Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skulle jeg inn og fortelle om den magiske sprayen jeg fant på clas ohlson i dag, og så ser jeg dere diskuterer CRC på forrige side

Kjøpte altså en flaske CRC Eletronic Cleaner i dag. Dette er et middel som fjerner smuss, fett, irr og annet drit man ikke vil ha, og som ikke etterlater seg noen rester. (alt fordamper).
    Brukte dette på pinnene på alle rørene, og sprayet litt oppi hvert hull i soklene.

Det er sikkert mye placebo inne i bildet, men jeg syns lyden klarnet betraktelig opp. Det er første gang høyttalerne mine virkelig har forsvunnet helt på enkelte låter, stereoseparasjonen var helt knall. Og det var små, nye detaljer overalt
    Prøvde litt film og, og nå er det virkelig som å ha en centerkanal i midten her, stemmer og lyder kommer akkurat fra der de skal.

Som sagt, sikkert masse placebo, men anbefaler alle å teste dette. Ikke koster det mange kronene heller. Og det hjelper garantert for dere som sliter med små ulyder.

NB. Anbefaler å bruke dette ute, da det damper en del og lukter sterkt. Sikkert ikke sunt. Det er og ganske brannfarlig, så det er nok lurt å ikke skru på forsterkeren med en gang etterpå.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HJELP!

I går da eg skrudde av forsterkeren begynte venstre høytaler å skurre masse og høyt.
    Slo den på igjen no, og nå er da høyre det gjelder.
    Hører med til historien at eg beveget litt på røra i går.
    No dro eg dei ut og inn igjen. Men høyre skurrer selv om volumet er på 0.

Håper på raskt svar..

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vist et av dei nye telefunken røra, heldig vis.. forsterkaren ha funket fint så langt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The the
    hei. har i likhet med mange lest hele tråden og bestillt en engel.

har tenkt å bruke de på jbl 240ti i et rom på 15m2. har tro på at det blir bra,men jeg har også et par 250ti i stua på 40m2...er det mulig at engelen for de til å synge eller er det som å kaste snøball i *******...:roll:

mvh
    ....Det er mulig. Spiller meget bra. Må jo bare bestille 2 MA til.En til vær 250ti...oooonaaa9

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen kjappe spørsmål om MA XD-800MKIII

Fint om Kjell B. eller andre som har god kontroll på denne forsterkeren kan hjelpe meg litt på vei her.

Jeg fikk først opp øynene for MA da en kompis kjøpte en brukt til sine ProAc 2.5. Siden jeg selv har D15 regner jeg med at dette er en grei kombinasjon?

Det jeg lurer mest på er at når man leser gjennom alle trådene som angår MA så får jeg et inntrykk av at særlig XD-800 er et produkt i utvikling, der man kan være både heldig og uheldig alt ettersom.
    Den modellen de selger på on9mart nå oppgir de som en "2006 - modified version". Har dette noe å si? Er denne MAen fremdeles et godt kjøp?

Det bør nevnes at når det kommer til elektronikk er jeg ganske ubrukelig med tanke på mekking, så jeg er ikke spesielt interessert i å måtte kjøpe loddebolt i påvente av forsterkeren:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle versjoner av MA er gode og man trenger ingen loddebolt. Mine to egne har aldri hatt noen form for oppgradering eller service - jeg spiller med dem helt som levert fra on9mart, HongKong.

Siden MA er så billig er det mange eksperimentlystne som mener de oppnår forbedringer etter å ha skrudd på den - selv har jeg antydet noen muligheter til å bygge om til andre inngangsrør, om man av en eller annen grunn skulle ønske det. Jeg har også kommentert et par versjoner som etter min mening godt kunne bygges tilbake til tidligere utgave. Igjen om man har lyst å skru på den.

Det kan også anbefales å koble den fast i enten triode eller pentode, men selv har jeg altså ikke gjort det. Jeg foretrekker å kjøre den i pentode.

Så summa sumarum, det er bare å kjøpe en og sette i gang og spille.

Det er mulig disse ideene rundt behov for modifikasjoner stammer fra et nettsted med navn Lampizator, drevet av en litt original selvutnevnt ekspert - jeg har testet noen av hans mods, og de vil mer eller mindre ødelegge forsterkeren, selv om et par ideer kan ha noe for seg. Det ble derfor nødvenidg å opprette en egen tråd om dette:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...sic-angel.html

Han mottar økende kritikk på nettet, se linker i den tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyde eiere

Her er en fin visning av Music Angel KT88:
    YouTube - XDSE KT88 Music Angel Tube Amplifier

Eieren sammenligner den med en klassisk Harman Kardon Citation II tube amp mht god lyd. Jeg er enig.

Andre rosende rapporter:
    Music Angel XD800 - AVForums.com

Og fra det velrenommerte CHAMP ELECTRONICS -" THE VALVE AMP HOSPITAL" som drives av John Chambers i England:
    Champ Electronics - Work Undertaken
    Servicing of a Music Angel Hi-Fi Amplifier
    Fixing a new Music Angel 300b Amplifier

Han jobber stort sett med klassiske rørforsterkere (og egen produksjon), men anbefaler Music Angel av de moderne som er i produksjon idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hej kjell B. vil bare informere dig om at den nye music angel yc-808mk har en konstuktions fejl i strømforsyningen.

yc808mk er ikke et godt begynder køb, min MA yc-808mk holdte i 4 dage og stod af med et knald. og så måtte jeg frem med loddekolben og multi-meteret og måtte bestille reservede til 350dkr. og fandt udgangs kondensatorerne i en oppustet og udtørret tilstand og målte efter, de var på 400V og spændingen over dem var 430V, og det kunne de ikke holde til.. men nu har den fået 7 x 100uF 450V nichicon til hver udgangs trin. og 2 x 420uf 250V teapo + 2 x 100uf nichicon i strømforsyningen og det virker.

jeg har så opgraderet på den samtidig, så den fik k75 Pio koblings caps, og silver mica koblings caps og freds dioder.. og samtlige relæer er fjernet og Ic kredsen til relæerne er også fjernet inc. den elektronik der gav Ic kredsen strøm.

relæerne i forstærkeren, som sørger for forsinket tilkobling af højspænding er 120V relæer, som skal håntere 430V = ikke godt !

relæerne til triode/pentode omskifterne er 30V relæer. som skal håntere 430V = heller ikke godt.

Pcb kvaliteten er også ringe, kobber-banerne knækker nemt.

nu har du lidt mere info om den nye model ;-)

Mvh. Rasmus.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for info, jeg vil tro dette er en annen produsent som blir forsøkt solgt under det populære Music Angel-navnet - det var mitt inntrykk da jeg så den originalt og ville ikke anbefale den. Den indre oppbygning er helt annerledes enn hos alle de velkjente Music Angel-modeller.

Vi anbefaler som før KT88-modellen spesielt.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 SOPHIA ELECTRIC S.E.T. 845 MONO-BLOCK TUBE AMPLIFIERS - Lethbridge Electronics For Sale - Kijiji Lethbridge

Disse kabinettene så velkjente ut!
    Hvis man søker videre på"sophia electric"kommer man til en amerikansk produsent med bakmenn opprinnelse Kina.

Noen som kjenner litt mer om historien bak Music Angel..?

Hilsen Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var noen her i tråden for et halvt år siden som fikk direktekontakt med fabrikken via kinesiske bekjente.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

den er nu god nok, det er en MA. den kom i en orginal MA kasse, med orginal Sort kasse til rørene med musik Noden på. men den er ikke som de gamle modeller. men den gamle kt88 & el34 er stadivæk nr 1. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Audio Pro Mondial M1 stående uten forsterker for dagen. Er det noe rørforsterker av type Music Angel som for en rimelig penge kan bli en god venn til det lille paret mitt?

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Jeg sliter med en høyfrekvent og veldig irriterende piping i venstre høyttaler. Dette kommer etter forsterkeren har stått på en stund.

Har prøvd med forskjellige preamp-rør, men dette hjelper ikke. Kan det hjelpe å bytte utgangsrørene?

Det endte med at jeg sendte forsterkeren inn på service og jeg fikk den endelig tilbake i dag.

Arbeidsrapport:
    Loddet over mainboard og signal modul.
    Rettet mekanikkfeil i system connection

Det gjorde susen. Nå låter den fint som snus igjen!

<3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Det endte med at jeg sendte forsterkeren inn på service og jeg fikk den endelig tilbake i dag.

Arbeidsrapport:
    Loddet over mainboard og signal modul.
    Rettet mekanikkfeil i system connection

Det gjorde susen. Nå låter den fint som snus igjen!

<3

Ja fint - da vet vi mer - trolig dårlig kontakt i jordingsskruen som sitter midt på smårørsprintet - den er lett å komme til og stramme med en vanlig skrutrekker. Flere har funnet at denne måtte trekkes til.

De som har mystiske suselyder bør prøve dette.

Dessuten kunne det også ha vært en dårlig lodding - men de er vanligvis svært gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Jeg har et par Audio Pro Mondial M1 stående uten forsterker for dagen. Er det noe rørforsterker av type Music Angel som for en rimelig penge kan bli en god venn til det lille paret mitt?

Du kan jo benytte den vanlige KT88-modellen, eller om du vil ha det enda billigere - de små Meng-forsterkerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på KT88 jeg da. Anbefales vel å bestille fra on9mart? Hvor lang er fraktiden?

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk forsterkeren på døra etter ei uke når jeg bestillte fra on9mart.
    :-o

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Hvilke høyttalerkabler kan anbefales brukt til MA ?

Her er et sitat fra en pågående diskusjon:

Oavsett vilka parametrar kabeln har kommer den i kombinationen påverka ljudintrycket. Men jag har hitintills ännu inte sett någon tillverkare annonsera att kabeln är optimerad för en viss kombination. Man talar alltid om att "Vår dyraste kabel är bäst - till allting". Det gör mig lite skeptisk. Det är stor skillnad på elektrostatiska respektive elektrodynamiska högtalare kopplade till "DC kopplade halvledarbestyckade" eller "single end rörbestyckade förstärkare", kopplade till de olika högtalarprinciperna.

Se lenken: Rauna :: Läser ämne - Lämpliga högtalarkablar?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja de som har testet kabler på Music Angel kan jo fortelle her. Der er undertegnede ikke ekspert.

Selv hører jeg forskjell på kabler og liker best de stive tykke kablene med en eller noen få kobber-ledere. Men har kjørt MA med alle slags kabler som var for hånden i forskjellige oppsett, og den spiller da fint uansett.

Kan jo også nevne at en eier her i området erstattet den indre kablingen med dyre sølv-kabler og påstår den ble mye bedre.

Side 88 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •