Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 3515
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 2rr
    Da får ein byrja å tenkja på nye rør! Nokon som kan anbefala rockerør?
    Har ikkje så langt eksperimentert med rør-bytte sjølv, men trur det aller meste er å finne i denne tråden(mykje å lese, men):

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html

Og som du sikkert har fått med deg, det er 6n1-rør i midten på nyare MA, ikkje 12at7 som det står på chassiset.

PS, håper du får ei ny "fjøl" av on9mart, hørtes jo mildt sagt lite bra ut tilstanden på den MA'en der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens du venter...

Sitat Opprinnelig postet av FinnK
    Hei
    Jeg har nettopp kjøpt meg en Music Angel brukt i Oslo. Jeg bygger et anlegg fra bunnen nå og lurer på hva slags høytalere jeg bør sikte meg innpå og hvilke typer jeg bør ligge unna. Det er bruktmarkedet jeg først og fremst tenker på da jeg vil forsøke å få så god lyd som mulig for lite penger... Hvor langt ned i pris kan man finne brukbare høytalere uten å gjøre skam på MA?

For meg er det akkustisk musikk som teller mest og høytalerne bør gi god lyd til jazz og vokal og ha en god bunn. Jeg er ingen utstyrssnobb...

Alle råd og vink tas i mot med stor takk!

Bruk tid på å undersøke og aller helst, lytt til høyttalerne sammen med MA før du kjøper.
    Har hørt eldre høyttalere som spiller uforskammet bra til Music Angel KT88.
    Noen som kan si noe om hvorledes Tandberg Studio Monitor vil passe til MA?
    Ovenfor-nevnte høyttalere er til salgs for kr 4000,- på Finn.

Ellers synes jeg eldre B&O høyttalere gir veldig god lyd til jaZZ og voKAL
    Disse koster opp til 500,- på nevnte Finn.no og kan vœre en verdig investering hvis du vil ha lyd mens du venter på den virkelig...gode lyden.

Har hørt vintage/eldre B&O som låter om ikke bedre men annerledes enn nyere klipsh hornhøyttalere som er populœrt til rørforsterkeri.
    Disse gir en varm lyd som sprer seg i rommet ved bruk av rør.
    Lyden er faktisk holografisk noe som helt klart frembringes først og fremst pga. Music Angel KT88.

Du er som mange andre på "denne tråden" heldig som kan få høykvalitets-lyd for en ultra lav investering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen.

Vurderer seriøst XD-800MKIII eller 845

Men lurer på om disse klarer å drive System Audio Explorer (90db)?

Hvordan vil lydsignaturen endre seg (har en Hegel H1 mk IV idag)?

Er litt n00b når det gjelder rør.

Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktiv bass i høytaler sammen med MA?

Har noen noen synspunkter på Audio Pro Evidence E7 sammen med MA? Høytaleren bruker innebygde aktive basselementer, men kobles til med vanlig høytalersignal. De skal være rike på dyp bass, - et spørsmål kan være om det blir for mye sammen med MA.

MA skal jo gi på alle måter god bass så da kan kanskje et aktivt system gjøre MA "dårligere"?

Høytalerne jeg lurer på skal være ca 3 år gamle...

Finn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

sorry hvis dette har vært spurt om mange ganger tidligere.. men googlet spmet og fant aldri det lille svaret jeg er ute etter! Tråden her har blitt ganske lang over tid! :-D

det jeg lurer på er hva som er forskjellen på Music Angel "XDSE 300B Silver" og Music Angel "XD-800MKIII KT88Tube" Silver?

Hva er forskjellen lydmessig sett og effektmessig sett? De har vel samme strømforsyning om ikke jeg tar feil?

Gjerne svar på mld slik at ikke tråden blir flommet av info som er unyttig for de fleste her!

Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen er f.eks. 2x9W kontra 2x65W.

300B single-ended: sweet sound.

KT88 push-pull: rå kraft og kontroll.

Your choice.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen med xtz og MA i oslo-området som kunne åpnet for en prøvelytting av en som vurderer å gå til innkjøp av en xd-800?
    Har selv et par 99.26 og kunne gjerne tenke meg å få høre den mye omtalte rør-godlyden, men siden jeg lever på et studentbudsjett vil jeg være sikker før jeg evt. går til innkjøp. :-D

Lurer og på hvorvidt om det er noen forskjell på og bruke den som forsterker kontra effektforsterker?:-?

Ellers har jeg og lyst til å høre fra folk med erfaring fra nevnte kombinasjon

mvh stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Noen som vet om denne selgeren er bra og hvilken forsterker jeg bør velge? Bang for bucks

eBay Store – TubeSteinStore: Search results for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larslines
    Bruk tid på å undersøke og aller helst, lytt til høyttalerne sammen med MA før du kjøper.
    Har hørt eldre høyttalere som spiller uforskammet bra til Music Angel KT88.
    Noen som kan si noe om hvorledes Tandberg Studio Monitor vil passe til MA?
    Ovenfor-nevnte høyttalere er til salgs for kr 4000,- på Finn.
    Hej larslines.

Jeg har nu i 1½ år kørt med Tandberg Studio Monitors på min Music Angel KT88 MkIII, og det lyder smukt i mine ører. :-D
    Det første halve år brugte jeg min Music Angel som ren integreret forstærker sammen mine "små Tandberg kasser" men det seneste år har jeg afprøvet forskellige vintage forstærkere som pre i dette setup, bl.a. Sansui AU-999, Pioneer SA-900 og Sa-1000, og for tiden en Tandberg TR2075 receiver.
    Alle disse kombinationer lyder godt på hver deres måde, og Music Angel tilføjer dette gamle grej den lækre transparente rør-mellemtone, og den lyder noget mere homogen med en af disse vintage forstærkere koblet på som pre, men det er jo nok en smagssag.
    Jeg kan ikke forstille mig at du bliver skuffet ved at koble et sæt Tandberg Studio Monitors til din Music Angel KT88, forforstærker eller ej, og den kan sagtens trække dem. :wink:

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Jeg sliter med en høyfrekvent og veldig irriterende piping i venstre høyttaler. Dette kommer etter forsterkeren har stått på en stund.

Har prøvd med forskjellige preamp-rør, men dette hjelper ikke. Kan det hjelpe å bytte utgangsrørene?

Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Det endte med at jeg sendte forsterkeren inn på service og jeg fikk den endelig tilbake i dag.

Arbeidsrapport:
    Loddet over mainboard og signal modul.
    Rettet mekanikkfeil i system connection

Det gjorde susen. Nå låter den fint som snus igjen!

<3

Dette gjorde ikke susen alikevel. Kort tid etterpå kom pipingen tilbake!
    Sendte forsterkeren tilbake og fikk beskjed en uke senere at de hadde brukt et apparat for å måle støyen og fikk ikke noe utslag. Forsterkeren fungerte som den skulle.

De trodde det kunne være støy fra annen elektronikk som forårsaket den høyfrekvente pipingen.

Jeg hentet forsterkeren og fjernet alt av elektronikk rundt, men mine unge friske ører hører det like godt.

Utrolig bittert!

Sendte så en e-post til o9mart.com og forklarte problemet, og fikk dette svaret tilbake:

Have you tried replace the fuse? Please also check the resistors and capacitors, most of the time the sound are coming from them, thank you.

Høres dette fornuftig ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips for hvilke høyttalere jeg bør kjøpe? Kan bruke alt opp til 8000, men helst billigere.. Vil ha noen med bra trøkk, men ikke kun det om det gir mening :P

Er litt usikker på hvilke høyttalere som funker til forsterkeren. Ang watt og slikt.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sten
    Noen som har noen tips for hvilke høyttalere jeg bør kjøpe? Kan bruke alt opp til 8000, men helst billigere.. Vil ha noen med bra trøkk, men ikke kun det om det gir mening :P

Er litt usikker på hvilke høyttalere som funker til forsterkeren. Ang watt og slikt.
    Jeg har KEF iQ70 kobla på en Music Angel og er kjempefornøyd.
    De er vissnok på tilbud hos Lefdal og Elkjøp, sjekk der.

Har en kamerat som bruker iQ90, han er ikke mindre fornøyd

De funker fint til rock, blues, akustisk og klassisk.

Music Angel er en grei forsterker fordi den takler det meste av høyttalere,
    bor du i Osloområdet må du gjerne komme innom og lytte, send meg en PM.

Ikke se deg blind på watttallet på høyttaleren, du kan bruke alt fra 30 og oppover.
    Forsterkeren yter 65 eller 35Watt avhengig av hvilket modus du velger,
    jeg har min på laveste, men det er noe rart med "rørwatt" fra en strømsterk
    forsterker, den låter sterkt og godt!

KEF høyttalerne tåler mye, på hjemmekinoanlegget har jeg iQ90 som jeg
    biamper og forer dem med 140W til diskant mellomtone og 140W til bass,
    det går fint og låter helt kanon, med masse trøkk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde min MA sammen med Dali Suite 3.5 i helga. Jeg synes denne komboen var helt fantastisk. Behagelig lyd med skikkelig trøkk. Pink floyd the wall albumet har aldri hørt så bra ut tidligere! Var helt vannvittig hvordan det spilte. Helt klokkeklart, detaljert, behagelig, høyt og med bra tyngde i bassen8) Denne komboen anbefales ihvertfall fra meg! Jeg vil tro en del andre dali høyttalere også vil være bra

I mitt oppsett kjører jeg Dynabel Exact stativhøyttalere. Det spiller også veldig bra.

Hvordan er det forresten med viktigheten av å koble høyttalerne på riktig utgang på forsterkeren(4ohm eller 8ohm). Høyttalerne mine skal være 8ohm. Men siden de har bi-wire terminal kjøpte jeg med en bi-wire kabel når jeg kjøpte forsterkeren: YYW-Bi-wire Specker Cable - Audiophile Hi-End Speaker Cable Pair 2.5Meter

Når jeg bruker denne kabelen blir det vel det samme som parallellkobling. Men så lurer jeg på, hvordan oppgir man ohm på høyttalere når det er bi-wire? Er det da 8 ohm på diskant, også 8 ohm på bass? Slik at med parallellkobling blir det 4 ohm?

Jeg er forresten veldig fornøyd med min Music Angel! Dette må være den råeste forsterkeren sammenlignet med prisen! Anbefales på det sterkeste til alle som vurderer å kjøpe:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom rørene i posten! Fikk GE JG5814A 1956 triple mica grey plate D getter

Blir bare mer og mer fornøyd med Music Angel:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    I dag kom rørene i posten! Fikk GE JG5814A 1956 triple mica grey plate D getter og RFT ECC85 8) Begge settene er ubrukte NOS rør.

Og forskjellen er helt enorm! Lyden gikk fra å være en tanke flat, og kanskje slitsom på enkelte sanger, til å være helt fenomenal! Lyden gikk rett og slett opp til et nytt nivå. Bassen er mer presis. Mellomtonen er varmere og mer behagelig. Diskanten er luftig og detaljert. Fantastisk balansert og deilig lydbilde.

Blir bare mer og mer fornøyd med Music Angel:-D
    Hvor har du kjøpt disse rørene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte de på ebay.com

RFT kjøpte jeg fra bulgaria(søk på RFT ecc85 på ebay, så kommer de opp). Disse får du for ca 15$+7$ frakt.

GE kjøpte jeg fra en selger i USA som kaller seg we-252. Kjapp og bra selger synes jeg. Betalte 56$ ink frakt tror jeg det var.

Alle rørene var ubrukte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forforsterker

Sitat Opprinnelig postet av Seansmiller

Jeg har nu i 1½ år kørt med Tandberg Studio Monitors på min Music Angel KT88 MkIII, og det lyder smukt i mine ører. :-D
    Det første halve år brugte jeg min Music Angel som ren integreret forstærker sammen mine "små Tandberg kasser" men det seneste år har jeg afprøvet forskellige vintage forstærkere som pre i dette setup, bl.a. Sansui AU-999, Pioneer SA-900 og Sa-1000, og for tiden en Tandberg TR2075 receiver.
    Alle disse kombinationer lyder godt på hver deres måde, og Music Angel tilføjer dette gamle grej den lækre transparente rør-mellemtone, og den lyder noget mere homogen med en af disse vintage forstærkere koblet på som pre, men det er jo nok en smagssag.
    Jeg kan ikke forstille mig at du bliver skuffet ved at koble et sæt Tandberg Studio Monitors til din Music Angel KT88, forforstærker eller ej, og den kan sagtens trække dem. :wink:

Jeg må bare gi mitt samtykke til Seansmiller. Har selv brukt Huldra 10 og Sansui CA-2000 som pre. Begge disse gamlingene fungerer veldig bra til Music Angel. Når jeg bruker Huldra 10 er det litt susing, men ikke plagsomt. Med Sansui CA-2000 er det helt tyst. Fantastisk, silkemykt på jazz, klassisk og mye akustisk, men mangler den "friskheten" til Huldra 10 på bluesrock og rock. Jeg endte opp med et oppsett med Sansui som pre og Huldra som pre + tuner etter Kjell B sin anbefaling. Bruker mest sansuien til pre, men når det kommer til god "skitten" stonesblues foretrekker jeg Huldra 10. Det er ikke en vakker kombinasjon, men det fungerer for meg.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rør for tørrere bass

Hei
    Jeg har en MA med ecc85 smårør i midten. Høytalerne jeg nylig kjøpte (AudioPro Evidence E7 m/aktive basselementer) har på mange innspillinger for tydelig bassområde. Har noen et råd for hva slags smårør man kunne prøve for å få et litt nedtonet bassområde?

Rent bortsett fra dette synes jeg høytalerne låter virkelig fortreffelig.

mvh
    Finn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke gi noen råd før du spesifiserer eksakt hva slags rør du har der nå. Både ECC85 og ECC82 (12AU7).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre, - når jeg kommer hjem igjen. Takker på forhånd for hjelp!

Side 95 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •