Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke greie på rør, men de smårørene som er med har lite skrift på seg, ser ut som mye er slitt bort. Antar det er gamle brukte NOS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og kjøpt den russiske. De små rørene kom også i harmonix bokser.. Kan sjekke nr på de..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til reparasjon

Har nettopp anskaffet Music Angel XD-800 (Mk.III) fra Hong Kong. Forsterkeren låt aldeles nydelig inntil den sviktet i den ene kanalen. Kan ikke reparere selv og trenger defor raskt hjelp! Noen der som kan eller vet om noen som kan?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

music angel xd-800 mk111.

Til Kjell B.! Har en Music Curve forsterker med dobbelt så mange kt88 rør i forhold til MA forsterkeren .Er MA mye bedre lydmessig med mere åpenhet,varme,dynamikk osv.enn Music Curve . Har du noengang testet og hørt dette ? mvh.Erling.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Curve har en overfladisk likhet med Music Angel, men med de tradisjonelle moderne komponentene som nok gir en helt annen lyd enn Music Angel, den er spesiell.

Har ikke hørt den, og det ville jeg nok uansett ikke prioritere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Kjell B. Mener du virkelig at MA forsterkeren kan konkurere med-og kanskje er bedre -enn rørforsterkere/ forsterkere til kr.50.000. -lydmessig ? Er den virkelig i en slik klasse altså .Det kan jeg ikke forstå . Så man vil nesten få et sjokk når man hører på MA forsterkerens musikalitet ? mvh.Erling.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvalross
    Til Kjell B. Mener du virkelig at MA forsterkeren kan konkurere med-og kanskje er bedre -enn rørforsterkere/ forsterkere til kr.50.000. -lydmessig ? Er den virkelig i en slik klasse altså .Det kan jeg ikke forstå . Så man vil nesten få et sjokk når man hører på MA forsterkerens musikalitet ? mvh.Erling.

Så e det på an igjen...
    på an igjen....
    på an igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvalross

Du får bare prøve en vet du. Uansett har du 45000 kr igjen til den dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Zesnok ! Har jeg skrevet innlegg til deg ? Du må slutte å snoke og bry deg med noe du ikke har noe med . :lol: :lol: :lol: mvh.Erling.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan denne: Music Angel XD-800 (Mk.III) Vil bli på mine rf-62 kontra emotiva i samme prisklasse? Brukes egentlig til alt av musikk (men går mye til trance ol.) og vet ikke helt hvordan rør er til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audun1
    Har nettopp anskaffet Music Angel XD-800 (Mk.III) fra Hong Kong. Forsterkeren låt aldeles nydelig inntil den sviktet i den ene kanalen. Kan ikke reparere selv og trenger defor raskt hjelp! Noen der som kan eller vet om noen som kan?
    Er en del tips til feilsøking i denne tråden, har du lest den? For eksempel skifte rørplassering (er da feilen fortsatt i samme kanal?) og gå over kontaktene i rørbrønnene (ta rør opp og ned, eventuelt bruk kontaktspray).

Men jeg er langt ifra noen ekspert, da jeg fikk problemer med min, kjøpte jeg en ny MA til bruk mens den var på service.

Hvis du tilslutt sender den til reparasjon, er det vel best å kontakte et mest mulig lokal radio/tv-serviceverksted...?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den eine kanalen konka heilt, så må vel i tilfelle begge effektrøra, eller begge signalrøra ha tatt kveld samtidig? Dette verker jo usannsynleg. Men no veit eg strengt tatt ingenting om elektronikk, så mogleg at eitt defekt rør kan kverke heile kanalen?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    And now for something completely different.

Har etter kvart innsett at eg savner tonekontrollar, ergo har eg byrja å vurdere ein forforsterkar, og "degradere" XD800'en til rein effekt.

MA speler perfekt for min smak på akustisk, prog, blues og klassisk, eg høyrer jo på alskens forskjellig, men først og fremst metal. Dette er som kjent ein sjanger der produksjonen tidvis er "lite så där". Spesielt er ein del litt slankt i bassområdet, så eg kunne tenkt meg å booste dei lavare frekvensane. Dette kan jo gjerast med rørskifte, men eg er eigentleg veldig nøgd med "allround"-lydsignaturen til MA som den er.

Har kikka litt på rørbaserte pre's på on9mart(why change a winning team?), mellom anna "Marantz pre 7" eller kva den heiter, men det later til at tonekontrollar er mangelvare på dei fleste der.

Innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. liker ikke å høre at disse er litt slanke i bass området i og med at jeg hører på mye musikk med mye bass i. Vil dette også fremkomme selvom jeg har den koblet på receiver og bare bruker den som ett effekt trinn?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB, er absolutt ikkje å forstå som kritikk på at MA er slank i bassområdet. Når eg bytta til Music Angel så drog den ca. dobbelt så bra bass(ikkje dobbel mengde, men absolutt meir, og med mykje betre definisjon) ut av mine forrige ht.(RB-61) som H/K'en eg hadde før.

Vil kun ha høve til ekstra pådrag på innspelingar som er litt "tynne".

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    And now for something completely different.
    Har kikka litt på rørbaserte pre's på on9mart(why change a winning team?), mellom anna "Marantz pre 7" eller kva den heiter, men det later til at tonekontrollar er mangelvare på dei fleste der.
    Innspill?
    Marantz pre 7 har ikke tonekontrol.
    I alle fall ikke min, ellers har jeg et någet delt intrykk av denne pre'en. Bygekvaliteten er generelt dårlig, ingangsvelgeren er tung nokk til at en kan avslutte årsmedlemskapet på SATS og det kommer mindre pene lyder når en bytter ingang selv om en skrur lyden helt ned. Fronten er løs, dårligt tilpasset, og ujevnt oljet.

Lydmesigt er det en litt annen historie, på eldre Rock, dårlige metallinnspilinger og ikke minst Blues har jeg sjeldent hørt noen bedre pre!!!!
    Moderne musikk som electronica likte den derimot dårligt, den skiller heller ikke like godt mellom gode og dårlige innspilinger som P3. Støygulvet var også endel høyere en på Parasound (kan vær en dårlig match med ICE blokkene jeg testa på?)
    Men til prisen er dette et utroligt kupp!!!

Vet ikke om dette var nyttigt eller ikke men har lenge tenkt å poste en kjapp anmeldelse av marantz 7'en jeg fikk (nesten)gratis fra HK8)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mangelen på tonekontrollar som gjer at den Marantzen er utelukka. Dårleg byggekvalitet drar ikkje i riktig retning heller, for å seie det sånn. :?

Sidan eg hører på alt frå klassisk til elektronika, litt hip-hop, opera, alternativ rock(Primus o.l.), country, bluegrass, gammal og ny heavy, samt black og death metal, så hadde det vore grådig greitt og hatt litt å justere med.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener selv at i et godt matcha anleg skal en ikke ha behov for tonekotroll, spiller selv alt fra jazz til heavy mm.

Men hvis du ønsker muligheter for å justere lyden bør vel det enkleste vær å kjøpe en god eq?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Men hvis du ønsker muligheter for å justere lyden bør vel det enkleste vær å kjøpe en god eq?
    Det kunne jo kanskje vere eit alternativ. Men no beveger vi oss ut på eit område der eg har endå mindre peiling enn på hi-fi, så veit ikkje kva eg skal se etter ein gong. Høyres avansert ut, skulle veldig gjerne berre hatt noko heilt enkelt med bass- og trebelhjul, som ikkje forringer lydkvaliteteten(og ja, eg veit at tonekontroll er "fyfy" i audiofile kretsar :P).

Side 97 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •