Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 176 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 3515
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hva skjer hvis man bruker MA som effektforsterker uten noen modifikasjoner med volum på fullt? Eller vil jeg ikke trenge å ha den på fullt mtp lydtrykk? Skal spille med et par Klipsch RF82 btw.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halvt volum holder i massevis.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Men hva skjer hvis man bruker MA som effektforsterker uten noen modifikasjoner med volum på fullt? Eller vil jeg ikke trenge å ha den på fullt mtp lydtrykk? Skal spille med et par Klipsch RF82 btw.

Du må skru ned volumet, da følsomheten ellers blir alt for høy - det medfører flere ulemper. Når du har dradd ned volumet vil volumkontrollen på forforsterkeren virke normalt. Ingen fare med full effekt - det får du og vel så det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere som har bestilt hos leshelemart.

Hvor mye har dere betalt i frakt fra leshele? Det står mange forskjellige priser for frakt i den annonsen.. Er det 105£, 134£, 140£, 164£ eller 170£??

Får man i det hele tatt sendt den som det billigste alternativet?

Takker for svar her!

- Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaring med kjøp av ma fra E-Audio.net, hong kong?

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brillegeit
    Hvor mye har dere betalt i frakt fra leshele? Det står mange forskjellige priser for frakt i den annonsen.. Er det 105£, 134£, 140£, 164£ eller 170£??

Får man i det hele tatt sendt den som det billigste alternativet?

Takker for svar her!

- Bjørn
    Frakt til Norge kommer på 164£ 134+30 i forsikring.Min ble sendt i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig

Jeg vet noen har brukt dem også. Tror de er helt OK.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom MA'en inn døra. Tung liten tass ja. har ikke fått koplet den opp enda men det skal gjøres asap. Snakket såvidt med han UPS karen som hadde en annen levering i Oslo som skulle ha 5 slike musikk engler:-o Han eller hun må jo være frelst:-)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Joda, jeg bestilte fra E-Audio.net. Det hele var temmelig frustrerende en stund, måtte sende e-post og oppspore selger. Til slutt viste seg likevel å gå greit. Eierne bak E-Audio.net befant seg bak e-postadressen sales@e-comcyber.com, og drev egentlig en annen nettbutikk, selv om dette ikke fremkom på nettsidene. Postadressa fikk jeg tak i på kontoen hos PayPal. Sløvt og uansvarlig var det at frakta ikke ble regna inn i totalsummen, som faktisk sto anført med null i kostnad. Jeg fikk heller ingen bekreftelse på innbetalt beløp på varene, og kontosida mi i butikken var dau som en sild.

Det var først da jeg etter en ukes tid sendte purrebrev til mottakeradressa på PayPal-regninga at noe skjedde i saken. Faktisk lot menneskene bak nettshopen til å være temmelig likegyldig over min forbauselse med at handelen så ut til å stå stille, som om de ikke var klar over denne misfunksjonen.

Grunnen til at jeg brukte E-Audio.net var at jeg hadde så lyst på en Yaqin rørbuffer samtidig. Tilsammen betalte jeg USD 702 for disse to komponentene, derav USD 235 i frakt. Det er faktisk like mye som bare Music Angelen koster med frakt fra Tube Amp online shop - EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player.

Som om ikke det var nok, bestilte jeg siden fra E-Audio.net en Music Angel forforsterker. Nå gikk alt som smurt, betalte frakta på etterskudd, men husker ikke om jeg måtte purre på for dette.

Rørbufferen spiller forresten helt fint i et Trends TA-10.1-oppsett med Cerwin Vega! V-6F. Ble mange erfaringer og mye godt lydutstyr rikere, men det gjelder å gå på som kleggen.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, fikk min idag og har et par spm...

skal det være litt "slark" på de store rørene? har dyttet de nedi, og får spilt musikk...... tørr liksom ikke dytte de hardere ned...

når det gjelder de smårørene så lyser de 2 i midten mer en de 2 ytterste... er det normalt?

også 1 spm til, på baksiden er den en spak som du kan dytte opp eller ned, hva er den til?

jeg koblet mine høytalere til 8 ohm, er det riktig? så det sto 4 ohm der og....

på forhånd takk

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    hei, fikk min idag og har et par spm...

skal det være litt "slark" på de store rørene? har dyttet de nedi, og får spilt musikk...... tørr liksom ikke dytte de hardere ned...

når det gjelder de smårørene så lyser de 2 i midten mer en de 2 ytterste... er det normalt?

også 1 spm til, på baksiden er den en spak som du kan dytte opp eller ned, hva er den til?

jeg koblet mine høytalere til 8 ohm, er det riktig? så det sto 4 ohm der og....

på forhånd takk
    1: Litt kan det være, men du kan også ta en liten flat skrutrekker og presse sammen kontaktene litt. OBS! Ta ut kontakten først!

2: Det er helt normalt! Det er jo to forskjellige rørtyper. 12AT7 og 12AU7...
    Disse bør forøvrig skiftes for å få bedre lyd!

3: Den spaken styrer triode og pentode modusene. Ned triode, og opp pentode..

4: Hvilke ht har du, og hva er impedansen på de? Har du 8ohms ht, velger du den utgangen du synes låter best. Det spiller ingen rolle for ampen. Har du 4ohms, så velger du 4ohms tappning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt mye samme erfaringer med E-Audio.net, som deg zeezar. Bestilte 8. februar,(og derimellom kommer kinesisk nyttår) og nå har jeg endelig fått klarhet i at den befinner seg på gardermoen. ingen info kommer automatisk,men de har jo svart på mine mail relativt kjapt. Betalte 399$ + 207$ i frakt;totalt ca 3400,-nok.men nå er det bare å glede seg.:-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    1: Litt kan det være, men du kan også ta en liten flat skrutrekker og presse sammen kontaktene litt. OBS! Ta ut kontakten først!

2: Det er helt normalt! Det er jo to forskjellige rørtyper. 12AT7 og 12AU7...
    Disse bør forøvrig skiftes for å få bedre lyd!

3: Den spaken styrer triode og pentode modusene. Ned triode, og opp pentode..

4: Hvilke ht har du, og hva er impedansen på de? Har du 8ohms ht, velger du den utgangen du synes låter best. Det spiller ingen rolle for ampen. Har du 4ohms, så velger du 4ohms tappning.
    2. alle de 4 små bør byttes? noen tips?

3. Hva er forskjellen på triode og pentode?

4. Jeg har 6 ohms nå.... Tester de på mine gulvstående vienna og det funket faktisk overraskende bra...... Skal bestille stativhøytalere imorgen, som skal stå i stua sammen med MA.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. alle de 4 små bør byttes? noen tips?

3. Hva er forskjellen på triode og pentode?

4. Jeg har 6 ohms nå.... Tester de på mine gulvstående vienna og det funket faktisk overraskende bra...... Skal bestille stativhøytalere imorgen, som skal stå i stua sammen med MA.
    2: Jepp! Jeg bruker ecc81 PhillipsMiniwatt 1947 produksjon, D-getter halo
    (12at7)
    Og RCA 12AU7A ClearTop 1960's
    En fin kombinsjon som utfyller hverandres egenskaper bra! Ellers Ring Motron!

3: I pentode har du 2x65W, den spiller med litt mere trøkk i bass og diskant, i triode har du 2x30W, og der blir fokuset mer på mellomtonen. Litt mer "riktig" rør lyd.

4: Prøv deg frem og se hva du foretrekker!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) skal det være litt "slark" på de store rørene? har dyttet de nedi, og får spilt musikk...... tørr liksom ikke dytte de hardere ned...

2) når det gjelder de smårørene så lyser de 2 i midten mer en de 2 ytterste... er det normalt?

3) også 1 spm til, på baksiden er den en spak som du kan dytte opp eller ned, hva er den til?

4) jeg koblet mine høytalere til 8 ohm, er det riktig? så det sto 4 ohm der og....

på forhånd takk

1) Det SKAL være slark der. Kontakthylsene sitter løst i keramikk-sokkelen, men kan for det sitte godt fast i rørpinnene. Det er konstruksjonen som er slik.
    Man kan godt stramme hylsene litt hvis det skulle være noe grunn til det.
    Røret sitter altså godt fast i hylsene, men siden hylsene er løse, sitter røret litt løst i sokkelen.

Derimot skal smårørene sitte ordentlig fast i soklene.

2) Forskjellige rørtyper lyser forskjellig - kan variere mye.

3) Den dytter du ned for triode eller opp for pentodedrift (= max effekt). Signalet/følsomheten øker litt når du kjører pentode.

4) Du får sjekke med høyttalerne dine eller prøve deg frem. Hva lyder best ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    1) Det SKAL være slark der. Kontakthylsene sitter løst i keramikk-sokkelen, men kan for det sitte godt fast i rørpinnene. Det er konstruksjonen som er slik.
    Man kan godt stramme hylsene litt hvis det skulle være noe grunn til det.
    Røret sitter altså godt fast i hylsene, men siden hylsene er løse, sitter røret litt løst i sokkelen.

Derimot skal smårørene sitte ordentlig fast i soklene.

2) Forskjellige rørtyper lyser forskjellig - kan variere mye.

3) Den dytter du ned for triode eller opp for pentodedrift (= max effekt). Signalet/følsomheten øker litt når du kjører pentode.

4) Du får sjekke med høyttalerne dine eller prøve deg frem. Hva lyder best ?

Mmmm, sitter i stua og nyter nå:=)

Det lille jeg har hørt nå, så er det triode som passet meg best. Er nok av krefter i MA´n.... Får vel bytte ut de smårørene jeg og da, hvis dere sier det er såpass forskjell:=)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her finner du info om små-rør:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html

De smårørene som følger med er ganske gode, men det blir likevel stor forbedring hvis du følger anvisningene her.

Hvis du monterer de nevnte droslene blir det mer triodelyd som pentode.

Mht de store rørene: de skal dyttes så langt ned at den brune rørbasen er helt nede mot den hvite rørsokkelen - du ser det hvis du bøyer deg litt ned.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engel nr 2 kom akkurat inn døren akkurat en uke

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Fikk min music angel i går. Skulle sette i strømkabelen bak, men den var usansynlig treg å få inn. Fikk den inn til slutt og den virket som bare det. Måtte senere flytte på forsterkeren og derfor måtte jeg ta ut kontakten. Det viste seg da at den ene gaffelen fra apparat kontakten på MA ble med ledningen ut. Nå virker den ikke lengre . Skikkelig nedtur.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Fikk min music angel i går. Skulle sette i strømkabelen bak, men den var usansynlig treg å få inn. Fikk den inn til slutt og den virket som bare det. Måtte senere flytte på forsterkeren og derfor måtte jeg ta ut kontakten. Det viste seg da at den ene gaffelen fra apparat kontakten på MA ble med ledningen ut. Nå virker den ikke lengre . Skikkelig nedtur.
    Kjedelig!
    Det som kan være en trøst er at en ny nettbrønn ikke er dyrt. Og i MA er det god plass inne i, slik at å skifte den er enkelt. Og når du først er inne i MA, kan det være greit å koble til jord på den. Den er ikke jordet orginalt...

Side 9 av 176 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •