Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

HåkonN: Selgeren har vært aktiv bare siden 21. april og Yahoo-mail og andre gratiskontoer er ikke automatisk tegn på svindelforsøk. Tenk bare på hvordan forholdene for handel og utenlandskontakt er for aktører i disse landene. Synd for dem, men de må vel improvisere en god del for å få det til. Og "svindlere fra den kanten av verden" er ikke verre enn de som lusker rundt på markedene hos oss.

Men generelt ville jeg vel vurdere f.eks. hi-end.on9mart.com, basert på gode tilbakemeldinger her på forumet. Til tross for 500 kr mer i kostnader.

Godt innlegg !
    Anbefaler at vi ikke får noen lørdags kveld fantasi-diskusjon med HåkonN her.

Ja vi anbefaler hi-end.on9mart.com som det sikreste (er ikke eBay), men andre bør jo få sjansen - fint med konkurranse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Så det dere sier, er at om jeg velger å kjøpe denne, så kan jeg oppgradere med de nye fantastiske rørene som er i produskjon i Kina, og få masse godlyd utav den?

Dette er helt nytt for meg, men frister litt med et stereoppsett sammen med noen små klipsch RB-81 f.eks...

Ja som zeezar ovenfor sier, så benytter denne forsterkeren de lettere tilgjengelige ECC82 og ECC85 (eller tidligere utgave: ECC82 og ECC81).
    Begge disse finnes i god kvalitet som NOS produsert 1950-80 og til ganske overkommelige priser.

Likevel er fabrikater som Telefunken og Philips Miniwatt mangelvare også for disse typene, så vi venter med spenning på den nye generasjonen små-rør.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den jeg linket til skulle jo ha 250 dollar i frakt. Hvor mye ender det på hvis jeg kjøper den fra hi-end.on9mart.com?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja dette var absolutt OT (off topic), siden denne tråden handler om Music Angel og erfaringer med den inklusive leverandørene i HongKong, hvorav noen også er aktive på eBay.

Vi har vel stort sett ikke hatt problemer med noen Hong Kong-selgere når det gjelder Music Angel, og med mindre du har noen spesifikke problemer du kjenner til her (som gjelder Music Angel) foreslår jeg du modererer deg ut av denne tråden. Er klar over at det er lørdag kveld, men finn deg et annet aktivitetsområde.
    Du må nesten tåle at noen gir velmente advarsler. Det var tross alt ikke jeg som dro opp denne linken. Jeg vet selvsagt ikke om dette er svindel, men generelt bør man være litt på vakt når man handler på Ebay. Det er nok av utmerkede alternativ uten falske lovnader og med flere tusen positive feedbacks.

Og ja, jeg kjenner til flere spesifike problemer med kjøp og salg av hifi (også Music Angel) fra Hong Kong uten at vi skal gjøre det til noe diskusjon i denne tråden. Alle MA produkter er heller ikke feilfri, så jeg vil anbefale å handle fra noen med garanti om man ikke liker å skru selv.

Men siden tråden ikke ligger under produktjakt, trenger vi ikke ta dette noe videre. Poenget var at man bør ikke være ukritisk til alt går over en lav sko på Ebay - AKA svindlerenes mekka.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den jeg linket til skulle jo ha 250 dollar i frakt. Hvor mye ender det på hvis jeg kjøper den fra hi-end.on9mart.com?

Tror det pleier å ende på noe sånt som kr. 4500,-. Hvis du leser lengre opp på de siste sidene så har det vært flere prisanslag på hva den koster totalt levert i Norge.

Andre får kommentere her.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåde, nåde! Stygg regnefeil der, faktisk kommer den på like under 3500 kr hos hi-end.on9mart.com. Frakten er inkludert i prisen, "shipping free". Og litt over 3500 kr fra den eBay-selgeren du linker til. Da er det jo ikke noe mer å regne på hvis valget ellers er gjort og lommeboka tillater det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja vi har vel også en 15 % bedre dollarkurs nå enn ved årsskiftet. Det hjelper også. Denne forsterkeren er bare usannsynlig billig og helt uten konkurranse.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Nåde, nåde! Stygg regnefeil der, faktisk kommer den på like under 3500 kr hos hi-end.on9mart.com. Frakten er inkludert i prisen, "shipping free". Og litt over 3500 kr fra den eBay-selgeren du linker til. Da er det jo ikke noe mer å regne på hvis valget ellers er gjort og lommeboka tillater det.
    Beklager at jeg søpler til tråden med prisprat, men nå er vi så godt igang..
    Men med en GBP kurs på 9.829 som den er nå (vista gadget)
    så blir prisen 3921 pluss mva blir jo 4900..

Det blir nok ikke noen handel akkurat nå, har nettop handlet Oberon 6.1 blokker, så har gått noen kroner ut der..

Men rør og vinyl må bare prøves!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] Men med en GBP kurs på 9.829 som den er nå (vista gadget) så blir prisen 3921 pluss mva blir jo 4900.. [...]
    Selvfølgelig har du rett, sånn er det! Jeg regna etter kursen på euro. Ser i tråden din at du har har fått Oberon i hus, - gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA kjøpt ny i august 09

Fikk min MA nr. 2 i hus nå i august. (Ny fra on 9-mart). Ser det står skrevet her på forumet at drosslene skulle være tilbake i år. Min har ikke drossler. Ellers ser det ut som Kineserne har byttet kondensatorer på inngangsprintet. Står noen blå der nå (usikker på fabrikat) Min andre MA kjøpt i nov -08 har røde Wima her.
    Så vidt jeg kan se er det heller ingen grid-stop motstander i den nye.
    På den nye MA er det forøvrig satt kondensatorer over nettstøm-bryteren, så nå er det ingen knepp i høyttalerne ved av/på.
    Har ikke fått spilt inn den nye ennå, så jeg har ikke fått sammenlignet lyden.
    Men tviler vel på at det er noen stor forskjell. MAO samme naturlige lyd som vi MA eiere er betatt av!

Vedlegg 53832

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja tror ikke de gjør noe negativt.

Du har faktisk grid stop-motstander, nå noen små lysbrune mellom 1. og 2. rørtrinn, dessuten ser det ut til at det sitter noen slike også foran ledningene til gitteret på utgangsrørene. Det er etter boken, kun mangler de jeg har anbefalt foran 1. rørs gitter (etter de blå inngangskablene).

Takk for viktige opplysninger.

Klarer du å lese noe av teksten på de nye blå firkantede kondensatorene - eventuelt også på siden ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja tror ikke de gjør noe negativt.

Du har faktisk grid stop-motstander, nå noen små lysbrune mellom 1. og 2. rørtrinn, dessuten ser det ut til at det sitter noen slike også foran ledningene til gitteret på utgangsrørene. Det er etter boken, kun mangler de jeg har anbefalt foran 1. rørs gitter (etter de blå inngangskablene).

Takk for viktige opplysninger.

Klarer du å lese noe av teksten på de nye blå firkantede kondensatorene - eventuelt også på siden ?

Det er tekst kun på toppen:
    220nK 275V
    PCX2335 MKPX2
    Pilkor WK 0029

Da er det et forbedringspotensial med å sette inn motstander på inngangskablene. Men tar jeg feil, ser ikke disse motstandene på 12 AU7?
    Disse små brune( verdi 10K) er vel ikke carboncomp-motstander?

Motstander foran gitteret på utgangsrørene, er det nytt?
    I så fall; vil det være aktuellt å sette inn på eldre modeller av MA ?
    Kan lese på disse: DALE - RN55E - 9719J.
    Har disse innvirkning på lyden, eller er det for å gjøre forsterkeren mere stabil/driftssikker?

MVH:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Kom over denne tråden i går og har allereie så godt som bestemt meg for å gå til innkjøp.

Men før eg tek steget hadde det vore kjekt om nokon kan gå god for kombinasjonen Music Angel, Technics 1210 og Bellari VP130. (Har kopiert handlelista fra denne tråden: http://avforum.no/forum/vinyl/81806-...t-5-10k-3.html)

Er dette ein god kombinasjon? For meg ser det ut som om eg får svært mykje for penga.

Eg treng dessutan nye høgtalarar. Håpar nokon har tips som passar godt til dette oppsettet. (Har B&W DM603. Noko seier meg at desse ikkje heilt står i stil til dei andre komponentane...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takler disse B&W 805s?

Hei
    Har prøvd å lese meg gjennom denne tråden, og stort sett bare funnet skamros til disse forsterkerne...

jeg synes rør virker veldig spennende, uten at jeg besitter mye kunnskap om denne teknologien eller har hørt noe særlig på slike forsterkere.

Jeg har kommet til det punktet at jeg vil bytte ut forsterkerne mine, og lurer da på om det er tilstrekkelig med kraft i disse "englene" til å drive mine relativt tungdrevne B&W 805s ?
    Er det behov for to brokoblede ?

Jeg er også interessert i hvordan jeg vil oppleve lyden i forhold til med mitt nåværende utstyr(listet i signatur) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smart Fader

1) Det er tekst kun på toppen:
    220nK 275V
    PCX2335 MKPX2
    Pilkor WK 0029

2) Da er det et forbedringspotensial med å sette inn motstander på inngangskablene. Men tar jeg feil, ser ikke disse motstandene på 12 AU7?

3) Disse små brune( verdi 10K) er vel ikke carboncomp-motstander?

4) Motstander foran gitteret på utgangsrørene, er det nytt?
    I så fall; vil det være aktuellt å sette inn på eldre modeller av MA ?
    Kan lese på disse: DALE - RN55E - 9719J.

5)Har disse innvirkning på lyden, eller er det for å gjøre forsterkeren mere stabil/driftssikker?

MVH:-D

1) Music Angel har da tydeligvis skiftet fra de røde WIMA polyester til blå koreanske Pilkor MKP-kondensatorer, såkalte X2-kondensatorer (tåler høye spenningspulser = høy sikkerhet) - dette på det sted det opptrer de høyeste spenningsvingene. X2-kondensatorer har de ellers anvendt flere steder tidligere også. De tidlige Music Angel (inkl. min egen første MA) benyttet blå EPCOS ("Siemens") MKP her - med god lyd.

2) De etter kabelen ser inngangsrøret, som er ECC85 (6N1) på de nye MA.

3) Det kan være flere typer, også karbonfilm. Står det noe på dem ?

4) Nei de har vært der stort sett hele tiden - enten på kretskortet eller på rørsoklene, typisk 22K carbon composition. Nå er det altså Vishay-Dale metallfilm (de bittesmå der ute på siden).

5) Disse er også grid-stop motstander - de vil høres litt som en egen lydsignatur. Gjør forsterkeren mer stabil mot høyfrekvens-innstråling eller oscillasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg engelen Har jeg fått prøvd den litt, og er så langt veldig fornøyd med lyden. Den er på ett helt anna nivå enn Denon pma1080 som jeg har hatt. Spiller på en helt annen måte.

Jeg tok av bånnen på min også, og ser den er lik den som ble postet litt lenger opp her.

Men jeg lurer litt på hvilke rør jeg har fått med. På to av smårørene klarer jeg å lese noe(ecc85), men de to siste(12AU7) ser så gamle(og brukte) ut at jeg ikke klarer å lese noe særlig. På ECC85 rørene er det ett symbol med en stjerne i midten som det går noen streker ut i fra. rundt dette symbolet står det GN1 på den ene sida, og 78 på oppsida av stjerna og 11 nedenfor. Rørene er også merket med en J på toppen der de er sølvfarget. Noen som vet hvilke rør dette kan være?

12AU7 rørene er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal forklare hvordan ser ut. Men det ser ut som om det har vært en logo med to rundinger ovenfor hverandre. I den øverste rundingen har det stått en stor T. I den nederste rundingen har det vært en figur(muligens en stjerne eller lignende). Rørene ser gamle ut. Noen som har en aning om hva det kan være?

Takker på forhånd!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inngangsrørene er kinesiske 6N1 - de to i midten der platen er merket ECC85. Du bør bytte til europeiske ECC85, USA 6DT8 eller noen andre lignende.

De to rørene ute på siden er 12AU7, det er nok de beste rørene av de du fikk med. Altså gamle NOS-rør, men ikke nye, heller velbrukte, pga den lave prisen.
    Hvilken farge har skriften ? Ser du bare en eller flere stjerner ved siden av hverandre ? Kanskje du har et bilde ? Som regel pleier det å være gamle GE (General Electric) fra USA. En T inni en sirkel kan imidlertid også tyde på ungarske Tungsram - de ville jeg nok byttet til USA eller vest-europeisk type.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da kommer jeg nok til å bestille nye ECC85 rør. Synes kanskje lyden er noe rumlete i bassen på noe musikk(kunne også vært klarer i toppen). Dette kan vel kanskje også ha noe med at forsterkeren ikke er spilt inn. Men jeg synes den har en veldig mørk klangkarakter.

Noen spesifikke ECC85 rør du anbefaler som ikke koster skjorta? Hører mye på blues, jazz, rock(ikke metal) og lignende.

12au7 rørene(som er ytterst) har hvit skrift. Det har bare vært en stor sjerne inne i en runding(tror jeg). Har prøvd å ta noen bilder. Se om bildene kan hjelpe noe.

Takker veldig for hjelpen! Lurer fælt på hva jeg har fått, og i hvilken retning jeg skal gå når det gjelder nye rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildene dine viser 12AU7 long plate type. Kunne godt være GE 5963, det har fulgt med mange MA. Et godt rør, men litt løs bass, særlig sammen med det litt basstunge 6N1-røret.

Ja hvis høyttalerne dine er voicet til dagens veldig lyse rimelige transistorforsterkere så kan nok Music Angel lyde mørk. Men den kan trimmes i mange retninger med varierende rør (gjerne NOS-rør).

Du får studere smårørs-trådene. Vi anbefaler å blande USA og europeiske rør. F.eks. Telefunken, Siemens eller Philips ECC85 sammen med GE 5814A som 12AU7. GE 5814A finnes i mange varianter.

Eller GE (eller Sylvania) 6DT8 ("ECC85") sammen med Telefunken, Mullard eller Siemens ECC82 (12AU7). Mullard ECC82 finnes i mange varianter. USA 6DT8 kan også kombineres med GE 5814A.

Kinesiske Golden Dragon ECC82 vil gjøre lyden lysere, hvis det er et poeng (leveres fra Motron).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3) Det kan være flere typer, også karbonfilm. Står det noe på dem ?

Takker for svar Kjell B.
    Det eneste jeg kan lese i tillegg til verdien er et nummer: 9847 på de ene og 9852 på den andre. Mulig det står noe på undersiden, må i så fall loddes løs.

Ser også at det er noen litt andre "små grå" kondensatorer på den nye MA.
    Usikker på fabrikat, ser ut som en A og en V satt helt inntil hverandre.
    Disse er MKT X2 typer. Er usikker på om disse mindre kondensatorene står i signalveien, eller om de brukes som avkobling i strømforsyninger?

På printkortet ved HT-utgangene står det nå en stor elektrolytt (450V 470uF) i hver kanal. Her er det på min gamle MA 2 mindre i hver kanal.

Når det gjelder rør, så fikk jeg NEC (Nippon Electric) 12AU7 med min MA.
    De er kanskje brukbare, men har ikke testet.

Side 93 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •