Dalis Entusiaster - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 109 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 14850
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Roger, er det ett dårlig tegn for oppsettet jeg har nå at jeg så å si ikke har bass på lavt volum?

Ikke noe å skryte av på bra volum heller

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Roger, er det ett dårlig tegn for oppsettet jeg har nå at jeg så å si ikke har bass på lavt volum?

Ikke noe å skryte av på bra volum heller
    Det er bare å si enkelt og greit at forsterkern er for svak, har sliti med det når jeg brukte receiver her og fikk dårlig resultat. Derfor aldri mer surround og musikk for meg i hvertfall, her går det på 2kanalern så lenge jeg orker.

Den er rett og slett for svak til å få liv i elementene, tro meg og jeg vet hva jeg snakker om. Du kan prøve noe annet som trøkker mere altså, som sagt så trenger du noen sterke watt som kan frese litt så du har en fin lyd hele veien.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er bare å si enkelt og greit at forsterkern er for svak, har sliti med det når jeg brukte receiver her og fikk dårlig resultat. Derfor aldri mer surround og musikk for meg i hvertfall, her går det på 2kanalern så lenge jeg orker.

Den er rett og slett for svak til å få liv i elementene, tro meg og jeg vet hva jeg snakker om. Du kan prøve noe annet som trøkker mere altså, som sagt så trenger du noen sterke watt som kan frese litt så du har en fin lyd hele veien.

Så her tror du ikke det kan dreie seg om høyttalere som ikke er spilt inn?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være noe med det også men det er bare å spille og se om det løsner noe i bunn på dem, er bare å kjøre på et moderat nivå med tung musikk så går det nok bra.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kan også være noe med det også men det er bare å spille og se om det løsner noe i bunn på dem, er bare å kjøre på et moderat nivå med tung musikk så går det nok bra.
    Ja men hvis jeg skal levere tilbake denonen kan jeg ikke vente for lenge. hmm.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg allverden av erfaring, men jeg har hørt stor forskjell på ulike forsterkere selv om høyttalerene ikke er spilt inn ordentlig. Mine nye har løsnet enda litt etter at jeg har brukt dem nå borti 100timer. Spiller stort sett hele tiden, og lar dem stå å surre når jeg er ute

Ser du skriver at du har hardt gulv... Er det betong eller parkett det er snakk om?? Jeg har parkett her og merket vanvittig forskjell på å få inn et tykt teppe. I tillegg har jeg et par sofaer som er store og myke, som virker positivt inn på lydbildet Har du prøvd noen tiltak der?? og en annen ting. Der du sitter å lytter, hvordan er lyden der i forhold til litt lenger bak eller litt lenger foran i rommet?
    Her har jeg et fantastisk lydbilde ganske nærme bakvegg. Går jeg 1/3 ut i rommet blir det litt tammere med tanke på trøkk, og går jeg enda litt nærmere ht kommer det tilbake.
    Hehe, jeg er ikke så avansert at jeg driver med dB-måler og kurver og greier, men har eksperimentert litt med plassering på både ht, møbler og lytteposisjon
    Har du gjort noen erfaringer der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    æsj, er ikke såå lnege siden jeg smurte opp en Ikon vocal 2 i stua, ble kjøpt som en av de siste på lager før prisoppgang. Men, her hadde jeg jo fått bakhøyttalere også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest testen mange ganger=)

Men det er så mye merkelig. På klubbe igår slo basserne som bare pokker med Denonen, men ikke her.
    Dette er jo svaret på problemet ditt: ROMMET! evt. plassering

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Nå har ikke jeg allverden av erfaring, men jeg har hørt stor forskjell på ulike forsterkere selv om høyttalerene ikke er spilt inn ordentlig. Mine nye har løsnet enda litt etter at jeg har brukt dem nå borti 100timer. Spiller stort sett hele tiden, og lar dem stå å surre når jeg er ute

Ser du skriver at du har hardt gulv... Er det betong eller parkett det er snakk om?? Jeg har parkett her og merket vanvittig forskjell på å få inn et tykt teppe. I tillegg har jeg et par sofaer som er store og myke, som virker positivt inn på lydbildet Har du prøvd noen tiltak der?? og en annen ting. Der du sitter å lytter, hvordan er lyden der i forhold til litt lenger bak eller litt lenger foran i rommet?
    Her har jeg et fantastisk lydbilde ganske nærme bakvegg. Går jeg 1/3 ut i rommet blir det litt tammere med tanke på trøkk, og går jeg enda litt nærmere ht kommer det tilbake.
    Hehe, jeg er ikke så avansert at jeg driver med dB-måler og kurver og greier, men har eksperimentert litt med plassering på både ht, møbler og lytteposisjon
    Har du gjort noen erfaringer der?
    Kan jo begynne med å si at faktisk idag tok jeg den endelige avgjørelsen på forsterker. Etter å ha testet Denon PMA-1500AE med en Denon cd spiller hjemme i to dager bestemte jeg meg for å levere den tilbake.

Den spilte vannvittig pent, men litt kjedelig og lite morsom, hvert fall i oppsett med Concept 8. Masete i toppen og litt tam i bunn, akkurat som forventet egentlig. Det er ingen tvil om at denne Denonen er ett kvalitetsprodukt, men funka ikke helt med C8 for meg, bortsett fra at den låt pent da.

Jeg må ha litt mer morofaktor føler jeg, og jeg havnet til slutt på Nad C372 og Nad C545 cd spiller. Ja, jeg ofrer kanskje litt pen lyd for mer dynamikk og trøkk, men det får så være akkurat nå. Behageligere diskant hadde Naden også. Jeg skulle GJERNE hatt alt, men det tillater ikke budsjettet. Får heller spare til oppgraderinger. Har mye å gjøre ikveld så jeg får ikke begynt å teste Naden ordentlig før i morgen. Skal gi rapport.

Gulvet her er sponplater med belegg. Ei lita kjellerleilighet dette her. Veggene er panel så de er heller ikke optimale.

Men nå blir neste innkjøp høyttalerputer fra Hi-Fi klubben så ikke høyttalerne står rett på gulvet. Pluss at oppgraderingssyken har tatt meg:-D Jeg hørte Lektor 8 på klubben å den sparket fra seg. Den kan bli neste mål nå, og kanskje ett steg videre mot Ikon 8:-D

Men ang Ikon 8 tror jeg ikke den vil jobbe så godt i dette rommet da den krever mye plass. Det gjør også Lektor 8, men den er nesten på lik størrelse med Concept 8, men låter bedre.

Jeg også tror det kunne blitt som natt og dag å fått dette oppsettet mitt inn i ett annet rom, men det er ikke bare bare å flytte heller når man trives og har det bra der man er, "bare" på grunn av ett anlegg. Hehe. Men skal jobbe hardt fremover med å få det beste ut av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo begynne med å si at faktisk idag tok jeg den endelige avgjørelsen på forsterker. Etter å ha testet Denon PMA-1500AE med en Denon cd spiller hjemme i to dager bestemte jeg meg for å levere den tilbake.

Den spilte vannvittig pent, men litt kjedelig og lite morsom, hvert fall i oppsett med Concept 8. Masete i toppen og litt tam i bunn, akkurat som forventet egentlig. Det er ingen tvil om at denne Denonen er ett kvalitetsprodukt, men funka ikke helt med C8 for meg, bortsett fra at den låt pent da.

Jeg må ha litt mer morofaktor føler jeg, og jeg havnet til slutt på Nad C372 og Nad C545 cd spiller. Ja, jeg ofrer kanskje litt pen lyd for mer dynamikk og trøkk, men det får så være akkurat nå. Behageligere diskant hadde Naden også. Jeg skulle GJERNE hatt alt, men det tillater ikke budsjettet. Får heller spare til oppgraderinger. Har mye å gjøre ikveld så jeg får ikke begynt å teste Naden ordentlig før i morgen. Skal gi rapport.

Gulvet her er sponplater med belegg. Ei lita kjellerleilighet dette her. Veggene er panel så de er heller ikke optimale.

Men nå blir neste innkjøp høyttalerputer fra Hi-Fi klubben så ikke høyttalerne står rett på gulvet. Pluss at oppgraderingssyken har tatt meg:-D Jeg hørte Lektor 8 på klubben å den sparket fra seg. Den kan bli neste mål nå, og kanskje ett steg videre mot Ikon 8:-D

Men ang Ikon 8 tror jeg ikke den vil jobbe så godt i dette rommet da den krever mye plass. Det gjør også Lektor 8, men den er nesten på lik størrelse med Concept 8, men låter bedre.

Jeg også tror det kunne blitt som natt og dag å fått dette oppsettet mitt inn i ett annet rom, men det er ikke bare bare å flytte heller når man trives og har det bra der man er, "bare" på grunn av ett anlegg. Hehe. Men skal jobbe hardt fremover med å få det beste ut av dette.
    Riktig! Håper du har endt opp med noe som duger bra, og bedre etterhvert med litt justering og greier.
    Kan godt være Nad passer bra på consept 8, og det viktigste er jo at du blir fornøyd selv. Virker som du har gjort en del erfaringer med tanke på rom hjemme mot demo i butikk.

hehe, det gjelder egentlig nesten på alle budsjetter! Man får aldri et perfekt oppsett tror jeg... Det finnes nesten alltid noe bedre og dyrere. Virker som du har rett innstilling hvertfall

Kan du gjøre noen ting med rommet da? henge opp noe demping på veggene, eller flytte på noen møbler eller noe? Er rommet mange kvadrat forresten?
    Lektor er nok et hakk opp ja. Har aldri hørt dem, men hva syns du er forskjellen i forhold til conseptene dine?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt misfornøyd med rommet her i det siste også. Men så fikk jeg en fin liten Yamaha med en sinnsyk romkorreksjon som fikset de meste. Yamaha RX-V3900 sin YPAO gruser Audyssey på min gamle 2807. Jeg trodde ikke 2 forskjellige typer romkorreksjon skulle få så forskjellig resultat. Audyssey fikk jeg aldri skikkelig til, både her og i mitt forrige hjem men YPAO fungerer som en drøm. 8)

Så rommet har mye å si, men kan "fikses" via romkorreksjon, så lenge den fungerer skikkelig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har alt å si det gitt og det er helt klart, hjelper ikke å bytte utstyr heletiden. Når ting smeller godt på et sted, så kommer man hjem så funker det ikke det heletatt. Det jo litt tragisk da for å si det sånn, men godt at receivern funker fint hos deg. Grattis nok engang med et veldig godt kjøp, vært moro å sett disse receiverne i drift engang. Husker bare mine Denon og de ga ikke akkurat det jeg hadde lyst på. Merkelig...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Var litt misfornøyd med rommet her i det siste også. Men så fikk jeg en fin liten Yamaha med en sinnsyk romkorreksjon som fikset de meste. Yamaha RX-V3900 sin YPAO gruser Audyssey på min gamle 2807. Jeg trodde ikke 2 forskjellige typer romkorreksjon skulle få så forskjellig resultat. Audyssey fikk jeg aldri skikkelig til, både her og i mitt forrige hjem men YPAO fungerer som en drøm. 8)

Så rommet har mye å si, men kan "fikses" via romkorreksjon, så lenge den fungerer skikkelig.
    Håper da inderlig at YPAO på din 3900 gruser Audyssey på 2807. Tipper Audyssey XT på 3808 er i samme bane som YPAO på 3900.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo svaret på problemet ditt: ROMMET! evt. plassering
    Helt enig, har nevnt dette tidligere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg har ett vanskelig rom, og jeg tviler ikke ett sekund på at de to surroundreceiverne jeg har hatt her pluss denon forsterkeren er skikkelig kvalitets forsterkere, men ble litt frustrerende her.

Hadde jeg hatt ett bedre rom hadde jeg nok aldri nedgradert til stereo, men det passer bedre her.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Håper da inderlig at YPAO på din 3900 gruser Audyssey på 2807. Tipper Audyssey XT på 3808 er i samme bane som YPAO på 3900.
    Den GRUSER den ja. Kjørte ny runde med mic etter skissen din. Det ble knallbra! Nå har jeg det jeg kaller "herlig dynamikk" 8)

men det jeg liker best er at man kan se film på lavt/moderat volum og fortsatt er det trøkk. Det liker jeg. Kan ikke plage naboene hver kveld...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den GRUSER den ja. Kjørte ny runde med mic etter skissen din. Det ble knallbra! Nå har jeg det jeg kaller "herlig dynamikk" 8)

men det jeg liker best er at man kan se film på lavt/moderat volum og fortsatt er det trøkk. Det liker jeg. Kan ikke plage naboene hver kveld...
    Samme her, dynamikken blir liksom ikke borte ved lave volum.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maw: Hyggelig at du er fornøyd med din Yamaha. Låter sikkert heftig sammen med høyttalerne dine.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Var ikke meninga å stjele diskusjonen rundt problemet ditt...

Siden du har liverpool logo, så sier jeg bare: HOHO! 1-1 mot wigan??? Hohoho!

er ikke noe tvil om hvem som blir seriemestre i år...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Var ikke meninga å stjele diskusjonen rundt problemet ditt...

Siden du har liverpool logo, så sier jeg bare: HOHO! 1-1 mot wigan??? Hohoho!
    De ryker alltid på en smell. Blir de seriemestere i år?????????? NEI, nok en gang :lol:

Side 109 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •