Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Har lest nesten hele tråden her nå og vet du har sagt det mange ganger Kjell. Men uten å modde for mye altså kun skifte rør hvor og hva skal vi kjøpe. Har skjønt det er kun de små rørene som bør skiftes ut.

Du får lese smårørs-tråden - den siste delen som mest omhandler MA med 6N1-rør i inngangen - det er vel den du har. Den som kom siste høst.

Det kinesiske 6N1 bør erstattes med europeiske ECC85 eller amerikanske 6DT8 - eventuelt noen andre varianter.
    Hva du gjør med 12AU7 avhenger bl.a. av hva som sitter der nå.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Effektmessig er en MC-275 det samme som Music Angel KT88 (jeg går ut fra at det er den du har nå).
    Har du målinger på det, eventuelt noe utstyr som er brukt. For da jeg lånte meg en MA så slet den med å drive noe annet enn stativhøyttalere, og mc275 driver veldig mye av gulvstående høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dessverre ikke målinger, derimot mange lytte-seanser. Strømforsyning, trafoer, m.m. er jo likt på begge.
    Stativ-høyttalere er ikke lettere å drive enn gulvstående, heller tvert i mot. Hvis du leser litt lengre opp i denne tråden finner du en test med veldig store høyttalere (18" bass), hvor vi sammenlignet MA med Naim Supernait transistor.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare at mine lytteinntrykk på flere forsjellige høyttalere tilsier at den sliter med å drive gulvstående høyttalere som mc275 driver med glede.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Sier bare at mine lytteinntrykk på flere forsjellige høyttalere tilsier at den sliter med å drive gulvstående høyttalere som mc275 driver med glede.
    Den driver mine RF 82 som bare f men de er jo meget lettdrevne da.
    Men den klarer faktisk også å dra til med tyngde i mellomtonen og slipe vekk det skarpeste i diskanten og det klarer feks ikke Onkyo 806 en. Yaman klarer det til et vist nivå, men Rotellen er fortsatt konge av effekt her men MA en er meget bra til min musikksmak. Er på 2 glasset med rødvin her.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkrete eksempler er fin ting, har du noen ? Flere forskjellige, da har du prøvd begge deler på min. 3 par da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er snart hele rødvinsflaska tom. Samboeren har til og med vært nede og holdt meg med selskap, så nå er tracy chapmann og haleluja spilt for fulle mugger på ma en og den er bare veldig bra altså. Nei får kanskje gå og legge seg snart :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Konkrete eksempler er fin ting, har du noen ? Flere forskjellige, da har du prøvd begge deler på min. 3 par da?
    Enig med du men samma for meg. Kjøper uansett ikke en rørforsterker til 35 k uten å teste i mitt rom på mine ht. Og da kan jeg sameligne selv. Hvis det viser seg at Ma en spiller bedre eller bare er marginalt dårligere enn MC så blir jeg mildt sagt forbauset, men stoler på Kjell her så lenge å slår meg til ro med det jeg hører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse post Himmelblå tider gjenstår Roy som en rør afficionado . I første serien ble Kim imponert over hans Yaqin MC 100B som låter OK men MA 800III er og blir engelen.
    I andre serie hadde Roy flytta til dama si med en Yaqin MC10L EL34C som jeg kan tyde fra Ebay siden til 8plantshop- samme folka som tildigere Leshele og on9mart . Kjenner ikke den siste Yaqin modellen.
    Burde ikke Roy få prøve en MA i den sisten serien som skal spilles inn nå? Produktplassering - eller skal vi la MA bli "the best little secret?"

God Påskehilsen til forumet fra fjellheimen der solpanel og vindmølle driver MA 'en- matet av Vinyl som fyrer små tungdrevne selvbygde BBCs DaveBerriman DB5 fra 1982 (lik Rogers3a) Endelig en forsterker som vekker godlyden fra dem. Furu susen i bakgrunnen er bare toppen på vellyden. Atter takk til Kjell B for din entusiasme og engasjement!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Video

Da har jeg lagt ut en liten video av testkvelden i går på Music Angel og Klipsch.

Denne er tatt med min briliante Nokia N82 så ingen HD kvalitet, men man får et inntrykk av lyden i hvertfall. Bare gang trøkk og dynamikk med 10 så er man der hehe.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]Xw7NvHxEBcw[/YOUTUBE]

Kunne vel bare gjort sånn ja

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal gi deg rett i at MC-275 har en lavere utgangsimpedans pga en spesiell "unity-coupled output circuit" via utgangstrafoene. Dessverre gir ikke denne fordelen et hørbart bedre lytteinntrykk når forsterkerne sammenlignes i praksis. Den nye MC-275 re-issue har typisk moderne rør-lyd, tynt og skarpt og med en dårlig definert topp-diskant. Ikke et fnugg av den magiske mellomtonen som de fleste søker med rør. Og verre (for re-issue): Bassen er langsom og synes å komme etter resten av musikken.

MC-275 ble designet etter dette spesielle prinsippet fordi man på 60-tallet hadde behov for å klemme ut en mer klar analytisk lyd fra til dels ganske ullne signalkilder. Idag er behovet motsatt, og når man så i tillegg bygger den med moderne computer-komponenter innvendig er resultatet gitt. Utgangstrafoene er likeledes idag bygget med moderne stenhårde plast-materialer istedenfor den mykere (resonansfrie) type isolasjon som ble benyttet i den originale versjonen, og som Music Angel som en av de meget få moderne produsenter, fortsatt benytter idag.

Jeg har hørt MC-275 re-issue i flere dyre anlegg og kunne ikke tenke meg å ha den - da er moderne McIntosh transistor bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå har jeg testet Rotellen mot Ma en og funnet ut følgende for mitt eget oppsett, og ja har fotsatt standard rør, så et stort forbehold om at rørbytte gjør underverker, hvilket de skal gjøre så får vi teste det også.

Først kjørte jeg head to head Billy Idol og U2. Begge disse skivene er litt krevende, fordi det er 80 talls med mye synt og akustiske instrumenter og mye taktskifte hele tiden.

Her er det 1 - 0 til Rotellen. Den har mye bedre kontroll på disse platene, instrumentene blir mye bedre delt opp og MA en gir seg og smørjer det litt sammen og jeg blir lyttetrett.

Blues og eldre Rock, Ma en høres best ut. Varm fin lyd og mye trøkk, stort sett veldig bra på akustisk musikk og både mann og damestemmer høres utrolig bra ut. Får en annen rockefott sitter bare å nyter, Nærmeste Jazzplata jeg har er Silje Nergaard. Den sitter som et skudd på Maen.

Metall er veldig kult på MA en. Metallica Justice for all, er en plate som vanligvis høres ganske monoton ut, men her skiller Maen veldig godt og du hører alle dobbeltsteppene til Lars Ulrich så det ljomer.

Også forsøkt den i oppsett som effekt til 5,1 i film, Kjørt Star Wars, Gladiator og Red Piano (Elton John Blueray). Her er resultatet veldig skuffende. Rotellen går helt klart av med seiern. Det høres tamt og rart ut i forhold.
    Hvordan dette hadde vært med samme forsterker på alle kanalene vet jeg ikke men gidder ikke prøve heller.

Så for meg blir Maen en koseforsterker jeg kobler til når rødvin og god musikk skal fordøyes. Gjerne i litt lavere db antall enn med Rotellen. Jeg komme også til å bestille et par tre set med andre smårør for å eksprementere till.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er nok et korrekt inntrykk med de rørene som følger med. De egner seg ikke til virkelig seriøs lytting, men er som du sier, fine til lettere kosemusikk. Med andre rør blir det en helt annen forsterker. Små-rørene betyr mye for kvaliteten i dypbassen også.

Til rock og metal kan du jo også prøve de spesielle rørene vi nevnte på slutten av smårørstråden. De er ganske billige. Ellers passer de rørene vi generelt anbefaler som de beste.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm en annen forsterker med å skifte rør?! da må eg bestille snart.. dei som du anbefaller som nr 1, er dei best? må jo ha dei beste

Kor bestiller ein dei? unnskyld vis da står på rør-tråden..har ikke sett etter.

Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi!

Da tilhører jeg menigheta je å...

etter å ha lest x antall sider i denne tråden måtte je bare ha music angel, har ikke fått prøvd den skikkelig ennå, mangler god kilde, spiller på små b&w høyttalere, men d høres lovende ut!

Forstekeren er en mk3, forrige eier pratet på at han hadde byttet noen smårør, den er idag oppsatt med to otk 6h10? eb
    samt to ge jan 5814a grønn skrift, (merket 82 21 82 43)
    Hvordan er kvaliteten på disse?

Har lest i rør tråden at telefunken ecc85 er anbefalt sammen med ge, ser samtidig at de annonseres til 800 kr for paret, er d en grei pris?

mvh ole

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De 6N1 bør du bytte - Telefunken er perfekt, og prisen er som forventet.
    GE: De med hvit skrift er de beste, men grønn og rød skrift er industriversjoner som også kan være interessante - ofte litt mer klar/analytisk, men det varierer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at MA har lansert en ny og forbedret versjon av KT88 ampen; YC-808MK.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, noen som har erfaring med den da?

Ser iallefall hakket bedre ut designmessig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Output Power: 70 watts x 2 in ultra-linear mode 40watts x 2 for triode mode
    Output Tube: Power Tube adopts Shuguang KT88x 4
    Input/Driver Tube: 5670(6N3) x 1, 6SN7(6N8P) x 2
    Ohms: 4 ohms and 8 ohms
    Distortion: Less than 1% at full power
    Frequency: 5Hz-80KHz
    Audio Input: 3 groups
    Signal/Noise Ratio: 95dB
    Distortion Factor: ≤1.5%
    Input Sensitivity: 500mv

Kjell hvor er du? :P Hva tror du om denne saken? Venter i spenning på tilbakemeldinger fra kjøpere på denne saken...

Side 69 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •