Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KjellB:
    Her er en oversikt over de rørene jeg har. Jeg prøver å legge bilder til som vedlegg: de første fire bildene viser hva som står i MA nå.
    I 12au7 står noen GE rør merket 5963. De er 2mica greyplate såvidt jeg kan skjønne. Det ene er tusjmerket 90/94. -Hvit trykk.

I 61N posisjonene står noe som er merket ECC85 - en slags n med tre streker under og på andre siden 728188 over en trekant med runde hjørner. Gult trykk.

De siste to bildene viser hva forsterkeren kom med.

For 61N posisjon noe som ser kinesisk ut. Inni en stjerne med fartsstriper ut til siden står det 6NI-M. under der 66 og romertall VIII (VI på det andre). På Baksiden øverst O2 inni en diamant (kvadrat stående på et hjørne) under der Q i en sirkel.

For 12au7 rør merket 6189 USA - ser ut som 3mica? det er en plate over de to vanlige under en slags glorie.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser du har RFT ECC85 sammen med GE 5963 -det blir en stor frodig lyd - i mange tilfeller kan nok en strammere gjengivelse foretrekkes, inklusive renere, mer detaljert (og mer behagelig) diskant.

Så skal du ha inngangsrør:
    Telefunken ECC85
    Philips (Miniwatt) ECC85
    Mullard ECC85
    GE 6DT8, helst produsert 1970-80, da de er strammere i lyden
    Syvania 6AQ8 eller RCA/GE 6AQ8 merket Made in UK/England

sammen med 12AU7:
    Telefunken ECC82
    RCA Cleartop 12AU7
    JAN-Philips ECG 12AU7/5814A - er meget stram og god
    Siemens 3-mica ECC82/5814A
    GE 5814A, helst produsert 1970-80, de er strammere
    RCA ny logo 5814A (de er alle produsert av GE 1970-80)

Dette er alle kvalitetsrør med ganske stram, men god bass. Den kombinasjonen du kjører med nå er uvanlig stor og fyldig i lyden, så de fleste gode rør vil spille strammere. Samtidig vil diskanten kunne bli renere og mer behagelig.

Hvis du bytter GE5963 ut med GE 5814A så vil det i seg selv gi strammere bass. GE 6189 3-mica er i prinsippet samme rør som GE 5814A 3-mica.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd! -Da skal jeg ut på shopping...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KT88 rør - hvor viktig er matching mellom par og kanaler?

Jeg har vært så uheldig at et av KT88 rørene døde. Antakelig var et lite støt rør mot rør nok til å knekke det. Det skjedde mens jeg byttet posisjoner på dem for å sjekke at en antatt høytalerfeil virkelig var i høytaleren.

Nå må jeg skaffe meg et nytt, men antakelig må jeg vel kjøpe et matchet par? Og hvor viktig er det at det sitter samme fabrikat begge kanalene? Motron har ikke Shuguang KT88-98. Hva skal man velge / gå etter?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefaler Shuguang eller Golden Dragon (= Shuguang).

KT88-98 får du billig på eBay.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min MA exposed

Da tok jeg av bunnplaten på min MA som ble levert Norge i juli i år. Jeg har lest om drosler og motstander uten å ha studert dette ennå. Men hva kan si om innmaten i min MA - er noe spesiellt å legge merke til?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser solid og fin ut - litt endring av komponentene på smårørsprintet i de nye nå, pluss at de siste jeg nå har sett har igjen vært uten drosler (tomme drosselhus).

Hvis det er drosler ser man to sorte ledninger gå inn i hullet under hvert drosselhus.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått min MA kt 88 i hus. Men lurte på den bryteren bak. Regner med den skifter mellom triode og vanlig? Skal den stå opp eller ned for triode? Var jo ikke snev av intruksjoner med =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triode = ned.
    Vanlig pentode = opp.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man justere bias på nytt om man veksler mellom pentode/triode?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei det trengs ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg klipsch rf-62 og vurderer en rør effekt til disse. Noen som har noen forslag om modell og hva det vil ligge på?

Edit: Og hvordan er det med strømforbruk på disse? For de vil bli stående på veldig mye

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utgangsrør + preout spørsmål

Hei, fikk min MA på fredag og er veldig fornøyd.
    Jeg bestilte versjonen med russiske Electro-Harmonix utgangsrør, mest fordi jeg ikke så at jeg kunne få den 40GBP billigere med Shuguang rør.

Tenkte å bestille en til, men kan jeg like godt gå for den med Shuguang rør ? Taper jeg noe lydmessig eller varighet på å spare 40gbp på dette ?

Et annet spørsmål, ønsker å koble til aktiv sub på den neste jeg kjøper. Har sett at jeg kan koble noen motstander til 4ohm utgangen for å dempe signalet ut til sub, men finner 2 oppskrifter. Ett sted står det 18kohm og 1kohm i serie og et annet sted sår det 10kohm og 1kohm i serie, hva er rett ?

Ser også nevnt å bruke ett potensiometer, har noen prøvd dette og har en konkret anbefaling ?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consul
    Et annet spørsmål, ønsker å koble til aktiv sub på den neste jeg kjøper. Har sett at jeg kan koble noen motstander til 4ohm utgangen for å dempe signalet ut til sub, men finner 2 oppskrifter. Ett sted står det 18kohm og 1kohm i serie og et annet sted sår det 10kohm og 1kohm i serie, hva er rett ?
    Er det ikke mye enklere å bruke high-level input på subben, da kan du bruke høytalerutgangene fra Music Angelen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er en SVS PB-13Ultra, og så vidt jeg kan se er det kun low level input på denne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consul
    Hei, fikk min MA på fredag og er veldig fornøyd.
    Jeg bestilte versjonen med russiske Electro-Harmonix utgangsrør, mest fordi jeg ikke så at jeg kunne få den 40GBP billigere med Shuguang rør.

Tenkte å bestille en til, men kan jeg like godt gå for den med Shuguang rør ? Taper jeg noe lydmessig eller varighet på å spare 40gbp på dette ?

Ser også nevnt å bruke ett potensiometer, har noen prøvd dette og har en konkret anbefaling ?

Interessant at du bestilte den med russiske rør - også fordi noen MA leveres med drosler, og andre uten. Hvis du skrur av bunnplaten vil du se om det går et par sorte ledninger inn i drossel-husene - da er det drosler med.

Derved kunne vi finne ut om dette er en måte å få den litt bedre versjonen fra HongKong (den med drosler).

Ellers er Shuguang riktig gode utgangsrør. De leverer også til Golden Dragon.

Motstander - tror alle løsningene vil fungere. Det er bare å prøve. Andre som har prøvd her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt blank på dette men det høres rart ut at det er hipp som happ om jeg bruker 10kohm eller 18kohm motstand i serie med 1kohm. Blir ikke signalet mye sterkere med 10kohm varianten ?

Når jeg får tid skal jeg sjekke dette med droslene, men har det mye å si om det er med eller uten ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En aktiv sub har volum på inngangen - og den vil finregulere signalet.

Så bare du ikke har for lite nivå så er alt i orden.

MA er god i begge tilfeller, men drosler nok en smule bedre - mere bredde og dybde i lyden - instrumentene skilles ut litt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg åpnet MA og sjekket og det går ikke ledninger inn til droslene.

Men er fortsatt usikker på om jeg bestiller en til med russiske Harmonix rør eller om jeg kjøper den litt rimeligere med Shuguang rør. Låter veldig bra her nå synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke smårør følger med på electro harmonix versjonen som du har? Er det de samme som er på den vanlige versjonen eller er disse også russiske?

Side 96 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •