Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Har lyst til å bruke XTZ-subben min med MA, men ser ikke helt hvordan jeg skal få det til? Den har ikke høyttaler-terminaler, bare rca sub in / sub out. MA har heller ikke preout. Tips?

Du kan dempe signalet 20 ganger og koble fra 4 ohm høyttaler-utgang til sub RCA inngang. Dempeledd f.eks. 18 kohm og 1 kohm i serie, kobles mellom rød og sort høyttaler-utgang. Signalet tas ut mellom 1 kohm og jord (sort høyttaler-kontakt). Du kan koble åpent bak på forsterkeren, trenger ikke ha det i en boks.

Skulle det komme litt brum i sub'en, setter du en 100 ohm motstand i serie med jord ut.

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Du kunne prøve et annet fabrikat inngangsrør. Eller har du prøvd allerede ? Hva har du der nå ?

Ellers kan det være et tekniksk problem. Når er din kjøpt (opprinnelig) ?

Nå bruker jeg Telefunken ECC85 og GE JG-5814A i ECC82. Har flere sett med rør, men problemet forsvinner ikke ved bytte.

Forsterkeren ble kjøpt i mars i år.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Nå bruker jeg Telefunken ECC85 og GE JG-5814A i ECC82. Har flere sett med rør, men problemet forsvinner ikke ved bytte.

Forsterkeren ble kjøpt i mars i år.

Så problemet er der fortsatt om du bytter fra Telefunken til originale (6N1 ?) eller andre rørfabrikater ?

Da har du et teknisk problem rundt inngangen - det bør eventuelt en erfaren tekniker se på. Selv tester jeg slike ting ved å skifte motstandene a) inn på gitter (grid stop), hvis den er der, b) anode (100 K metal oxide lys grå), c) katode (1 K brun carb. comp) med kondensator over seg, eller d) feed-back 3,3 K eller 4,7 K ved ledningen inn på printet. Også de hvite eller lys grå firkantede overføringskondensatorene der kan mistenkes.

Forsvinner støyen hvis de to inngangsrørene trekkes ut ?

HVis man har en spesiell adapter med åpne ledninger kan man koble ut 1. rørtrinn i dobbeltrioden ECC85 og sjekke om støyen fortsatt er der.

Dårlig funksjon i triode-releene kunne også være en mulighet - prøv å switche bryteren bak opp og ned.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har idag fått testet en engel med golden dragon KT88 rør!!! på mine la scala.
    Sleit med støy!brum/sus i høytalerne.På høyde med min Cayin i bassen,stramm og fin men ikke så luftig og oppløst i toppen samt en litt tilbakeholden mellomtone.Så den har et godt stykke opp til cayinen både lyd/utstyr og utseende messig.
    Koblet den så opp til min Chario stativhøytalere og der var støyen borte og jeg syntes lyden ble nydelig,har tidligere testet Hegel,Jungson og Parasound på disse og Ma er vinneren.
    Da blir det nok en liten engel til mitt stueanlegg nr 2

NB! ma`en hadde vist noen golden dragon rør til 1800.- vet ikke mer enn det.
    Min Cayin har noen billige 6550 rør

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Er ikke prisen pr rør da? da blir det nok litt mere å betale...
    36x4=144 dollar får det til å bli 826 kr pluss frakt og Mva.. Hmmm..
    Valutakalkulator med dagens valutakurser - Valutakurs for flere valuta - FINN reise
    Veit ikkje helt eg.. fekk total pris på dette eg.. ?! 4 stk.
    85 dollar med frakt. Så 2 i hver pakke? eller 1? hugser ikke i farten..hmmm..men da må eg bestille to til kanskje..hehe..

Jo så vel ut som det var 1 stk.. jaja merka no da.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt på sidelinjen men,
    Eg har lyst på fjernkontroll..så hvilken forforsterker bør eg velge når eg ikke vil fire på kvaliteten og tettaljer eller noe???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har idag fått testet en engel med golden dragon KT88 rør!!! på mine la scala.
    Sleit med støy!brum/sus i høytalerne.På høyde med min Cayin i bassen,stramm og fin men ikke så luftig og oppløst i toppen samt en litt tilbakeholden mellomtone.Så den har et godt stykke opp til cayinen både lyd/utstyr og utseende messig.
    Koblet den så opp til min Chario stativhøytalere og der var støyen borte og jeg syntes lyden ble nydelig,har tidligere testet Hegel,Jungson og Parasound på disse og Ma er vinneren.
    Da blir det nok en liten engel til mitt stueanlegg nr 2

NB! ma`en hadde vist noen golden dragon rør til 1800.- vet ikke mer enn det.
    Min Cayin har noen billige 6550 rør

Tror "problemet" kan ligge i at Music Angel selv har litt Klipsch-type sound, særlig i pentode (bryter opp). Så det blir på en måte 2xKlipsch når du tester den på en stor Klipsch-høyttaler - den får andre høyttalere til å lyde litt i retning av Klipsch. Testet du også i triode (bryter ned) ?

Men med andre smårør kan den trimmes i forskjellig retning. Din MA her har trolig anvendt noen rimelige og "runde" smårør - med spesielle rør kan den bli ganske analytisk og klar i toppen. Eller mye mer trykk i midtre mellomtone. Man må jobbe med den. I utgangspunktet passer den rimelige høyttalere med litt skarp kantetet diskant.

Golden Dragon KT88 er de samme som de ganske rimelige Shuguang, kun er de selektert og innbrent/testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iiiihaaaaa! Nå står engelen å gløder. Fikk den i dag så har ikke lyttet så mye enda. Første intrykket er bra. Den driver JBL240ti rimelig bra. Er heller ikke noe støy/sus. Har kun testet med vinyl på en pro-ject rpm5. Noe av det første jeg la merke til er at støv på platene hørtes mye tydeligere...fram med børsten...ned med stiften igjen og Supertramp crime of the century låt herlig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....,men er det en grunn til at soklene er vridd/montert slik at rørene ikke står symetrisk.Eller er det rett og slett slurv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønte ikke spørsmålet her - kunne du forklare litt mer ?

Jeg kjenner denne forsterkeren rimelig godt og vil vel si designet er mer gjennomtenkt enn for mange langt dyrere saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje han mener at logoene på kt88 rørene ikke er symmetriske.

Soklene ser veldig symmetriske ut. Ihvertfall inni min. Tror nok det er dårlig med slurv der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anskaffet meg en MA i går. Det popper fælt i høyttalerne når forsterker skrus av. Noen som har samme problemet, evnt. en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Skjønte ikke spørsmålet her - kunne du forklare litt mer ?

Jeg kjenner denne forsterkeren rimelig godt og vil vel si designet er mer gjennomtenkt enn for mange langt dyrere saker.

..det jeg mener er at når man beskuer rørene så er logoen på 3stk. kt88 vendt mot venstre og 1stk. vender framover, men etter nærmere ettersyn så er "innmaten" vendt likt...Så da er det vel det ene røret som er "stempla" feil kanskje. Sånn estetisk syns jeg at all logo skulle vendt utover.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sitter her uten forsterker og vurderer så smått rørforsterker, og nærmere bestemt music angel sine. Har litt ting jeg lurer på i den sammenheng...

Hva krever det av påpass og vedlikehold å eien en slik ? Er rør dyre og vanskelig å få fatt i ? Er det mye tweaking og justeringer / målinger som må
    til for at det skal fungere optimalt ? Antar at de fleste rørforsterkere kommer uten fjernkontroll også ? Vil en ha igjen lydmessig for å ofre en del funksjoner som en har på en vanlig forsterker kontra en rørforsterker ? Hvilke HT`er bør en matche disse med, forstår lettdrevne saker fungerer best ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei

Sitter her uten forsterker og vurderer så smått rørforsterker, og nærmere bestemt music angel sine. Har litt ting jeg lurer på i den sammenheng...

Hva krever det av påpass og vedlikehold å eien en slik ? Er rør dyre og vanskelig å få fatt i ? Er det mye tweaking og justeringer / målinger som må
    til for at det skal fungere optimalt ? Antar at de fleste rørforsterkere kommer uten fjernkontroll også ? Vil en ha igjen lydmessig for å ofre en del funksjoner som en har på en vanlig forsterker kontra en rørforsterker ? Hvilke HT`er bør en matche disse med, forstår lettdrevne saker fungerer best ?
    Litt vedlikehold må påregnes. Det er rørskifte som er den vanligeste diganosen.
    Noen ganger må rørsoklene renses med CRC el lign. dette trenger du bare gjøre en gang så varer det i årevis. En skjelden gang brenner det ett komponet inni ampen, men det trenger ikke å skje, det har etter min erfaring skjedd noen få ganger med amper her på forumet. Det har skjedd i en av mine 3 MA. Det var lett å få tak i deler og tok 5 minutter å lodde om. Man får også god hjelp her på forumet med feil som måtte oppstå.

Rør er enklet å kjøpe på internett, ikke noe problem det.

Jeg ser du har XTZ høyttalere, det samme har jeg XTZ99.36/25, det funker brillefint:-) selv om de ikke er svært lettdrevne.

Jeg kjøre en Yamaha 663 i front og MA på preout, så da blir det fjernkontroll også, det er en fin løsning som funker til film og stereo for meg.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Anskaffet meg en MA i går. Det popper fælt i høyttalerne når forsterker skrus av. Noen som har samme problemet, evnt. en løsning på dette?

Ja, fast omkobling til triode eller pentode fikser dette, søk litt i tråden så står det hvordan dette gjøres...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Ja, fast omkobling til triode eller pentode fikser dette, søk litt i tråden så står det hvordan dette gjøres...
    Ok, får finne frem loddebolten en dag. Jeg mener triode høres mye mye bedre ut en pentode her i mitt oppsett, så trenger egentlig ikke den bryteren på baksiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei

Disse XTZ-ene er ikke de letteste høyttalerene drive, men sitter her med Dynaudio Focus 140(som ikke bør noe lettere å drive utifra specs) koplet opp mot min nye MA. Kan bare si med en gang at forsterkeren danker ut min primare effektforsterker på lydkvalitet. Og dette er uten noen som helst modifiseringer av MA-en. Så dette bør ikke by på noen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vil enkelt og greit rette en stor takk til deg KjellB for din store entusiasme....Jeg elsker mitt nye intense glødende forhold. TUSEN TAKK:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en MA på eBay. Music Angel XDSE KT88 "XD-800MKII". Pris 159 GBP +90GBP i frakt.

Har et spm på anngående beregning av moms for denne. Beregnes moms av verdien på varen (1,25*159) eller av totalverdien (249*1,25)?

Er helt fersk på rør så dette blir spennede.

Side 86 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •