Dalis Entusiaster - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 106 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 606 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Trekker mellomtonen seg litt tilbake i lydbildet liksom?

Liker at den kommer tydelig fram jeg da=)
    Det er klart nok i mine ører og flere andre kamerater jeg har gitt en demo til, de spiller veldig bra så det er ikke noen tvil om det. Er jo flere her inne på forumet som er veldig fornøyd med sine kjøp av Ikon 8, så det må være noe godt med disse høytalerne som får folk til å si det.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er klart nok i mine ører og flere andre kamerater jeg har gitt en demo til, de spiller veldig bra så det er ikke noen tvil om det. Er jo flere her inne på forumet som er veldig fornøyd med sine kjøp av Ikon 8, så det må være noe godt med disse høytalerne som får folk til å si det.

Ja klart=) Og med elektronikken du har så er det nok bra. Noen annen høyttaler du drømmer om eller?:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja klart=) Og med elektronikken du har så er det nok bra. Noen annen høyttaler du drømmer om eller?:-D
    Har jo likt Mentor 8 da men, den er jo så forbanna dyr blitt så den er helt utelukket. Det er alltid noe men jeg står stille en stund til nå, vet egentlig ikke hva det skulle ha vært. Bytter jeg høytalere så må jeg bytte elektronikk, da blir det så forbanna dyrt igjen så dette får holde en liten stund. Er ikke så besatt av lyd som mange andre her inne, jeg har ikke super ører så det er greit det også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo likt Mentor 8 da men, den er jo så forbanna dyr blitt så den er helt utelukket. Det er alltid noe men jeg står stille en stund til nå, vet egentlig ikke hva det skulle ha vært. Bytter jeg høytalere så må jeg bytte elektronikk, da blir det så forbanna dyrt igjen så dette får holde en liten stund. Er ikke så besatt av lyd som mange andre her inne, jeg har ikke super ører så det er greit det også.
    Nei hvorfor bytte når man er fornøyd egentlig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvorfor bytte når man er fornøyd egentlig?
    Ikke sant, jeg har rett og slett ikke råd til å leke millionær så jeg tærer på fornuften og sier meg fornøyd med dette oppsettet så langt.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primare + Dali Mentor 6= sant?

Har drevet og tenkt på hva jeg skal matche min nye Primare Pre30/31.2 med.Disse låter varmt med masse detaljer og har en stram men dyp bass som ikke er for tørr men som har en god klang(den blir ikke kvalt med andre ord).Mellomtonen er varm og klar og gir stemmer en prakt som er herlig og høre på.Toppen blir aldri hard før man skrur opp himmelhøyt og er deilig oppløst.

Patosene jeg eier nå er nesten litt pløsete med Primare komboen,men merkes best på rock.Tror kanksje Mentor6 kan føre ny og bedre energi,høyere oppløsthet i toppen og litt oppstramming fra mellombassen og ned inn i anlegget nå.Hva tror dere?

Har alltid likt Dali jeg og eide for en tid tilbake Suite 2.8 med nesten bare positive minner,så tenkte kanksje låne et par Mentor 6 hjem å lytte litt.Kan dette bli bra?

er det noen som har hørt denne komboen,eller som kan gi noen synspunkter her så er jeg takknemlig for det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Har drevet og tenkt på hva jeg skal matche min nye Primare Pre30/31.2 med.Disse låter varmt med masse detaljer og har en stram men dyp bass som ikke er for tørr men som har en god klang(den blir ikke kvalt med andre ord).Mellomtonen er varm og klar og gir stemmer en prakt som er herlig og høre på.Toppen blir aldri hard før man skrur opp himmelhøyt og er deilig oppløst.

Patosene jeg eier nå er nesten litt pløsete med Primare komboen,men merkes best på rock.Tror kanksje Mentor6 kan føre ny og bedre energi,høyere oppløsthet i toppen og litt oppstramming fra mellombassen og ned inn i anlegget nå.Hva tror dere?

Har alltid likt Dali jeg og eide for en tid tilbake Suite 2.8 med nesten bare positive minner,så tenkte kanksje låne et par Mentor 6 hjem å lytte litt.Kan dette bli bra?

er det noen som har hørt denne komboen,eller som kan gi noen synspunkter her så er jeg takknemlig for det
    Dette er en ukjent kombo for meg men jeg vet med det at Primare leverer konge produkter, så jeg vet ikke helt åssen de er lydmessig. Er nesten ikke noe annet å gjøre enn å prøve med noen Mentor høytalere, aldri vært borti denne komboen før så. Mentor ligger på den varme siden de også, så dette kan jo bli bra dette hvis ikke Primaren for lys i toppen. Beste er å få testa ut altså, kanskje dette byr på en skikkelig god overraskelse.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant, jeg har rett og slett ikke råd til å leke millionær så jeg tærer på fornuften og sier meg fornøyd med dette oppsettet så langt.
    Jeg er litt bitt av stereobasillen nå=)

Blir nok stereo en lang tid fremover og håper å finne frem til den deilige lyden jeg ønsker meg=)

Ikke for lys, ikke for mørk, men en vidunderlig mellomting med klar, fin lyd og punch=)

Jeg gir ikke opp=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre her som har koblet (-) fra høytaler på (+) på forsterker og fått mye bedre bass på Ikon 8? I såfall vet dere om mellomtone/diskant er koblet på samme måte, eller "standard" + på +. lurer da siden jeg bi-amper!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport fra demo:

Førsteinntrykk fra C372:

Litt "muddy" for meg. Ville ha frem klarere toner. Bassen var noe merkelig også. Slo ikke noe kult.

Gikk over til å teste Denon PMA-1500AE.

Hmm....stereoverden er merkelig. Denon har langt ifra samme kraft som C372, men den slo mye kulere i bassen, og ganske kraftig til tider også. Litt hissig i toppen, men spilte pent.

Etter mye tenking og testing i 2,5 time nappet jeg med meg Denonen og en Denon cd spiller som jeg skal teste hjemme. Den er nå koblet opp og blir testet grundig i morgen.

GUD, LA DET FALLE I SMAK HJEMME!!! JEG FORTJENER DET NÅ OM JEG SKAL SI DET SELV ETTER 6 MÅNEDER MED DRIT!!!
    Interessant at du ikke syns Nad var noe særlig stas du heller. Veldig lite trøkk i de rimelige modellene hvertfall! Jeg syns det er rart at klubben alltid anbefaler Nad på consept og ikon serien. Det matcher overhode ikke i mine ører hvertfall Master serie er noe annet, men det er jo også prisen...

Spent på hvordan du syns det låter med din nye Denon! Har jo Denon reciever selv, og kjører den bi-ampet nå med overraskende bra resultat. Syns det er mye mer fyldig enn ryktet skal tilsi, og mellomtone og diskant er kjempefint og oppløst! Masse detaljer og klare toner uten å bli noe som helst skrikete.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt bitt av stereobasillen nå=)

Blir nok stereo en lang tid fremover og håper å finne frem til den deilige lyden jeg ønsker meg=)

Ikke for lys, ikke for mørk, men en vidunderlig mellomting med klar, fin lyd og punch=)

Jeg gir ikke opp=)
    Kunne du tenke deg å prøve Denon PMA-2000AE? Betraktelig dyrere forsterker dog, men kansje verdt en prøvelytt?
    H/K 980 er kansje noe å prøve også? Ikke like dyrt...
    Forsterkere | Stereo | Soundgarden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sliter litt med matchingen hos klubben med saker og ting, synes det blir litt overkill å bruke M series på en Concept feks. Den passer jo litt mer til noen dyrere modeller, men det er jo smak og behag. Finn noe som suger litt strøm fra nettet, man trenger det for å få liv i dem.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig god pris og her er muligheten får å bygge ut til et Ikon sett helt mulig, bra pris og topp høytalere som er flotters.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere om Ikon 7?

Har funnet noen billige brukte og har lyst til å gi hjemmekinoen et stort løft fra mine proson reality. (synes concept 1 høyttalerene låt så fint i forhold til de gamle, og nå føler jeg litt for dali foran og. :P )

Anlegget ellers er: Proson center, CW 12 S sub og denon 2807.

Vil denne forsterkeren bli alt for svak for daliene? Blir det det frontsettet så har jeg ikke råd til mer oppgradering på en GOD stund....

Ellers skal de brukes til hjemmekino, og musikk som går fra alt fra rock og pop til rolige instrumentale låter. Gjerne med litt høy lyd..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er skyvet i bassen jeg hørte på klubben? ****!!!!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er skyvet i bassen jeg hørte på klubben? ****!!!!!!
    Jobbe med plassering og demping da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Kunne du tenke deg å prøve Denon PMA-2000AE? Betraktelig dyrere forsterker dog, men kansje verdt en prøvelytt?
    H/K 980 er kansje noe å prøve også? Ikke like dyrt...
    Forsterkere | Stereo | Soundgarden
    Den blir altfor dyr. Men tror jeg tvinges til å bytte høyttalere også jeg altså. Jeg trenger noe mer brutalt enn C8. Ikke Cerwin-opplegg, men noe som TRYKKER og spiller litt utagerende.

Hørte litt på Lektor 8 på klubben. Mer trøkk enn C8.

SKRIK UT OM TIPS. Trenger det=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jobbe med plassering og demping da.
    Når du sier demping, hva mener du da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier demping, hva mener du da?
    Førsterefleksjon, se bildene på min profil ang demping av frontene.

Side 106 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 606 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •