Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 3515
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KRISE!

Noko har "spora av" bak knappen for kildevalg. Hjulet berre spinn fritt rundt, og eg trur engelen er stuck i "video", altså mute. Nokon som har opplevd dette, og er det lett å fikse?

Har såvidt opna engelen ein gong før, men ikkje tatt ut noko. Veldig redd for å fikle med innmaten...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gløm det, var spora i sjølve hjulet som var nedslitt. Fant ut dette ETTER å ha opna engelen, såklart, haha.

Nåja, måtte uansett stramme eitn slarkete HT-terminal, så like greit. Fekk på plass driftsdioden og.

Lot forresten engelen stå avslått ca. eit minutt før eg kobla fra noko, men likevel sto gnistføyka då eg kom borti noko baki der. Ingenting å seie på strømforsyninga. Blei litt bekymra, men alt later til å fungere 100%.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Fekk på plass driftsdioden og.
    Hva og hvor er denne driftsdioden?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Hva og hvor er denne driftsdioden?
    "På"-lyset. Blinker raudt under oppvarming, blir blå-kvitt når ampen er klar til bruk. Sitt rett over av/på-brytaren. Men den sitt litt laust, så min(og eg har forstått fleire andre sin) hadde forsvunne inn i kabinettet på turen frå Kina.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var MA KT88 bestilt. Gleder meg som en unge til å ha den i hus. Kjempeservice av On9mart. Allerede bekreftet at den er sendt og sendt bilde av pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, jeg har kjøpt tre stykk og alle kommet innen ti dager. Men aldri fått noe bilde av en pakke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...kanskje de tok ekstra av i dag. Regner med den er på plass om ikke lenge!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel med høyere effekt

Da er oppskriften på plass for å koble opp Music Angel KT88 til mye høyere effekt, som 2x200W eller gjerne 2x500W:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1243229

De som savner effekt vil finne løsningen her - en god transistor-forsterker kan benyttes som power booster uten at den gode rør-lyden tapes. Forutsetningen er at det vedlagte koblingsskjemaet følges. Det er ganske så enkelt i praksis. Og alle slags høyttalere kan benyttes uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt "nettdur" i den ene kanalen på min MA, i diskanten. Har noen erfaring med slikt ?

; o} knut f

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enten et små-rør som er litt unøyaktig konstruert eller du kan justere de to blå brum-pot'ene på strømforsyningsprintet (4 pot'er er bias, 2 er brum-nulling). Dette er nevnt flere ganger foran i denne tråden.

Har du prøvd å bytte smårørene høyre-venstre ?

Jeg går ut fra at du har problemet med volum helt nede og alle signalkilder koblet fra. Kan også skyldes innstråling av støy fra noe eksternt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk. Det er forholdsvis svakt så jeg lar det være så lenge, så skal jeg lese tråden nøyere.

; o} knut f

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen, har fulgt denne tråden en stund siden jeg lenge har hatt lyst å konvertere til rør.
    For ikke lenge siden fikk jeg MA KT88 i hus. Du verden for en lyd. Rett og slett bare som forventet etter det jeg har tolket ut av innleggene her, fyldig og oppløst. Rett og slett bare gromlyd.

Dette ga skikkelig mersmak og jeg ønsker nå en i kjellerstuen også.
    Har sett på Music Angel Class A Integrated Tube Amplifier 845 og lurer på om noen av dere kjenner til denne, eventuelkt har den.
    Lurer på hva som er forskjellen på disse to.
    Det er jo en viss prisforskjell på disse .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skiftet litt frem og tilbake mellom høyttalerkabler: Silver Aniversary XT fra QED og Prism Nexa fra Tara labs.

MA mk III siste versjon og Rauna Njord høyttalere, de originale

Kan ikke si jeg kan høre den store forskjellen, men kanskje Tara labs. slipper meg litt tettere inn på musikerne, litt mere luft ?

Andre erfaringer eller synspunkter ?

; o} knut f

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfasting
    Takk, takk. Det er forholdsvis svakt så jeg lar det være så lenge, så skal jeg lese tråden nøyere.

; o} knut f

Dessuten kan jordingsskruen på smårørsprintet trenge å trekkes hardere til - kan prøves - se foran.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cord kabler.. prøv dei.. utviklet av musikere.
    nrk, tv2 og bbc bruker dette merket.

Savner du enda mer dybde og dynamikk og kraft, prøv for forsterker.

Eg kjøpte i dag Rotel RC-1082, (fekk han for 4995, da nye modeller kommer) hos BMH, og eg har nå spilt på den tja 3-4 timer.

Mer bass men kontroll, dypere bass, høyere lyd og rett å slett et mye mer mektig lydbilde.

Hvorfor? Vet ikke..kanskje berre det at det er kraftigere signal inn på MA.. Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

Savner du enda mer dybde og dynamikk og kraft, prøv for forsterker.

Eg kjøpte i dag Rotel RC-1082, (fekk han for 4995, da nye modeller kommer) hos BMH, og eg har nå spilt på den tja 3-4 timer.

Mer bass men kontroll, dypere bass, høyere lyd og rett å slett et mye mer mektig lydbilde.

Hvorfor? Vet ikke..kanskje berre det at det er kraftigere signal inn på MA.. Noen som vet?

Ja jeg anbefaler absolutt en forforsterker til Music Angel - det blir større lyd på alle måter, men problemet er jo å velge riktig. Selv ville jeg holde meg langt unna high-end skiktet - ofte er pengene brukt på å få rørlyd fra transistorer uten at det lykkes, og sammen med en ekte rørforsterker kan det da bli mye dårligere.

Jeg anbefalte selv Rotel ut fra mine erfaringer at Rotel-sound'en, som er ekte uforfalsket transistorlyd, matcher gode rørforsterkere godt. Dessuten kjører Rotel som regel med tonekontroller på sine forforsterkere - en annen fordel.

Så kanskje en forholdsvis billig Rotel er det aller beste her ?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja jeg anbefaler absolutt en forforsterker til Music Angel - det blir større lyd på alle måter, men problemet er jo å velge riktig. Selv ville jeg holde meg langt unna high-end skiktet - ofte er pengene brukt på å få rørlyd fra transistorer uten at det lykkes, og sammen med en ekte rørforsterker kan det da bli mye dårligere.

Så jeg anbefalte selv Rotel her ut fra mine erfaringer at Rotel-sound'en, som er ekte uforfalsket transistorlyd, matcher gode rørforsterkere godt.

Så kanskje en forholdsvis billig Rotel er det aller beste her ?

Ja dette var ivertfall knall!! :-D

Han på butikken sa eg kunne jo kjøpe en rimligare rotel, men han selv syns den rimligare sløret til litt, men denne RC-1082 gjorde ikke det.
    5000 er jo rimeligt når en tenker på lyden eg har fått :-D

Det er berre Fantastisk no.. dypere, mer bass som eg manglet, kraften i bassen som eg manglet, no trykker det godt her

Sitter nå å hører på Mariah Carey og ho har jo en del lavbass som no kommer lett frem.
    Pink Floyd er jo dårlig innspilt, men nå trykker trommene i brystet på meg.
    Var jo innstilt på en aktiv bass, men det blir no droppet, så fornøyd ble eg.

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c

hei hva koster dene rør apmen ferdig in i norge og hvor?
    Og så til det store...
    hvordan er dene for en som kun har sett på rør forsterkere og synet skremer livet av meg, er det bare og ta den rett ut av eske og plug n` play? eller hva må jeg tenke på? går med planer om og hive ut kino lyden og gå på med 2.1 da med rb 81 og event en rør forsterker...

kan noen forklare dete event pm?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hugser ikkje beløpet eksakt, men enda vel på rundt 4000,- inkl. fortollingsgebyret til DHL.

Music Angel er "plug and play", ja. Du må sette i røra, som er ca. like vanskeleg som å bytte ei lyspære.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp bestilt noen nye rør til MA´en. Ventet inn dør 30.juli jfr. UPS. Er RFT ECC81 12AT7 kombinert med GE 5963 12AU7 noe å bli fornøyd med?

Side 89 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •