "Benefit" og glemmer alt som heter høyttalere, og for den saks skyld også alt annet. Da har jeg det aller best, om det da ikke skulle bli slik at Jimi Hendrix med "Electric Ladyland" kom til å stå for denne dagens musikalske høydepunkt ...

Med de beste ønsker
    Alef

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Mentor 6 vil klare seg kun med reciever? Dvs. RX-V3900. Den driver jo senteren knallbra og vesentlig bedre enn Denonen. Dessuten er de jo ikke så krevende heller.

Må kanskje dessverre se meg nødt til å selge Abrahamsen effekt. pga økonomi/uforutsette utgifter. Det er kjedelig, men det må til av og til! Mere trenger jeg ikke si om det...

Side 118 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 618 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •