Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet det har vært nevnt tidligere,men
    Hva bruker man til rens av sokler og pinner?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ketchup....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ketchup....
    Virkelig? Til pinnene kanskje, men det er vel ikke bare gunstig å helle ketschup oppe i soklene, skulle jeg tro?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Engelen tok kvelden

I går tok en av mine 3 MA KT 88 "kvelden". Kraftig blått lys av det ene KT88 røret. Røyk og svidd lukt i lange baner, måtte lufte ut i kinoen, huff huff!! Jeg håper selfølgelig det kun er røret som gikk, men det så og luktet verre enn det bruker når utgangsrørene ryker. Jeg var tilfeldigvis i gangen utenfor kinoen i 30 sekunder slik at jeg fikk ikke skrudd av ampen umiddelbart, noe som er dumt. Jeg skal åpne den i kveld å se etter svidde komponenter og ledninger:-(

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Vet det har vært nevnt tidligere,men
    Hva bruker man til rens av sokler og pinner?
    CRC rensespray..Tar bort korrosjon

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Virkelig? Til pinnene kanskje, men det er vel ikke bare gunstig å helle ketschup oppe i soklene, skulle jeg tro?
    Ja, til pinnene. Tror ikke soklene har godt av ketchup nei :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svidd komponent

Sitat Opprinnelig postet av espennor
    I går tok en av mine 3 MA KT 88 "kvelden". Kraftig blått lys av det ene KT88 røret. Røyk og svidd lukt i lange baner, måtte lufte ut i kinoen, huff huff!! Jeg håper selfølgelig det kun er røret som gikk, men det så og luktet verre enn det bruker når utgangsrørene ryker. Jeg var tilfeldigvis i gangen utenfor kinoen i 30 sekunder slik at jeg fikk ikke skrudd av ampen umiddelbart, noe som er dumt. Jeg skal åpne den i kveld å se etter svidde komponenter og ledninger:-(

Jeg skrudde opp bunnplaten. Der ser jeg ett svinn komponent. Det er rødt og merket med 10 Ohm, se øverst til høyre i bildet. Er dette en resistor? i såfall så har jeg en resistorpakke med mange forskjellige verdier. Er det da bare å bytte denne? Er det noen andre målinger som bør gjøres? Jeg har aldri sett en rød resistor før, denne er merket med R2 på printplata.

Kjell hva tror du om denne saken?

Takk

EspenVedlegg 51176

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fint bilde som instruksjon.

Ja det som skjedde var nok at et utgangsrør kortsluttet internt - var defekt. Så brente den røde katode-motstanden av - den er sikring. Det sitter nok en identisk motstand på andre siden som også er defekt - hvis du vanligvis måler 5 ohm på disse. Da er det to i parallell.

Bytt disse og så er forsterkeren trolig helt OK igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK og lyttet på Mentor 2, B&W CM5, B&W CM7 og B&W i dag. Må si jeg ble litt begeistret for 683. Er dette en høyttaler som MA kan drive?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Var innom HFK og lyttet på Mentor 2, B&W CM5, B&W CM7 og B&W i dag. Må si jeg ble litt begeistret for 683. Er dette en høyttaler som MA kan drive?
    683 er en ganske tungdreven høyttaler, så vet ikke hvor mye kontroll du ville fått når volumet skrus opp!

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med en høyfrekvent og veldig irriterende piping i venstre høyttaler. Dette kommer etter forsterkeren har stått på en stund.

Har prøvd med forskjellige preamp-rør, men dette hjelper ikke. Kan det hjelpe å bytte utgangsrørene?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg bestilt reserve rør,Electron tube KT88.98, 4 stk og med frakt ca kr 530,- knall!!
    Vis dei skulle ryke dei eg har, så vil den motstanden/sikringen ryke kanskje, og da lurer eg på: Hvor kjøper en slike? og hva er størrelsen på dei, og har kvalitet noe å si på dei?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Da har eg bestilt reserve rør,Electron tube KT88.98, 4 stk og med frakt ca kr 530,- knall!!

Hvor bestillt du de rørene?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Hvor bestillt du de rørene?
    trur da va her.. Shuguang KT88-98 ( KT88 ) Vacuum Tube 1PC on eBay, also Preamplifiers Controllers, Amplifiers, Home Audio, Electronics (end time 01-Jul-09 05:44:59 BST)

Vis da er en seriøs plass...hva vet eg.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suse
    Jeg sliter med en høyfrekvent og veldig irriterende piping i venstre høyttaler. Dette kommer etter forsterkeren har stått på en stund.

Har prøvd med forskjellige preamp-rør, men dette hjelper ikke. Kan det hjelpe å bytte utgangsrørene?

Ja noen har meldt om dette. Ingen av våre 5 MA her hos oss har dette. Men en utviklet en slik periodisk feil etter noen litt voldsomme eksperimenter - da måtte en av de hvite papir-kondensatorene byttes. Ellers kan feil i en av de brune motstandene (gammel type carbon composition) meget sjeldent utvikle slike symptomer. Hvis det er en komponentfeil ligger den gjerne rundt inngangsrørene.

Men i over 95 % av slike tilfeller ligger feilen i rør og dårlig kontakt i rørsokler.
    Også utgangsrørene kan periodisk gi dette symptomet. Prøv å flytte de venstre rørene til høyre.

Ellers har det i flere tilfeller meldt her vist seg at suse-lydene kom fra annet tilkoblet utstyr og ikke MA-forsterkeren. Dette også fra relativt erfarne brukere. Uansett, de nye MA som kom fra før årsskiftet er ualminnelig støysvake.

For å evaluere graden av problem må vi først vite: hvor følsomme er høyttalerne dine ?

Newcomer Suse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja noen har meldt om dette. Ingen av våre 5 MA her hos oss har dette. Men en utviklet en slik periodisk feil etter noen litt voldsomme eksperimenter - da måtte en av de hvite papir-kondensatorene byttes. Ellers kan feil i en av de brune motstandene (gammel type carbon composition) meget sjeldent utvikle slike symptomer. Hvis det er en komponentfeil ligger den gjerne rundt inngangsrørene.

Men i over 95 % av slike tilfeller ligger feilen i rør og dårlig kontakt i rørsokler.
    Også utgangsrørene kan periodisk gi dette symptomet. Prøv å flytte de venstre rørene til høyre.

Ellers har det i flere tilfeller meldt her vist seg at suse-lydene kom fra annet tilkoblet utstyr og ikke MA-forsterkeren. Dette også fra relativt erfarne brukere. Uansett, de nye MA som kom fra før årsskiftet er ualminnelig støysvake.

For å evaluere graden av problem må vi først vite: hvor følsomme er høyttalerne dine ?

Har prøvd å bytte posisjon på KT88-rørene også, uten at det har hjulpet. Høyttalerne er XTZ 99.25 og har en følsomhet på 88dB!

Susing ellers er så lavt at jeg ikke legger merke til det.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å bytte posisjon på KT88-rørene også, uten at det har hjulpet. Høyttalerne er XTZ 99.25 og har en følsomhet på 88dB!

Jeg har samme høyttalere, null susing her.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke prisen pr rør da? da blir det nok litt mere å betale...
    36x4=144 dollar får det til å bli 826 kr pluss frakt og Mva.. Hmmm..
    Valutakalkulator med dagens valutakurser - Valutakurs for flere valuta - FINN reise

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å bruke XTZ-subben min med MA, men ser ikke helt hvordan jeg skal få det til? Den har ikke høyttaler-terminaler, bare rca sub in / sub out. MA har heller ikke preout. Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kunne prøve et annet fabrikat inngangsrør. Eller har du prøvd allerede ? Hva har du der nå ?

Ellers kan det være et tekniksk problem. Når er din kjøpt (opprinnelig) ?

Side 85 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •