Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 3515
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har dessverre ingen KT-88 rør liggende lengre da ingen av de nåværende rørproduktene jeg har bruker disse. Testet endel forskjellig i min tidligere Rogue Stereo90 og CJ PV-14L2.
    Blir derfor en test med orginalrør. Likevel synd at jeg ikke får testet med bedre rør også før jeg skriver noe om disse mot hverandre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor

I det jeg skrudde på ampen kom det et voldsomt blått lys i rør nr 5 (det første KT88 fra venstre)som blafret voldsomt. Dette er kanalen som er i bruk. Det luktet brent. Jeg skrudde av momentant, ampen var på i maks 5 sekunder.

Jeg åpnet ampen og ser at en av kondensatorene ser mistenkelig svidd ut. Det har lekket blå veske nedover komponentet. På printplata under komponentet stå det 10UF/400V.

Mvh
    Espen

Tror dette skal gå greit. Denne kondensatoren stabiliserer spenningen til drivertrinnet og har tydeligvis kortsluttet kvikt og skapte en kraftig spenningspuls i det ene utgangsrøret. Trolig ble det kun den ene feilen.

(Edit: Det viste seg at det ikke var noen feil på forsterkeren - alt er OK, kun var et rør kortsluttet - det kan virke dramatisk nok - se kommentar lengre ned i denne tråden).

Bytt til samme størrelse kondensator og den skulle spille OK igjen. Du må lese på selve kondensatoren hvilken verdi den skal ha (uF og Volt) - printene viser ikke alltid de verdiene som blir brukt i øyeblikket. På vårt nærmeste eksemplar av MA hadde den verdien 82 uF/420V - sett gjerne inn en med litt høyere volt-verdi.

Skru ut 4 skruer, så trekker du opp smårørsprintet, slik at du kommer til på den andre siden og lodd ut den defekte delen.

Fra pluss-polen til kondensatoren går det leder til en motstand, sjekk at denne motstanden har korrekt verdi (at den ikke brente av) ved å sammenligne med andre kanal og se på fargeringene. Dette må du sjekke ETTER at du har loddet ut den defekte delen.

Når du starter opp, test en kort periode uten utgangsrør og mål at alle utgangsrør (soklene) har bias-spenning på gitteret pin 5 ca. minus 44 V (eller litt mer minus), så vet vi at utgangsrørene har korrekte betingelser. Sjekk også at katodemotstanden fortsatt er 5 ohm (eller 10 ohm) slik som på de andre rørene - den kan brenne av ved overbelastning.

Du må også sjekke med et annet rør - det som ga et lysglimt kan jo være skadet - test det raskt på den andre siden.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

her er det snakk om små rør, ikke effekt rørene, de er gode nok :-D

viss du ikke bor for langt unna ordner vi rør, eller post....
    små rør som følger med engelen variere veldig... og må tas med i betrakting under kjøp... dette er vel også nevnt på første side eller ikke langt ut i denne tråd....

bor 1 time nord for Oslo på 4'ern :-D

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har dessverre ingen KT-88 rør liggende lengre da ingen av de nåværende rørproduktene jeg har bruker disse. Testet endel forskjellig i min tidligere Rogue Stereo90 og CJ PV-14L2.
    Blir derfor en test med orginalrør. Likevel synd at jeg ikke får testet med bedre rør også før jeg skriver noe om disse mot hverandre

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil i MA KT88

Takk Kjell.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at begge kondensatorene av samme størrelse på printplata har lekket ut "blå gugge" og de er merket med 420V 82uF som du skriver ovenfor.

Hvor for jeg ta i slikt? så på elfa men de hadde ikke slike specs.

Takk, Espen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

her er det snakk om små rør, ikke effekt rørene, de er gode nok :-D

viss du ikke bor for langt unna ordner vi rør, eller post....
    små rør som følger med engelen variere veldig... og må tas med i betrakting under kjøp... dette er vel også nevnt på første side eller ikke langt ut i denne tråd....

bor 1 time nord for Oslo på 4'ern :-D
    Det hadde vært gøy, men det kommer an på hvor lenge jeg har MA i hus.
    Står sikkert mye info i denne tråden, men siden jeg ikke har noen planer om å kjøpe denne forsterkeren er tråden for lang til å lese hele.
    Har den kun for å lage en test på den.
    Men hvem vet. Kansje jeg anskaffer en etter dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært gøy, men det kommer an på hvor lenge jeg har MA i hus.
    Står sikkert mye info i denne tråden, men siden jeg ikke har noen planer om å kjøpe denne forsterkeren er tråden for lang til å lese hele.
    Har den kun for å lage en test på den.
    Men hvem vet. Kansje jeg anskaffer en etter dette
    Bare bruk den tiden du trenger.
    Greit å få testa andre rør også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et tips til dere som hører brum i en kanal på MA.

Under mine tester av mange små-rør har jeg funnet en god del rør som gir brum, helst da brukte, men også nye - vi snakker da om rør produsert 1950-70 og som er lagret lenge.

Så her også vil det si at man bytter små-rør i den kanalen som er problematisk - eventuelt bytter venstre-høyre (men det gir ikke alltid sikkert svar). Test da gjerne et rør av annen type/fabrikat.

Music Angel benytter AC-gløding på alle rør - det gir best lyd, men er kritisk mht brum og krever litt av presisjon i rørenes indre konstruksjon. Ikke alle anbefalte rør var opprinnelig beregnet til audio - og der kan det særlig være problemer med enkelte eksemplarer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Hvis det er en nyere med 6N1 i inngangen, så blir det dessverre en grå kjedelig mellomtone, langt fra det man forventer med god klassisk rørlyd. Her må man sette inn gode ECC85, 6BK7B eller 6DT8, eventuelt PCC88, så blir det bare pang-dynamikk pluss enorm innsikt i mellomtonen.

De eldre har 12AT7 i inngangen, her er det gjerne noen gode USA-rør som følger med (alle 4 rørene) - de viser en del av potensialet den har. Men ikke helt det trykket og dynamikken man kan oppnå. Og de eldre MA har ikke så sterk strømforsyning som de nyere.

Så det blir en sånn middels MA, ikke mer. Men et inntrykk skulle du få.
    Når jeg kaller MA riktig high-end, så er det kun med de anbefalte topp-rørene, som gjerne koster 300-600 kr. pr.stk. Utgangsrørene spiller liten rolle i praksis - de medleverte Shuguang er blant de beste.

Det sitter 4 x Electron Tube KT88-98, 12AU7 på V1 og V4, og 12 AT7 på V2 og V3. Her er dessverre teksten slitt bort så jeg vet ikke mer om disse.
    Førsteinntrykket av MA er at den er veldig basstung, noe som forstyrrer litt oppover i lydbildet, men jeg vil gi den et par timers spilling før jeg lytter mer seriøst

Det er sikkert beskrevet tidligere i tråden, men hvordan sjekker jeg bias justeringen på KT88 rørene??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter 4 x Electron Tube KT88-98, 12AU7 på V1 og V4, og 12 AT7 på V2 og V3. Her er dessverre teksten slitt bort så jeg vet ikke mer om disse.
    Førsteinntrykket av MA er at den er veldig basstung, noe som forstyrrer litt oppover i lydbildet, men jeg vil gi den et par timers spilling før jeg lytter mer seriøst

Det er sikkert beskrevet tidligere i tråden, men hvordan sjekker jeg bias justeringen på KT88 rørene??

Da har du ihvertfall Shuguang KT88 - den vanlige typen.
    De rørene som følger med her er ganske OK USA-rør - de lyder fyldig musikalsk, med bass, lys klang oppover, men ikke super-detaljert.

Bias: mål spenning mellom pin 8 og gods (trekk KT88-røret litt opp og på skrå). Først må du måle motstanden mellom pin 8 og jord - den er enten 5 eller 10 ohm. Så er det bare Ohms lov, så får du bias-strømmen.

Ja Music Angel har bass - det er jo det moderne elektronikk mangler pga alle feil-designene. Så moderne high-end (høyttalere, m.m.) er jo tilpasset denne bassfattige elektronikken. MA skal helst ha en skarp høyttaler med kvikk topp - horn, elektrostatisk, bånd, metall dome tweeter (eller dome med hard plast), alt dette moderne high-end unngår for å skjule den dårlige elektronikken. Og uten de bløte dyre foliespolene i high-end delefilterne. Så din første diagnose er korrekt - dog blir MA mye mer preget av hurtighet enn volum i bass-området når du setter inn de gode rørene. Mange rel. billige høyttalere vil faktisk passe fint - de er mindre tuklet med.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Takk Kjell.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at begge kondensatorene av samme størrelse på printplata har lekket ut "blå gugge" og de er merket med 420V 82uF som du skriver ovenfor.

Hvor for jeg ta i slikt? så på elfa men de hadde ikke slike specs.

Takk, Espen

Nå ble jeg litt i tvil her - er du sikker på at det er lekkasje du ser her. Virker belegget nytt og "fuktig" eller kornete ? Fargen er ikke typisk.

(Edit: Det var ingen lekkasje - forsterkeren er helt i orden - kun et rør var defekt)

Kanskje er begge lyttene OK - bare merket blått av en eller annen grunn - og feilen skyldes et kortsluttet defekt utgangsrør - da er det dette pluss ev. katode-motstand som må skiftes. Har du målt katodemotstanden ?

Nye lytter: Du kan jo spørre Motron. Pluss eBay. Spesielle audio-firmaer (rør) kan levere audio-typer. Se tidligere i denne tråden - en entusiast byttet alle lyttene i strømforsyningen på MA - send en PM dit.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg slo opp på Ayon Audio Spark siden ingen andre her (som har hørt den) ville si noe om den.

Det er en 2x22W integrert forsterker med single-ended utgangstrinn (6C33 trioder av russisk opprinnelse) og med bestykning (totalt): 2x6C33, 2x6BQ5 EH, 2x12AU7 EH

EH = Electro-Harmonix - rør som i mine tester gir en ganske transistor-aktig lyd, men litt rundere/varmere. 6BQ5 = EL84, en velkjent pentode som sitter i mange gamle radioer fra 50/60-tallet og mange mindre rørforsterkere senere. Her en russisk versjon.

Vi finner altså en pentode i denne forsterkeren også, her trolig som driver for den store 6C33-trioden.

Konstruksjonen virker forseggjort og med påkostet strømforsyning inkl. flere drosler. Utelukkende moderne komponenter inni iflg. opplysningene på deres site.

Ingen av rørene er gode audio-typer (min egen oppfatning da), men 6C33 gir mulighet for å oppnå meget høy effekt fra en single-ended forsterker - et prinsipp noen entusiaster sverger til - og av den grunn har dette røret fått en viss popularitet. Sikkert OK - det er uansett inngangs- og driver-rørene som mest bestemmer lytte-inntrykket (forutsatt at utgangsrørene sitter i et optimalt design).

Jeg tipper man her vil ende opp med en lyd av den mer analytiske klare moderne typen. Skal bli spennende å lese videre.

Er det forresten noen som vet prisen på denne ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg slo opp på Ayon Audio Spark siden ingen andre her (som har hørt den) ville si noe om den.

Det er en 2x22W integrert forsterker med single-ended utgangstrinn (6C33 trioder av russisk opprinnelse) og med bestykning (totalt): 2x6C33, 2x6BQ5 EH, 2x12AU7 EH

EH = Electro-Harmonix - rør som i mine tester gir en ganske transistor-aktig lyd, men litt rundere/varmere. 6BQ5 = EL84, en velkjent pentode som sitter i mange gamle radioer fra 50/60-tallet og mange mindre rørforsterkere senere. Her en russisk versjon.

Vi finner altså en pentode i denne forsterkeren også, her som driver for den store 6C33-trioden.

Konstruksjonen virker forseggjort og med påkostet strømforsyning inkl. flere drosler. Utelukkende moderne komponenter inni iflg. opplysningene på deres site.

Ingen av rørene er gode audio-typer (min egen oppfatning da), men 6C33 gir mulighet for å oppnå meget høy effekt fra en single-ended forsterker - et prinsipp noen entusiaster sverger til - og av den grunn har dette røret fått en viss popularitet. Sikkert OK - det er uansett inngangs- og driver-rørene som mest bestemmer lytte-inntrykket (forutsatt at utgangsrørene sitter i et optimalt design).

Jeg tipper man her vil ende opp med en lyd av den mer analytiske klare moderne typen. Skal bli spennende å lese videre.

Er det forresten noen som vet prisen på denne ?

Nesten 30k

Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt i tvil her - er du sikker på at det er lekkasje du ser her. Virker belegget nytt og "fuktig" eller kornete ? Fargen er ikke typisk.

Kanskje er begge lyttene OK - bare merket blått av en eller annen grunn - og feilen skyldes et kortsluttet defekt utgangsrør - da er det dette pluss ev. katode-motstand som må skiftes. Har du målt katodemotstanden ?

Ok, belegget virker ikke nytt, mere kornete, ikke fuktig i utseende. Kan heller ikke se sprekker eller hull i kondensatorene.
    Katodemotstand er 5,6 ohm i alle rørsoklene.
    Jeg satte i ett annet KT88 rør i. Startet opp i en kort stund, alt virket normalt da... Har ikke testet på høyttalere enda. Jeg mistenker ett defekt rør her;-)

En rar ting, det var noe blått lys i alle KT88 rørene, har det noe negativt å si? I de andre ampene mine er det mere varmt glødelys uten blåskjær.

Her er ett nærbilde av kondensatoren.

Vedlegg 47699

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja fint, forsterkeren din er sikkert 100 % i orden - det er kun det ene røret som var defekt.
    Et blått skinn i de store rørene er helt normalt. Også om det ikke forekommer i alle rør.

Den blå fargen på kondensatorene er nok noe annet - limrester fra festing ? Kondensatorer limes ofte med et bløtt lim for å dempe resonanser.

Hvis en lytt lekker væske, kan man se det mere som et kornete stygt brunlig belegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv

..... og selv etter justering av brum pot´ene durer det litt fra høyre side.

Ja her var det heller ikke noe feil.

Brum ble kun hørt med hodetelefon, ikke høyttaler, og skyldes at disse hodetelefonene (Jecklin elektrostater) er veldig følsomme. De skal ikke kobles rett på høyttaler-utgangene, men istedet via en spenningsdeler på f.eks. 100 ohm i serie og 5-10 ohm til jord. Så får man ned signalet (og dermed støyen) til korrekt nivå.

Så vår kjære MA er støyfri og driftssikker - det mest dramatiske som kan skje er at et utgangsrør delvis kortslutter (med et blått glimt) - disse billige Shuguang må man pga prisen teste selv - meget sjeldent forekommer det et defekt rør - tror det har vært to rapporter tidligere.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet endel variert musikk på MA, og jeg må si meg enig i trådstarter at til en pris på 5k er det en god forsterker. Likevel synes jeg den leverer et typis asiatisk lydbilde med fokus på bass, noe som går ut over kvaliteten oppover i lydbildet og gjør mellomtonen noe gromsete. Den sliter også endel med fokus og plassering, men til denne prisen er det ikke nok til å trekke spesielt ned da man strengt tatt ikke kan forvente seg high-end til 5000,- kr. Lyden denne gjengir minner mye om f.eks Xindak 6950 som også er en hyggelig priset kinesisk forsterker som leverer langt over antatt iforhold til pris.
    Personlig synes jeg den største fordelen MA har er den integrerte prosessorinngangen da jeg finner forsterkeren bedre som rent power enn pre/power, og sammen med en midt på treet receiver løfter den helt klart lydbildet noen hakk. Støyende trafoer trekker dessverre noe ned.
    Musical Angel er uten tvil en forsterker få kan konkurere med i prisklassen 5k, og den er en billig vei inn i rørverdenen. Selv ville jeg nok likevel spandert på noen kroner til og vurdert en noe dyrere løsning fra f.eks Shanling, Cayin eller Rogue Audio.
    Som tidligere påpekt her i tråden vil selvfølgelig tweeking med rør kunne forandre lydbildet, men grunnkonstruksjonen vil uansett være den samme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morsomt og lese andre sine meninger om forsterkeren.......

hvem shanling er det du mener spiller bedre?

har selv tested denne forsterker i ukesvis mot mac.275(35k) og shanling sp-80(20k) monoblocker (begge er heldigvis solgt!!)
    og mener at MA voldtar disse forsterkerene med dynamik/mellomtone, vi satt og byttet frem og tilbake mellom disse og syntes det var utrolig hvor mye bedre denne billige forsterkeren låt......... mac.275 var det mer watt i men den nye MA skiller ikke stort.....

og dra denne slutningen med dårlige rør blir bare svada prat!
    spesielt da det er blitt tilbudt utlån av rør som har blitt takket nei til....

dette er min mening...... :-D

men så er jo smaken som baken....
    jeg liker ikke tynn skrikende pågående krystalklar "moderne" lyd........ men lyd med fylde og go dynamik og likevel klar som dagen 1 time med shanling og jeg var utslitt av og høre musikk,..... dette kommer også selvsagt an på høytalere......

min erfaring.....

Da har jeg fått testet endel variert musikk på MA, og jeg må si meg enig i trådstarter at til en pris på 5k er det en god forsterker. Likevel synes jeg den leverer et typis asiatisk lydbilde med fokus på bass, noe som går ut over kvaliteten oppover i lydbildet og gjør mellomtonen noe gromsete. Den sliter også endel med fokus og plassering, men til denne prisen er det ikke nok til å trekke spesielt ned da man strengt tatt ikke kan forvente seg high-end til 5000,- kr. Lyden denne gjengir minner mye om f.eks Xindak 6950 som også er en hyggelig priset kinesisk forsterker som leverer langt over antatt iforhold til pris.
    Personlig synes jeg den største fordelen MA har er den integrerte prosessorinngangen da jeg finner forsterkeren bedre som rent power enn pre/power, og sammen med en midt på treet receiver løfter den helt klart lydbildet noen hakk. Støyende trafoer trekker dessverre noe ned.
    Musical Angel er uten tvil en forsterker få kan konkurere med i prisklassen 5k, og den er en billig vei inn i rørverdenen. Selv ville jeg nok likevel spandert på noen kroner til og vurdert en noe dyrere løsning fra f.eks Shanling, Cayin eller Rogue Audio.
    Som tidligere påpekt her i tråden vil selvfølgelig tweeking med rør kunne forandre lydbildet, men grunnkonstruksjonen vil uansett være den samme

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Jeg regnet med denne reaksjonen. Mulig det er svadaprat for deg, men det er nå min svadaopplevelse av MA. Dette er med andre ord ikke en definasjon av forsterkeren, men en definasjon av min opplevelse av den. All respekt for at du opplever lyden i den anderledes, men lyd er nå engang en subjektiv oppfatning. Det jeg skriver er at jeg selv ville foretrukket å gått for en av de andre forsterkerene som passer min smak bedre, ikke at andre burde gjøre det. Enhver bør absolutt gjøre seg opp sin egen mening på dette området.
    Jeg skriver også at MA udiskutabelt er noe av det bedre man kan kjøpe i sin prisklasse, men man må også avgjøre om man ska ha en forsterker fordi den er billig eller fordi man liker lyden fra den. Selv tilhører jeg nok den siste kategorien

Når det gjelder utlån av rør har jeg da ikke takket nei til det. Tvert imot ville det vært svært interessant å høre hva som skjer ved rørbytte. Siden det ikke er min forsterker passer det likevel best å teste dette hjemme hos eier i hans oppsett da det er han som skal gjøre seg opp en mening om hva som spiller best hos han. Det skal også nevnes at Beiver er svært fornøyd med MA og har ingen planer om å bytte den ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...and here we go again:-)

Tror bare vi er nødt til å konstatere at lyd og lydinntrykk er svært subjektivt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titt

here we go again... det var en bra kommentar

trekker "svada prat", det var en dum og urimelig kommentar! mente ikke fornærme!

det er selvsagt lov og ha forskjellige meninger uten å bli angripet!

He he. Jeg regnet med denne reaksjonen. Mulig det er svadaprat for deg, men det er nå min svadaopplevelse av MA. Dette er med andre ord ikke en definasjon av forsterkeren, men en definasjon av min opplevelse av den. All respekt for at du opplever lyden i den anderledes, men lyd er nå engang en subjektiv oppfatning. Det jeg skriver er at jeg selv ville foretrukket å gått for en av de andre forsterkerene som passer min smak bedre, ikke at andre burde gjøre det. Enhver bør absolutt gjøre seg opp sin egen mening på dette området.
    Jeg skriver også at MA udiskutabelt er noe av det bedre man kan kjøpe i sin prisklasse, men man må også avgjøre om man ska ha en forsterker fordi den er billig eller fordi man liker lyden fra den. Selv tilhører jeg nok den siste kategorien

Når det gjelder utlån av rør har jeg da ikke takket nei til det. Tvert imot ville det vært svært interessant å høre hva som skjr ved rørbytte. Siden det ikke er min forsterker passer det likevel best å teste dette hjemme hos eier i hans oppsett da det er han som skal gjøre seg opp en mening om hva som spiller best hos han. Det skal også nevnes at Beiver er svært fornøyd med MA og har ingen planer om å bytte den ut

Side 61 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •