Dalis Entusiaster - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 11 av 743 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det er godt å høre!
    Jeg tror jeg har det ja. Nå er det bare et spørsmål om tid og penger, før ting kommer i hus. Gleder meg som en unge
    Håper det finnes forhandlere som kan ordne slik at man låner hjem en forsterker for å høre om det låter som man vil. Hvis ikke er jeg prisgitt å få høre i demorom og slikt før jeg kjøper. Ikon 8 er jeg veldig trygg på, men er spent på å høre forskjeller i lyd med ulike forsterkere.
    Hehehe har en følelse av at jeg har skaffet meg en potensielt dyr hobby!

Og forresten, mange takk for hjelpen så langt!
    Jeg ser du bor i Trøndelag, så da har du jo Tonart som ligger i Trondheim. Da kan du kanskje ta med høytalere dit for demo eller hva du enn gjør, de selger Parasound og Vincent. Har det meste de, bare elendig service når ting går i stykker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan ikon 8 passer sammen med Abrahamsen V2 eller V3+V4?

V2/V4 har 2*70W i 8Ohm.:?

Har virkelig lyst på disse høyttalerne når jeg får meg leilighet neste år:razz:

-genesis

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen lydsignatur er det i abrahamsen da? Om det heller mot en varm klang kan du fint bruke ikon 8. Ville prøvd den kombinasjonen med tiden, så kanskje det vil gi deg en super positiv overraskelse. Lykke til å kom tilbake med lytterfaringer og slik, kjekt at andre kan dele sine kombo resultater med oss andre her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Åssen lydsignatur er det i abrahamsen da? Om det heller mot en varm klang kan du fint bruke ikon 8. Ville prøvd den kombinasjonen med tiden, så kanskje det vil gi deg en super positiv overraskelse. Lykke til å kom tilbake med lytterfaringer og slik, kjekt at andre kan dele sine kombo resultater med oss andre her inne.
    På testen til lyd & bilde står dette:

"...Det var jo nettopp denne varme og «røraktige» klangen som var med på å gjøre Electrocompaniet kjent i sin tid."

og litt senere står det dette:

"..Derfor vil det nok glede mange Electro-fans at de nye Abrahamsen-produktene holder fast ved gamle idealer. Her finnes det først og fremst en skikkelig fyldig og fet bassgjengivelse som røsker tak i høyttalerne og får dem til å produsere dypbass-toner som man knapt hadde trodd de var i stand til."

Slik jeg tolker det så virker det som om V2 har en "varm klang" som du sier:smile:

Har du noen formening om jeg burde gå for integrert (V2) forsterker eller tror du det er mye å hente hvis jeg kjøper forforsterker og effektforsterker (V3 og V4)? (sorry ble litt off topicops: )

Selvfølgelig skal jeg komme tilbake med lyttererfaringer

Gleder meg allerede:-P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av genesis
    På testen til lyd & bilde står dette:

"...Det var jo nettopp denne varme og «røraktige» klangen som var med på å gjøre Electrocompaniet kjent i sin tid."

og litt senere står det dette:

"..Derfor vil det nok glede mange Electro-fans at de nye Abrahamsen-produktene holder fast ved gamle idealer. Her finnes det først og fremst en skikkelig fyldig og fet bassgjengivelse som røsker tak i høyttalerne og får dem til å produsere dypbass-toner som man knapt hadde trodd de var i stand til."

Slik jeg tolker det så virker det som om V2 har en "varm klang" som du sier:smile:

Har du noen formening om jeg burde gå for integrert (V2) forsterker eller tror du det er mye å hente hvis jeg kjøper forforsterker og effektforsterker (V3 og V4)? (sorry ble litt off topicops: )

Selvfølgelig skal jeg komme tilbake med lyttererfaringer

Gleder meg allerede:-P
    Jeg ville kanskje gått for en for og effekt del, er det jeg har erfaringer med. Er litt redd for en integrert kan bli litt i det svakeste laget, høytalern er lettdreven men den liker litt watt og dra på mens den skal jobbe optimalt. Til førstkommende helg så får jeg inn Parasound NC 2250 effektforsterker. Og det ser jeg veldig frem til, tragiske monsteret har tatt meg igjen.... Oppgraderingsdyret!

Du kan også prøve en parasound kombo som jeg skal ha, så regner jeg med du har trøkk nok til å få dansefoten i bevegelse. Men prøv litt forskjellig og se hva du liker best, er oftest det som er det beste valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg ville kanskje gått for en for og effekt del, er det jeg har erfaringer med. Er litt redd for en integrert kan bli litt i det svakeste laget, høytalern er lettdreven men den liker litt watt og dra på mens den skal jobbe optimalt. Til førstkommende helg så får jeg inn Parasound NC 2250 effektforsterker. Og det ser jeg veldig frem til, tragiske monsteret har tatt meg igjen.... Oppgraderingsdyret!

Du kan også prøve en parasound kombo som jeg skal ha, så regner jeg med du har trøkk nok til å få dansefoten i bevegelse. Men prøv litt forskjellig og se hva du liker best, er oftest det som er det beste valget.
    Jeg kan få abrahamsen ganske billig, så hadde egentlig vært greit å gått for v1,v3 og v4, men WOW den effektforsterkeren så rimelig heftig ut:grin:

Gleder meg til å høre tilbakemelding om den komboen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Parasound NC 2100 og Parasound NC 2250 i gang hjemme, dette spiller som bare pokker. Jeg har ikke turt å dra på mer enn på halv guffe, med den rette musikken spiller dette som hakka møkk. Aldri hørt noen Ikon høytalere jobbe som pokker som nå, men jeg savner litt bedre lyd i mellomtonen. Er en liten detalje som mangler der, men overlever nok... Dette spiller bedre enn forventet..... PS. Jeg har ikke Hi-Fi ører!

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja Roger, da ble banken min lykkelige eiere av et sett med Ikon 8. Valget for et godt anlegg som ikke gir kompromisser for 5.1 surround ble:

Ikon 8 fronter
    Ikon Vokal2 center
    Ikon w2 bak
    og selvfølgelig Ikon SUB i bunn

En 170x7 watts onkyo TS-RX606 reciver for å drive galskapen! Dette bør spille godt!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Ja ja Roger, da ble banken min lykkelige eiere av et sett med Ikon 8. Valget for et godt anlegg som ikke gir kompromisser for 5.1 surround ble:

Ikon 8 fronter
    Ikon Vokal2 center
    Ikon w2 bak
    og selvfølgelig Ikon SUB i bunn

En 170x7 watts onkyo TS-RX606 reciver for å drive galskapen! Dette bør spille godt!
    Jeg hadde ikon subben før jeg også, men gav opp surround håpet mitt og gikk tilbake fra skratch og endte opp med stereo. Det er i hvertfall et kjempe fint oppsett du har fått deg, og det samme var det jeg var ute etter også den gangen. Av forsterker hadde jeg en Denon 4306 og var grei til film, men til musikken syns jeg det manglet noe vesentlig... Trøkk på lavere volum, men så fort jeg gikk over til stereo så fikk jeg det jeg ønsket. Bunndrag..

Ikon settet har vunnet priser i what hifi for det beste surroundsettet i sin klasse, så dette er bare kjempe flotte varer som leverer. Jeg hadde subwoofer som sagt, og den dundret godt i mellomgulvet her. En del drønninger naboer og slikt fikk høre også, merket det når klagene kom....

Velkommen til klubben og del det du måtte ønske med oss.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk takk

Vet ikke om jeg hadde tenkt subben ved ren musikk avspilling, mener IKON 8 står seg selv uten sub. må lytte litt først!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte min til musikk også jeg da, så det funket fint det når jeg fikk den skikkelig kalibrert. Ville gjerne hatt en til for symetriens skyld, men nå er det stereo og det rocker enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan tror dere hegel h1 hadde spilt sammen med ikon 8??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel elektronikk synes jeg fortjener litt bedre høytalere egentlig, er jo mer på high end siden og da kanskje en mentor eller helicon. Jeg har ikke hørt noe Hegel pr i dag og vet bare at de er veldig natur nøytrale i lyden. Det er jo verdt å prøve, kom gjerne med en test om noen har mulighet til det.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla :P
    Ser at det er mange Dali frelste her..
    Jeg kjøpte meg Dali Ikon 8 i går, og nå sitter jeg bare å venter på at de kommer :P

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes dere Dali Ikon 8 og Denon jobber ilag? Har en Denon avr-3805 nå....planlegger å oppgradere etterhvert og vurderer denon receiver igjen, såfremt denon og ikon 8 jobber bra ilag.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Jeg kjøpte meg Dali Ikon 8 i går, og nå sitter jeg bare å venter på at de kommer :P
    Lucky you................ for noen lekre saker.........

Gratulerer med valget og kjøpet!

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

takk takk :P
    Høytalerane kommer neste torsdag :P
    Gler meg !!
    Skulle ha oppgradert forsterkeren da, men vanskelig å velge hvilken reciver som passer godt til høytalerane :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Vi er Dali Ikon frelste her inne vet du, men jeg vil som "klubbsjef" ønske deg riktig velkommen til klubben og håper du kan dele dine erfaringer med disse høytalerne. Og gratulerer nok engang med et godt kjøp, håper de virkelig gir deg det du ønsker av lyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hvordan synes dere Dali Ikon 8 og Denon jobber ilag? Har en Denon avr-3805 nå....planlegger å oppgradere etterhvert og vurderer denon receiver igjen, såfremt denon og ikon 8 jobber bra ilag.
    Jeg har brukt en 4306 og ikon 8 og synes det virket litt slapt til musikk, men til film funket det bedre. Men jeg vil absolutt anbefale en effekt som kan få dem til å leve litt for å si det slik. Det er mye der ute du kan prøve, pr i dag har jeg gått over til stereo med parasound oppsett. Det spiller veldig godt hos meg i hvertfall, er ikke den med mest erfaring her inne i dette faget men for meg er det godt nok. Det er ditt øre og dine visa kort så du bestemmer selv hva som du liker best. Håper å se noen erfaringer fra deg også, liker at dere deler det med oss her inne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Det er aldri for seint å kjøpe vet du, men det er pr dags dato ikke vært Ikon 8 for salg på brukten enda. Da må folk være fornøyd med kjøpet sitt, spar litt penger kamerat og join og del erfaringene med oss.

Side 11 av 743 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •