Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Nei her tar du veldig feil. De er lite/ikke interessert i å finne årsaken, kun poste negativ reklame om MA - dette gjentar de i en uendelig rekke av de samme støy-posteringene i løpet av flere år. Uten å vise interesse for å diskutere mulige mangler i eget anlegg. I det ene tilfellet fant vi jo en årsak (høyttaleren).

Jeg har gjort mye for å hjelpe alle som måtte ha problemer - men et sted går grensen.
    Har du fulgt med i dette ? Foreslår at du gir deg her.

Denne tråden er for MA-eiere som er seriøse i sitt ønske om å få mest mulig av denne forsterkeren.

Dette er jo et åpent forum - alle kan poste - jeg gidder ihvertfall ikke bruke min tid på å svare på denne svadaen.

Jeg har fulgt med en god stund på denne tråden ja og du er veldig flink til å hjelpe til i denne tråden, det skal du absolutt ha
    Du er til tider "skarp i kanten" og slik jeg ser det er det jo ofte derfor denne "svadaen" dukker opp. Men jeg skal droppe videre diskusjon og trekke meg rolig tilbake og betrakte tråden din utenfra fra nå. Måtte det faglige her inne fortsette å blomstre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget uenig der ja.

Du får komme tilbake hvis du anskaffer en MA, så har vi sikkert mye å prate om. De fleste eiere blir solgt når de begynner å rulle rør og hører alle lyd-signaturene. Hvordan nye klanger og detaljer graves frem fra kjente innspillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Linus]Må vel få lov til og si at de som har Klipsch behøver ikke ha rare kreftene til og dra disse. Behøver ikke noe MA til det Kjell for og få meget god lyd.

Eh er vel akkurat det jeg synes jeg mangler med MA, Den spiller ikke høyt nok før den begynner å smøre sammen ting, riktignokk fortsatt med standard rør, men det er vel ikke mer power i andre rør kanskje.

Så er vel fortsatt på tanke med MC 275. Den skal jo være grisekraftig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Eh er vel akkurat det jeg synes jeg mangler med MA, Den spiller ikke høyt nok før den begynner å smøre sammen ting, riktignokk fortsatt med standard rør, men det er vel ikke mer power i andre rør kanskje.

Jo små-rørene betyr mye der også. MA spiller en smule uklart og mørkt og smører litt tingene sammen med de rørene som følger med (hvis vi skal bruke strenge high-end kriterier) - og derfor får disse rørene enda mer denne karakteren når strømforsyningen blir presset. Så med bedre små-rør kan du spille høyere.

Se også vår test og sammenligning med Naim Supernait forsterker - hvor MA kunne spille (nesten) like høyt.

Men prøv/kjøp gjerne en MC-275 og fortell her etterpå. Har du strømkrevende høyttalere og vil spille høyt, så klarer MC-275 det bedre pga den spesielle katode-koblingen MC har. Men da ville jeg heller anbefale en McIntosh transistorforsterker (de har også utgangstransformator).

Men er det slik at du har en MA til 3-4000 kr og heller vil kjøpe en MC-275 til 25000 kr enn å bruke 1-2000 kr på bedre små-rør, så er det jo din prioritering. Egentlig kan jeg selv si lite om MA med original-rør, for jeg spiller aldri på den versjonen. Så den MA jeg snakker om her på forumet er MA med de spesielle NOS-rørene beskrevet i smårørs-tråden.

Skulle du foretrekke MC-275, så er det en viktig erfaring å ha med oss, gjerne sammen med info om musikktyper, høyttalere, m.m.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Enkle frekvensmålinger på en fulltone sier nesten ingenting, fordi den sprer så ujevnt. Meget vanskelige å analysere.

2. Vi har funnet årsaken til disse sus-eventyrene. Og det er jo forståelig at man får problemer når man eksperimenterer med ukjent teknologi. Så må man bare rette klagen til rett adresse når tingene ikke fungerer som ønskelig.
    1. Tull og fanteri. Den sprer veldig direkte i øvre frekvenser, men mål frekvensgang on-axis så blir det riktig. Du har til og med presisert for meg tidligere at du ikke noengang har vært borti dette med frekvensmålinger/analyser, så jeg er spent på hvordan du klarer å komme frem til dette. Uansett, så er det frekvensgangen i sweetspot som er avgjørende - den har jeg målt, og den er ikke i nærheten av slik du beskriver det (jeg hører sus i sweetspot altså).

2. Du har prøvd å avskrive meg på beste måte ja, men uten å lykkes. Disse dårlige påfunnene dine om hva årsaken til at jeg opplever sus i noen av mine høyttalere, stemmer rett og slett ikke.

Til slutt, jeg har bedt om råd for å bli kvitt susingen. Det er et reellt problem, ikke noe jeg finner på for å "forurense" tråden din (som du jo antyder). Du av alle bør vite at jeg er en tilhenger, og ikke motstander av MA.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få foreslå krangling på PM?! Jeg har nok live-krangling med mongoloide naboer, og trenger ikke mer av det her inne...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo små-rørene betyr mye der også. MA spiller en smule uklart og mørkt og smører litt tingene sammen med de rørene som følger med (hvis vi skal bruke high-end kriterier) - og derfor får disse rørene enda mer denne karakteren når strømforsyningen blir presset. Så med bedre små-rør kan du spille høyere.

Se også vår test og sammenligning med Naim Supernait forsterker - hvor MA kunne spille (nesten) like høyt.

Men prøv/kjøp gjerne en MC-275 og fortell her etterpå. Har du strømkrevende høyttalere og vil spille høyt, så klarer MC-275 det bedre pga den spesielle katode-koblingen MC har. Men da ville jeg heller anbefale en McIntosh transistorforsterker (de har også utgangstransformator).

Men er det slik at du har en MA til 3-4000 kr og heller vil kjøpe en MC-275 til 25000 kr enn å bruke 1-2000 kr på bedre små-rør, så er det jo din prioritering. Egentlig kan jeg selv si lite om MA med original-rør, for jeg spiller aldri på den versjonen. Så den MA jeg snakker om her på forumet er MA med de spesielle NOS-rørene beskrevet i smårørs-tråden.

Skulle du foretrekke MC-275, så er det en viktig erfaring å ha med oss, gjerne sammen med info om musikktyper, høyttalere, m.m.

Har bestilt nye rør fra Motron som skal testes først. NB MC 275 koster nå 34.990,- :-D Så det skal så klart testes. Mye av det jeg har hørt fra folk på klipschforum osv er at dette skal være en himmelsk match med det jeg har nå så vi får evnt se.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

? Her bør du kanskje være litt mer nyansert? Mcintosh har 275 (2x75w, rør, kr 35k) og så er neste steg mc250 som ligger på nærmere 50k om jeg ikke husker helt feil. Hvis du har middels tungdrevene høytalere som ville ha klart seg med 250w vil jeg heller anbefalle mc275r. mc250 har jeg alltid opplevd som en direkte slapp forsterker, mc275r derimot lagde liv i vellinga. Kan jeg spørre hvilke høytalere du har testet disse to opp imot hverandre på?

jeg er som sagt veldig nysgjerrig på hvilke høytalere du har sammenlignet mc275r og MA på? hvilken musikk brukte du? Var det i samme rom? kan du gi et fyldig referat som underbygger dine påstander om at MA låter så høggande mye bedre enn mc275r? Nå har jeg ikke hørt MA, men jeg har ganske så bred erfaring med mc275r og slike utsang som du kommer med pirrer jo nysgjerrigheten
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ? Her bør du kanskje være litt mer nyansert? Mcintosh har 275 (2x75w, rør, kr 35k) og så er neste steg mc250 som ligger på nærmere 50k om jeg ikke husker helt feil. Hvis du har middels tungdrevene høytalere som ville ha klart seg med 250w vil jeg heller anbefalle mc275r. mc250 har jeg alltid opplevd som en direkte slapp forsterker, mc275r derimot lagde liv i vellinga. Kan jeg spørre hvilke høytalere du har testet disse to opp imot hverandre på?

jeg er som sagt veldig nysgjerrig på hvilke høytalere du har sammenlignet mc275r og MA på? hvilken musikk brukte du? Var det i samme rom? kan du gi et fyldig referat som underbygger dine påstander om at MA låter så høggande mye bedre enn mc275r? Nå har jeg ikke hørt MA, men jeg har ganske så bred erfaring med mc275r og slike utsang som du kommer med pirrer jo nysgjerrigheten
    Har lest tråden din og har veldig lyst på 275. Det som faktisk holder meg litt igjen er jo Kjell sine påstander om at MA skal være bedre en 275. Nå har jeg saumfart internett hehe og ingen har kjørt noe test av disse mot hverandre.

Synes du jeg bare skal trykke på bestill knappen og kjøre full MC + klipsch furore i kjellern ???

Lars.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har lest tråden din og har veldig lyst på 275. Det som faktisk holder meg litt igjen er jo Kjell sine påstander om at MA skal være bedre en 275. Nå har jeg saumfart internett hehe og ingen har kjørt noe test av disse mot hverandre.

Synes du jeg bare skal trykke på bestill knappen og kjøre full MC + klipsch furore i kjellern ???

Lars.
    Nå kjenner jeg ikke Kjell B. og jeg har ikke hørt MA. Så frem til han besvarer mine sprm skal jeg ikke si noe om dette. Det som derimot forundrer meg litt; om Kjell B har rett i sitt syn på MA kontra mc275r, hvorfor i alle dager fortsetter mcintosh å produsere denne overprisede forsterkeren? "alle" må vel da løpe til nærmeste MA sjappe og kjøpe seg en slik en fremfor en mc275r? Eller er det bare ett par enkeltindivider her på forummet som har funnet ut dette og lar resten av verda leve i en komplett villfarelse?

Når det kommer til mc275r og klipsch, nå har jo du fulgt med litt i tråden min så du er sikkert klar over at jeg lot mc275r drive både rf52, rf82 og la scala. I dette tilfellet vil jo rf82 være det mest relevante for deg. Det ble det også for en kamerat av meg som kjøpte dette paret av meg. Han skulle også ha seg en forsterker til disse og etter å ha testet ut endel både billig og dyrere saker endte han opp med 275r. Det var rett og slett en fantastisk match. Og det skremmende? Selv om mc275r har overraskende god kontroll over disse høytalerne er det enda mer å hente i de (selv om man da spiller på et veeeldig høyt nivå). Det å koble opp en MA på disse, vel, jeg har som sagt ikke hørt MA, men om denne matcher mc275r på rf82, vel, det ville jo ha vært mildt sagt overraskende.

...............

På tide å tråkke på noen bein.

Music Angel er et produkt jeg aldri har hørt. Men det er samtidig et produkt som opplever det samme som visse andre. Det er ett billig produkt som gir mye for penga, dermed oppnår det stor suksess. Supert, vi liker alle billige produkter som yter mer enn forventet. Problemet med disse produktene er at de blir såpass populære at de også skaper såkalte fanboys som er totalt blottet for objektivitet og ditto gjennomsyret med fanatisme. For all del, hyll gjerne produktene, men ikke sett det frem som at en forsterker til 4k gruser rubbel og bitt til flere dusin med tusenlapper
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så-så rolig nå.

Jeg fikk demonstrert McIntosh MC-275 på en stor hifi-butikk tilkoblet store JBL monitorer (horn-tweeter) og alternativt Martin Logan elektrostat med separat subwoofer. Begge høyttalere velkjente meget dyre moderne topp-modeller, men jeg har ikke akkurat type-nummerne foran meg. Signal-kilder flere CD-spillere, inkl. Hegel. Dette er anlegg i flere 100-tusen klassen.

Demo i et pent rimelig veldempet lytterom.

Jeg må bare si - det er den første rørforsterkeren jeg har hørt uten fnugg av organisk mellomtone og fysisk bass. Vi var flere hifi-entusiaster som overvar demoen, og alle var enige om konklusjonen - dette kunne ikke spille musikk. Istedet en tynn mellomtone preget av en resonant topp, sjaskete diskant og ikke fnugg av luftighet i diskanten heller. Det verste jeg har hørt.

To av oss hadde på forhånd vurdert MC-275 (dette var straks før Music Angel dukket opp i Norge), men det var jo ikke aktuelt lenger.

Så velbekomme. En del kommentarer på nettet tyder på noe av samme opplevelse.

Music Angel spiller som en drøm på alle høyttalere jeg har testet, med alle kabler og i alle rom. Vi har ikke testet Music Angel på akkurat dette anlegget nevnt ovenfor.

Jeg har idag ingen interesse av MC-275 re-issue, så sammenligning med den billige Music Angel får andre stå for.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh MC-275.....JBL.....Martin Logan.....Hegel.. Det verste jeg har hørt.
    Du sparer ikke på kruttet heller Kjell - det skal du ha..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Korreksjon: Vi alle sparer ikke på kruttet - alle var enige etter demoen.

Ikke uten grunn at det synes å være masse MC-275 re-issue på brukt-markedet ? Skal tro om dette er en slik flopp som norske butikker får inn billig og selger dyrt ? Dette er et spørsmål - jeg kan ikke dokumentere det.

Ellers til info - nesten all elektronikk er produsert i Asia/Kina i dag - i tilfelle noen skulle få litt Asia-hikke (billig dårlig elektronikk, etc.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå kjenner jeg ikke Kjell B. og jeg har ikke hørt MA. Så frem til han besvarer mine sprm skal jeg ikke si noe om dette. Det som derimot forundrer meg litt; om Kjell B har rett i sitt syn på MA kontra mc275r, hvorfor i alle dager fortsetter mcintosh å produsere denne overprisede forsterkeren? "alle" må vel da løpe til nærmeste MA sjappe og kjøpe seg en slik en fremfor en mc275r? Eller er det bare ett par enkeltindivider her på forummet som har funnet ut dette og lar resten av verda leve i en komplett villfarelse?

Det ser vel heller ut til å være tvertimot. Her deles det informasjon om et produkt, i en grad jeg ikke har funnet maken til mange andre steder.
    rørlig

Når det kommer til mc275r og klipsch, nå har jo du fulgt med litt i tråden min så du er sikkert klar over at jeg lot mc275r drive både rf52, rf82 og la scala. I dette tilfellet vil jo rf82 være det mest relevante for deg. Det ble det også for en kamerat av meg som kjøpte dette paret av meg. Han skulle også ha seg en forsterker til disse og etter å ha testet ut endel både billig og dyrere saker endte han opp med 275r. Det var rett og slett en fantastisk match. Og det skremmende? Selv om mc275r har overraskende god kontroll over disse høytalerne er det enda mer å hente i de (selv om man da spiller på et veeeldig høyt nivå). Det å koble opp en MA på disse, vel, jeg har som sagt ikke hørt MA, men om denne matcher mc275r på rf82, vel, det ville jo ha vært mildt sagt overraskende.

Positive overraskelser er alltid moro. Kan ikke du prøve en engel med gode rør, og del dine opplevelse med oss her i tråden.
    rørlig

...............

På tide å tråkke på noen bein.

Music Angel er et produkt jeg aldri har hørt. Men det er samtidig et produkt som opplever det samme som visse andre. Det er ett billig produkt som gir mye for penga, dermed oppnår det stor suksess. Supert, vi liker alle billige produkter som yter mer enn forventet. Problemet med disse produktene er at de blir såpass populære at de også skaper såkalte fanboys som er totalt blottet for objektivitet og ditto gjennomsyret med fanatisme. For all del, hyll gjerne produktene, men ikke sett det frem som at en forsterker til 4k gruser rubbel og bitt til flere dusin med tusenlapper
    Det beste ville vel være om alle som postet meninger om apparater til lydformidling, ihvertfall hadde lyttet til det apparat de kritiserte. Om denne forsterkeren "gruser" "din" forsterker, er vel det noe å glede seg over. Du ville i såfall spart store summer.Om den ikke gjør det, i dine ører, så kan du jo glede deg over det.
    "Fanboys" finner du i hver eneste "vennetråd" for hifi merker, og er vel noe av moroa med slike tråder. I denne tråden er det også mange posteringer om problemer "fanboysa" har hatt med denne forsterkeren. At KjellB har satt seg grundig inn i oppbyggingen av denne, og deler av sin kunnskap, er en fabelaktig ressurs i denne tråden.
    Jeg opplever det vel slik, at det er en del personer her inne som provoseres av (spesielt) KjellB s oppfatning av denne forsterkeren. Det burde være unødvendig. Les side 1 i denne tråden. Der redegjøres det for hans oppfatning. Denne kan man jo være uenig i, om det er slik. Men å argumentere for at hans påstander ikke kan være riktig pga. engelens pris, er vel å skyte pianisten? Eller noen andre uskyldige. Jeg får også ofte spørsmål, om det ikke er mye feil på denne, rundt omkring. I denne tråden er vel alle "feil" både omtalt og som oftest kurert. Har det siste året lest en del på dette og andre forum, og finner at anerkjente og dyre produkter også kan ha feil.
    Engelen har for meg vært en billig reise inn i en, for meg, fabelaktig nivåheving av musikkopplevelse. Den er billigere enn et tilsvarende diy prosjekt ville vært, og har for meg vært en kilde til å øke min kunnskap om rørteknologi. Mye takket være denne tråden.
    Jeg vet ikke, men det er mulig at for den som trenger en lokal forhandler og den service man ønsker å forbinde med en slik, så er det verdt de ekstra 20-30000,- man da må slenge på bordet.
    Ikke for meg og noen flere fanboys.8)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Jeg vet ikke, men det er mulig at for den som trenger en lokal forhandler og den service man ønsker å forbinde med en slik, så er det verdt de ekstra 20-30000,- man da må slenge på bordet.
    Ikke for meg og noen flere fanboys.8)
    Dere er klar over at dere henviser til et enormt antall produkter når dere snakker om forsterkere i prisklasser på 20-30k?

Hvilke/hvor mange produkter til 20-30k har dere faktisk A-B testet under samme forhold på samme utstyr mot MA forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dere er klar over at dere henviser til et enormt antall produkter når dere snakker om forsterkere i prisklasser på 20-30k?

Hvilke/hvor mange produkter til 20-30k har dere faktisk A-B testet under samme forhold på samme utstyr mot MA forsterkeren?
    Jeg har ikke personlig sammenlignet (A/B) testet denne mot alle forsterkere i det prisleiet som er nevnt. Ei heller hevdet at engelen er bedre enn andre. Årsaken til at jeg nevner dette prisleiet er at Skrotnisse målbærer skepsis til at en billig forsterker kan "gruse" en dyrere. Han sier at Macintoshen som er nevnt koster 35000,-.Denne har ikke jeg hørt.
    Jeg skriver følgende: "Det beste ville vel være om alle som postet meninger om apparater til lydformidling, ihvertfall hadde lyttet til det apparat de kritiserte."

Jeg er av den oppfatning at Skrotnisse her uttaler sin skepsis på mangelfullt grunnlag, og det er utgangspunktet for mitt tilsvar.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Denne type diskusjon synes jeg dere kan trekke over i en annen tråd - dette med å diskutere seg frem til hva som lyder best. Det blir en sånn high-end ingeniør diskusjon med store krav til objektivitet.

Vi som kjører med Music Angel representerer en gruppe som har hørt det meste - vi besøker butikker og messer og bekjente og kan høre 100-vis av komponenter i til dels høye prisklasser. Så det ligger stor personlig erfaring bak et valg som her i denne tråden. Tror ingen her trenger å belæres av high-end eksperter.

Og jeg TROR vi på en måte representerer en slags taus majoritet som synes moderne lyd er dårlige greier, og at man må tilbake til gamle rørforsterkere for å få det til å høres normalt ut.

Til leserne: Flertallet av moderne rørforsterkere bygger på Williamson fra 1947 (men ikke MC-275) - så akkurat det gjelder ikke bare Music Angel. Det spesielle med Music Angel er at de unngår en bestykning med moderne computer-komponenter - det indre er preget av at det her dreier seg om analog audio. Music Angel har derfor en lyd som DELVIS er beslektet med originalene den gang. Det er det spesielle.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig

Jeg skriver følgende: "Det beste ville vel være om alle som postet meninger om apparater til lydformidling, ihvertfall hadde lyttet til det apparat de kritiserte."

Jeg er av den oppfatning at Skrotnisse her uttaler sin skepsis på mangelfullt grunnlag, og det er utgangspunktet for mitt tilsvar.

Kjempegodt poeng !

Vær klar over at noen kan legge opp til et sånt show med "objektiv" A/B high-end diskusjon. Det skal vi unngå i denne tråden. Tusen masete innlegg som det ikke kommer noe ut av.

Dette er en tråd for eiere av MA som ønsker å få mest ut av forsterkeren sin.

De som har testet MA med nye NOS små-rør av beste merke mot en annen forsterker er velkommen til å poste her.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne type diskusjon synes jeg dere kan trekke over i en annen tråd - dette med å diskutere seg frem til hva som lyder best.
    Det var vel du som startet kritikken mot andre produkter...

Vær klar over at noen kan legge opp til et sånt show med "objektiv" A/B high-end diskusjon. Det skal vi unngå i denne tråden.
    ...og som stadig trekker paralleller til "high-end" utstyr.

Vi som kjører med Music Angel representerer en gruppe som har hørt det meste - vi besøker butikker og messer og bekjente og kan høre 100-vis av komponenter i til dels høye prisklasser. Så det ligger stor personlig erfaring bak et valg som her i denne tråden. Tror ingen her trenger å belæres av high-end eksperter.
    Hehe, du kan jo erte på deg en gråstein. Heldigvis overdriver du i en slik grad at det sjelden blir noen kranglete diskusjoner ut av det.... :-D

Og jeg TROR vi på en måte representerer en slags taus majoritet som synes moderne lyd er dårlige greier, og at man må tilbake til gamle rørforsterkere for å få det til å høres normalt ut.
    Det kan være, og det kan også være at du/dere har helt rett. Du skal i allefall ha respekt for dine kunnskaper om denne forsterkeren, og dine bidrag til hjelp for alle eiere av den. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere at noen faktisk liker denne forferdelige moderne lyden? Alt skal en kanskje ikke forstå seg på....

De som har testet MA med nye NOS små-rør av beste merke mot en annen forsterker er velkommen til å poste her.
    Er det ikke like greit å slå sammen disse 2 engletrådene nå - handler de ikke om akkurat det samme? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei de skal ikke slås sammen, da formålet er forskjellig.
    I denne tråden snakker MA-eierne sammen - og andre kan i grunnen holde seg i andre tråder med andre formål.

Ellers er dette en seriøs tråd, så slike useriøse kommentarer kan du ta med deg i den andre tråden. Mener du at du må kommentere dette, så gjør det i den andre tråden. Flere MA-eiere er ganske irritert over all off-topic virkomheten her. Mener du at vi selv er skyld i det, så tar du også DEN kommentaren over i den andre tråden. OK ?

Side 75 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •