Dalis Entusiaster - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 117 av 743 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 617 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den prisen på MS5 er litt for stiv for meg, så den er utelukket men Mentor 8 hadde det jeg likte i en høytaler. Dynamikk, power, flyt og åpen lyd.

Det er fett du kjører på Daniel, du er kongen her inne så du får krone deg selv med noen flotte MS5. Jeg har hørt dem på klubben og synes de hadde en litt mørk klang, kan det stemme eller er det bare synsing fra min side?
    Vet ikke. Har ikke hørt MS5, men det sies at de har samme klangen som MS4. Den er mye mer dynamisk pga størrelsen. Men en HT med mørk klang som matches med Parasound blir en varm klang. Masse fyldig lyd og meget bra Dynamikk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet ikke. Har ikke hørt MS5, men det sies at de har samme klangen som MS4. Den er mye mer dynamisk pga størrelsen. Men en HT med mørk klang som matches med Parasound blir en varm klang. Masse fyldig lyd og meget bra Dynamikk.
    Det er en kjempe flott høytaler uten tvil, koster vel nesten 100k nå ? Har hørt noe Nils Lofgren på de og det låt veldig kult. Er bare å bøye seg i støvet på hva du dra inn i kinoen din. Jeg skal til Ambiance og Scic i morra, blir så fett å oppleve disse kinoene live også. Kommer til deg i neste rundt tenker jeg, ser virkelig frem til det i hvertfall.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kjempe flott høytaler uten tvil, koster vel nesten 100k nå ? Har hørt noe Nils Lofgren på de og det låt veldig kult. Er bare å bøye seg i støvet på hva du dra inn i kinoen din. Jeg skal til Ambiance og Scic i morra, blir så fett å oppleve disse kinoene live også. Kommer til deg i neste rundt tenker jeg, ser virkelig frem til det i hvertfall.
    Jepp. Det er bare å ta turen en helg. Kaffen er klar den

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jepp. Det er bare å ta turen en helg. Kaffen er klar den
    Det skal jeg virkelig gjøre, regner det blir en liten tur i februar og må nesten se dette live. Vi kommer tilbake til når tiden er inne for det, men en eller annen helg den mnd passer meget bra for meg. Kan bli spennende det der altså, åssen går det med cd spiller jakten? Kommet over noen nye kandidater?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43094

Er ille dette kupp så veit ikke jeg, masse snacks til en god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, mon tro om en slik en kunne gjort seg mellom recieveren og mine tre Ikoner i front?
    Varm klang skulle det være i den også, burde passe fint. Noen tanker?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan være ett dumt spørsmål men spør likevel.

Hvorfor er dert mer bass i min venstre høyttaler enn i den høyre.

Den venstre står ca 20-30 cm fra sidevegg bare mens den høyre ikke står inntil noen vegg desverre pga plasseringsproblemer så jeg håper det er dette som gjør det og ikke at det er noe galt med høyttaler?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Dette kan være ett dumt spørsmål men spør likevel.

Hvorfor er dert mer bass i min venstre høyttaler enn i den høyre.

Den venstre står ca 20-30 cm fra sidevegg bare mens den høyre ikke står inntil noen vegg desverre pga plasseringsproblemer så jeg håper det er dette som gjør det og ikke at det er noe galt med høyttaler?
    Du vil nok få mer bass så lenge den står vedsiden av veggen, men er slik her også men det funker utmerket for det. Hadde savnet en bedre plassering her selv. Men det er slik det passer her i huset desverre, er nok ikke noe skade skjedd. Har dem begynt å løsne mere?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok få mer bass så lenge den står vedsiden av veggen, men er slik her også men det funker utmerket for det. Hadde savnet en bedre plassering her selv. Men det er slik det passer her i huset desverre, er nok ikke noe skade skjedd. Har dem begynt å løsne mere?
    Vil ha mer bass jeg så det gjør ikke noe at den står inntil veggen=)

Så du tror ikke det er noe ødelagt med høyre høyttaler?

Nei jeg er usikker på om det har løsnet mer. Elementene er stive ennå. Har vel blitt tilsammen 10 timer spilling i går og idag.

Håper dette tar seg opp med bassen og at ikke rommet ødelegger alt. Forbanna møkkarom. For det første har jeg panelvegger, og hardt gulv, og den hersens trappa.

Kan i realiteten tenke meg at jeg får 50 % bare ut av oppsettet mitt.

Jeg må flytte:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hvert fall helt klar for Lektor 8:-D

Men det er ikke lommeboka ennå:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha mer bass jeg så det gjør ikke noe at den står inntil veggen=)

Så du tror ikke det er noe ødelagt med høyre høyttaler?

Nei jeg er usikker på om det har løsnet mer. Elementene er stive ennå. Har vel blitt tilsammen 10 timer spilling i går og idag.

Håper dette tar seg opp med bassen og at ikke rommet ødelegger alt. Forbanna møkkarom. For det første har jeg panelvegger, og hardt gulv, og den hersens trappa.

Kan i realiteten tenke meg at jeg får 50 % bare ut av oppsettet mitt.

Jeg må flytte:-D
    Da hadde jeg nok nesten pakket kofferten og flyttet til noe annet mer anleggsvennlig sted, er ikke lett å finne det i dag med tanke på alle disse teite romløsningene som er i dag. Det er altfor mye åpne løsninger, da vil det bli like dumt å få til lyden man ønsker der også. Er bare å gjøre det beste ut av det man har, men høytalerne trenger gjerne 100t + - så det er bare å spille videre. Du har spikes på eller?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg så eksklusivt oppsett som deg Roger, men vi har alle begynt en plass.

Og 372 og Concept 8 pluss Ikon sub er ikke så ille til å være første stereo oppsett synes jeg.

Oppgradere til Lektor 8 ja:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg nok nesten pakket kofferten og flyttet til noe annet mer anleggsvennlig sted, er ikke lett å finne det i dag med tanke på alle disse teite romløsningene som er i dag. Det er altfor mye åpne løsninger, da vil det bli like dumt å få til lyden man ønsker der også. Er bare å gjøre det beste ut av det man har, men høytalerne trenger gjerne 100t + - så det er bare å spille videre. Du har spikes på eller?
    Helt seriøst så mye som 100 timer?

Da er jeg jo ikke i nærheten ennå.

Spikes har jeg ikke fått opp ennå. Er det ett must? Skal få de på i morgen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet på bildene dine igjen. Dæven de spikesene så kvalitet ut. Hvor mye kostet dem? Passer de bare til Ikon 8 eller mine også?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt seriøst så mye som 100 timer?

Da er jeg jo ikke i nærheten ennå.

Spikes har jeg ikke fått opp ennå. Er det ett must? Skal få de på i morgen.
    De sies at det skal gjerne ha mange timer for å løsne skikkelig, kjør på noe musikk med mye bass eller last ned en cd med no bass toner så får den noe å jobbe med.

Ville da fått høytalerne opp fra gulvet for å slippe vibrasjoner osv, det er med spikes på høytalerne dine så det er bare å få dem på. Sett no 50øringer under dem, så slipper du å skade gulvet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet på bildene dine igjen. Dæven de spikesene så kvalitet ut. Hvor mye kostet dem? Passer de bare til Ikon 8 eller mine også?
    Dem er stabile som fjell og koster 800kr for 2 sett på Hifiklubben her i Moss, dem passer nok så lenge du har 8mm innvendige gjenger. Du får dem på klubben ellers så er det å kjøpe det direkte her:

https://secureweb.activeisp.com/w000...no/default.asp

Soundcare sin egen webshop.

https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=35

Denne har jeg da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sies at det skal gjerne ha mange timer for å løsne skikkelig, kjør på noe musikk med mye bass eller last ned en cd med no bass toner så får den noe å jobbe med.

Ville da fått høytalerne opp fra gulvet for å slippe vibrasjoner osv, det er med spikes på høytalerne dine så det er bare å få dem på. Sett no 50øringer under dem, så slipper du å skade gulvet.
    Det er med spikes ja, så skal få de på. Det følger med noe som kan ligne på 50 øringer men tykkere. med ett lite hull i som spikesene skal nedi men vet ikke hvor stabilt dette vil stå

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er med spikes ja, så skal få de på. Det følger med noe som kan ligne på 50 øringer men tykkere. med ett lite hull i som spikesene skal nedi men vet ikke hvor stabilt dette vil stå
    De er ikke så stabile at det gjør noe, men dem står der dem skal stå om man ikke skal dytte på høytalerne mener jeg. Vil anbefale deg å kjøpe noen skikkelig "bein", det er en rimelig investering med tanke på at du skulle klare å dulte til høytalern da. Dem er ganske bra synes jeg og dem kommer jeg aldri til å bytte ut, synes dem er helt geniale for å si det i rett formening.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine jenger er 5 mm. har de det tro? målte nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine jenger er 5 mm. har de det tro? målte nå.
    Det finnes 6mm gjenger også samt noen tomme greier eller hva jeg skal kalle det. Jeg regner med du finner en som passer til dine høytalere, i dag skal jeg opp klokka 8.45 og ikke sovet enda. Det er ikke dårlig må jeg si da, haha....

I dag blir det hjemmekino besøk hos 2 av de store gutta her inne, det blir meget moro og da skal jeg bringe med meg noen godsaker som dvdr og cdr. Må se åssen dette låter på den luksusen de skal kjøre ut dette på..

Side 117 av 743 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 617 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •