Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Den ser ikke ut til å være en ekte Music Angel - den ligner på disse pene computer-produktene som kanskje ikke er noe særlig.

Uansett mangler de store omfattende strømforsyningene som er så viktig i Music Angel. Hvis du ser på bildene der den selges så er det lite inni kassen.

"en ekte Music Angel"? bedømmer du åssen det låter ved og se på utseende? ble litt skeptisk nå:P utseende bestemmer jo ikke åssen den låter?

jeg prøver igjen, er det noen som har PRØVD denne og har erfaring med denne?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ganske sikkert sei at den forsterkeren ikke er i nærheten av den vandlige MA, da kraften av strøm er meget mindre.
    Det blir som om at du spør om Ford Fiesta er like bra iforhold til Ford Mustang. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er den grei!
    blir xd800 på meg da!

veldig OT, en av cd-spillerne dem selger på on9smart, er de no tess?

bare og slette inlegget om det for OT

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality
    "en ekte Music Angel"? bedømmer du åssen det låter ved og se på utseende? ble litt skeptisk nå:P utseende bestemmer jo ikke åssen den låter?
    Det er på bakgrunn av komponentvalget. Som Kjell har presisert mange ganger, det som gjør de gode MA'ene unike er at de bruker "old school" komponenter, og ikke moderniserte. Hvis den du snakker om har de moderne komponentene, så ja, da kan man si noe om lyden ved å se på den.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spiller ja.. eg skal kjøpe meg en no i juni..
    Music Hall CD25.2 heter den..
    billig og megabra. Kr 6990 trur eg hos Norsk Hifi Senter. Se link.. Maxwell Hi-Fi Import i Drammen

Test cd-spiller, av Hjemmekino....se link, er en dansk side fordi eg fant ikke i farten, men er testen til Hjemmekino.

Første som dukker opp her på google: hjemmekino cd25.2 - Google-søk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest så mye pjatt om Music Angel forsterkeren her på forumet, at jeg nå har bestemt meg for å kjøpe en Gleder meg litt faktisk. Men har enda ikke klart å catche hvor jeg kan skaffe denne. Og klarer ikke pløye gjennom fler sider.

Håper noen kan være vennlige nok til å gi meg en link, til hvor jeg kan anskaffe det, og eventuellt nye rør, det hadde jeg satt kjempe pris på8) Håper ingen skyter meg for den slags latskap.

Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d ligger to til salgs på torget...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    Har lest så mye pjatt om Music Angel forsterkeren her på forumet, at jeg nå har bestemt meg for å kjøpe en Gleder meg litt faktisk. Men har enda ikke klart å catche hvor jeg kan skaffe denne. Og klarer ikke pløye gjennom fler sider.

Håper noen kan være vennlige nok til å gi meg en link, til hvor jeg kan anskaffe det, og eventuellt nye rør, det hadde jeg satt kjempe pris på8) Håper ingen skyter meg for den slags latskap.
    ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor i klartekst der: "Shipping, 90GBP to Unites Stateas", blir såklart annen sum til Norge, men 26kg koster litt å shippe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står class a på reklamen på ebay siden, men det er da push-pull forsterker og da er det vell strengt tatt class a/b? eller er jeg på jorde?

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk On9mart. En MA koster £399 (ca. 3 900 NOK) for den sorte og £439 for sølv - flyfrakt inkludert og forsendelse og sporing via UPS. Min MA nr. 2 har nettopp tatt av fra Chek Lap Kok :-)

Location Date Local Time Description
    CHEK LAP KOK, HK 04/24/2009 10:21 A.M. DEPARTURE SCAN
    CHEK LAP KOK, HK 04/23/2009 1:15 A.M. EXPORT SCAN
    04/23/2009 1:15 A.M. ORIGIN SCAN
    KOWLOON BAY,HK 04/22/2009 8:55 P.M. PICKUP SCAN
    HK 04/22/2009 8:05 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette?:

Output Power:

The XD800S delivers a whopping 2 X 65 Watts in a Pure Class A Operation when 2 speakers are connect to the 8 Ohm output in ultra-linear mode or 2 X 30 watts in triode mode, offering 2 or 4 speakers options. This amp delivers less than 1% distortion at full power! beat that for performance excellence!

Link:
    Music Angel XD800S KT88 PURE CLASS A Int Tube Amplifier on eBay, also Integrated Amplifiers, Amplifiers, Home Audio Hi Fi, Consumer Electronics (end time 25-Apr-09 19:02:57 BST)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt-angivelsene stemmer forsåvidt greit nok (det er det man får med noe under 500V strømforsyning) - vår glimrende ingeniør Svein_B har målt forvrengning her i Norge på sin MA og var overrasket over de lave verdiene (ved normale lyttenivåer).

Men klasse A er nok optimistisk - den opererer i klasse A ved lave effekter, men er en klasse AB forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder andre leverandører enn HongKong, som England, så skulle vi gjerne vite om det som blir levert er den siste versjonen med drosler ferdigmontert ?

Noen med erfaring får ev. gi lyd fra seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betydning av matching

Vær klar over at de til dels legendariske små-rørene vi nevner her og i smårørs-tråden strengt tatt kun egner seg til Music Angel forsterkere - ellers så passer de godt til forsterkere produsert på 60-tallet, samt fornuftige DIY-konstruksjoner.

Hvorfor det er slik kan man bl.a. lese på side 1 i denne tråden.

I moderne ingeniør-designede rørforsterkere med de vanlige moderne computer-komponentene internt vil f.eks. Telefunken-rør og Siemens 3-mica rør lyde veldig sterilt og tørt - man får et innblikk i NOS-lyden, men det passer likevel ikke. Derfor kan man lese disse oppgitte kommentarene på forskjellige nettsteder fra eiere som har kjøpt dyre NOS-rør. Man bruker en masse penger, men det blir ikke bra, verken med NOS-rør eller moderne rør (de sistnevnte gir ikke den organiske klare rørlyden som etterspørres). Så gir noen til slutt opp. Det er derfor så viktig å formidle informasjon om Music Angel. At den finnes.

Det samme gjelder de fine US-rørene fra 80-tallet, f.eks. Philips-ECG (= Sylvania), som kan skaffes til rimelige priser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg losjer mitt inntrykk over hit som opprinnelig er den originale tråden for MA. (For de som vil lese innlegget i sin helhet kan gå over i den andre MA tråden)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har hatt engelen på besøk i to uker tidligere uten å få "testet" den skikkelig. Det ble kun noe sammenligning mellom MA og en Onkyo 875 reciever (som mange mener duger godt på musikk, men likevel kun er en reciever). Kilden var en eldre Marantz CD70 (et beist av en cd-spiller). Forskjellen på disse to oppsettene var at DAC'en i Onkyo blir benyttet via Spdif fra Marantz. MA kjører analogt fra Marantz.
    MA hadde original rørbestykning.
    Høytalere: Hawthorne Audio åpen baffel på 96db DIY. To forskjellige diskanter ble benyttet. En 30$ kompresjonsdiskant fra Eminence og en 200$ kompresjonsdiskant fra Radian.
    Utgangspunktet er Radiandiskanten. Denne er veldig mye bedre både på MA og Onkyo.
    Musikk som ble spillt var Diana Krall, Chris Jones, Rammstein, Kurt Nilsen, Kari Bremnes, NOFX ,Cash etc. (mye forskjellig)

Inntrykket jeg satt igjen med er viktigst (for meg).

MA gruset Onkyo på mellomtone på all musikk. Det var bare mer fløyel og rasp (vet det er ytterpunkter), men det var mer av alt.
    Radian diskanten føltes meget bra på MA. Åpen og luftig med snert. Onkyo gjør seg heller ikke bort, men MA er en klart bedre musikkformidler.
    MA "taper" på bass. Den ble litt for svultsig og dominerende. Dette mistenker jeg kan forandres med rørbytte (noe Kjell og andre helt sikkert er enig i).
    Det var en ro og klarhet i MA som Onkyo ikke har. Det virker som lydbildet er mer sammenhengende. Lyden er rett og slett mer organisk hvis jeg kan si det sånn.

MERK: Dette er ikke en test men et inntrykk fra en amatør.

Må samtidig takke Kjell og MA tråden for at min interesse for rør er "vekket"
    Kjell svarer:
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja, MA-bølgen ruller videre. Utmerket !
    På gode dynamiske "spillevillige" høyttalere kan bassen bli for voluminøs og ikke spesielt kvikk og aperiodisk med de billige rørene som følger med. MA er i utgangspunktet beregnet for små veldempete høyttalere, rett og slett i lav prisklasse. Så vi må gjerne stramme den noe opp.

Jeg tok med standard-listen min hit. Alle disse kombiene vil oppleves mer homogene/lineære enn original-rørene.

Så her er et godt startforslag for nye MA med 6N1/ECC85 i inngangen:

Jeg ville startet med Telefunken ECC85 sammen med GE 5814A 3-mica 1960, beste variant av denne. Det gir en varm dynamisk sound, men noen ville foretrekke en skarpere, mer definert topp. Med det grunnlaget kan man så diskutere svakheter i lyden og prøve å rette opp med andre små-rør. Så skulle du nok til slutt kommet frem til noe som fungerte topp.

F.eks. blir lyden gradvis mer analytisk, etter som vi beveger oss innen 12AU7-gruppen fra GE 1960 til GE (vanlig 2-mica) 1970-80, og så til det knastørre JAN-Philips ECG 12AU7A/5814A. Så det er såre enkelt å justere lydbildet - det vil skifte dramatisk. Metal/rock-folket ser ut til å like JAN-Philips-rørene (USA-rør fra 80-tallet, har ikke noe med gamle Philips å gjøre).

12AU7: Om vi skifter fra eldre GE til nyere GE, så er det mest topp-diskanten som kommer tydeligere frem (klarere). Mens med skifte til JAN-Philips så løfter man hele øvre mellomtone og diskant, altså mer presens oppover. I begge tilfeller mere tørr bass, særlig med JAN-Philips (knastørr).

Selvfølgelig flere innfallsporter her. Andre ECC85 er mulig, som Philips (Valvo) m.fl.

Og alternativt USA-rør i inngangen: GE 6DT8 nyere 1970-80 med grønn skrift (lyder tørt og klart) kombinert med europeiske 12AU7/ECC82 - eller t.o.m. billige kinesiske 12AU7. Sylvania 6DT8 black plate også interessant.

For de som kjøper brukt, så kan forsterkere med 12AT7 i inngangen dukke opp.
    Da blir det Siemens E81CC 3-mica double support, eller noen av de andre på side 1 i smårørstråden. Ellers som ovenfor.

Vanligvis anbefaler jeg en mix av USA-rør og europeiske NOS-rør.
    Noen vil kanskje ønske mer ren puristisk mellomtone og diskant, så kan USA-rørene erstattes av europeiske, som Mullard, Philips Miniwatt, Brimar, Mazda, Radiotechnique, Siemens, Valvo, Telefunken, m.m. F.eks. Telefunken ECC82 istedenfor GE 5814A. Brimar og noen Mullard kan bli for "varme" på Music Angel.

Takk for svar Kjell. Mente det var greit å få denne over hit i denne tråden slik at flest mulig erfaringer rundt rørbytte kan være i en tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør til rock/metal

Da kan vi ta denne oppsummeringen også (fra smårørstråden).

Ja da har jeg etter lengre testing to rør-kombier til de som spiller rock/metal - to kombier da vi jo har to utgaver av MA - den gamle med 12AT7 i inngangen og den nye med 6N1 (ECC85) i inngangen (de to midt-posisjonene). Som 6N1-erstatning anbefales her 6DT8. Begge kombier er billige.

1) JAN-Philips ECG 12AT7WC (industri-versjon med grønn eller blå skrift) + nyere RCA/GE 12AU7A eller 5814A.
    Etter forslag fra zeezar her. RCA skal være rød ny logo. RCA 12AU7A er samme rør som GE 12AU7A. Røret er produsert av GE og er dessuten omtrent det samme som nyere RCA og GE 5814A produsert 1970-80. GE-rørene vil ha bokstav-kode, ikke årstall.

2) GE 6DT8 (nyere med grønn skrift) + JAN-Philips ECG 12AU7/5814A (industri-versjon med grønn eller blå skrift).
    6DT8 er den 6N1-erstatning som ligner mest på 12AT7. GE er nyere produsert 1970-80. Alternativt Sylvania 6DT8 black plate. Det finnes også et Sylvania black plate 12AT7 for de som har lyst å prøve denne kombien på den gamle MA'en.

JAN-Philips rørene er produsert/merket 1980-90.
    Jeg har testet disse kombiene og her blir det rå kraft og punch mer enn finesse og mikrodynamikk.

Ja disse rørene rocker !!!! Alle er moderne NOS USA-rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skum-lest over de fleste sidene i denne tråden og jeg må jo si at jeg har blitt litt nyskjerrig på denne lille engelen.

Og da jeg skal oppgradere annlegget mitt i nær fremtid så kunne jo dette vært noe og snuse på.

Har nå et par Kef IQ9 høytt som snart blir nok erstattet med XQ40. Men jeg ser nok for meg at jeg kommer til og ende opp med noen Martin Logan Vista da jeg har helt forelsket meg i de høyttalerene, må bare få cash først :-)

Tenker meg en Abrahamsen V.1.0 cd spiller & V3.0 forforsterker. dette grunnet at jeg virkelig liker lyden til Abrahamsen, samtidig som jeg har fått et godt tilbud på disse. Men da lurer jeg på om jeg ikke skal ta og bestille meg to stk MA og bi ampe de, har lest endel forskjellige meninger om biamping av MA, hva sier dere er det noe og hente på og biampe de eller vil det bare være "a waste of time and money"?? har ikke ubegrenset med cash og bruke på annlegg, så det må holde i noen år. hvordan spiller de forresten på de overnevte høytt??

Så kortfattet:
    er det vits i og biampe MA? kommer ikke til og brokoble da jeg ikke har noe som helst erfaring med loddebolt.

Vil de passe inn i et Kef\MartinLogan\Abrahamsenoppsett??

Mvh:
    Christopher

Side 79 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •