Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 3515
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og når det gjelder HiFi Plumber er ditt tilsvar ikke videre til hjelp for å løfte diskusjonen her, snarere temmelig tvert i mot...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Her er det selvsagt fritt frem for alle de meninger en måtte ha, og de kommentarene jeg henviser til som etter mitt syn benytter unødig provoserende "superlativer" er f.eks.: "..men også en liste over annet billig "rask" som den kan sammenlignes med..."; "...Naturligvis helt useriøst som beskrivelse av musikalske evner og potensial..."

...og så fikk du også litt hjelp av Kong Arne;
    "og dra denne slutningen med dårlige rør blir bare svada prat!"...

Jeg tror du helt klart sier det du gjør i beste mening, og jeg tror også det du henviser til er meninger som uten tvil er fundert i kompetanse... Bare dropp "useriøs", billig "rask" og lignende beskrivelser av hva andre henviser til, jeg er helt sikkert på at f.eks. begrepet "utilstrekkelig" i stedet for "useriøs" og "produkter i helt andre pris/ytelsesklasser" i stedet for "billig rask" ville både fungert bedre rent deskriptivt, men ikke minst hadde du kunnet angi dine poeng på bedre vis totalt sett!

Er jo enig her - burde tatt meg tid til å få frem poenget på en mer høflig måte. Ser at det var dette flere reagerte på. Men jeg mener det jeg sier - formuleringene var nok uheldige !

Og håper testeren tror på det jeg sier - at jeg er glad for enhver opplevelse, positiv eller negativ, fordi det forteller mer om muligheter og svakheter ved et rør-utstyr i et tradisjonelt high-end oppsett og behovet for matching. Samtidig er vi litt hårsåre også, fordi rør så lett avfeies som ullent, varmt og uoppløst, men jeg selv og mange opplever det MOTSATTE, rør som mer oppløst enn transistorer når det gjøres rett. Og så utrolig mer musikalsk enn transistorer og anlegg jeg hører på messer, etc.

Og er selvsagt glad for å ha fått være med på å skape en ny rør-bølge med basis i NOS-rør og klassisk forsterker-teknologi. Det har vært givende og stimulerende.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Det her er jo komisk!!

Her har en satt seg fast på 60-70 tallet og klarer ikke å være med på utviklingen de siste 30 40 år. Sier selv, hvis en leser mellom linjene at utviklingen har gått i feil rettning, og at vi fortsatt skal dyrke frem u-detaljert og grumsette lyd hvor en ikke klarer å nyansere mellom tonaliteten, og plasseringer i lydbildet. Selv om et oppsett klarer å levere i begge ender i skalaen så er det på ingen måte analytisk og moderne lyd! Men heller mere lydrikdom, selvsagt er dette MIN ærlige opprinelige menig, og synes detaljer i musikken er prikken over ièn.

Kan være lurt å følge med på utviklingen? For rør i senere tid har klart å dyrke fram det som virkelig er rør-dynamik. Eksplosiv og blomstrende lyd. Vakkert.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

Hehe..

Det her er jo komisk!!

Her har en satt seg fast på 60-70 tallet og klarer ikke å være med på utviklingen de siste 30 40 år.

A.

Synd du ikke er i stand til å debattere mere saklig (Lygren, hva sier vi her ?).

Jeg har fulgt grundig med i utviklingen, men lar meg altså ikke imponere av det som har skjedd etter 1980.
    Din Pass Labs-forsterker er vel basert på en 70-talls ide ? Du bør stave korrekt på siden din - det heter Pass Labs, ikke Pass Labb .....

Ellers er dette en Music Angel-tråd, så debatten gjelder den forsterkeren. Har du/dere noe annet å si, så post andre steder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, vil vel kanskje ikke si at heller dette innlegget er med på å dytte opp sakligheten i tråden, så jeg får vel igjen pent be om at vi alle prøver å forholde oss til tema... Selv om Kjell er noe spiss i formuleringene til tider er det viktig at motsvaret ikke nødvendigvis er det samme, da beveger vi oss bare inn i en negativ spiral uten et konstruktivt utkom!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Du bør stave korrekt på siden din - det heter Pass Labs, ikke Pass Labb .....
    Virker som du blir fryktelig fort provosert Kjell B?
    Jeg er enig i at Ambience sitt innlegg kanskje ikke er helt på sin plass til nåværende temperatur i denne tråden, men kunne du ikke hevet deg over det uten å måtte "ta igjen"?
    Det blir jo så fryktelig personlig her inne med alle disse små spydighetene og småslengerne som feks sitat over.
    Jeg har lest en del av det du har skrevet, og jeg tror ikke det alltid er meningene dine folk reagerer på, men ordlyden og "hardheten" i svarene.
    Jeg synes faktisk mange av innleggene du har skrevet er meget bra, men de blir kritisert nettopp pga ordlyden og ikke nødvendigvis innholdet.
    Jeg har stor respekt for din kompetanse på rør og mener det er viktig for et forum som dette at vi har slike som deg! Du har en god del av æren for at jeg er blitt interessert i dette rørstyret Jeg håper bare vi alle kan konse på rør og MA her og ikke på personifisering...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert mye riktig i det du skriver, men les også ovenfor da.

Men la oss konsentrere oss om MA og rør nå. Denne tråden har utartet en god del på de siste sidene.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Music Angel vs. Yaqin

Noen som har testet Music Angel opp mot "tilsvarende" Yaqin forsterker?

Vurderer ett rent rør+vinyl oppsett på loftet. Trenger noen anbefalinger på forsterker/effektforsterker.
    Kommer til å bruke min Yaqin MS-12B som pre/riaa, så jeg er ute etter en forsterker med 0.6V inngang.
    Vil nok i første omgang til å bruke mine gamle B&W DM601 S2 høytalere + sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi har gjort det - er nevnt et sted tidlg i denne tråden.

Resultatet ble at eieren omgående satte bort sin flotte Yaqin og bestilte en ny Music Angel KT88 - som jo unektelig ser mer beskjeden ut. Kanskje har andre testet ?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    `må dere holde opp å bråke her! Klokka er mange og jeg skal tidlig opp i morra.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Vi har gjort det - er nevnt et sted tidlg i denne tråden.

Resultatet ble at eieren omgående satte bort sin flotte Yaqin og bestilte en ny Music Angel KT88 - som jo unektelig ser mer beskjeden ut. Kanskje har andre testet ?

Hmm, noe å tenke på:-?

Har du noe erfaring med denne: MA XD-8502AIII "2A3+300B"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lite til overs for den kranglingen i tråden her, det er umodent, stort sett helt usaklig, og totalt blottet for humor. Så det er ikke morsomt engang.

Jeg har ikke hørt anlegget devilej har testet MA på, og jeg driter i hva alle dere andre mener, men jeg kan si at på mine fulltone høyttalere, er lyden mer oppløst, med marginalt bedre kontroll i bassen (ikke mer bass, mer kontroll), og dynamisk sett bedre enn om jeg benytter mine Abrahamsen for og effekt forsterkere. Det sier ihvertfall litt, når jeg i tillegg legger til at jeg synes Abrahamsen V3 og V4 er noe av det beste man kan få under 30 000, blir det nesten som ris til egen bak.

Når det er sagt har jeg ingen planer om å kvitte meg med disse forsterkerne, jeg kjører videre med 2 stereoanlegg som skal utvikle seg i 2 helt forskjellige retninger.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og når det gjelder HiFi Plumber er ditt tilsvar ikke videre til hjelp for å løfte diskusjonen her, snarere temmelig tvert i mot...
    Ja,jeg tar den.Må bare beklage utbruddet,men jeg blir bare så inni hampen provosert over hvordan Kjell B turer frem og harselerer med alle som mener noe annet enn han i innleggene sine.

Skal prøve å holde meg saklig heretter!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alt utstyr i verden så er utsyrsmatch viktig.Og at MA ikke passet inn i oppsettet til Devilej kan jo da være den mest naturlige ting i verden.Selv om jeg er veldig fornøyd med min Ec så behøver ikke himmelen ta fyr fordi noen skulle mene det motsatte. Alle komponenter i et anlegg er som et kjede, hvorhav den ene komponenten kan fremheve positiv/negative ting ved komponenten ved siden av.At MA er et fantastisk produkt tviler jeg ikke på etter å ha lest denne tråden.Jeg tror at dette er en forsterker som kan spille bra ,uten å betale det hvite ut av øyet.Men å komme med uttalelser som at bla.Roghe Audio er noe dritt i forhold er vel å gå på tynn is.Da kan jeg vel bekrefte at Devilej ER ikke den som er usakelig

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lar dette ligge nå gutter :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaja...

Jeg har no et lederbud på en MA nå....hjemme i stuen for under 3000. Håper jeg får tilslag på den....
    Noen meninger om denne som effektforsterker fra receiveren min til AudioPro Avantek Nine....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått æren av å teste dette produktet en stund, med andre rør enn originalen. (Kjell B. sine rør anbefalinger). Har lenge fulgt med i tråden og vært på nippet til å bestille en selv, flere ganger. Originaloppsettet mitt er Arcam AVP700 mot Rotel RB-993. Høyttalere er DLS R55, 4 ohms med 88db følsomhet.... Kilde har vært diverse digitale, ikke vinyl.

Kjørte i gang med diverse fra Buddy Guy, og må si at det låt flott. Detaljert, utilslørt og åpent. Det samme inntrykket med Marius Müller og Dire Straits. Vaughan's "Little Wing" var sinnsyk. Den spiller meget musikalsk, og får Rotelen til å fremstå som mer "innestengt". Hmm, bedritent å beskrive lyd med bokstaver....

Så var tiden kommet til å høre på andre ytterpunkter av hva jeg liker. Startet her med Necrophagist og skiva "Onset of putrefaction". Og her må jeg si at MA skuffet stort. Den massive veggen av lyd Rotelen gir, ble med MA en heller tynn greie. Lyden var smal og spinkel. Extremes "Waiting for the punchline" var anstrengende å høre på, spesielt vokalen til Gary. Samme inntrykk fikk jeg med Dream Theater, Metallica, Guns etc.

Etter tips fra eier testet jeg pentode/triode samt 4 og 8 ohms komboer. Synes lyden var mere "massiv" med bryteren ned. Er usikker på om dette er pentode eller triode. Bakdelen var at jeg måtte skru opp volumet betraktelig.

Konklusjonen min per nå er at MA er en veldig god forsterker til en viss type musikk, men en dårlig allrounder når man har så vid smak som jeg har. Dermed blir det ingen utskiftninger i denne omgang, men den er på ingen måter avskrevet. Synes det var riktig å poste dette, da denne tråden har fått mange til å bestille MA uten å høre den. Må også få si at det sannsynligvis er flere veier til Rom, og at dette koker ned til å bli en subjektiv greie. Noen liker mora mens andre liker dattera. (eller broren, faren, bestefar, mormor, hunden etc.)

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra73
    Må også få si at det sannsynligvis er flere veier til Rom, og at dette koker ned til å bli en subjektiv greie. Noen liker mora mens andre liker dattera. (eller broren, faren, bestefar, mormor, hunden etc.)
    Har akkurat betalt min MA, så gleder meg til den kommer. Litt skuffende å lese at den ikke smeller på metal og rock...men kanskje min kombo lyder bedre...Kan jo håpe. Uansett, det blir forhåpentligvis mange deilige lyttetimer med "enklere" musikk på denne....
    Det hadde forresten vært innteressant å høre hva folk har betalt for denne....har inntrykk av at prisen varierer fra 3000-6000, og det er jo litt spesielt siden det bare er en modell (vet at den har variert litt i specs, jamfør denne tråden...)
    Må dessuten få legge til at dette forumet er meget innholdsrikt og er en meget god støtte for slike som meg...og da mener jeg egentlig nybegynner...

P.S, jeg går som regel for datteren....8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra73

Konklusjonen min per nå er at MA er en veldig god forsterker til en viss type musikk, men en dårlig allrounder når man har så vid smak som jeg har. Dermed blir det ingen utskiftninger i denne omgang, men den er på ingen måter avskrevet. Synes det var riktig å poste dette, da denne tråden har fått mange til å bestille MA uten å høre den. Må også få si at det sannsynligvis er flere veier til Rom, og at dette koker ned til å bli en subjektiv greie. Noen liker mora mens andre liker dattera. (eller broren, faren, bestefar, mormor, hunden etc.)

Flott test. Min innvending vil (som vanlig) være: Spørs om du kanskje også var litt for snar her. Vi trenger uansett mere slike erfaringer med moderne musikk-typer.

Mye avhenger av små-rørene - de kan endre lydbildet totalt. MA har power til å spille all slags musikk. Kunne du si litt om hva slags smårør som var med ? Bryter ned = triode.

De smårørs-kombier jeg anbefaler gir en dynamisk organisk rørlyd med vekt på områder der moderne lyd har svakheter, og særlig tilpasset stemmer/sang/akustiske instrumenter og klassisk musikk (store orkestere).

Mens jeg selv ikke har brukt elektronisk musikk (metal, etc.) - der mangler jeg erfaring da jeg selv ikke lytter på slik musikk. Vil tro de ganske dyre Telefunken-rørene i alle posisjoner, eventuelt Telefunken + eldre Philips Miniwatt (50-tallet) ville være saken her. Så blir det mer trykk oppover i frekvensområdet (øvre mellomtone) kombinert med stålkontroll over hele området.

Telefunken ECC802S (eller billigere: Telefunken ECC82) som 12AU7 pluss ECC85 som Telefunken eller Philips Miniwatt tror jeg ville gjort susen her. Med den gamle versjonen av MA: Philips Miniwatt 12AT7 (D-getter 1947) eller Telefunken ECC801S + Telefunken ECC82.

Man må altså kjøpe MA, ikke bare låne - deretter over tid eksperimentere med små-rørene til man finner den balansen som passer til musikk-smak, men enda mer til høytalerne. Det blir omtrent som å kjøpe en moderne flatskjerm-TV, man må bruke tid på alle justeringene, så endrer bildet seg fra helt elendig til utrolig bra.

Et annet moment: Problemet kan også ligge i manglende effekt til 88 dB høyttalere. Der kan MA drives til yttergrensen for hva den klarer hvis det skal spilles høyt. For høyt nivå er 93-96 dB høyttalere best. Men mange opplever jo at det går fint med 88 dB-typer også.

Det er viktig med slike erfaringer, og vi trenger info fra folk som spiller andre musikk-former enn de jeg selv har brukt til mine anbefalinger. Er det andre her som spiller metal o.lign. på sin Music Angel ? Si i tilfelle litt om små-rørene.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zesnok: Variasjoner i pris er pga:
    1) Først og fremst valuta svingninger
    2) Hvilken online butikk
    3) Ebay hvor auksjonspriser kan variere veldig

Side 63 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •