Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 3515
    Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Zesnok: Variasjoner i pris er pga:
    1) Først og fremst valuta svingninger
    2) Hvilken online butikk
    3) Ebay hvor auksjonspriser kan variere veldig

Jaja, da har nok jeg vært heldig...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Flott test. Min innvending vil (som vanlig) være: Spørs om du kanskje også var litt for snar her. Vi trenger uansett mere slike erfaringer med moderne musikk-typer.

Mye avhenger av små-rørene - de kan endre lydbildet totalt. MA har power til å spille all slags musikk. Kunne du si litt om hva slags smårør som var med ? Bryter ned = triode.

Et annet moment: Problemet kan også ligge i manglende effekt til 88 dB høyttalere. Der kan MA drives til yttergrensen for hva den klarer hvis det skal spilles høyt. For høyt nivå er 93-96 dB høyttalere best. Men mange opplever jo at det går fint med 88 dB-typer også.

Det er viktig med slike erfaringer, og vi trenger info fra folk som spiller andre musikk-former enn de jeg selv har brukt til mine anbefalinger. Er det andre her som spiller metal o.lign. på sin Music Angel ? Si i tilfelle litt om små-rørene.

Jeg kan fortælle at jeg ingen problemer har med nogen som helst musikgenrer. Min MA KT88 er MkIII udgaven uden drosler i de små huse, og med 12AT7 rør. Mine højttalere er Tandberg Studio Monitors som jeg mener har en følsomhed der ligger omkring 86-87 db. Hvis nogen ved det mere nøjagtigt er de velkomne til at rette mig her. ;-)

Jeg bruger en Pioneer SA-1000 integreret forstærker fra 1971/72 som forforstærker til min MA, og det giver helt klart et bedre resultat end MA alene (i mit setup). Jeg kører i pentode på min MA, bryderen oppe, da jeg synes at det giver den klareste lyd og den strammeste bas, og jeg har slet ingen problemer med manglende volume på mine højttalere, som ikke ligefrem kan kaldes for letdrevne. Jeg kan spille virkeligt højt uden at skrue ret meget op på volumeknappen på forforstærkeren. Volumeknappen på MA stiller jeg på omkring kl. 11. Jeg kan lige indskyde at jeg har prøvet forskellige vintage forstærkere og receivere som forforstærker til min MA, og ingen af dem kommer i nærheden af min Pioneer SA-1000 i nævnte kombination. Jeg føler virkelig at denne forstærkerkombination kan formidle det som er på indspilningerne, godt som skidt.

Jeg lytter til alt lige fra Jazz og swing til pop og rock... og metal! og der er da en del plader og CD'er som lyder tyndt på mit anlæg, men det er kun hvis de er elendigt produceret og/eller mastereret, men det er jo desværre uundgåeligt på både mange moderne indspilninger, men mange indspilninger fra f. eks. den seneste halvdel af 1980'erne kan nu også godt være en tynd omgang suppe. :neutral:

Jeg testede en del forskellige smårør i starten på min MA, men fandt hurtigt frem til en absolut vellykket kombination, som også er beskrevet af Kjell B. i smårørstråden. General Electric (GE) 5814A triple-mica, kombineret med NOS Siemens E81CC triple-mica double getter support. Denne kombination har været den som leverer max. åbenhed i mellemtonen uden på nogen måde at være stikkende i toppen, og bassen kan jeg dårligt forestille mig mere organisk og dyb end denne smårørskombo. :-D Jeg giver Kjell B. ret i, at det er uhyre vigtigt at prøve forskelige smårør i MA, hvis man vil have det bedste ud af den. Lyden af min MA med de rør som jeg fik med i kassen, blev helt anderledes da jeg satte de to NOS Siemens E81CC i den. 8) Den forbedring var nærmest lige så meget værd for lyden som prisen jeg betalte for forstærkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørene (de små) er JG5814A (usikker på produsent) og Siemens E81CC. KT88 rørene er de den ble levert med.

Må få presisere at MA'en spilte høyt nok, det gikk for så vidt ikke på antall desibel. Jeg synes heller ikke at den ramlet sammen ved høyt volum, det var rett og slett "punchen" og bunnen i musikken som ikke ble levert.

Nå må det sies at jeg var ekstremt spent på denne forsterkeren, og hadde helt enorme forventninger. Jeg var helt sikker på at rotelen skulle ut kjellervinduet, det kan jo ha noe med det å gjøre også....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I dette tilfellet var det nok små-rørene som ikke hadde nok fraspark i bunn-oktavene. Meget enkelt å rette til. Kan også være et uheldig samspill med høyttalerne, selv om det er sjeldent vi opplever det.

Hvis du opplever at forsterkeren leverer mere tørr definert bass i stilling triode kan det tyde på at din høyttaler ikke er helt optimal for MA. Med god match her skal man oppleve mer kraft i bassen i stilling pentode, mens triode oppleves mykere oppover i registeret (ikke så "hard" i klangen som pentode).

Sånn i farten kan det jo være ganske gode rør du hadde med. Hvis dine rør her skal takle de krav du stiller måtte det ha vært 3-mica "extra support rod"-varianten av GE 5814A (det er mange varianter av det røret) og E81CC skulle helst vært det såkalte 3-mica "double support" (avbildet på side 1 i smårørs-tråden) - da blir det nær Telefunken-bass.
    Det beste GE-røret er vist her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1139312

En atskillig mere stram bunn kan oppnås med å erstatte GE 5814A med Telefunken ECC82, særlig hvis GE-røret ikke er den beste typen.

Men det er opp til den enkelte, alle opplysninger finnes i trådene om MA og rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seansmiller
    Jeg kan fortælle at jeg ingen problemer har med nogen som helst musikgenrer. Min MA KT88 er MkIII udgaven uden drosler i de små huse, og med 12AT7 rør. Mine højttalere er Tandberg Studio Monitors som jeg mener har en følsomhed der ligger omkring 86-87 db. Hvis nogen ved det mere nøjagtigt er de velkomne til at rette mig her. ;-)

Jeg giver Kjell B. ret i, at det er uhyre vigtigt at prøve forskelige smårør i MA, hvis man vil have det bedste ud af den. Lyden af min MA med de rør som jeg fik med i kassen, blev helt anderledes da jeg satte de to NOS Siemens E81CC i den. 8) Den forbedring var nærmest lige så meget værd for lyden som prisen jeg betalte for forstærkeren.

Ja her har vi et prominent besøk fra det danske hifi4all forum.

Takk for dine meget kompetente kommentarer - tror det vil være lærerikt for leserne å lese din beskrivelse her.
    Så klarer den altså metal også.

Det er klart at hvis man kaster en tilfeldig Music Angel inn i et high-end anlegg optimert for å blåse liv i en steril transistorforsterker, så blir det helt feil match - og det fungerer ikke, vil gjerne bli for mye bass. Eller forsterkeren er matchet på en uheldig måte og virker udynamisk på visse musikkformer. Så kommer jo disse lydbeskrivelsene som ingen av oss rørfolk kjenner igjen.

Jeg tror MA passer til all slags musikk - man må bare optimere anlegget rundt den. Pluss at små-rørene er helt avgjørende for resultatet.

Vi kjenner Music Angel som en forsterker med en nesten eksplosiv dynamikk og en superdetaljert mellomtone som har det hele med, inklusive de lavere frekvenser. Men da med gode rør.

Jeg arbeider f.ø. på å finne en god dynamisk induktiv kunstig belastning for MA, slik at man kan ta signalet ut og kjøre videre til en stor transistor power amp. Så kan man høre Music Angel med f.eks. 2x400W. Det nytter ikke med 8 ohm resistivt - det ødelegger de dynamiske egenskapene, særlig i pentode, som er den beste innstilling etter min oppfatning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål ang. smårør til Music Angel.

Hei Kjell!

Har et par spm. angående smårør til Music Angel KT88.

Fikk min fra Hongkong for 1 mnd siden. På chassiet der smårørene er står det betegnelsen 12au7 og ECC85(ikke 12at7).

Anbefales da Siemens E81 cc Triple Mica på ECC85 rørene?

Har også et par spm angående Shanling CD-T100 SE og match til MA KT88.

Kan disse passe godt sammen?

Hvilken utgang på Shanlingen bør jeg velge, rør eller transistor?

Er det noe spesiellt jeg må tenke på ved valg av utgang?

Er fortsatt litt "grønn" i erfaring med rør, men liker det jeg har hørt av MA KT88 til nå

Takk for svar

Mvh

Svein Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja gratulerer med en fin forsterker - den kan bli utrolig god med noe oppgradering av små-rørene.

Nei dessverre, de fine Siemens E81CC 3-mica passer ikke lenger, med mindre du ønsker å ta en lett ombygning - det er faktisk bare et par ledninger som skal flyttes på smårørsprintet, men det må skrus løst før du kommer til. Er grundig beskrevet her på forumet, referanser til alt i rør-guiden.

Men det finnes heldigvis gode erstatninger. Du har vel et 6N1 rør nå (de to i midten). Det finnes et stort utvalg gode NOS-rør som passer: ECC85, 6AQ8, 6BK7B, 6DT8 og PCC88 for å nevne noen av de viktigste - disse er nøye beskrevet i smårørstråden.

Vil tro din Shanling vil passe godt, og med rør-utgangen.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har fulgt denne tråden en stund,og tenkte det var på tide å slå et slag for MA XE-845..!

Ervervet denne fra en annen på forumet for et par uker siden,og har foreløpig brukt den på et par Klipsch RB-61 og et par Tandberg system 15(!!).
    TBène er 3-veis med 12" basser i trykkammer og spiller i mine ører helt fantastisk! Elementene har pappmembraner og alnicomagneter.

Hørte for en del år siden en demo hos Olav Flugsrud/Audiocomaniet hvor det ble spilt på noen svindyre japanske Audio Note rørforsterkere(ongaku-on tror jeg det var)tilkoblet Audio Note høyttalere. Dette låt så utrolig bra at det nærmest ble en sjelsettende opplevelse. Har aldri glemt denne lyden.

Og det gledelige nå er at MAèn tilkoblet TBène gir meg denne lyden,...jippi!
    Ingenting mangler og du transporteres rett inn i et lydunivers.

På 845 sitter det 2stk.sl7 og 2stk.sn7 "små-rør".
    Vil disse gi samme utbytte ved "tube-rolling"som ved KT-88 forsterkeren..?(denne har jeg ikke hørt)

Og takk til Kjell b. som generøst deler sine kunnskaper med oss.!!

Hilsen Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC

Har fulgt denne tråden en stund,og tenkte det var på tide å slå et slag for MA XE-845..!

Ervervet denne fra en annen på forumet for et par uker siden,og har foreløpig brukt den på et par Klipsch RB-61 og et par Tandberg system 15(!!).
    TBène er 3-veis med 12" basser i trykkammer og spiller i mine ører helt fantastisk! Elementene har pappmembraner og alnicomagneter.

Hørte for en del år siden en demo hos Olav Flugsrud/Audiocomaniet hvor det ble spilt på noen svindyre japanske Audio Note rørforsterkere(ongaku-on tror jeg det var)tilkoblet Audio Note høyttalere. Dette låt så utrolig bra at det nærmest ble en sjelsettende opplevelse. Har aldri glemt denne lyden.

Og det gledelige nå er at MAèn tilkoblet TBène gir meg denne lyden,...jippi!
    Ingenting mangler og du transporteres rett inn i et lydunivers.

På 845 sitter det 2stk.sl7 og 2stk.sn7 "små-rør".
    Vil disse gi samme utbytte ved "tube-rolling"som ved KT-88 forsterkeren..?(denne har jeg ikke hørt)

Og takk til Kjell b. som generøst deler sine kunnskaper med oss.!!

Hilsen Lasse

Ja vi må visst også ta denne 845-forsterkeren fra MA inn i varmen. Jeg har hørt den, og den imponerer stort - enda mere ekte rørklang enn MA KT88. Og med gode "rør-høyttalere" så kan det sikkert virkelig bli lyd-nirvana som du beskriver her.

Jeg oppfatter også MA-forsterkerne som lydmessig nær beslektet de tunge gamle Audio Note, som var så dyre at ingen hadde råd til dem. Og altså nå lignende lyd for 5000 kr. Utrolig, ikke sant ? Og det er kun MA som produserer forsterkere med de riktige komponentene inni, hvis vi snakker om priser som er til å betale ihvertfall.

Tube rolling ?

Ja du vil oppleve like store endringer/forbedringer ved å bytte til andre typer NOS 6SL7 og 6SN7 som det vi opplever med vår vanlige MA. Så det er bare å gå i gang.

6SN7 skal være USA-typer med betegnelsen 6SN7GT, ikke GTA eller GTB. RCA, KenRad, Hytron, Raytheon, gamle Sylvania (1940-50), m.fl.
    6SL7 USA eller europeiske, hvis du kan finne de sistnevnte.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Og det er kun MA som produserer forsterkere med de riktige komponentene inni, hvis vi snakker om priser som er til å betale ihvertfall.
    Når du sier at det er kun MA som produserer forsterkere med de riktige komponentene inni, hva tenker du på da?
    Kondensatorer, strømforsyning osv
    Og er det ikke slik at (nå gjetter jeg bare)ops: de mest ihuga "rørfolkene" modifiserer innmaten i forsterkerene sine ganske mye?

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,prisene på disse forsterkerne er helt latterlige!
    Har hørt mange gode rørforsterkere gjennom årene til helt andre priser.
    Denne MAèn er uten tvil en sensasjon i så måte...

Kan WGT variantene av SL7(USA)brukes..?
    Har noen liggende..

Hilsen Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Når du sier at det er kun MA som produserer forsterkere med de riktige komponentene inni, hva tenker du på da?
    Kondensatorer, strømforsyning osv
    Og er det ikke slik at (nå gjetter jeg bare)ops: de mest ihuga "rørfolkene" modifiserer innmaten i forsterkerene sine ganske mye?

MA benytter de spesielle karbon-komposisjonsmotstandene som Allen-Bradley og lignende. Disse har en helt annen lyd og ble brukt på 50/60-tallet, men ble forkastet av ingeniørene pga litt dårligere støy-data. Ingeniører ser jo helst bare på støy-data og forvrengningskurver - lyden synes mer uvedkommende. Til tross for dette overlevde disse motstandene - utrolig nok fordi de var helt nødvendige i høyfrekvens puls-teknikk, der de utklasser de vanlige ingeniør-komponentene, også målemessig.

Og idag er det stadig flere komponent-produsenter som har dem på programmet - også fordi DIY-folk verden rundt benytter disse i egne konstruksjoner, mens de kommersielle hifi-produsentene unngår å benytte dem, da det kreves litt mer tid på kvalitetskontroll.

Videre inneholder MA noen spesielle papir-kondensatorer fra RIFA (de hvite firkantede) - de er meget gode til audio sånn rent lydmessig, men er også en smule mer støyende enn moderne komponenter (men det varierer). Disse er de eneste av relativt moderne industri-kondensatorer som lydmessig minner om de gamle papir-kondensatorene fra 60-tallet (og som er meget etterspurte til f.eks. gitarforsterkere med rør).

I tillegg til de nevnte komponentene benytter MA også selekterte moderne typer komponenter - noen meget gode metal oxide motstander, dessuten kondensatorer av typene polyester og polypropylen (polypropylen-typen er en tidligere eldre Siemens-type som er en av de få som er gode).

Og MA benytter tykke kretskort av resonansfritt bløtt materiale, ikke de harde resonante kortene man finner i en del annet audio-utstyr. Pluss noe hard-wiring der det går store strømmer.

Trafoene er dempet mht resonanser med et limaktig sort materiale og isolasjonen mellom viklingene er med impregnert papir, som også demper resonanser. I motsetning til moderne trafoer med hardt epoxy-materiale o.lign. Det kan høres. Jeg har selv testet identiske trafoer som kun atskilte seg ved de to typer isolasjonsmaterialer, og lydforskjellen var nærmest enorm.

MA tenker lyd, ikke ingeniør-data.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Ja,prisene på disse forsterkerne er helt latterlige!
    Har hørt mange gode rørforsterkere gjennom årene til helt andre priser.
    Denne MAèn er uten tvil en sensasjon i så måte...

Kan WGT variantene av SL7(USA)brukes..?
    Har noen liggende..

Hilsen Lasse

Ja WGT skulle være OK. Er det Sylvania ? Prøv og fortell her.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... mye teknisk her (men la vel opp til det selv). Utrolig mye å sette seg inn i når det kommer til rørforsterker. Er på randen til å anskaffe meg selv, må bare vente på feriepenger (og samboerens velsigelse...)

Newcomer Fenderman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

tror nesten du kan høre deg frem til hva du foretrekker selv.......
    blir ikke noe dødelig utfall av noen av valgene :-D
    Må bare kvittere ut denne. Neida, her har alle overlevd :-). Men ingen tvil om at tilkobling av 6 ohms høyttalerne til 4 ohm ble best. Kjører i pentode.

Ellers har jeg endt opp med rørbestykningen Telefunken ECC85, RCA 12AU7A cleartop og Gold Lion KT88. Før innbrenning var Gold Lion rørene en skuffelse, men du verden som de kom da de var "klare".... Allikevel er jeg enig med Kjell B i at de originale KT88 er så gode at forskjellen til GL er marginal. Bruk heller pengene på gode smårør.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott

skal bytte ut effekt rørene i forsterkerne mine om ikke lenge, de virker godt enda men har fått kjørt seg litt i ombyggings prosessen

ser de som har testet dette lander på original rørene igjen så da går jeg for 8stk av dem.... er jo fin pris på de !

viss man vil kjøpe gamle nos rør ender man jo opp på 25.000 og det er ikke veldig aktuelt :-D men hadde vært morsomt og hørt forskjellen !

Sitat Opprinnelig postet av Fenderman
    Må bare kvittere ut denne. Neida, her har alle overlevd :-). Men ingen tvil om at tilkobling av 6 ohms høyttalerne til 4 ohm ble best. Kjører i pentode.

Ellers har jeg endt opp med rørbestykningen Telefunken ECC85, RCA 12AU7A cleartop og Gold Lion KT88. Før innbrenning var Gold Lion rørene en skuffelse, men du verden som de kom da de var "klare".... Allikevel er jeg enig med Kjell B i at de originale KT88 er så gode at forskjellen til GL er marginal. Bruk heller pengene på gode smårør.

Newcomer Fenderman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Flott

skal bytte ut effekt rørene i forsterkerne mine om ikke lenge, de virker godt enda men har fått kjørt seg litt i ombyggings prosessen

ser de som har testet dette lander på original rørene igjen så da går jeg for 8stk av dem.... er jo fin pris på de !

viss man vil kjøpe gamle nos rør ender man jo opp på 25.000 og det er ikke veldig aktuelt :-D men hadde vært morsomt og hørt forskjellen !
    Apropos pris. Shuguang 12AU7 og Telefunken PCC88 (tv-rør) er en rimelig kombinasjon smårør som gir overraskende godt resultat i MA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ein del rock /metall fra 70 åra til moderne metall (Opeth, Katatonia,machine head,entombed,Enslaved)høytalerne er 17 år gamle monitor audio studio 15(5,5 toms bass 88 db 1w). Kjører nok forserkeren opp mot maks men det er meget bra lyd og nok bass med dei rette røra.Eg bruker GE 6bk7b og telefunken ecc802s men det finnes sikkert eit billigere alternativ i 12au7 plassen.
    GE røra er billige, 6 dollar stykk på e bay.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    `aften!

Må bare bekrefte min tilhørighet i menigheten. Har den "gamle", før droslene forsvant og forskjellige versjoner dukka opp. Kjøpte min fra e-audio.net for omkr. 2800 kr, inkl. frakt. Noen misforståelser med betaling av frakt, men det ordna seg fort med mailing, de svarte fort og informativt.

Leste for noen innlegg siden om ikke så gode erfaringer med bruk av MA til hurtig og svært dynamisk musikk. Det er nok her bl.a. rørkombinasjonen kommer inn, ja. Har hørt mye forjævligende lydsignaturer mens jeg startet med å "rulle" rør.

Spiller sjøl hele registret fra electronica a la Groove Armada, Underworld, Death in Vegas (dog ikke hardcore house/trance) til akustisk og gitar-/vokalbasert. MAen leverer og jeg savner ingenting i lydbildet. Mener MA gjengir det jeg definerer som "organisk" lyd, dvs. har en lydsignatur som hørselen/ørene finner naturlig. Høytalere er Dali Blue 3003.

Kjører for tida med hell 12AT7WC JAN Philips og 12AU7A (RCA), faktisk disse

Kjøpt fra tubedepot.com. Det siste forresten til nedsatt pris nå ser jeg.

Keep`em rolling!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja 12AT7WC JAN Philips + RCA 12AU7A er et meget godt forslag. Og til lav pris !
    RCA 12AU7A er samme rør som GE 12AU7A. Røret er produsert av GE og er dessuten omtrent det samme som nyere RCA og GE 5814A produsert 1970-80.

Jeg har testet denne kombien nå, og make til rå kraft og punch skal man lete lenge etter. Kun ikke så mye finesse og mikrodynamikk som med andre rørkombier. Jo dette må være det rette til rock/metal. For de som har nyere MA med 6N1, så kan man for å oppnå et lignende resultat godt anvende 6N1 i inngangen, men da må det være det russiske Voskhod Kaluga 6N1P-EV (= 6H1Pi-EB) pluss samme RCA/GE 12AU7A/nyere 5814A som ovenfor. Eller bygge om inngangen til 12AT7 ved å flytte på et par ledninger - dette er vist med bilder i egen tråd.

Vi har dessuten den dyre all-round kombien Siemens E81CC 3-mica double support + GE 5814A 3-mica "extra support rod". Den bør også klare moderne sound.

Flere MA-venner får komme med gode bidrag her.
    Hvilke små-rør er gode til metal, etc. ?

Side 64 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •