Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 3515
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Nei de skal ikke slås sammen, da formålet er forskjellig.
    I denne tråden snakker MA-eierne sammen - og andre kan i grunnen holde seg i andre tråder med andre formål.
    Jeg snakker om din andre (rør)tråd.

Ellers er dette en seriøs tråd, så slike useriøse kommentarer kan du ta med deg i den andre tråden. Mener du at du må kommentere dette, så gjør det i den andre tråden. Flere MA-eiere er ganske irritert over all off-topic virkomheten her. Mener du at vi selv er skyld i det, så tar du også DEN kommentaren over i den andre tråden. OK ?
    Ta det med ro Kjell. :-D Det fungerer ikke slik på et forum at du kan bestemme hvem som skal besvare og/eller stille spørsmål ved dine påstander, og ikke minst hvor de får lov til å gjøre det. Det ser ut som du selv skjønner at enkelte av dine påstander er OT, men du vil at de som stiller spørsmål rundt de skal pelle seg over i en annen tråd..... javel.

Jeg skjønner at du ikke vil svare på mitt spørsmål så jeg skal la det ligge. Men forslaget om å smelte de 2 trådene dine sammen står fortsatt åpent.... (?)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK jeg misforstod.

Nei ikke slå sammen. Smårørstråden er til mer grundig behandling av rørtyper, mens MA-tråden tar for seg tekniske sider ved MA, passende høyttalere og eventuelle reparasjoner. Samt noen kvikke opplistinger av gode rør, men uten å gå i detalj.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke slå sammen. Smårørstråden er til mer grundig behandling av rørtyper, mens MA-tråden tar for seg tekniske sider ved MA, passende høyttalere og eventuelle reparasjoner. Samt noen kvikke opplistinger av gode rør, men uten å gå i detalj.
    Den er grei....

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du "glemte" å svare meg, Kjell.
    Blir det sus-hjelp å få, eller må jeg høre andre veier?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lover å komme tilbake til dette.
    Skal bare få unna noe presserende - har det travelt på jobben for tiden. Men du er ikke glemt. Jeg trenger litt repetisjon - var det slik at du hadde kjøpt en ny MA - kan du i det tilfellet angi ca. kjøpetidspunkt for denne pluss mer info.

Mener å huske at du ombygget den første pga en uheldig tidlig versjon.

Send meg mest mulig info, og særlig det som gjelder kretsene rundt inngangsrøret - gjerne bilder. Er releene OK ? Du kjører i triode ? Er det aktuelt å bygge fast til triode ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme engelen enda, er vel rundt et år gammel.
    Jeg skal sende deg litt bilder og mer info når jeg er kommet meg hjem igjen (er strandet på ubestemt tid, bilen tok kvelden).

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet MC275, MA(gammel versjon med ecc81/ecc82) og Shanling SP-80 mot hverandre(altså samtidig med kun tiden det tar og flytte kabler)

testet de på B&W 805s, vincent hybrid forforsterker som var modifisert av HIFI Lars, mener det var kondensator,rør, og dac....

har vel nevnt det før...

når det gjelder watt så var shanling veldig svak..... de 2x50w(el34) hørtes mer ut som 2x30w mot MC275 sine watt....

viss jeg er snill med MA så kan vi si den virket som 2x50w i forhold til MC sine 2x75w.....

MC275 er helt klart kraftigst, den veier vel også ca dobbelt så mye som MA... kjentes ut som den var skrudd fast i benken

Shanling imponerte med engang med sin lyd, men blee alt for mye topp på disse høytalerene, flott "blues" lyd viss man kan si det... men passer til lettdrevne høytalere som er litt slappe i toppen.. , ble slitsomt og høre på i lengden. Byttet aldri rør på disse, tror også det hadde vært bortkastet tid pga flere ting....

ble også imponert over MC da det var første erfaring med rør... men etter å ha kjøpt MA (fra finn av en som hadde importert en del el34 og kt88 versjoner for salg, fant da MA tråden rett etterpå, da jeg googlet forsterkeren tror den hadde 1side!) så begynte testingen mellom disse for fullt! :-D

Shanling ble fort kuttet ut....

Jeg kjørte da "original" rør i MA som jeg synes er dumt å kalle det, da ingen av mine 3 MA noen gang har hverken hatt like smårør eller er like innvendig....
    (forskjellig feedback på de to eldste ++ litt div, den siste med ecc85 rør)

men min første MA hadde faktisk bra medfølgende rør(selvsagt ikke så bra som de jeg bruker i dag!!)
    Men under testing låt jo selvsagt MC høyere, men dynamikk og mellomtone var i egen klasse på MA... satt og switchet frem og tilbake å det ble en liten AHA opplevelse på meg! for jeg kunne ikke tro denne billige forsterkeren kunne låte bedre.. hadde også venner innom som mente det ikke var tvil! (også som har 805s) spilte da BB.King, Steve R.V. Guitar festival med E.Clapton etc., Kari B. ,Vamp.. +masse masse mer....(

Dette er jo rett og slett hvilken lyd man liker.... og bare min(og noen venners mening) mener ikke at de som har eller liker MC275 er er idioter , men at jeg foretrekker MA !

Hadde jeg foretrukket noen av de andre merkene, ja da hadde de stått igjen..

Mine høytalere er ganske tunge å drive, den nye versjon av MA er så vidt godkjent , men jeg begynte med brokobling/ombygging av MA for drøyt ett år siden og det er disse jeg bruker nå, har nå mer power en MC275 og lyden JEG liker, kan jeg ønske mer ? :-D

Poenget er jo at så lenge man er fornøyd selv er jo det viktigst!

Føler MA er høyt elsket og dypt hatet tror ikke på noe fred mellom de, he he

Har desverre aldri testet MC transistor hjemme, men de tror jeg hadde spilt meget bra!

hører jeg noe som er bedre og har råd til det, så vil jeg selvsagt ha det!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott, da har vi fått en direkte sammenligning av MC-275 med Music Angel. Det du beskriver henger godt sammen med vår opplevelse av MC-275 i butikken - det var høsten 2006 (hvilken versjon av MC-275 kan jeg ikke uttale meg om).

Du har jo bygget om MA til brokoblede mono-blokker. Og disse er da kraftigere enn MC-275. Den siste versjonen av MA KT88 som kom nå siste høst er jo blitt kraftigere, og slik som jeg forstår deg, så ligger den ganske nær MC-275 i power (men fortsatt MC-275 kraftigere).

Ja jeg ville ikke drømt om å betale 35000 kr for noe sånt. MC-275 er et moderne ingeniør-produkt - dvs. man har kopiert diagrammet, men satt inn moderne computer-komponenter i en forsterker originalt designet for å bygges med de gode gamle Allen-Bradley karbonmotstandene, trafoer med myk isolasjon av impregnert papir er erstattet med stenhårde moderne materialer - alt dette fysiske som påvirker lyden er glatt erstattet med helt andre materialer som er hyllevare idag. Puh !

Jeg har selv vært eier av en stor tung McIntosh transistor power amp - synes absolutt den klarer seg bedre rent musikalsk - spiller mer homogent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Jeg har testet MC275, MA(gammel versjon med ecc81/ecc82) og Shanling SP-80 mot hverandre(altså samtidig med kun tiden det tar og flytte kabler)

testet de på B&W 805s, vincent hybrid forforsterker som var modifisert av HIFI Lars, mener det var kondensator,rør, og dac....

har vel nevnt det før...

når det gjelder watt så var shanling veldig svak..... de 2x50w(el34) hørtes mer ut som 2x30w mot MC275 sine watt....

viss jeg er snill med MA så kan vi si den virket som 2x50w i forhold til MC sine 2x75w.....

MC275 er helt klart kraftigst, den veier vel også ca dobbelt så mye som MA... kjentes ut som den var skrudd fast i benken

Shanling imponerte med engang med sin lyd, men blee alt for mye topp på disse høytalerene, flott "blues" lyd viss man kan si det... men passer til lettdrevne høytalere som er litt slappe i toppen.. , ble slitsomt og høre på i lengden. Byttet aldri rør på disse, tror også det hadde vært bortkastet tid pga flere ting....

ble også imponert over MC da det var første erfaring med rør... men etter å ha kjøpt MA (fra finn av en som hadde importert en del el34 og kt88 versjoner for salg, fant da MA tråden rett etterpå, da jeg googlet forsterkeren tror den hadde 1side!) så begynte testingen mellom disse for fullt! :-D

Shanling ble fort kuttet ut....

Jeg kjørte da "original" rør i MA som jeg synes er dumt å kalle det, da ingen av mine 3 MA noen gang har hverken hatt like smårør eller er like innvendig....
    (forskjellig feedback på de to eldste ++ litt div, den siste med ecc85 rør)

men min første MA hadde faktisk bra medfølgende rør(selvsagt ikke så bra som de jeg bruker i dag!!)
    Men under testing låt jo selvsagt MC høyere, men dynamikk og mellomtone var i egen klasse på MA... satt og switchet frem og tilbake å det ble en liten AHA opplevelse på meg! for jeg kunne ikke tro denne billige forsterkeren kunne låte bedre.. hadde også venner innom som mente det ikke var tvil! (også som har 805s) spilte da BB.King, Steve R.V. Guitar festival med E.Clapton etc., Kari B. ,Vamp.. +masse masse mer....(

Dette er jo rett og slett hvilken lyd man liker.... og bare min(og noen venners mening) mener ikke at de som har eller liker MC275 er er idioter , men at jeg foretrekker MA !

Hadde jeg foretrukket noen av de andre merkene, ja da hadde de stått igjen..

Mine høytalere er ganske tunge å drive, den nye versjon av MA er så vidt godkjent , men jeg begynte med brokobling/ombygging av MA for drøyt ett år siden og det er disse jeg bruker nå, har nå mer power en MC275 og lyden JEG liker, kan jeg ønske mer ? :-D

Poenget er jo at så lenge man er fornøyd selv er jo det viktigst!

Føler MA er høyt elsket og dypt hatet tror ikke på noe fred mellom de, he he

Har desverre aldri testet MC transistor hjemme, men de tror jeg hadde spilt meget bra!

hører jeg noe som er bedre og har råd til det, så vil jeg selvsagt ha det!!!

Det er slike erfaringer som gjør at jeg fortsatt er meget nysgjerrig på MA'en Meget bra skrevet Kong Arne! Har jo lånt en av Beiver her på forumet en tid og hører potensialet i den. På mine 96db høytalere manglet det iallefall ikke power. Spillte så høyt at mine gamle diskanter fra eminence ikke likte seg. De nye fra Radian koste seg med engelen og dette var på originalrør, så det skulle være interessant å bedrive litt rørbytte.

Er det noen av MA'eierene som har bygget inn fjernkontroll-kitet og kan si noe om kostnad for å få dette bygget om?

Kong Arne: Er bildet jeg har tatt med fra ditt svar en ny type design...så bra ut!?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det er slike erfaringer som gjør at jeg fortsatt er meget nysgjerrig på MA'en Meget bra skrevet Kong Arne! Har jo lånt en av Beiver her på forumet en tid og hører potensialet i den. På mine 96db høytalere manglet det iallefall ikke power. Spillte så høyt at mine gamle diskanter fra eminence ikke likte seg. De nye fra Radian koste seg med engelen og dette var på originalrør, så det skulle være interessant å bedrive litt rørbytte.

Er det noen av MA'eierene som har bygget inn fjernkontroll-kitet og kan si noe om kostnad for å få dette bygget om?

Kong Arne: Er bildet jeg har tatt med fra ditt svar en ny type design...så bra ut!?
    Jeg bruker en reciever som pre amp, dette er ikke optimalt.
    Best lyd har man ved å kople maèn rett fra lydkilden selfølgelig.

Men til verdags bruk og film så har jeg da fjernkontrollen
    Spiller på RF63, (99db).

Klart at når man har besøk fra andre lyd interreserte venner så må man kople direkte for best lyd.

Morro hvordan et merke kan virke så uinterresant for mange entusiaster før de hører lyden.

Jeg tror at dette betyr mer enn vi aner, skrytefaktor? det finnes ikke med MA for det er i utgangspunktet et helt ukjent merke for de fleste.

Stor tung dyr hifi er viktig for mange.
    Kjøpe utstyr pga design er mer vanlig en mange liker å snakke om desverre og kan vere en faktor.

En annen ting er at om man er vant til den nye litt harde hifi lyden så kan man kanskje bli skuffet, da må man bare lese denne tråden + smårørs tråden for hjelp.

Jeg for min del synes det er morro at man kan få så mye for så lite, jeg vurderer å kjøpe en til nå etter at jeg mottok nye inngangsrør som løftet lydbildet betraktelig.

Disse som monoblokker må ju trykke vanvïttig, kongArne hvordan er intrykket ditt etter alt du har gjordt med MA som monoblokker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo selvfølgelig bruke recieveren min, men kunne, som du sier tenke meg å bruke det rett på kilde. Kunne jo bygge de om slik Kong Arne har gjort og bruke en mer dedikert pre med processsorinngang, det skulle kunne funke bra. Vi får se.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontroll som burde fungere meget godt!

4 way Motorized Remote Control PCB w/parts, DIY /MV-02 - eBay (item 250395840754 end time Apr-24-09 07:18:36 PDT)

Denne har 100k potmeter som i MA, kutter bare ut rele printet etc. og kobler kun lyd via potmeter

Har selv laget sub. volum av denne så man sparer noen turer fra sofaen, det er jo så forskjellig lyd fra forskjellige filer/kilder, har lagt inn signalet på Harmony 1000 og dette fungerer perfekt!

Ang. design på monoblokkene så er jo disse hjemmelaget, det er 3mm alu. som er utfrest,knekt og bekledd med akryl..
    Kjell har jo bedt meg skrive litt i mod. tråden til engelen, men har ikke fått rotet meg til det enda.

Jeg har ihvertfall ikke problemer med for lite power, før gikk det litt på grensen hele tiden, nye MA har merkbart litt mere krefter

ved brokobling får man jo begge kanaler på en høytaler som også betyr 2x negative(støy/sus) men 2x veldig lite er jo fortsatt ikke mye ,har ikke testet disse på andre en mine egne høytalere og her må jeg bort til høytaler for og høre støy/sus
    har man veldig høy db på høytaler er det vel heller ikke nødvendig med mer power......

Jeg hadde også slike høyfrekvens lyder(hyling/piping) etter innkjøp av nye rør og stramming av sokkel har det vært stille på den kanten...

mener jeg satte bena på noen brukte rør i ketchup over natten engang, tror dette hjalp etter rengjøring, men her var også cognac innblandet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående elektro støy eller lokalisering av hvor dette kommer fra i min ene kanal.

Kunne det vere en motstand som er gått?

Det er veldig svakt i en kanal, må ha hodet helt intill for å høre dette så det er egentlig ikke et stort problem, men siden alt annet nærmer seg perfekt så vil jeg se om vi kan fikse dette.
    Alt annet er støyfritt, derfor ser jeg at dette sikkert er en komponent som ikke har tålt turen hit eller bare er røket.

Byttet rørene i forskjellige posisjoner uten at det hjalp.
    Byttet strømkabel/strømkilde uten hell.
    Koplet fra signal og lyden er der fortsatt.

Kan det være en motstand?

Noen tips?

Ellers så har de GE 3 mica rørene jeg mottok brent litt nå og lyden er fast og fin, mangler litt i toppen enda men har jevnet seg ut nå.
    Telefunken ecc85 er på vei så når de er byttet vil jeg vite mer.

Lurer litt på støy som er rapportert her i noen tilfeller.

Er sus konstant? styres støy i samsvar med volum?
    Synes det er rart da min MA er helt støyfri og derfor burde dette kunne rettes på.

Høytalerne mine er også følsomme, 99db.

Kunne vært greit å vite.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FNJ
    Er sus konstant? styres støy i samsvar med volum?
    Synes det er rart da min MA er helt støyfri og derfor burde dette kunne rettes på.

Høytalerne mine er også følsomme, 99db.

Kunne vært greit å vite.
    Konstand ja, uavhengig av volum. Forsterkerens grunnstøy, altså.

Piping som det nevnes, har jeg også hatt her, men det er en stund siden sist jeg hørte noe til det nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Konstand ja, uavhengig av volum. Forsterkerens grunnstøy, altså.

Piping som det nevnes, har jeg også hatt her, men det er en stund siden sist jeg hørte noe til det nå.

Ok, jeg har antagelig siste version av MA, (fikk den i feb.09)om det er noen forskjeller i konstruksjonen vet jeg ikke men her er det helt tyst i alle fall.

Lik på volum 0-full.
    Jeg bruker den ofte som power amp til min surround reciever, jeg kan ha den på 100% volum om jeg vil kalibrere anlegget sånn, vanligvis står den på 75%, kvart over 12 under normalt bruk som power og er helt uten støy.
    Vil heller forsterke fra MA enn fra reciever utgangen om mulig derfor står den såpass høyt hos meg.

Om jeg legger hodet inntil hornet så hører jeg svak sus, fra 30 cm og ut hører jeg ingenting og det er faktisk knallbra synes jeg.

Jeg hadde høyfrekvent piping 1 gang da den var ny, varte ca 10-20 sek, det har vært borte siden og derfor henger jeg meg ikke opp i det

Det har sikkert vært snakket om i tråden her tidligere hva man kan teste for å bli kvitt det.
    Det er jo synd at det kan variere såpass mye.

I alle fall sier min erfaring med ampen at den ikke skal støye slik du beskriver og da finns det sikkert muligheter til en fiks, det er verdt det etter min mening, og årsaken til at jeg vurderer å kjøpe en til å bygge 2 monoblokker av dem.
    Mye vil ha mer vettu, i alle fall til denne prisen!

Måtte stikke bort å teste en gang til for sikkerhets skyld, og det finnes ikke støy fra 30cm og ut her, fullt eller lavt spiller ingen rolle.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FNJ
    Angående elektro støy eller lokalisering av hvor dette kommer fra i min ene kanal.

Kunne det vere en motstand som er gått?

Det er vel ikke mange som har rapportert støy - men noen få har postet mange innlegg. Ofte har eieren glemt å sjekke at det er god kontakt i rørsoklene.

Du hører litt støy i den ene kanalen når du legger øret helt inntil høyttaleren (99 dB følsomhet) - er dette ikke sus, men mere en lavfrekvent "snerring" eller brum ?

Også nye NOS-rør kan (dog sjeldent !) være defekte, så bare et rørbytte gir ikke 100 % garanti for at rørene er OK.

Hvis en kanal er uten støy kan man prøve å bytte rørene venstre-høyre (de to i midten) - har du gjort det ?

Med en rørforsterker må man alltid ha noen rør i reserve som man sette inn ved behov for feilsøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Ang. design på monoblokkene så er jo disse hjemmelaget, det er 3mm alu. som er utfrest,knekt og bekledd med akryl..
    Kjell har jo bedt meg skrive litt i mod. tråden til engelen, men har ikke fått rotet meg til det enda.
    ... ved brokobling får man jo begge kanaler på en høytaler som også betyr 2x negative(støy/sus) men 2x veldig lite er jo fortsatt ikke mye ,har ikke testet disse på andre en mine egne høytalere og her må jeg bort til høytaler for og høre støy/sus
    har man veldig høy db på høytaler er det vel heller ikke nødvendig med mer power......

2) Jeg hadde også slike høyfrekvens lyder(hyling/piping) etter innkjøp av nye rør og stramming av sokkel har det vært stille på den kanten...

mener jeg satte bena på noen brukte rør i ketchup over natten engang, tror dette hjalp etter rengjøring, men her var også cognac innblandet :-D

1) Hei, når får vi denne beskrivelsen over bro-kobling ? Eller så må du begynne å gjøre dette som en virksomhet ? Jeg vet du gikk ut fra mitt diagram med trafoer. Har selv testet dette kort.
    Du måtte bruke en liten kondensator over feed-back for stabilitet ? Hvor stor var den ? 500 pF ?

2) Ja jeg håper alle leser dette. Sørg for stramme rør-sokler og god kontakt med rør-pinnene på små-rørene - om det så må trenge en liten cognac - og så forsvinner de små ulydene.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott, da har vi fått en direkte sammenligning av MC-275 med Music Angel.
    mm, du har fått EN direkte sammenligning fra en person som påpeker: "Dette er jo rett og slett hvilken lyd man liker.... og bare min(og noen venners mening) mener ikke at de som har eller liker MC275 er er idioter , men at jeg foretrekker MA !", noe som ikke går overdrevent godt overens med ditt korstog imot "all som ikke heter MA"

Jeg har selv vært eier av en stor tung McIntosh transistor power amp - synes absolutt den klarer seg bedre rent musikalsk - spiller mer homogent.

flott! det må jo være den best begrunnede påstanden jeg har lest på lenge. Ved andre ord kan vi på en generell basis si at MA låter bedre enn et stort transistortrinn fra McIntosh uten å ta hensyn til hvilket trinn, hvilken type musikk, hvilken type høytaler og ikke minst hvilket kringutstyr; altså matchinga av det hele? Sett et godt rørtrinn på la scala og det blir helt konge, sett noen digre transistortrinn på de samme ht og det blir langt fra så bra. Men sett den samme lille rørforsterkeren og de samme transistortrinnene på f.eks. array1400/b&w801d og se hva som skjer
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Hei, når får vi denne beskrivelsen over bro-kobling ? Eller så må du begynne å gjøre dette som en virksomhet ? Jeg vet du gikk ut fra mitt diagram med trafoer. Har selv testet dette kort.
    Du måtte bruke en liten kondensator over feed-back for stabilitet ? Hvor stor var den ? 500 pF ?

2) Ja jeg håper alle leser dette. Sørg for stramme rør-sokler og god kontakt med rør-pinnene på små-rørene - om det så må trenge en liten cognac - og så forsvinner de små ulydene.

1:
    Skal prøve og skrive litt og legge inn bilder i mod tråden ganske snart..
    skive kondensator på 1nano

2: cognacen var til meg Kjell, hadde nok ikke tatt ketchup trikse ellers :-D
    men husket jeg brukte dette på kniven da jeg var liten for og holde den blank....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1:
    Skal prøve og skrive litt og legge inn bilder i mod tråden ganske snart..
    skive kondensator på 1nano

2: cognacen var til meg Kjell, hadde nok ikke tatt ketchup trikse ellers :-D

Ha-ha jeg forstår.

Du anbefaler 1 nF. Bra.
    Prøvde du flere verdier nedover (200-500 nF f.eks.) ?

Jeg anbefaler ellers her de hvite firkantede Rifa papir-kondensatorene av lignende type som de 100 nF Music Angel benytter - de er dyre, men meget vellydende.

I så små verdier som 1 nF finnes de å kjøpe fra Elfa.

De store på 100 nF er utgått fra produksjon.

Men keramiske skive-kondensatorer kan være helt OK der.

Side 76 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •