Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 3515
    Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eborse
    Legg til de 25% i beregningen du. Det har aldri skjedd meg at tollmyndighetene har "oversett" noe jeg har bestillt. Grensen er jo på kr 200,- fremdeles etter hva jeg vet.
    kanskje jeg skal trå til i klartekst, avsender setter verdien på boksen til det de mener den er verdt, uten at vi noen ganger har måtte be om det. Verdien er da meget forsiktig anslått siden dette er en billig forsterker uten noen egentlig verdi slik at vi betaler moms av ca $100, dvs av ca 6-700 kr...........
    Da jeg kjøpte min var dollaren i kr. 4.64

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt tre stykk i år, inkludert fortollingsgebyret til UPS ble det ca 300-350 kroner ekstra å betale.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Music Angel KT 88 nr. 2 har flyttet inn

Jeg har fulgt denne tråden med interesse en lang stund, og det endte selvfølgelig opp med lysten til å prøve en MA KT 88. For drøye 2 måneder siden kom jeg over et pent brukt eksemplar som overtok plassen til en noe aldrende Primare forsterker. Litt vanskelig å beskrive forventningene jeg hadde til lyden fordi en ting er hva man leser, en annen ting er hva man faktisk hører. La meg derfor oppsummere mitt første møte med MA KT 88 slik: Jeg ble satt helt ut, ble sittende å måpe. Slik varme i lyden, detaljert og oppløst, rett ut av boksen, har aldri opplevd makan, fantastisk rett og slett. Uten noe endringer av noe slag har denne forsterkeren hentet ut ting av musikken og høytalerne mine som jeg knapt ante eksisterte. MA KT 88 nr. 1 leverer til et par SA Ranger høytalere. Signalkilder her er Rega Planar 3 med en rør-riaa og en Shanling CD-T100C.
    Venner kommer innom, musikk settes på og det gjennomgående spørsmålet har vært: "Flott lyd, hva har skjedd med stereoanlegget, har du kjøpt deg nye høytalere?"
    For drøye 14 dager siden bestilte jeg nr. 2 av denne forsterken og i dag flyttet den inn, og nok en gang fikk jeg denne "rett ut av boksen opplevelsen". Denne gjør nå tjeneste i kjellerstuen hvor nok et Primare oppsett har hatt samkvem med noen aldrende Audiovector høytalere. Signalkilder her er en Sony CDP XA555ES og en Pro-Ject RP-M5 vinylspiller med en Pro-Ject Tubebox SE Riaa.Denne forsterkeren gjør noe med høytalerne etter min mening, åpner de opp på en måte som andre forsterkere jeg har hatt i huset ikke har vært i stand til.
    Nå er all Primare elektronikken min gått inn i tjeneste hos andre musikk intereserte, merk at jeg skriver musikk interesserte, for det er det jeg i utgangspunktet er, god lyd kommer som en bonus til det, og den er ikke alltid en selvfølge.
    Så derfor, takk til KjellB og alle dere andre rør og MA entusiaster i denne tråden som har fått åpnet øynene mine for denne fantastiske rør-forsterker.:razz: :razz: :razz:

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RIAA forforsterker

Jeg skal børste støv av vinylsamlingen og kjøpe meg platespiller og
    forforsterker med RIAA trinn som skal brukes på MA KT88 forstrekeren.
    Her trenger jeg hjelp til å finne det rette, gjerne noe man ikke trenger et
    husbanklån til , kom gjerne med gode forslag, (helst med en link)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekselet over den forreste trafoen er skjevt monter, hvordan kan jeg fikse det ?
    Må jeg inn fra undersiden og stramme ?

; o}

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster

Ja det spørs jo om du vil ha en moderne problemfri spiller eller en av de gamle klenodiene som sikkert spiller bedre, men ofte krever en viss service.

Jeg kunne aldri tenkt meg en remdrevet spiller - man merker lett de små ujevnhetene i gangen - der er jo direct drive (DD) en garanti for jevn gange. Også de gamle mellomhjulsspillerne var problemfrie, rett og slett pga tunge kraftige motorer. En Pabst synkronmotor fra 1970 løper lett og vibrasjonsfritt, men dreiemomentet øker proporsjonalt med motstanden (friksjon).

Ellers er vekten avgjørende - 10-11 kg garanterer resonansfri avspilling, og et noe flytende oppheng gjør det samme og gjør spilleren lettere å plassere.

Skal det være moderne ville jeg prøvd denne DD-spilleren utstyrt med Shure M91ED eller M95ED-pickup (helst retippet eller moderne SAS-slipning):

Audio-Technica - Products - Other - Turntables, Cartridges, Styli - AT-PL120

Audio-Technica AT-PL120.
    Vekt 11 kg. Den er helt manuell, ikke en gang auto-stopp. Men start/stopp-funksjonen kan fjernbetjenes.

En klassisk god og tung DD-spiller er Dual 701 (1973), spiller noe bedre enn den litt nyere Dual 721. Ellers vil jo de fine gamle mellomhjulsmodellene Dual 1219 og 1229 briljere med full automatikk og topp lyd. Eller gode gamle Lenco L-75 og lignende Lenco-modeller (mellomhjul). Dual ble ofte medlevert en spesialutgave av Shure M91ED, nemlig DM103ME.

RIAA, enten moderne Bellari (rør) eller vintage transistor (Tandberg, Pioneer, andre fra ca. 1970).

Noen linker ved undertegnede i all beskjedenhet:

http://avforum.no/forum/vinyl/72096-...ter-disse.html
    http://avforum.no/forum/guider-audio...ure-guide.html
    http://avforum.no/forum/vinyl/76956-...sk-pickup.html
    http://avforum.no/forum/vinyl/68638-...no-preamp.html
    http://avforum.no/forum/vinyl/71650-...e-vintage.html
    http://avforum.no/forum/vinyl/92076-...r-service.html

Ellers hører vel dette spørsmålet hjemme på Vinyl Forum.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platespiller: Rega 1 eller 2 har fått masse skryt i tester. 3 og 4000 ca. f.eks Musikkmagazinet.

Forforsterker: Rotel RC 1082 funker nydelig hos meg, farger INGENTING, ingen forskjell med og uten..fekk den for 5000 ny, da nye modeller er komt, Hos f.eks BMH.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet KjellB har uttalt seg litt negativt om den, men jeg har bestilt, og venter på, en Yaqin MS-12B. Jeg gleder meg storveis. Har kjempetro på den. Har vært en diskusjon på Vinylengine.com der de er veldig fornøyd.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Jeg vet KjellB har uttalt seg litt negativt om den, men jeg har bestilt, og venter på, en Yaqin MS-12B. Jeg gleder meg storveis. Har kjempetro på den. Har vært en diskusjon på Vinylengine.com der de er veldig fornøyd.
    Er så vanskelig og velge, men vil ikkje spandere så mye på den.
    Noen tips på rimelige som er gode utenom Rega 1 og 2 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes ikke den er like god på feks AC/DC, dødsmetall og slikt no.

Der har vi egne rør-anbefalinger, som gir en mer brutal og pågående gjengivelse - så skal nok Music Angel kunne fungere i det området også.

Se smårørs-tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellene på MA XDSE KT88 MKII og MA XDSE KT88 MKIII?

Fikk bestilt meg MKII versjonen for ca 3000kr ink frakt på ebay

MA XDSE KT88 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B - eBay (item 260463345903 end time Aug-23-09 23:00:00 PDT)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror nok det er samme versjon uansett.

Nye eiere kan jo sjekke om droslene fortsatt er der - en periode var det drosselhus uten drosler - men etter årsskiftet skal alle være levert med drosler på plass - det ser man ved at det går to sorte ledninger gjennom et lite hull under drosselhusene (de to små metallboksene). Man må da ha bunnplaten av.

Er dette tilfelle, er det nøyaktig samme versjon uansett leverandør og navnet den selges under.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar! :-D

Gleder meg enormt til å få prøvd den på exact høyttalerne!:-D Håper det blir en bra kombo. Det blir vel uansett en annen verden enn Denon`en som jeg har nå(PMA1080r).

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne trygg å kjøpe? Music Angel KT88 Ser at det er mye snakk om mk 1 2 3 osv... Lurer litt på å skaffe meg en røramp, så da er jo dette en fin inngang!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Er denne trygg å kjøpe? Music Angel KT88 Ser at det er mye snakk om mk 1 2 3 osv... Lurer litt på å skaffe meg en røramp, så da er jo dette en fin inngang!
    Spesifikasjonene nede på den eBay-siden sier at driverrørene er 12AT7/ECC81 X 2 og 12AU7/ECC82 X 2. Hvis forsterkeren er "ferskvare", står det vel ECC85-rør der ECC81/12AT7-rørene sto i tidligere versjoner? Likevel henger vel opplysningene om spesifikasjoner etter hva forsterkeren faktisk er utstyrt med via disse nettkjøpene. Uansett blir den 500 kr billigere enn andre steder. Og selgeren har jo topp score, trass i få salg.

Det er mulighet for å stille selger spørsmål vedr. artikkelen. Eller å høre med folk som har kjøpt denne forsterkeren etter at driverrørbytte ble gjort på modellen. Har selv en fra 2008, den med 12AU7- og 12AT7-rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea

Meget interessant link - den sier at Music Angel solgte over 30.000 forsterkere på USA-markedet i 2007. Og feil-rate kun 0,6 %.
    Og denne spesielle selgeren i HongKong har 100 % fornøyde kunder ifølge eBay statistikk.

Det var vel slike opplysninger vi alle har vært interessert i etter alle forsøkene på å lage negativ omtale om Music Angel på diverse nett-steder, også her. Gjerne fra "eksperter" som ikke har hatt eller hørt den selv.

Skal tro om visse high-end miljøer har havnet helt i bakevja hva utvikling angår ?

Ellers korrekt som foran sagt - de nøyaktige spesifikasjonene og versjon-nummer skal man bare se bort fra - det vil være siste gode versjon uansett, sålenge det er tale om nye forsterkere, ikke brukte.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det dere sier, er at om jeg velger å kjøpe denne, så kan jeg oppgradere med de nye fantastiske rørene som er i produskjon i Kina, og få masse godlyd utav den?

Dette er helt nytt for meg, men frister litt med et stereoppsett sammen med noen små klipsch RB-81 f.eks...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Meget interessant link - den sier at Music Angel solgte over 30.000 forsterkere på USA-markedet i 2007. Og feil-rate kun 0,6 %.
    Og denne spesielle selgeren i HongKong har 100 % fornøyde kunder ifølge eBay statistikk.

Det var vel slike opplysninger vi alle har vært interessert i etter alle forsøkene på å lage negativ omtale om Music Angel på diverse nett-steder, også her. Gjerne fra "eksperter" som ikke har hatt eller hørt den selv.
    Litt OT, men denne fortjener en liten advarsel. 100 % fornøyde selgere betyr ingenting når det bare er 52 som har avgitt stemme på EBAY (svindlere var den kanten av verden er kjent for å opprette flere hundre fiktive brukere før de oppnår 100%). Og det eneste som er "spesielt" med denne selgeren er at han ikke oppgir butikkaddresse eller telefonnummer, er billigere enn andre, fremmer en del vel optimistiske salgstall og kun har en gratis Yahoo-mail som mulighet for kontakt.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eMTea: Hvis det er rørene som omtales i denne tråden du sikter til, ligger planene for igangsetting av produksjon av andre rør enn omtalte ECC83/12AX7 framover i tid. For Music Angel`en vil aktuelle rør være 12AU7/ECC82 og ECC85 (ikke AT7/ECC81). Vi får regne med at utgavene som selges nå inneholder denne kombinasjonen. Utgangsrørene er som før. Denne tråden beskriver ellers emnet utfyllende.

HåkonN: Selgeren har vært aktiv bare siden 21. april og Yahoo-mail og andre gratiskontoer er ikke automatisk tegn på svindelforsøk. Tenk bare på hvordan forholdene for handel og utenlandskontakt er for aktører i disse landene. Synd for dem, men de må vel improvisere en god del for å få det til. Og "svindlere fra den kanten av verden" er ikke verre enn de som lusker rundt på markedene hos oss.

Men generelt ville jeg vel vurdere f.eks. hi-end.on9mart.com, basert på gode tilbakemeldinger her på forumet. Til tross for 500 kr mer i kostnader.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt OT, men denne fortjener en liten advarsel. 100 % fornøyde selgere betyr ingenting når det bare er 52 som har avgitt stemme på EBAY (svindlere var den kanten av verden er kjent for å opprette flere hundre fiktive brukere før de oppnår 100%). Og det eneste som er "spesielt" med denne selgeren er at han ikke oppgir butikkaddresse eller telefonnummer, er billigere enn andre, fremmer en del vel optimistiske salgstall og kun har en gratis Yahoo-mail som mulighet for kontakt.

Ja dette var absolutt OT (off topic), siden denne tråden handler om Music Angel og erfaringer med den inklusive leverandørene i HongKong, hvorav noen også er aktive på eBay.

Vi har vel stort sett ikke hatt problemer med noen Hong Kong-selgere når det gjelder Music Angel, og med mindre du har noen spesifikke problemer du kjenner til her (som gjelder Music Angel) foreslår jeg du modererer deg ut av denne tråden. Er klar over at det er lørdag kveld, men finn deg et annet aktivitetsområde.

Side 92 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •