Dalis Entusiaster - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 115 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 615 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    De har vel egentlig doktorgrad alle mann, men jeg synes LaBrie har fungert veldig bra på de 2-3 siste albumene, i studio selvfølgelig! Lydkvaliteten på siste albumet holder jo faktisk veldig høy standard, spesielt i 5.1

For min del så blir det 2x ACDC og 2x Metallica i sommer! Det er nok for meg. :-D
    Vekselstrøm/likestrøm Da snakker vi dårlig rock

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puddelrock? Neida. Skikkelig rocknroll sier jeg! 8)

Hvem får ikke frysninger når man hører "tss ts tss ts tss ts tss" før thunderstruck på live at donnington/live 92?!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva?

ojojoj

noen som mener AC/DC er puddelrock? du kan jo ikke være riktig frisk
    Du er sikkert ikke gammel nok til å ha hørt litt eldre greier fra de... tør nesten si noe grenser til Bluesrock, er fette genialt:twisted:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...tror han er gammel nok jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testingtesting

skal over veien og teste Ikon6 på min Harman Kardon nå

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er mail sendt til Lars Worre/Dali, skal se om jeg kan få noe stasj for all den gratis reklamen vi har fiksa dem her.

Gir beskjed så fort jeg får mail tilbake fra han, hadde vært moro å få noe reklame artikler eller noe. Vi gir bort masse reklame her, er kanskje ikke så mange som tenker på. Jeg har faktisk en Dali kulepenn, så har jeg alle produktheftene om alle høytalerne deres. Im a fan

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Ikon 6 vs Mentor 6 vs Ukjente X

Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    For mye bass i Lektor 8?:-D

Da liker jeg den sikkert for jeg savner mer trøkk:-D
    Nå ble det vel i artikkelen du kommenterer, mer enn antydet at ankepunktene ikke nødvendigvis handlet om for mye bass, men om for dårlig bass og/eller dårlig match mellom høyttaler og testlokale?

Det er ikke enkelt å bli klok på høyttalere. Selv er jeg blitt svært så entusiastisk med hensyn til Dali Ikon 6. Jeg vil forsvare mitt innhopp i denne tråden med nettopp denne begeistringen, selv om jeg har registrert at andre på dette forumet avskriver disse fantastiske høyttalerne som noen masete skrikerunger. Det kan godt hende at kritikerne har rett, gitt et annet ståsted enn mitt, men for meg er diskant og øvre mellomtone i mine Ikon 6 helt utrolig bra til å komme fra en høyttaler du får for 10 000 kroner.

Det kan finnes mange grunner til at jeg er begeistret for Ikon 6, mens andre er misfornøyde. Jeg er en gammel gubbe, og jeg hører nok ikke så godt som ungdommen gjør. Min kunnskap om og erfaring med ulike høyttalere og utstyr er videre svært begrenset. Jeg har ikke hørt på så mange ulike modeller. Jeg har dessuten et sett med krav til hva en høyttaler bør kunne gjøre, som konkurrentene jeg har hørt ikke tilfredsstiller så godt som Ikon 6 gjør. Det dreier seg om en kombinasjon av blant annet sweetspot, størrelse og allround egenskaper, samt at en høyttaler helst skal være lystklingende og aggressiv når kilden er lystklingende og aggressiv. Jeg hører som oftest på vinyl. Siden vinyl svært sjelden plager meg med for påtrengende og energisk diskant har jeg lagt skylden på sære og dårlige produksjoner for de tilløp til plagsom diskant jeg av og til tross alt opplever. Jeg kan jo ikke klandre en ellers utmerket høyttaler for at plateprodusenter altfor ofte ikke har tatt hensyn til at jeg har et anlegg som avslører ubehagelige særtrekk ved enkelte produksjoner.

Når dette er sagt, så skal det også sies at det allerede ligger litt malurt i begeret. Ikon 6 er ikke særlig pene. Jeg savner dessuten noe av det samme som deg, Tronna, nemlig mer kropp og trøkk. Dette savnet betyr nå så mye, at jeg drømmer om nye høyttalere til anlegget i stua. Jeg vil uansett ha nye høyttalere til anlegget på arbeidsrommet, og planen er å flytte Ikon 6 dit, som erstatning for et par utdaterte B&W Matrix.

Jeg har ingen tro på at jeg vil finne en bedre høyttaler for meg i prisklassen til Ikon 6. Mentor 6 var derfor en stund en opplagt kandidat, men Hifiklubben har nå priset denne vekk fra en udiskutabel førsteplass. Hvis jeg først skal sprenge budsjettet, så gjorde prishoppet at jeg kom i tanker på om det ikke finnes noe bedre? Jeg har dessuten vært hos Hifiklubben ved to anledninger og hørt på Mentor 6, uten å bli overbevist om at denne vil passe meg så mye bedre enn Ikon 6.

Så langt har jeg hørt på og forkastet Dynaudio Focus 220. Forkastet ble også Gallo Ref. 3.1, om enn av helt andre grunner enn vrakingen av Focus 220. Jeg har ikke helt avskrevet Mentor 6, men siden jeg er ganske så kunnskapsløs om hva som finnes der ute, som kan konkurrere med Mentor 6, så vil opplysende kommentarer og erfaringer vedrørende Mentor 6 versus én eller flere av disse høyttalerne være hjertlig velkomne:

Proac (Studio 130 og 140)
    Tannoy (Revolution Signature DC6T)
    Monitor Audio (GS20)
    Epos (M16i og M22i)
    Spendor (A5 og A6)
    Dynaudio (Excite X32)

Av disse merkene har jeg aldri hørt på Spendor og Monitor Audio. Av de øvrige merkene har jeg hørt på andre (eldre) modeller enn dem som her er nevnt. Jeg tar gjerne imot tips om andre merker og modeller som ikke står på listen, også, men det bør i så fall være tips om høyttalere som det går an å få lyttet til før eventuelt kjøp. (Bor i nærheten av Oslo.)

Jeg er veldig nysgjerrig på den nye Spendor A5. What Hi-Fi skriver om denne: "A punchy, exciting delivery; deep, powerful bass; great balance and organisation; compact dimensions and excellent build." Noen som vet hvor jeg kan få hørt på denne? Hvem selger Spendor?

På forhånd takk,
    Alef

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alef!!

Siden du nå først er inne på denne tråden som omhandler Dali sine Skjønnheter, så hvorfor ikke høre på Ikon 7 eller 8. Da får du både mer kropp og trøkk, samtidig som du beholder samme diskantmodulen i begge disse.

Har som du ser begge disse parene selv. Begynte med Ikon 7 som fronter, men savnet etterhvert litt ekstra trøkk. Dermed ble det Ikon 8 som fronter, mens Ikon 7 ble flyttet bak.

Ett annet alternativ for deg kunne jo ha vært å kjøpe inn en Ikon sub, og beholde Ikon 6. Hjelper på trøkket, men ikke på kroppene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redman77
    ojojoj

noen som mener AC/DC er puddelrock? du kan jo ikke være riktig frisk
    Du er sikkert ikke gammel nok til å ha hørt litt eldre greier fra de... tør nesten si noe grenser til Bluesrock, er fette genialt:twisted:
    Endret fra puddel rock til dårlig rock :lol:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Scandinavisk metal holder vel sjeldent høy lydkvalitet?

men jeg liker Puritania til Dimmu! 8)
    Dette er en låt som egner seg godt til basstest synes jeg. Mange "rock/festhøyttalere" gir seg på tempo her.

Er ellers enig i at LaOst er det svake punktet i DT, men veldig bra når det funker og spesielt når det ikke går opp.

Skandinavisk metal er vanvittig bra. Hør f.eks. på siste til Bloodbath (Sverige), samt alle Communic-platene (Mandal). Mye annet er vel nevnt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk svar fra Lars Worre / Dali i dag:

Hej Raymond

Tak for din mail og initiativet med tråden.

Jamen vi holder os normalt ude af fora på alle måder, ikke fordi vi har noget imod det, tvært imod, men fordi vi har valgt at lade dette liv køre frit. Desuden fordi vi reelt ikke har ressourcer til at følge ordentligt og seriøst med i det, som det "lille firma i en stor verden", vi nu er. For os er det enten - eller.

MEN .... vi vil heller ikke være firkantede m.h.t. at støtte jer lidt i det fine arbejde med at debattere Hi-Fi og ikke mindst DALI.

Det er jo, når alt kommer til alt, folk som jer der skal til for at holde det ikke-kommercielle informationsniveau højt omkring Hi-Fi.

Hi-Fi som begreb er jo i øvrigt spået død mange gange gennem tiden, men det er fora/tråde som dette, der beviser at det lever i bedste velgående - det er bare ikke global "high-fashion" lige for øjeblikket.

Problemet er jo i virkeligheden, at rigtigt mange mennesker aldrig har HØRT hvad god hifi kan gøre for musikoplevelsen. For når folk først prøver det, er resten faktisk ikke så vanskeligt. Det har jeg set SÅ mange gange at jeg godt tør påstå, at sådan vil det også være også om 20 år og mere.

Dette leverer I en god del inspiration til.

Tilbage til din forespørgsel: Vi er udgået for DALI-CD-er, men jeg kan nok finde jer nogle DALI-shirts i en god kvalitet.

Spørgsmål: Hvor mange styk skal der til for at "gjengen" er klædt på? Og er vi i størrelserne medium-large i et mix, ellers venligst sig fra.

Jeg håber du kan acceptere, at vi derefter laver en pakke, som sendes via. vanlig leverance til butikken i Moss, hvor du kan afhente den.

PS: Det var min kollega Jakob, som var i Moss til et oplæg senest.

Mange hilsner
    Lars Worre

Managing director
    Direct tel : +45 96 72 11 45
    Mobile tel : +45 40 37 15 14
    Fax. No. : +45 98 55 19 40
    e-mail : lw@dali.dk

DALI
    Dali Allé 1
    DK-9610 Nørager
    Denmark
    DALI International - In admiration of music

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Hej Raymond

Jamen vi holder os normalt ude af fora på alle måder, ikke fordi vi har noget imod det, tvært imod, men fordi vi har valgt at lade dette liv køre frit. Desuden fordi vi reelt ikke har ressourcer til at følge ordentligt og seriøst med i det, som det "lille firma i en stor verden", vi nu er. For os er det enten - eller.

MEN .... vi vil heller ikke være firkantede m.h.t. at støtte jer lidt i det fine arbejde med at debattere Hi-Fi og ikke mindst DALI.

Det er jo, når alt kommer til alt, folk som jer der skal til for at holde det ikke-kommercielle informationsniveau højt omkring Hi-Fi.

Hi-Fi som begreb er jo i øvrigt spået død mange gange gennem tiden, men det er fora/tråde som dette, der beviser at det lever i bedste velgående - det er bare ikke global "high-fashion" lige for øjeblikket.

Problemet er jo i virkeligheden, at rigtigt mange mennesker aldrig har HØRT hvad god hifi kan gøre for musikoplevelsen. For når folk først prøver det, er resten faktisk ikke så vanskeligt. Det har jeg set SÅ mange gange at jeg godt tør påstå, at sådan vil det også være også om 20 år og mere.

Tilbage til din forespørgsel: Vi er udgået for DALI-CD-er, men jeg kan nok finde jer nogle DALI-shirts i en god kvalitet.

Spørgsmål: Hvor mange styk skal der til for at "gjengen" er klædt på? Og er vi i størrelserne medium-large i et mix, ellers venligst sig fra.

Jeg håber du kan acceptere, at vi derefter laver en pakke, som sendes via. vanlig leverance til butikken i Moss, hvor du kan afhente den.

Mange hilsner
    Lars Worre

Managing director

DALI
    Dali Allé 1
    DK-9610 Nørager
    Denmark
    Ikke værts dette Raymond

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej Raymond

Mange hilsner
    Lars Worre

Managing director

DALI
    Dali Allé 1
    DK-9610 Nørager
    Denmark
    Ikke ille dette Raymond

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele omhandlet at vi lager litt gratis reklame for Dali her, og siden vi skaffer dem så mange nye kunder så få litt igjen for det. Her er det bare snakk om noe simple reklameeffekter og slike ting. Vi har blitt tilbudt Dali tskjorter og hva sier dere til det, skriv i tråden om dere er int i en slik tskjorte og størrelse er dere snille. Dette er jo bare for moro, kjekt med en Dali trøye på messer og slikt.

Vi er jo Dali's Entusiaster.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender CD`n til deg i morgen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Sender CD`n til deg i morgen
    Tusen takk skal du ha Daniel, dem hadde visst ikke noen på lager hos Dali heller. Da vil jeg med det bare takke så mye for den nok engang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk skal du ha Daniel, dem hadde visst ikke noen på lager hos Dali heller. Da vil jeg med det bare takke så mye for den nok engang.
    Bare hyggelig. Jeg viste at de var tomme for dem i Danmark. Er bare å glede seg. Det er mange bra spor på den skiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom jeg akkurat hjem med et par splitter nye Lektor 8!

Hørte på de mot ikon 7, BW 683 og Ikon 6 og fant ut at dette var høyttaleren for meg. Så nå er jeg kun på jakt etter en passende effektforsterker som ikke koster skjorta å drive disse med

Holder jeg til å få en fin dali skjorte i medium nå? :P

Forresten: Hørte på dali skiva i butikken, er denne kun mulig å bestille eller vet noen om den ligger på original kvalitet på ymse nettsteder?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Da kom jeg akkurat hjem med et par splitter nye Lektor 8!

Hørte på de mot ikon 7, BW 683 og Ikon 6 og fant ut at dette var høyttaleren for meg. Så nå er jeg kun på jakt etter en passende effektforsterker som ikke koster skjorta å drive disse med

Holder jeg til å få en fin dali skjorte i medium nå? :P

Forresten: Hørte på dali skiva i butikken, er denne kun mulig å bestille eller vet noen om den ligger på original kvalitet på ymse nettsteder?
    Gratulerer med flotte høyttalere!!
    Hvilken farge har du??

Du, den der dali cden... hva er det egentlig på den? Har hørt noe snakk om den, men aldri sett eller hørt hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte fine. I stil med ps3, tv bord, og samsung flatskjerm. (og concept 1 bakhøyttalerene:P) Nå er det kun proson senteren i lys tre som skiller seg ut, men satser på at det antakeligvis blir en lector senter i svart inn her etter effektforsterker og +++ timer jobb..

Jeg hørte kun på en råfin damien rice sang i butikken, og kvaliteten på innspillinga var topp. Satset da litt på at det er flere fine sanger med bra kvalitet på cden

Side 115 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 615 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •