Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper

Men det var MA som var temaet i denne tråden... Hvis du vil kan du sende meg et sett rør som du tror vil passe min smak så skal jeg gi en uttalelse om de. Og jeg er en mann som sier fra om jeg tar feil, så du blir den første som får høre det om jeg bytter Almarro mot MA! Du får adressen på PM om det er interessant...

Tror sikkert din Almarro lyder fint med de NOS-rørene du har der. Og som du sikkert har lært etterhvert - så spiller disse små rørene en stor rolle for lyden. Men moderne forsterkere er likevel voicet til moderne rør - det gjør at man ikke får full uttelling med NOS-rør. MA er det eneste unntaket her.

Men jeg er da ikke interessert i å låne deg eller noen andre noen rør. Hvis du (og andre) er interessert i å lære mer om rør så får dere selvsagt kjøpe rør selv. Man må bruke lang tid og litt penger også da, for å sette seg grundig inn i disse tingene.

Jeg har gitt deg en rørkombi som jeg tror ville ligge nær inntil Almarro'en i klang - du trenger en litt fet rørbass pga høyttalerne dine - kjøp den og test selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke noe om salgsstatistikken på Almarro...

Ja men hvis den er så fantastisk, så ville jo ryktet gått og mange ville ha kjøpt den. Prisen er jo innen rekkevidde for de fleste.

Du har jo hatt noen tråder om Almarro og høyttalerne dine - dette betyr altså at ingen er blitt overbevist og har kjøpt den ..... ?

Sannheten er vel at den er et godt kjøp til de som har super-effektive høyttalere, som dine, med følsomhet godt over 100 dB, mens resten av folket egentlig ikke ser noen fordel med Almarro i forhold til den langt kraftigere MA (særlig siste versjon MA), hvorav mange foretrekker lyden i pentode.

MA kan ellers meget lett ombygges til å ta WE 300B, Telefunken AD1 og andre super DHT-trioder (push-pull, ikke SE), som trolig ligger godt over din Almarro i lydkvalitet - vi skal nok komme med en DIY-anvisning på dette etterhvert - man trenger bare nye sokler og en lett endring av bias-spenningen til enda høyere negativ verdi. Og S/N (signal/støy-forholdet) blir enda bedre.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt i orden det Kjell! Da er vi enige om å være uenige?!?

Regnet ikke med det at du ville det, men som jeg skrev litt tidligere så er jeg ikke interessert i å bruke tusenvis av kroner på en forsterker jeg mener ikke er bra nok...

Men igjen! Det er min mening og får stå som det! Hovedankepunktet mitt mot MA vet du jo om... Skal ikke rippe opp i det noe mer.

Men å ha den som en reserve er greit nok. Den er en for god forsterker til å kastes, og jeg får ikke noe for den om jeg ville selge den...

Men det kan hende jeg kommer innom i tråden din av og til for å erte deg litt vettu;-)

Mvh
    Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg surfet ganske mye og det som slår meg er hvor mye penere og tilsynelatende hvor mye mer velbygde og rene en del andre forsterkere er en MA. Nå har jeg ikke testet min med nye rør enda men ser jo at andre KT 88 forsterkere også kjører med NOS og man kan drive med tuberullig også.
    Leben og Almarro ser jo helt konge ut. Har også hørt veeeeeldig mye bra om kombinasjonen Klipsch og MC 275. Tilogmed folk som ville la kona gå før MC 275 går

Men at MA er en god og rimelig ingangsbilett til rør er det vel ikke tvil om. Men den ser litt tvilsom ut inni er vel mitt intrykk. Blir sikkert dynket ihjel med motargumenter her nå men alikevel mitt intrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt i orden det Kjell! Da er vi enige om å være uenige?!?

Regnet ikke med det at du ville det, men som jeg skrev litt tidligere så er jeg ikke interessert i å bruke tusenvis av kroner på en forsterker jeg mener ikke er bra nok...

Men igjen! Det er min mening og får stå som det! Hovedankepunktet mitt mot MA vet du jo om... Skal ikke rippe opp i det noe mer.

Men å ha den som en reserve er greit nok. Den er en for god forsterker til å kastes, og jeg får ikke noe for den om jeg ville selge den...

Men det kan hende jeg kommer innom i tråden din av og til for å erte deg litt vettu;-)

Mvh
    Frode

Meget pene Cornwaller.!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nå har jeg surfet ganske mye og det som slår meg er hvor mye penere og tilsynelatende hvor mye mer velbygde og rene en del andre forsterkere er en MA.

Neida, trenger ingen motargumenter - du presenterer dem selv.
    Du har altså surfet på nettet og liker bildene ....
    Og det indre skal se rent og pent ut som i en god computer.

Da bør du velge forsterker etter tester i Fidelity - de ser mye på utseendet.

MC-275 - jeg har fått testet den ganske grundig på en rekke forskjellige typer høyttalere - Martin Logan elektrostat, JBL moderne monitorer, m.m.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg hørte noe om salg av Almarro var det dessverre ventetid på den.

Fabrikken klarer ikke å holde tritt med etterspørselen og vil ikke kompromisse med kvaliteten ved å ansette ufaglærte eller flagge ut til et lavkostland som Kina...

Har kontakt med noen audiofile i USA. og der er den umulig å få tak i fordi etterspøselen er så stor...

Men hva vet vel jeg... indre Troms er vel kanskje mer representativ for hvor bra et produkt selger...?

Men det var bare en liten digresjon...

Hvilke økonomiske interesser har du i Music Angel? Du har jo promotert den i flere år nå, og må vel ha begynt å tjene på det nå? husker jo tilbake på AA hvor aktiv du var der...

Mvh
    Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sist jeg hørte noe om salg av Almarro var det dessverre ventetid på den.

Men hva vet vel jeg... indre Troms er vel kanskje mer representativ for hvor bra et produkt selger...?

Hvilke økonomiske interesser har du i Music Angel? Du har jo promotert den i flere år nå, og må vel ha begynt å tjene på det nå?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Du glemte å skrive noe her Kjell??? Når du "editet" også...

Mvh
    Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det indre skal se rent og pent ut som i en god computer.

Nei det er vel nettop det det ikke ska se ut som men:-D

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde med evnen til å holde munn om man ikke har noe fornuftig å si!?:evil:

Dette er en god tråd for mange, ikke ødelegg den med personlige utfordringer og superkverulantiske utsagn.

Syns Kjell har gjort en god jobb for folk som er glad i lyd, men som ikke sitter på nok kunnskap til å velge rett i Hifi-jungelen...Det er ikke alltid om å gjøre å få siste ordet...

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter innlegget til zesnok over her fullt ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok

.... for folk som er glad i lyd, men som ikke sitter på nok kunnskap til å velge rett i Hifi-jungelen...

En av mine viktigste referanser som jeg anbefaler til hifi-vennene, er å besøke hifi-messer. Man kan spare 100-tusener av kroner ved å lytte selv til disse moderne high-end sakene - fordi man jo kan høre med egne ører om lyden tilsvarer superlativene i hifi-pressen.

Prøv å unngå at de bare spiller elektronisk musikk - få med innspillinger med stemmer og akustiske instrumenter - den testen kan være vrien.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Hva skjedde med evnen til å holde munn om man ikke har noe fornuftig å si!?:evil:

Dette er en god tråd for mange, ikke ødelegg den med personlige utfordringer og superkverulantiske utsagn.

Syns Kjell har gjort en god jobb for folk som er glad i lyd, men som ikke sitter på nok kunnskap til å velge rett i Hifi-jungelen...Det er ikke alltid om å gjøre å få siste ordet...
    :smile:

Den evnen er der! Det samme er evnen til å bruke ironi... Noe det ikke virker som alle er modne nok for å tolke....
    Men som en forklaring hva den siste "utfordringen og superkveruleringen" var ment som... KjellB spør meg om jeg har noen interesser i Almarro to ganger og jeg svarer to ganger... Jeg spør Kjell om hans økonomiske interesser i Music Angel, et merke han har promotert aktivt i godt over tre år nå på de foraene han kan, og han svarer ikke... Da påpeker jeg dette...

Et spørsmål til zesnok: Er det å ødelegge en tråd å komme med kritikk av det merket som den omhandler? Er ikke dette et diskusjons fora hvor man kan legge inn både positive og negative sider ved en sak?
    Jeg eier en MA og jeg eier en Almarro. Jeg har derfor praktisk erfaring med begge over lang tid i samme oppsett og samme rom. Jeg har også drevet med hifi i 25år nå og vet litt om hva jeg vil ha. Når Kjell, som kun har hørt den ene av disse forsterkerene kan fortelle meg hva som er best for meg i mitt rom på mine høyttalere, begynner jeg å lure litt på hvor mye han vil hjelpe folk eller om han tjener penger på salg av MA til Norge?

Mvh
    Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell har vel ikke økonomisk interesse i MA. I så fall tjener han sikkert ikke store penger på det. De gangene han har fått spørsmål om å sende eller selge rør osv har han jo henvist til andre sider som selger de produktene.

Men jeg synes også at mine og andres negative betraktninger om feks byggekvalitet osv må tas med i betraktningen. Jeg også eier jo en MA og synes den er veldig bra. Men er det noe som er bedre så er jeg veldig intr i dette. Har Klipsch RF Serien og har hørt at MC 275 skal være helt kanon med disse høytalerene, lurer derfor på om jeg skal gå til ( for meg en veldig stor investering ) i en slik. Er ikke dermed sagt jeg synes MA er en dårlig forsterker for det kan den umulig være.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Klipsch RF Serien og har hørt at MC 275 skal være helt kanon med disse høytalerene, lurer derfor på om jeg skal gå til ( for meg en veldig stor investering ) i en slik. Er ikke dermed sagt jeg synes MA er en dårlig forsterker for det kan den umulig være.
    Mener å ha lest andre som har testet MC 275 mot MA'en, der stakk visst MA'en av med seier. Ma er jo en kanon forsterker, ihvertfall sett prisen i betraktning. Men noen skavanker har den jo, bla. høy bakgrunnsstøy, og ihvertfall i mitt tilfelle dårlige potmetere. Ellers er den blant de beste forsterkere jeg har hørt, riktignok må den brukes på relativt lettdrevne høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell har vel ikke økonomisk interesse i MA. I så fall tjener han sikkert ikke store penger på det. De gangene han har fått spørsmål om å sende eller selge rør osv har han jo henvist til andre sider som selger de produktene.

Men jeg synes også at mine og andres negative betraktninger om feks byggekvalitet osv må tas med i betraktningen. Jeg også eier jo en MA og synes den er veldig bra. Men er det noe som er bedre så er jeg veldig intr i dette. Har Klipsch RF Serien og har hørt at MC 275 skal være helt kanon med disse høytalerene, lurer derfor på om jeg skal gå til ( for meg en veldig stor investering ) i en slik. Er ikke dermed sagt jeg synes MA er en dårlig forsterker for det kan den umulig være.
    Jeg er usikker på om han spiller med åpne kort her. Han har forsvart MA med nebb og klør i flere år nå. Og samtidig kallt allt annet for dårlig. Motdebatantene er enten kverulanter med dårlige ører eller datanisseingeniører...

Mvh
    Frode

Kan vel legge til at jeg har stått på Kjells side i flere debatter på andre foraer, men har etterhvert funnet ut at jeg liker andre rør forsterkere bedre enn MA. Hovedgrunner for det er at jeg liker klangen i en SET forsterker bedre og at MA har for dårlig byggekvalitet.

D.S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreslår at dere andre ikke svarer han - så får vi en slutt på dette tøvet.
    Han gir seg ikke - denne tråden er ment som en hjelp til hifi-vennene som setter pris på god musikkgjengivelse.

Det er nok mange slags agendaer ute og går i hifi-debatten, det skal være sikkert. Men en psykologisk analyse får vi henvise til andre steder.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreslår at dere andre ikke svarer han - så får vi en slutt på dette tøvet.
    Han gir seg ikke - denne tråden er ment som en hjelp til hifi-vennene som setter pris på god musikkgjengivelse.

Det er nok mange slags agendaer ute og går i hifi-debatten, det skal være sikkert. Men en psykologisk analyse får vi henvise til andre steder.

Det kreves bare et svar Kjell, så slutter jeg å mase.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thumper:

Hold kje.. Nå var dette en veldig fin tråd før du begynte her. Og ikke gidd å svar på dette for eg sier det kun en gang.
    Vis du mener en annen forsterker er medre får du bare mene det. Alle kan mene det di vil men vi gidde ikke ha en sånn grangel her. Da får du få msn adressa hans å krangle der vis du har et serdeles høyt behov for å remme det mindre bra merket ditt.8-)

Side 71 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •