Dalis Entusiaster - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 116 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 616 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer glx-rider med lektor 8!!!
    Godt att det er flere som kan dele erfaringer på de!
    Jeg blir bare mere og mere fornøyd med de etter noen timer innspilling!
    Men nå mine dali venner har jeg ett problem med subben : (
    Hadde en polk audio 12 tommer som fungerte godt til mine andre ht, men den går kunn ned til 50-60 hz og utifr spec på lektor 8 bør den ligge rundt 30-38 hz , Merker nå att subben ikke klarer og harmonere med lektor 8
    Noen forslag til sub? Kanskje concept 12 , Lommeboka vil ikke bli med opp til 15 tommer dessverre!! Kult att dali setter pris på interesse rundt sine produkter!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Svarte fine. I stil med ps3, tv bord, og samsung flatskjerm. (og concept 1 bakhøyttalerene:P) Nå er det kun proson senteren i lys tre som skiller seg ut, men satser på at det antakeligvis blir en lector senter i svart inn her etter effektforsterker og +++ timer jobb..

Jeg hørte kun på en råfin damien rice sang i butikken, og kvaliteten på innspillinga var topp. Satset da litt på at det er flere fine sanger med bra kvalitet på cden
    Stilig! Svart er pent og tidløst. Greit å matche mot de andre komponentene og ja, hehe
    Du er ikke alene om å jobbe mot effektforsterker. Det er det neste på ønskelisten her og. Hva har du tenkt deg som effekt til dem?

Ja okei. Hmm, burde nesten få tatt en lytt på den der ja

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Gratulerer glx-rider med lektor 8!!!
    Godt att det er flere som kan dele erfaringer på de!
    Jeg blir bare mere og mere fornøyd med de etter noen timer innspilling!
    Men nå mine dali venner har jeg ett problem med subben : (
    Hadde en polk audio 12 tommer som fungerte godt til mine andre ht, men den går kunn ned til 50-60 hz og utifr spec på lektor 8 bør den ligge rundt 30-38 hz , Merker nå att subben ikke klarer og harmonere med lektor 8
    Noen forslag til sub? Kanskje concept 12 , Lommeboka vil ikke bli med opp til 15 tommer dessverre!! Kult att dali setter pris på interesse rundt sine produkter!
    Har du tittet på Ikon sub? Jeg har den, og er superfornøyd! Masse trøkk til film, samtidig som den er rask nok til musikk Jeg har ikke mye erfaring med ulike suber, men syns den er verdt penga. Jeg kjøpte riktignok da den kostet en lapp mindre, men hadde kjøpt den igjen likevel tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hint vedre subb, skal titte litt på den

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Zafir!

Var på håret at det ikke ble Ikon 7, men etter noen forskjellige sanger/artister så satt vi på metallica, som kan ligne min type musikksmak(hører på alt så vanskelig å bestemme nøyaktig) så syntes jeg at BW 683 låt mye bedre enn ikon 7 på denne typen musikk. Det var HELT klart at Ikon fikk fram mye mer enn 683, men sangen mangla det energiske trøkket metallica er så kjent for, og dermed kom musikken best fram på 683 i dette tilfellet. På rent akustisk gitar spill, (som f.eks damien rice sangen fra dali platen ) så låt Ikon 7 helt fantastisk.

Men nå hører jeg generelt på musikk med litt mer trøkk og når vi satt i gang lektoren så var det midt i blinken. De var ikke så spisse i toppen som Ikon 7, og hakket mindre definerte( skyldes nok diskanten) men syntes de trøkket generelt bedre og virket FOR MEG som et fint kompromiss mellom 683 og Ikon.

Til Stylus:

Jeg hørte de på en NAD 372 og var fornøyd der, så har egentlig satt antennene etter en 272. Ellers vet jeg ikke om det er noe mer som er anbefalt i ca samme prisklasse?

Vet "Roger Waters" er glad i parasound til sine dali, men den komboen har jeg ikke hørt. (skal også sies at jeg igrunn ikke har erfaring med effektforsterker fra før heller, og jeg hørte kun høyttalerene med NAD så...) Ser det er 1 tilsalgs på forumet, men vet ikke helt hvordan det blir når komponentene nærmer seg 15år?

Ellers så skal lektorene på en Denon 2807 som før kun har kjørt Proson reality. Frister nesten ikke å koble opp høyttalerene når jeg VET at de kommer til å få så lite guffe en stund...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Stylus:

Jeg hørte de på en NAD 372 og var fornøyd der, så har egentlig satt antennene etter en 272. Ellers vet jeg ikke om det er noe mer som er anbefalt i ca samme prisklasse?

Vet "Roger Waters" er glad i parasound til sine dali, men den komboen har jeg ikke hørt. (skal også sies at jeg igrunn ikke har erfaring med effektforsterker fra før heller, og jeg hørte kun høyttalerene med NAD så...) Ser det er 1 tilsalgs på forumet, men vet ikke helt hvordan det blir når komponentene nærmer seg 15år?

Ellers så skal lektorene på en Denon 2807 som før kun har kjørt Proson reality. Frister nesten ikke å koble opp høyttalerene når jeg VET at de kommer til å få så lite guffe en stund...
    Riktig. Jeg har kun hørt Ikon 8 på Nad c272, og det syns jeg ikke gjorde dem rettferdighet. De fikk overhode ikke fram det som bor i dem av trøkk eller dynamikk Kan godt være saken er en annen på Lektor 8, og hvis du har hørt dem på den naden, og det er lyden du vil ha er det jo bare å kline til.

Har ikke allverden erfaring med effektforsterkere jeg heller, men de jeg har hørt så er det overraskende stor forskjell fra en til en annen, og parasoundkomboen til Waters har jeg vært og hørt på. Rett og slett konge! I forhold til nad 272 på ikon 8, var det en helt annen verden. Masse trøkk, dynamikk og råskap samtidig som det er pen og definert mellomtone og diskant. Den parasounden er jo nesten tre ganger så dyr, og har mye mer krefter... mye av forklaringen ligger nok der

Hehe, det skal ikke være barebare Har du tid og mulighet vil jeg anbefale deg å låne med deg litt ulike effekter hjem og høre.
    Bruktmarkedet er ikke dumt!! Vet ikke helt hvor lenge en forsterker lever, men det er masse fint brukt som bare er 1-3år gamle. Da kan du få deg fine kupp til pen pris.

Du sier noe... kan du bi-ampe 2807en?? Og har Lektorene mulighet for det? Hvis så er, bør du prøve det. Har nettopp bi-ampet 2808en min, og det ble straks mye bedre! Lengter litt etter et saftig effekttrinn, men må spare og prioritere litt andre ting frem til høsten.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til:

Glx-Rider

Grattis så mye med et kjempe flott kjøp, toppers at vi får flere Lektor folk her inne også. Da har vi deg og Zafir med Lektor 8, gleder meg folkens at dere går veien mot Dali. Jeg får følelsen at tråden er til nytte for mange, tror nesten denne tråder er den mest aktive på høytalersiden.

Takk til dere alle som hjelper andre her inne, dette gjør meg meget glad at folk holder seg til Dali's flotte produkter.

Dali's Entusiaster - Vi står på vårt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Til:

Glx-Rider

Grattis så mye med et kjempe flott kjøp, toppers at vi får flere Lektor folk her inne også. Da har vi deg og Zafir med Lektor 8, gleder meg folkens at dere går veien mot Dali. Jeg får følelsen at tråden er til nytte for mange, tror nesten denne tråder er den mest aktive på høytalersiden.

Takk til dere alle som hjelper andre her inne, dette gjør meg meget glad at folk holder seg til Dali's flotte produkter.

Dali's Entusiaster - Vi står på vårt
    Hehe Dali har fantastiske produkter! Det står enda et par Mentor 8 på ønskelisten her

Denne tråden er jo en glimrende mulighet til å få hjelp med mye rart. Bra med stor takhøyde her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han på hi-fi klubben mente en 272 skulle holde til å vise sånn ca hva som bodde i høyttaleren. Han mente på at en 272 ville gi meg en ny verden i forhold til bare denon( noe jeg også fikk høre på og bekrefta) men at det og gå opp en klasse eller 2 til i forhold til NADen ikke ville gi meg like mye igjen for pengene. ( Jeg gjorde det vel ganske tydelig at jeg ikke har interesse av å bruke 3 årslønner på anlegg :P ) hehe. Tviler ikke et sekund på at høyttalerene hever seg med riktig elektronikk, men det skal vel bare mangle når man legger såpass i det. Er vel en forskjell på en høyttaler til 10k og en til 200k

Ellers så kan jeg biampe 2807, men Lektorene har utrolig nok ikke mulighet for det Så ganske kjip den. Biampinga gjorde hvertfall en del forskjell på gamle Prosonene...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han på hi-fi klubben mente en 272 skulle holde til å vise sånn ca hva som bodde i høyttaleren. Han mente på at en 272 ville gi meg en ny verden i forhold til bare denon( noe jeg også fikk høre på og bekrefta) men at det og gå opp en klasse eller 2 til i forhold til NADen ikke ville gi meg like mye igjen for pengene. ( Jeg gjorde det vel ganske tydelig at jeg ikke har interesse av å bruke 3 årslønner på anlegg :P ) hehe. Tviler ikke et sekund på at høyttalerene hever seg med riktig elektronikk, men det skal vel bare mangle når man legger såpass i det. Er vel en forskjell på en høyttaler til 10k og en til 200k

Ellers så kan jeg biampe 2807, men Lektorene har utrolig nok ikke mulighet for det Så ganske kjip den. Biampinga gjorde hvertfall en del forskjell på gamle Prosonene...
    Det er antakelig nok krefter i 272 ja Den gir nok også mye guffe for penga. Da går det mer på om den gir deg det lydbildet du vil ha. Er ganske stor forskjell fra merke til merke syns jeg.
    Klabert, økonomien må taes med, og da kan det være du gjør et bra kjøp med en ny 272, eller så kan du se på bruktmarkedet og finne deg noe pent brukt som gir bra valuta for penga og. Et stort hakk opp fra Denonen er det nok uansett Gleder meg til å få testa effekt her også.
    Jøss, det var dumt ja. Nesten rart Dali ikke har spandert det på Lektorene :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del: Om dere har noen anbefalinger i prisklassen maks 5000,- så kom med det! Åpen for alle forslag

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del: Om dere har noen anbefalinger i prisklassen maks 5000,- så kom med det! Åpen for alle forslag
    Da tør jeg anbefale en pent brukt Vincent sp-331

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ser ut som den ligger i ca samme klassen som 272 Skal sjekke ut den og se hva jeg får fingra i først Har du noe anelse om hva som skiller den fra NADen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ser ut som den ligger i ca samme klassen som 272 Skal sjekke ut den og se hva jeg får fingra i først Har du noe anelse om hva som skiller den fra NADen?
    Ja, den gjør det. Jeg har ikke hørt c272 og sp-331 på samme høyttaler, så det er litt vanskelig å si. Men ut fra min egen erfaring syns jeg Vincenten gir mer definisjon og presisjon i lydbildet. Den går vel for å ha nøytral/varm klang. I tillegg tror jeg den har mer kontroll i bassområdet. "Ratata" her har den på ikon 8 og er veldig fornøyd etter hva jeg kan lese. Masse power og rett klang til Dali
    Naden har jeg bare hørt på Ikon 8 som sagt, og jeg syns ikke den imponerte. Ikke glem at det er dine ører som skal høre på den Kan godt være du syns det er knall!

Fant en test! http://www.nebyhifi.no/documents/audiophile.no.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Tusen takk for forslaget og testen! Da skal jeg øyne og ører åpne for den og

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Tusen takk for forslaget og testen! Da skal jeg øyne og ører åpne for den og
    Bare hyggelig!! Er ingen ekspert, men driver stadig og gjør meg erfaringer og leser rundt omkring. Du får dele det med oss om du får kjøpt deg noe eller har testet noe moro på Lektorene dine Moro å høre!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe Dali har fantastiske produkter! Det står enda et par Mentor 8 på ønskelisten her

Denne tråden er jo en glimrende mulighet til å få hjelp med mye rart. Bra med stor takhøyde her
    Dali er helt konge og du får det du betaler for også, er egentlig ganske "rimelige" disse forhold til hva annet du får i samme klasse. Vi får håpe klubben selger Mentor 8 til halvpris eller noe når de skal ut av markedet.

Her inne er så si alt lov og folk med Lektorer her også. Dette blir bare bedre og bedre, er ikke noe annet å si på det at vi holder koken på det vi kan.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali er helt konge og du får det du betaler for også, er egentlig ganske "rimelige" disse forhold til hva annet du får i samme klasse. Vi får håpe klubben selger Mentor 8 til halvpris eller noe når de skal ut av markedet.

Her inne er så si alt lov og folk med Lektorer her også. Dette blir bare bedre og bedre, er ikke noe annet å si på det at vi holder koken på det vi kan.
    Ikke tenk for mye på Mentor 8. Hva med denne nedenfor??? :lol:
    Det er min neste høyttaler :lol:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Da tør jeg anbefale en pent brukt Vincent sp-331
    Jeg holder en krone på det forslaget der, Ratata her på forumet bruker SP331 på sine Ikon 8 og det fungerte som fjell. De har nok en signatur som passer Dali ganske godt, dessuten koster den ikke all verden eller forhold til mye annet i den klassen. Det er løp og kjøp om du kommer over en brukt en.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke tenk for mye på Mentor 8. Hva med denne nedenfor??? :lol:
    Det er min neste høyttaler :lol:
    Den prisen på MS5 er litt for stiv for meg, så den er utelukket men Mentor 8 hadde det jeg likte i en høytaler. Dynamikk, power, flyt og åpen lyd.

Det er fett du kjører på Daniel, du er kongen her inne så du får krone deg selv med noen flotte MS5. Jeg har hørt dem på klubben og synes de hadde en litt mørk klang, kan det stemme eller er det bare synsing fra min side?

Side 116 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 616 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •