Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forforsterker testet litt no. Rotel RC -1082

Eg har brukt denne noen dager no og den fungerer glimrende.
    Volumet på Music Angel står da på ca kl 11-12.

Anbefales å prøve.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten opsummering av test på nesten samme høytalere eg har heime, Triangle Antal, eg har Altea.
    Ellers har eg cd 25.2 men det ble brukt nye Electrocompaniet cd-spiller til ca 20.000.

Var innom Musikkmagazinet i Bergen 8)

Først hørte vi på Mcintosh 7000, 2x250w ifølge en på butikken der..så for han da dei hadde for lite folk der.
    Så da var vi tre kunder der som lyttet.. No skulle eg få vite ka denne forsterkeren kan gje.

Tja.. opp til kl 10 på volumet virket det som det var litt krefter.. Vi testet blant annet med cdèn til Nils Lofgren, "Acoustic live" og noen andre, som eg har heime.

Mcintosh 7000 først ut..

Den spilte for så vitt bra, men gav meg liksom ikkje noke. Så prøvde å skru opp til kl 11-12 men nei det vart liksom ikkje mer guff..høytallerne stod da og blafret og forsterkeren hadde ikke kontroll.
    Dette var veldig nedsig..trodde denne var mye bedre. koster 60.000 da.

Så var det Vinsent sin tur, med for og effekt.
    Denne spilte for så vitt bra bortsett fra veldig lyst..passer sikkert bedre til noen mørkt spillende høytalere. Kva type denne var vet eg ikke, såg ikke etter.

Så til slutt testet vi en intregert Electrokompaniet til 24.000 trur eg den kostet.
    ÅÅjjjj... dette var mektig og for en lyd.. den spilte mye bedre en dei to andre.. mer ekte, mer kraft og med full kontroll.

Vi testet tilbake flere ganger, men Electrocompaniet var klart bedre en dei to andre.

Music Angel som eg har heime spiller bedre en Mcintosh 7000 !

Det er mer trøkk her med et element mindre en det var der inne på det lytterommet. Og MA har full kontroll.

Så begynner virkelig å skjønne kvaliteten på denne forsterkeren.

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel 2x250W

Ønskes Music Angel-lyd og f.eks. 2x250W effekt, så finnes løsningen her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1243229

Den kobles da gjerne mellom en ekte preamp og power amp (kobles som prosessor).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vestfold

er det noen i vestfold event som har en engel? og et sett med Klipsch som kan vere vilig til og gi en tuling en demo? send pm... trenger event hjelp for bestiling av en skal brukes med rf52Klipsch
    mvh morten

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

ser for meg forforsterker til det ang sub er sånn jeg ser på det også...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler til Music Angel

Som dere kan se er jeg nyregistrert medlem av formumet og dette er altså jomfruposten.

Jeg fulgte denne tråden en stund før jeg endte opp med å bestille meg en Music Angel KT88. Musikken kommer via en Rega Planar 3 som er koblet til et Cambridge Audio RIAA trinn (venter på Yaqin MS12B).

Nå er det slik at jeg har aldri vært spesielt lydinteressert tidligere, men ved kjøpet av Music Angel ble jeg overrasket over å finne meg selv på vei inn i "hi-fi *******". Nå har jeg byttet litt rør (og det er jo festlig), og jeg har byttet høyttalere. Jeg kom over noen billige Dali Suite 3.5 høyttalere som jeg forsåvidt er fornøyd med, men jeg er som sagt på vei inn i "hi-fi *******" og tenker nå at det er nok noe som er bedre. Spørsmålet er da; hva bruker folket her på sin Music Angel? Er det f.eks noen som har B&W 703? XTZ 99.36? Det er gjerne vel optimistisk å prøve med Kappa 8?

Haha, ser på preview at jeg blir sensurert.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Spørsmålet er da; hva bruker folket her på sin Music Angel? Er det f.eks noen som har B&W 703? XTZ 99.36? Det er gjerne vel optimistisk å prøve med Kappa 8?
    Klipsch RF-62 her, godt nøgd tom. før dei er skikkeleg innspelte.

Skal eigentleg ikkje uttale meg om Kappa 8, men er ikkje dei ufyselig tungdrevne?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere kan se er jeg nyregistrert medlem av formumet og dette er altså jomfruposten.

Jeg fulgte denne tråden en stund før jeg endte opp med å bestille meg en Music Angel KT88. Musikken kommer via en Rega Planar 3 som er koblet til et Cambridge Audio RIAA trinn (venter på Yaqin MS12B).

Nå er det slik at jeg har aldri vært spesielt lydinteressert tidligere, men ved kjøpet av Music Angel ble jeg overrasket over å finne meg selv på vei inn i "hi-fi *******". Nå har jeg byttet litt rør (og det er jo festlig), og jeg har byttet høyttalere. Jeg kom over noen billige Dali Suite 3.5 høyttalere som jeg forsåvidt er fornøyd med, men jeg er som sagt på vei inn i "hi-fi *******" og tenker nå at det er nok noe som er bedre. Spørsmålet er da; hva bruker folket her på sin Music Angel? Er det f.eks noen som har B&W 703? XTZ 99.36? Det er gjerne vel optimistisk å prøve med Kappa 8?

Jeg har MA KT88 på XTZ 99.36, kjempebra kombinasjon, den beste lyden som jeg har hørt. Kan ikke uttale meg om 703, ingen erfaring derfra.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har Triangle Altea, og dei funker flott..men guuuuud så lang innspiling på dei..men sånn sett blir dei jo stadig bedre..
    Er meget overrasket over den forsterkeren, var og hørte på Vincent, Mcintosh og Electrocompaniet på samme høyttalere og med god del dyrere cd-spiller.. Og forsterkeren er i mine ører like god som Mcintosh men er bedre og spiller høyere med full kontroll, noe ikke Mcintosh gjorde.
    Kunne og minne om Electrocompaniet men ikke så mørkt lydbilde, og ikke så bra. (men høyttalerne mine er ikke innspilt)
    Bedre en Vincent da den spilte altfor lyst og litt tynt.
    Disse tre spilte bra,bevares.. Men ikke når en samenligner prisen..

Vincent for og effekt: uviss pris
    Mcintosh 7000: 60.000
    Electrocompaniet: trur det var ca 24.000 en intrigert en.
    Music Angel MKII: vet vi jo :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte en music angel kt88 for en uke siden, fikk den levert i dag. Superfornøyd. Betalte bare 4004kr, alt inkl. Bestillte den på e-bay, på buy-it-now fra en selger som het we-do-best-audio, eller noe slikt. Anbefales på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Underveis

Har hatt MA KT 88 siden september2008.

Dette er den forsterkeren som virkelig har imponert meg, rent musikalsk.
    Har fortsatt ikke et komplett anlegg, men var så heldig og få tak i et par av
    Altec Lansing mod.19 vintage høyttalere.

Disse boksene var veldig enkelt å punge ut for, da de var mitt førstevalg.

Mangler nå en DAC , og noen gode ledninger som skal føre musikken ut i fra MA og en Macintosh computer.

Har hørt Music Angel sammen med nyere Klipsh(horn)høyttalere, og dette låter veldig...veldig, engasjerende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Cambridge Audio Azur 640A med pre-out. Kan jeg koble fra pre-out og inn i f.eks aux på MA.
    Tenkte bare å teste hvordan det er, mest for fjernkontrollens del egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det burde fungere helt perfekt. Sett MA volum fast på kl 11-12.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet/tror noe om hvordan MA vil fungere sammen med Dynabel Exact stativhøyttalere fra 1999? Kjører dem i dag på Denon 1080r, men lurer på å investere i en litt bedre forsterker for å få mer ut av høyttalerne.

Hvor er det forresten billigst/best å kjøpe MA fra?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Se første innlegg av KjellB. i denne tråden. Der er det link til 2 nettbutikker som segler bl.a. Music Angel forsterkere

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet/tror noe om hvordan MA vil fungere sammen med Dynabel Exact stativhøyttalere fra 1999? Kjører dem i dag på Denon 1080r, men lurer på å investere i en litt bedre forsterker for å få mer ut av høyttalerne.

Etter at jeg kjøpte min hos on9mart har 7 andre kjenninger gjordt det samme,
    vi er alle 8 godt fornøyde med butikken, tar ca 1 uke fra du bestiller til den er på døra di.

sjekk denne linken: Music Angel "XDSE XD-800MKIII KT88 Tube" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Jeg har ingen erfaring med dine høyttalere men vi har prøvd forsterkeren på mye rart,
    fra gamle Quad elektrostater til den siste iQ serien fra KEF og vi synes nok at den
    spiller bedre på alt enn mange av våre transistorforsterkere gjør,
    på den musikken vi spiller mest, dvs klassisk, jazz, blues, akustisk musikk og slikt.

Derfor vil jeg anta at den vil spille ok på dine høyttalere også, om du liker slik musikk.
    (den spiller feks godt på skikkelig tungdrevne høyttalere)

Synes ikke den er like god på feks AC/DC, dødsmetall og slikt no.

Når det er sagt har vi ikke gjordt noen form for vitenskapelige tester,
    dette er ren synsing fra oss, men basert på mye lytting!

Men vi jobber alle 8 i mediebransjen, noen av oss med musikkopptak og miksing
    som heltidsjobb, andre er også musikanter i tillegg, så vi føler vel at vi er på ganske
    trygg grunn når vi sier at vi liker denne forsterkeren.

Det skal også nevnes at flere av oss har skikkelig fete high-end transistoranlegg
    i tillegg som vi ikke har noen planer om å slutte å bruke, det er snakk om både og,
    ikke enten eller.

Send en PM om du vil komme innom og høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig fristende ut å bestille en! Jeg er egentlig litt over budsjett, men er det noe som kommer i tillegg til de 399gbp? Inkluderer det alle frakt kostnader til norge? Har dere fått de til å sende den som gift og lav verdi for å slippe mva?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig fristende ut å bestille en! Jeg er egentlig litt over budsjett, men er det noe som kommer i tillegg til de 399gbp? Inkluderer det alle frakt kostnader til norge? Har dere fått de til å sende den som gift og lav verdi for å slippe mva?
    I følge boka skal det betales moms, ikke toll, så det skal komme 25% på toppen, men siden verdien av forsterkeren er lav skjer det nesten aldri.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    I følge boka skal det betales moms, ikke toll, så det skal komme 25% på toppen, men siden verdien av forsterkeren er lav skjer det nesten aldri.....
    Legg til de 25% i beregningen du. Det har aldri skjedd meg at tollmyndighetene har "oversett" noe jeg har bestillt. Grensen er jo på kr 200,- fremdeles etter hva jeg vet.

Side 91 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •