Dalis Entusiaster - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 105 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 605 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det snart klart for Marillion konsert, det blir veldig moro å oppleve dette fantastiske bandet.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo i morgen=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter vi på en repotasje derfra?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble mine kabler solgt til en hyggelig herre fra Skien, godt at andre har glede av mine produkter også. De er i hvertfall solgt og alt er bra med det, vil tro det meste er i boks her nå utenom noen småting som skal inn i hus med tid og stunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da ble mine kabler solgt til en hyggelig herre fra Skien, godt at andre har glede av mine produkter også. De er i hvertfall solgt og alt er bra med det, vil tro det meste er i boks her nå utenom noen småting som skal inn i hus med tid og stunder.
    Er bra når slike handler går i boks. Har solgt høyttalere i det siste jeg og, med en fornøyd ny eier.
    Dvd spillern jeg kjøpte av deg fungerer ypperlig også! Veldig fornøyd, og det ser pent ut med matchende komponenter

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Demo i morgen=)
    Venter spent på dine inntrykk!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Er bra når slike handler går i boks. Har solgt høyttalere i det siste jeg og, med en fornøyd ny eier.
    Dvd spillern jeg kjøpte av deg fungerer ypperlig også! Veldig fornøyd, og det ser pent ut med matchende komponenter
    Det er godt å høre at du er virkelig fornøyd med spillern, er en meget god spiller i budsjettklassen det der. I følge Whathifi så er det den beste i den klassen, så det er jo ingenting som er bedre enn det. Jeg synes det er like greit å selge ting man ikke bruker, så lenge man selv blir fornøyd med salget så er det ikke noe problem. De gikk fortere unna enn antatt så det er jo toppers.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre at du er virkelig fornøyd med spillern, er en meget god spiller i budsjettklassen det der. I følge Whathifi så er det den beste i den klassen, så det er jo ingenting som er bedre enn det. Jeg synes det er like greit å selge ting man ikke bruker, så lenge man selv blir fornøyd med salget så er det ikke noe problem. De gikk fortere unna enn antatt så det er jo toppers.
    Ja jeg syns den funker fint til både film og musikk. Er et godt løft fra de gamle som stod her! Blir nok oppgraderinger på den fronten også, men ikke før i høst. Begynner å bli bra her nå med tanke på studenttilværelsen
    Javisst, er best å selge unna. Det er alltid noen som har lyst på noen greie bruktkjøp.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport fra demo:

Førsteinntrykk fra C372:

Litt "muddy" for meg. Ville ha frem klarere toner. Bassen var noe merkelig også. Slo ikke noe kult.

Gikk over til å teste Denon PMA-1500AE.

Hmm....stereoverden er merkelig. Denon har langt ifra samme kraft som C372, men den slo mye kulere i bassen, og ganske kraftig til tider også. Litt hissig i toppen, men spilte pent.

Etter mye tenking og testing i 2,5 time nappet jeg med meg Denonen og en Denon cd spiller som jeg skal teste hjemme. Den er nå koblet opp og blir testet grundig i morgen.

GUD, LA DET FALLE I SMAK HJEMME!!! JEG FORTJENER DET NÅ OM JEG SKAL SI DET SELV ETTER 6 MÅNEDER MED DRIT!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport fra demo:

Førsteinntrykk fra C372:

Litt "muddy" for meg. Ville ha frem klarere toner. Bassen var noe merkelig også. Slo ikke noe kult.

Gikk over til å teste Denon PMA-1500AE.

Hmm....stereoverden er merkelig. Denon har langt ifra samme kraft som C372, men den slo mye kulere i bassen, og ganske kraftig til tider også. Litt hissig i toppen, men spilte pent.

Etter mye tenking og testing i 2,5 time nappet jeg med meg Denonen og en Denon cd spiller som jeg skal teste hjemme. Den er nå koblet opp og blir testet grundig i morgen.

GUD, LA DET FALLE I SMAK HJEMME!!! JEG FORTJENER DET NÅ OM JEG SKAL SI DET SELV ETTER 6 MÅNEDER MED DRIT!!!
    La oss får en komplett lytteerfaring i morgen? Det er kjedelig at ting som ikke matcher med ting og tang. Jeg synes ikke noe spes om NAD, de leverer ikke det som står på dem når det kommer til de vanlige utgaven. Det kan hende watten stemmer mer på M serien, kanskje jeg tar feil men synes de kan virke slappe etter det du sier her. Det kan være mye rart som kan falle inn her, rom og akustikk sier mye det også. Vi venter på en grundig omtale her nå

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss får en komplett lytteerfaring i morgen? Det er kjedelig at ting som ikke matcher med ting og tang. Jeg synes ikke noe spes om NAD, de leverer ikke det som står på dem når det kommer til de vanlige utgaven. Det kan hende watten stemmer mer på M serien, kanskje jeg tar feil men synes de kan virke slappe etter det du sier her. Det kan være mye rart som kan falle inn her, rom og akustikk sier mye det også. Vi venter på en grundig omtale her nå
    Hehe, grundig rapport kommer i morgen kveld. Men for å ta Naden da som jeg kun hørte på klubben å ikke tok med hjem.

For å få den diskanten jeg ønsket måtte jeg skru treble knappen på max. Litt skuffa der, håpet den var litt mer oppløst og klar. Den var behagelig, men ikke så klar som jeg ønsket.

Reagerte også merkelig på bassen. Hvor var den? Den SLO liksom ikke. Der var Denonen (og fetteren min som var med mente akkurat det samme) mye tøffere. Den slo gromt på en måte jeg likte.

Litt snodig det der med Naden og bassen.

I morgen blir det mye testing av Denonen, så får vi se. Det er vel ikke av de beste matchene på papiret dette jeg sitter med nå, men ørene til hver enkelt teller mest. Jeg fulgte hjertet. Den låt pent og slagkraftig på klubben. Håper den gjør det hjemme også.

Den har "bare" 2 * 70 watt i 8 ohm men er ikke 70 sterke watt bedre enn 150 dårlige? Effekten dobles forresten i 4 ohm. Dette vitner om en strømsterk forsterker?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en liten lytt på Lektor 8 også. En mer slagkraftig høyttaler enn Concept 8=) Og penere design=)

Hørte bitte litt på Ikon 8 også når den sto på der. Hørte for lite til å uttale meg, men den slo=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvert fall lært idag at man skal følge ørene, ikke tester.

Kan godt hende det blir jeg beholder Denonen. Andre kan hende synes denne og Concept 8 låter dårlig, men jeg følger ørene mine. Det er så inviduelt hva folk liker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, grundig rapport kommer i morgen kveld. Men for å ta Naden da som jeg kun hørte på klubben å ikke tok med hjem.

For å få den diskanten jeg ønsket måtte jeg skru treble knappen på max. Litt skuffa der, håpet den var litt mer oppløst og klar. Den var behagelig, men ikke så klar som jeg ønsket.

Reagerte også merkelig på bassen. Hvor var den? Den SLO liksom ikke. Der var Denonen (og fetteren min som var med mente akkurat det samme) mye tøffere. Den slo gromt på en måte jeg likte.

Litt snodig det der med Naden og bassen.

I morgen blir det mye testing av Denonen, så får vi se. Det er vel ikke av de beste matchene på papiret dette jeg sitter med nå, men ørene til hver enkelt teller mest. Jeg fulgte hjertet. Den låt pent og slagkraftig på klubben. Håper den gjør det hjemme også.

Den har "bare" 2 * 70 watt i 8 ohm men er ikke 70 sterke watt bedre enn 150 dårlige? Effekten dobles forresten i 4 ohm. Dette vitner om en strømsterk forsterker?
    Da kommer det opp igjen at Klubben har lite som matcher høytalerne sine, det er jo veldig kjedelig at man ikke få hørt hva de kan levere. Du kunne kanskje prøvd noe fra Cambridge isteden? Det kunne kanskje vært en bedre match, hvem vet og mye har med rom og akustikk. Vil tro den er noe strømsterk for den har blitt anbefalt til Dali Ikon 6, men om ikke Denon funker kan du heller teste ut noe fra Cambridge da.

Hva anbefalte de deg sånn ellers? De kan umulig ikke anbefale en NAD som verken slår i bassen eller gir noen form for musikalsk glede. NAD er jo heller jo litt mer over på den mørkere klangen da, men den skal vel ikke være helt skult for lydfinesser for det?

Vi får se frem til hva som blir det endelige resultatet her.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også pent innse at jeg ikke får den lyden jeg ønsker uten å ha masse penger. Drømmen er å sitte med noe kompromissløst, det er det jeg vil ha, men det er dyrt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvert fall lært idag at man skal følge ørene, ikke tester.

Kan godt hende det blir jeg beholder Denonen. Andre kan hende synes denne og Concept 8 låter dårlig, men jeg følger ørene mine. Det er så inviduelt hva folk liker.
    Du skal bruke hva du liker best, hvis den faller i smak hos deg så skal du seff bruke den. Det har med det å teste litt selv og gjøre deg opp en mening med det, ender opp som regel med noe annet enn det du hadde forestillt deg. Når produktet virker kjedelig og lite givende på musikk er det bare å styre unna, det skal ikke være så vanskelig å matche ting. Ta en research hva du selv ønsker og en overkommelig prisklasse, så miks signaturer utifra det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det opp igjen at Klubben har lite som matcher høytalerne sine, det er jo veldig kjedelig at man ikke få hørt hva de kan levere. Du kunne kanskje prøvd noe fra Cambridge isteden? Det kunne kanskje vært en bedre match, hvem vet og mye har med rom og akustikk. Vil tro den er noe strømsterk for den har blitt anbefalt til Dali Ikon 6, men om ikke Denon funker kan du heller teste ut noe fra Cambridge da.

Hva anbefalte de deg sånn ellers? De kan umulig ikke anbefale en NAD som verken slår i bassen eller gir noen form for musikalsk glede. NAD er jo heller jo litt mer over på den mørkere klangen da, men den skal vel ikke være helt skult for lydfinesser for det?

Vi får se frem til hva som blir det endelige resultatet her.
    Altså, det var jo bass der, men den var så anonym i mine ører.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, det var jo bass der, men den var så anonym i mine ører.
    Jeg sleit med den anonyme bassen selv når jeg brukte receiver, men trikset er rett og slett en effekt som suger litt strøm. Er veldig fornøyd med lyden jeg har her nå, kan spille relativt lavt samt kjenne at bassen slår litt og det blir hardere jo mer jeg drar på. Det har jo de som bor over meg for erfart et par ganger for mye, speller så det rister i det som er der en sjelden gang. Dette funker utmerket hos meg, vet at Ikon har litt tilbakeholden mellomtone men det plager meg ikke. Det skal ikke låte krystallklart på rock n roll.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sleit med den anonyme bassen selv når jeg brukte receiver, men trikset er rett og slett en effekt som suger litt strøm. Er veldig fornøyd med lyden jeg har her nå, kan spille relativt lavt samt kjenne at bassen slår litt og det blir hardere jo mer jeg drar på. Det har jo de som bor over meg for erfart et par ganger for mye, speller så det rister i det som er der en sjelden gang. Dette funker utmerket hos meg, vet at Ikon har litt tilbakeholden mellomtone men det plager meg ikke. Det skal ikke låte krystallklart på rock n roll.
    Trekker mellomtonen seg litt tilbake i lydbildet liksom?

Liker at den kommer tydelig fram jeg da=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode inntrykk av Denon når det gjelder å spille klart i hvert fall=) Og den trykte overraskende bra på klubben også.

Side 105 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 605 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •